کیف توته را چگونه استایل کنیم

کیف یکی از محبوب‌ترین انواع اکسسوری بین بانوان و آقایان است. کیف زنانه انواع مختلفی داشته و تقریبا برای هر مکانی باید کیف مناسب را تهیه کرد. تاریخچه پیدایش کیف به بیش از 5000 سال پیش باز می‌گردد که در کنار قدیمی‌ترین مومیایی کشف شده بود. در این مقاله قصد داریم درباره کیف توته صحبت کنیم. کیفی که سالیان پیش بزرگترین شرکت‌‌های مد و فشن اقدام به تولید آن کردند.

این مدل کیف اکسسوری مورد علاقه افراد مشهوری مانند ریحانا و آنجلینا جولی بود. بارزترین ویژگی این مدل، بزرگ بودن آن است. برای مدت زمان نسبتا طولانی این مدل کیف از بازار مد کنارگیری کرد و اما امروزه دوباره شاهد حضور انواع کیف توته در بازار هستیم. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این مدل کیف صحبت کنیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

تاریخچه پیدایش کیف توته به چه زمانی بازمی‌گردد

تاریخچه پیدایش کیف توته به چه زمانی بازمی‌گردد

اگر بخواهیم به تاریخچه این مدل کیف نگاهی بیندازیم، باید به سال‌های دور برویم. در قرن هفدهم میلادی از کیف برای حمل و نقل وسایل مختلف استفاده می‌شد. البته مدل‌های اولیه کیف از هر لحاظ تفاوت بسیار چشمگیری با مدل‌های امروزی داشت.

سال‌ها گذشت تا به دهه 60 میلادی رسیدیم؛ زمانیکه بانوان خانه‌دار نیازمند کیفی با حجم زیادی بودند که بتوانند امورات مربوط به خرید را انجام دهند. اما بعد از گذشت چند سال ساختار کلی این کیف توانست توجه طراحان مد و فشن را جلب کند که در نتیجه انواع مدل کیف توته را به بازار عرضه کنند. در کشور ما ایران نیز کیف توته درسا تولید می‌شود.

ویژگی‌های کیف توته چیست؟

کیف توته

بارزترین ویژگی مدل توته، جادار بودن آن است. البته در ابتدا جدای از جادار بودن، این کیف را بدون زیپ می‌دوختند. هر چند امروزه شاهد تعبیه زیپ در بعضی از مدل‌ها هستیم. ویژگی قابل ذکر بعدی در مورد این کیف رودوشی زنانه، این است که به وسیله دو بند نگه داشته می‌شود. اگر بندها بلند باشند، روی دوش قرار می‌گیرند و اگر کوتاه باشند، باید به وسیله پنجه دست حمل شوند. همانطور که دقت کرده‌اید، این کیف ساختار پیچیده‌ای ندارد اما در عین سادگی می‌توان این کیف را با استایل‌های مختلف لباس ست کرد.

هرمس از برترین تولیدکنندگان کیف توته (Hermes)

هرمس از برترین تولیدکنندگان کیف توته (Hermes)

وقتی صحبت از کیف‌های توته به وسط می‌آید، نمی‌توان به برند لوکس و پرطرفدار هرمس و توته‌های معروف آن با عنوان کیف بیرکین (Birkin) اشاره نکرد. این محصول بسیار شیک، نه تنها از نمادین‌ترین انواع کیف توته به حساب می‌آید بلکه یکی از برجسته‌ترین آثار خلق شده در صنعت فشن است. داستان به وجود آمدن بیرکین در سال ۱۹۸۴ و از دو مسافر هواپیمایی شروع می‌شود که از پاریس به لندن سفر می‌کردند.

در این پرواز، جین بیرکین، بازیگر و خواننده انگلیسی فرانسوی در کنار جین لویی دوماس، طراح و مدیر اجرایی برند هرمس نشست. در طول این سفر، جین بیرکین که در آن زمان به‌تازگی مادر شده بود برای دوماس گفت که به‌ دنبال کیف مناسبی می‌گردد تا بتواند وسایل مورد نیاز خود و فرزندش را به‌ راحتی در آن جا کند.

طراح سرشناس هرمس به سرعت شروع به طراحی کیفی کرد که افزون‌بر شیک و زیبا بودن، کاملا ساده، بزرگ و همچنین جادار بود. این همان چیزی بود که فردی مانند جین برکین به دنبال آن می‌گشت. این آیتم که نام خانوادگی Jane Birkin را به خود اختصاص داد، در مدت کوتاهی به معروف‌ترین کیف توته در سراسر جهان تبدیل شد.

حتی امروز هم دوست‌داران کیف‌های بیرکین برای خریداری آن باید از مدت‌ها قبل سفارش خود را ثبت کرده و در لیست انتظار باقی بمانند. نهایتا هم این افراد با پرداخت نمودن مبالغ بسیار زیاد و سرسام‌آوری کیف‌های مشهور برند هرمس را تهیه می‌کنند. به این صورت، کیف‌های مینیمال و ساده توته در تحولی عظیم به لوکس‌ترین بوتیک‌های جهان راه پیدا کردند.

مطالب مرتبط:  لوکس‌ترین و برترین برندهای دنیای مد که باید بشناسید

 

دلیل ترند شدن دوباره کیف توته چیست؟

دلیل ترند شدن دوباره کیف توته چیست؟

مدت‌هاست کیف‌های کوچکی که با اسم میکرو یا مینی بگ شناخته می‌شوند پا به عرصه مد گذاشته و توجه برند‌های مطرح دنیا را به خود جلب کرده‌اند. این ترند فراگیر قطعا منحصر به فرد بوده و طرفداران فراوانی دارد. با این حال، استفاده از این اکسسوری‌های کوچک همواره محدودیت‌های بسیار زیادی را برای مصرف‌کنندگانش ایجاد نموده است. پس از اتمام دوران قرنطینه ناشی از بیماری کرونا و با بازگشت افراد به محیط کار و دنیای خارج از خانه، کیف توته دوباره جای خودش را در دل کسانی باز کرد که پیش از این از مینی بگ‌ها استفاده می‌کردند. چرا که دوران طولانی‌مدت خانه‌نشینی دید اغلب افراد را نسبت به زندگی تغییر داده و آن‌ها را به استفاده از آیتم‌های ساده، کاربردی‌تر و راحت‌تر ترغیب کرده بود. به این صورت، تعداد قابل توجهی از برند‌های لوکس و صاحب نظران دنیای مد باز هم این اکسسوری بسیار دوست‌داشتنی را در فهرست تولیدات خود قرار دادند و نسخه‌های منحصر به‌ فرد و تازه‌ای از آن را روانه بازار کردند.

چگونه کیف توته را ست کنیم؟

ست کردن کیف توته زنانه کار چندان دشواری نیست؛ زیرا سبک ساده‌ای دارد. امروزه برندهای معروفی مانند ایو سن لورن، دیور و مارک جیکوبز در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف اقدام به تهیه مدل توته کرده‌اند. امروزه مدل‌هایی مانند کیف توته تدی برای کودکان نیز طراحی شده است. اما کیف توته چند مدل دارد؟ و هر مدل را چگونه می‌توان استایل کرد؟ در ادامه به 15 مدل کیف توته اشاره خواهد شد.

مدل دستی

مدل دستی

کیف دستی معمولا جز کیف‌های روزمره به حساب می‌آید. از این کیف برای حمل وسایل شخصی مانند کیف پول، گوشی همراه و کلید استفاده می‌شود. در مدل دستی معمولا بند کیف کوتاه انتخاب شده تا حملش به راحتی صورت بگیرد. درست است که کیف‌توته معمولا زیپ ندارد اما در این مدل طراحان یک زیپ روی قسمت بیرونی به کار برده‌اند.

مدل کیف کار

مدل کیف کار

برای انتخاب کیف مدل توته مناسب محل کار توجه به چند نکته ضروری است. در ابتدا اینکه ظاهر کیف در عین ساده بودن باید مناسب محیط کاری باشد. بهتر است در انتخاب رنگ این مدل نیز دقت کرد؛ زیرا هر رنگی مناسب محل کار نیست. در ضمن کیف باید بتواند لپ تاپ یا ابزارآلات مربوطه را در خود جا دهد. یکی از مزیت‌های مدل توته این است که شما می‌توانید هر چه را که نیاز دارید، در آن بگذارید.

مدل گاباردین

مدل گاباردین

برندهایی که مدل توته تولید می‌کنند از پارچه گاباردین به دلیل ضد آب بودنش بهره می‌برند. این پارچه بافت محکمی داشته و اغلب از پنبه تهیه می‌شود.

مدل بازار

مدل بازار

مدل توته از ابتدا برای حمل یخ استفاده می‌شد؛ زیرا از جنس برزنت ساخته و بسیار جادار بود. بعد از گذشت زمان نه چندان زیاد افراد از این کیف جادار برای حمل وسایل مختلف استفاده می‌کردند. کم کم بانوان نیز به این نتیجه رسیدند که این کیف بسیار مناسب خرید کردن است. امروزه نیز مدل مارکت توته گزینه بسیار مناسبی برای گشت و گذار در بازار خواهد بود.

مدل پیکنیک

مدل پیکنیک

یکی از انواع کیف توته، مدل پیکنیک آن است. این مدل نیز مانند سایر کیف‌های توته بسیار جادار بوده و فضای زیادی را برای انواع وسایل مورد احتیاج در تفریح در اختیار افراد می‌گذارد.

لیست قیمت انواع کیف زنانه شیک و ترند سال

 

مدل تاشو

مدل تاشو

مدل تاشو را بیشتر از جنس نایلون می‌دوزند. این جنس بسیار بادوام بوده و به راحتی تغییر شکل می‌دهد. شما می‌توانید یک کیف بزرگ را با چند تا، تبدیل به یک کیف کوچک کنید.

مدل تبلیغاتی

مدل تبلیغاتی

منظور از مدل تبلیغاتی این است که روی کیف مدل توته شرکت‌های مختلف اقدام به تبلیغ کنند. این سبک تبلیغاتی را بیشتر وقتی افراد معروف کیف مدل توته را روی دوش خود حمل می‌کنند، به وفور می‌بینیم.

مدل تراول

مدل تراول

تراول بگ همانطور که از نامش پیدا است، برای مسافرت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 رواج پیدا کرد. امروزه این کیف‌های شیک، بسیار سبک و کاربردی هستند. اغلب افراد گمان می‌کنند که هر کیفی مناسب مسافرت است؛ درحالیکه این چنین نیست. کیف مناسب تراول اول از همه باید این اطمینان را به شما بدهد که تمامی وسایلتان ایمن هستند.

مدل جوت

مدل جوت

امروزه بیشتر افراد نگران محیط زیست بوده و از این رو در تلاش هستند کالایی را خریداری کنند که امکان بازیافتش فراهم باشد. جوت پارچه‌ای است که جایگزین مناسبی برای پلاستیک بوده و می‌توان آن را چندین بار مورد بازیافت قرار داد. علاوه بر این جوت از استحکام بسیار بالایی هنگام حمل و نقل در مسافت‌های طولانی برخوردار است. این در حالی است که اگر کیف مدل توته خود را از جنس جوت تهیه کرده‌اید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مواد داخل کیف به راحتی فاسد نخواهند شد.

مطالب کاربردی :  پیشنهاد 20 مدل عینک آفتابی زنانه اصل

 

مدل چرمی

مدل چرمی

مدل زیبای چرمی کیف توت تقریبا با اغلب استایل‌ها همخوانی دارد. اغلب برندهای لوکس کیفی از جنس چرم نیز تولید می‌کنند. این اکسسوری خاص هرگز از مد نخواهد افتاد.

مدل حصیری

مدل حصیری

کیف حصیری مدل‌های مختلفی دارد و تقریبا با انواع سبک‌ها ست خواهد شد. در هنگام خرید کیف به استایل و فرم بدن خود دقت کنید. شما اگر فرد لاغری هستید، بهتر است از کیف‌های چندان بزرگ استفاده نکنید و اگر اندام پری دارید کیف با سایز کوچک مناسب شما نیست.

مدل رافیا

مدل رافیا

مدل رافیا بسیار سبک و راحت طراحی شده و مناسب استایل‌های بهاری و تابستانه است. این مدل زیبا و دل‌انگیز را می‌توان با انواع پوشش ست کرد.

مدل برزنتی

مدل برزنتی

اولین جنسی که برای تولید مدل توته به کار برده شد، جنس برزنت بود. برای دوخت کیف برزنتی بیشتر از پارچه کتان و لنین استفاده می‌شود. این کیف بسیار سبک، مناسب استفاده روزمره بانوان است.

مدل مینیمال

مدل مینیمال

از واژه مینیمال برای بخش‌های متفاوت هنر استفاده می‌شود. کیف مدل مینیمال به سبکی می‌گویند که در عین سادگی بسیار شیک و همیشه مد است. کیف مدل توته مینیمال را می‌توانید با تیپ اسپرت خود ست کنید.

مدل نمدی

مدل نمدی

از گذشته‌های دور تا کنون افراد کیف‌های نمدی را مورد استفاده قرار می‌دادند؛ زیرا این جنس بسیار مناسب فصل سرد سال بوده و مقاومت و استحکام بالایی نیز دارد.

مطالب مرتبط:  25 مدل کیف دوشی زنانه جدید

 

بادوام و همیشه شیک…

کیف توته یکی از زیباترین مدل‌های موجود در بازار است. این کیف جادار و بادوام مناسب موقعیت‌های مختلف بوده و با استایل‌های متفاوتی ست خواهد شد. برندهای معتبر خارجی و داخلی اقدام به تولید و عرضه این مدل کیف می‌کنند. آیا شما تاکنون از این مدل استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع : mayhopphat

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *