اکستنشن مو

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که روز به روز بر اهمیت مد و زیبایی افزوده می‌شود. انواع تزریق چربی و فیلر، لیزر، اکستنشن مو، مژه و… امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. میل به زیبایی و جوانی بسیار طبیعی و عادی بوده که اکثر انسان‎‌ها همیشه در جستجوی راهکارهایی برای رسیدن به آن هستند. 

امروزه با وجود دنیای مجازی اگر کیم کارداشیان یا هر سلبریتی دیگری کاری در جهت زیبایی انجام دهد، به سرعت به کشورهای دیگر انتقال پیدا می‌کند. یکی از ترفندهای زیبایی اکستنشن مو بوده که مهم نیست موی طبیعی فرد چه اندازه‌ای است؛ با این روش آرایشی موی شما هر رنگی با هر اندازه‌ای می‌تواند داشته باشد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اکستنشن مو چیست؟

تعریف اکستنشن مو کار سختی نیست. به افزودن موهای اضافه به موی طبیعی انسان، اکستنشن می‌گویند. این اصطلاح به سیستم یکپارچه سازی موهای مصنوعی اشاره دارد که می‌تواند به حجم و طول موهای انسان بیفزاید. در اکستنشن، موها اغلب قیچی، چسبانده یا دوخته می‌شوند. به زبان ساده، این نوع بافت مو ممکن است موی انسان یا موی مصنوعی باشد که در موهای طبیعی انسان گنجانده می‌شود تا آن را پرتر و بلندتر نشان دهد.

با بافتن یا چسباندن موهای اضافی، به راحتی می‌توان حجم و طول موهای واقعی را افزایش داد. همچنین روشی هوشمندانه برای افزودن یا تغییر رنگ مدل موی خود بدون نگرانی در مورد آسیب ناشی از مواد شیمیایی است.

در بسیاری از مواقع، اکستنشن مو زمانی استفاده می‌شود که افراد بخواهند موی خود را برای مدت کوتاهی تغییر دهند. در سال‌های قبل، از کلاه گیس و مدل موی مردانه که از قرن هفدهم رایج بوده، استفاده می‌شد. اما دهه 1950 بود که اکستنشن مو ظاهر شد و توجه زنان طبقه ثروتمند را به خود جلب کرد. در آن سال‌ها هزینه اکستنشن مو بسیار زیاد بود که فقط افراد مشهور توانایی استفاده از آن را داشتند. اما اکنون در بین مردم عادی نیز بسیار محبوب و قابل دسترسی شده است.

اکستنشن مو باعث زیبایی هر چه بیشتر موها می‌شود.

از چه زمانی اکستنشن وارد دنیای زیبایی شد؟

با وجود اینکه بافت‌های مو در سراسر جهان انجام می‌پذیرد، منبع اصلی این کار زیبایی، کشورهای آسیایی است. چین و هند در حال حاضر دو کشور توسعه یافته در زمینه تجارت مو هستند. آن‌ها منابع فراوانی از مو دارند و با سنت دیرینه خود و تکنیک‌ها و ابزارهای پیشرفته، مو تولید می‌کنند. با این حال، بازارهای خاص دیگری نیز وجود دارند. موهای برزیل و پرو، دو منبع بزرگ و محبوب مو در صنعت بافندگی است که کاملا مقرون به صرفه هستند. در مورد موهایی با کیفیت بهتر، شرکت‌های ویتنامی و کامبوجیایی با کیفیت موی برتر خود در بازار پیشرو هستند. در حالی که موهای ویتنامی بهترین انتخاب برای اروپاییان است، موهای کامبوجیایی با بافت درشت خود، مورد علاقه خانم‌هایی با پوست تیره است.

انواع اکستنشن مو 

برای اکستنشن از دو نوع موی طبیعی و مصنوعی می‌توان بهره جست. برای خرید اکستنشن مو هم می‌توان به آرایشگاه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایش معتبر مراجعه کرد.

موی طبیعی

در این مدل، از موهای طبیعی افراد استفاده می‌شود. به این صورت که موهای طبیعی و کاملا سالم افراد خریداری می‌شود و برای اکستنشن مو طبیعی افراد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مقیاس بزرگتر شرکت‌هایی هستند که موهای طبیعی را تهیه و روانه بازار می‌کنند. موهای طبیعی راحت‌تر و سریع‌تر حالت و رنگ می‌گیرند.

اکستنشن مو در خانه

موی مصنوعی

موهای مصنوعی همانطور که از نامش پیدا است، تارهای موی غیر طبیعی ساخته شده از الیاف مصنوعی مانند اکریلیک یا نایلون هستند. این الیاف در فرآیندهای شیمیایی مختلف قرار می‌گیرند تا ظاهر و رنگ مشابه موهای انسان پیدا کنند.

قیمت انواع عطر و ادکلون دیور

برای اکستنشن مو چه چیزهایی را باید رعایت کنید؟

کار اکستنشن بی خطر است و همه می‌توانند از این شیوه استفاده کنند. حتی اکستنشن مو در خانه نیز امکان‌پذیر است. اما برای حفظ زیبایی موها باید یک سری اصول را انجام داد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم داشت. بنابراین دقت داشته باشید که برای نتیجه بهتر به افرادی که آموزش اکستنشن مو دیده‌اند و به اندازه کافی در این راه تجربه دارند، مراجعه کنید.

قبل از رفتن به آرایشگاه از سلامت موهای خود اطمینان حاصل کنید

نکته بسیار ضروری این است که موهای فرد در چه وضعیتی از نظر سلامت قرار دارد. اگر مو آسیب دیده و دچار ریزش شدید مو باشد، بهتر است اول این مشکل را تا حدی حل کرده و سپس اقدام به اکستنشن کرد؛ زیرا اکستنشن می‌تواند وضعیت مو را خراب‌تر کند و همچنین نتیجه مورد انتظار را نیز ندهد. مورد دیگر اینکه قبل از انجام اکستنشن مو، باید موها کاملا شسته و تمیز باشند.

استفاده بیش از اندازه از اکستنشن مو باعث آسیب به مو می‌شود.

از شامپوی مخصوص استفاده کنید!

موهایی که اکستنشن شده‌اند را نباید با آب داغ شستشو داد؛ زیرا این‌کار منجر به آسیب رساندن به مو خواهد شد. همچنین این موها نیاز به شامپوهای مخصوص خود دارند؛ شامپوهایی که فاقد سولفات، الکل، سیلیکون و پارابن هستند.

هنگام شانه کشیدن مراقب باشید

شانه زدن موی اکستنشن شده نیازمند دقت و حوصله است. اگر مرتب و به آرامی مو را شانه نزنید، هم حالتش را از دست می‌دهد و هم زیبایی اکستنشن دوامی نخواهد داشت. حتما باید قبل از شستشو، مو را شانه زد و زیر دوش حمام به آرامی کف سر را ماساژ داد.

سشوار کشیدن ممنوع!

تا جایی که امکان دارد نباید موهای اکستنشن شده را سشوار کشید. اگر سشوار ضروری بود، اول از همه باید از مواد حفاظتی در برابر حرارت استفاده کرد. در ضمن باید اطمینان حاصل کرد که قسمت چسب شده اکستنشن در معرض حرارت سشوار قرار نگیرد.

رنگ کردن

در مورد رنگ کردن مو باید حتما سراغ یک آرایشگر حرفه‌ای رفت. در غیر این صورت می‌تواند باعث خرابی موهای فرد شود. اگر می‌خواهید از اکستنشن موی مصنوعی استفاده کنید، بهتر است قبل از اکستنشن، موی طبیعی رنگ شود و در آخر اکستنشن مو رنگی را وصل کرد. اگر شخص از موهای طبیعی برای اکستنشن استفاده کند، رنگ زدن مو بعد از اتصال موها کار راحت‌تری است.

حتما بخوانید:  هشدارهای مراقبت از مو رنگ شده

ایجاد حساسیت پوستی

از جمله عوارض اکستنشن مو این است که شاید استفاده از موهای مصنوعی باعث ایجاد حساسیت در ناحیه پوست سر شود. این حساسیت‌ها بیشتر به صورت تاول و قرمز شدن پوست خود را نشان می‌دهند. اگر فردی بعد وصل موهای اضافی وجود تاول را احساس کرد، باید سریعا موها را ریموو کرده و به پزشک مراجعه کند.

نهایت دقت را در نگهداری از موهای خود در نظر بگیرید، به خصوص در هنگام شانه زدن.

اگر از سردردهای میگرنی رنج می‌برید، اکستنشن را فراموش کنید!

کسانی که سردردهای میگرنی همراه همیشگی آن‌ها است، استفاده از اکستنشن به آنان توصیه نمی‌شود؛ زیرا موهایی که توسط دستگاه اکستنشن مو متصل شده‌اند، باعث فشار به ریشه‌های مو می‌شوند و سردرد را زیاد می‌کنند.

کیفیت اکستنشن مو

کیفیت موی مصنوعی بسیار با اهمیت است. هر چقدر کیفیت مو انتخابی بالا باشد، هم ماندگاری بالاتر داشته و هم دردسر کمتری برای نگهداری از آن وجود خواهد داشت.

حتما بخوانید:  احیای مو چیست و 10 نکته کلیدی برای آن

بیش از اندازه از اکستنشن استفاده نکنید

استفاده بیش از اندازه از اکستنشن باعث مشکلات زیادی خواهد شد که مهمترین آن ریزش شدید مو است. بهتر است حداکثر سه ماه متوالی از این روش زیبایی استفاده کرد تا آسیب به مو را به حداقل خود رساند.

قیمت اکستنشن مو

آیا قیمت بالا در کیفیت مو تاثیر گذار است؟

قیمت اکستنشن مو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ هر چقدر کیفیت این فاکتورها بالاتر رود، قیمت نیز می‌تواند متغیر باشد. به عنوان مثال اکستنشن کلیپسی ارزانترین مدل است. اما موارد دخیل دیگر به شرح زیر هستند:

  • جنس مو
  • نوع مو
  • رنگ مو
  • حجم مو
  • تعداد شاخه مو
  • مواد به کار رفته
  • نحوه نصب مو
  • تجربه آرایشگر

حتما بخوانید:  کراتین مو چیست – چگونه کراتینه مو را در خانه انجام دهیم

با خرید از سایت مدیسه سلامت موهای خود را تضمین کنید

چه اکستنشن مو انجام داده و چه موی طبیعی خود را داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به سایت مدیسه با انواع مختلفی از شامپوها و نرم کننده‌ها آشنا شوید. تغذیه مناسب برای رشد موها و جلوگیری از آسیب نقش بسیار مهمی در زیباتر شدن موهای افراد دارد. 

فرقی نمی‌کند جنس مو و نوع آسیب موی شما چیست. فراوانی محصولات به نحوی است که همه موارد را پوشش می‌دهد. از انواع شامپو و نرم کننده گرفته تا مواد تقویت کننده و محصولاتی که جنبه درمانی دارند. اگر می‌خواهید از داشتن موهای سالم لذت ببرید، حتما به سراغ سایت معتبر مدیسه بروید و از ویترین چشمگیرش با قیمت‌های مناسب دیدن کنید.

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *