جاذبه‌های گردشگری قطر

قطر کشوری در جنوب غربی آسیا یکی از شگفتی‌های بزرگ را در گوشه‌ای از خلیج فارس به سرانجام رساند و با سرعتی سرسام‌آور به یکی از قطب‌های گردشگری در حوزه خلیج فارس تبدیل شد. این کشور کوچک اما ثروتمند با چهره لوکس و پیشرفته‌ای که در مدت کوتاه برای خود ساخت توانست میزبانی یکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی دنیا یعنی بازی‌های جام‌جهانی 2022 را بدست آورد.

میزبانی رویدادهای جهانی در واقع برای کشورها فرصتی است که پتانسیل‌های گردشگری خود را به جهان نشان‌ دهند و از این رو ثروت بزرگی را وارد کشور خود کنند. در این مطلب برای آن دسته از افرادی که تصمیم دارند بازی‌های جام‌جهانی را از نزدیک تماشا کنند نکاتی جالب درباره جاذبه های گردشگری قطر ، این کشور شگفت‌انگیز گنجانده شده است. پس این مطلب را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

سوق واقف (Souq Waqif)

عکس جاذبه های قطر - سوق واقف محل مناسب برای خرید از قطر

سوق واقف یکی از دلنشین‌ترین جاذبه های گردشگری قطر است. در واقع با ورود به این مکان شما به اصیل‌ترین بخش گردشگری قطر قدم می‌گذارید. در واقع سوق واقف بازاری در دوحه قطر است که همه قلم جنس از پوشاک سنتی، ادویه جات، صنایع دستی تا سوغاتی را دربرمی‌گیرد. در این بازار ده‌ها رستوران و قلیان‌سرا قرار دارند. قدمت سوق واقف حداقل به صد سال قبل برمی‌گردد، ناگفته نماند که این بازار در سال 2006 برای حفظ سبک معماری سنتی قطری و حفظ اصالت بازسازی شد. این منطقه به دلیل غذاخوری‌های سنتی‌اش بین مردم محلی و گردشگرها بسیار محبوب است (مخصوصاً در تعطیلات آخر هفته). فراموش نکنید که برای رفتن به این مکان جذاب حتما از کفش اسپرت استفاده کنید چراكه بی‌شک جذابيت اين مكان شما را وادار به پیاده‌روی‌های طولانی خواهد کرد. 

سوق واقف به عنوان قلب اجتماعی دوحه، مکان خوبی برای خرید، گشت و گذار، خوردن غذاهای لذیذ یا وقت‌گذرانی در یکی از کافه‌های محلی جذاب یا صرفا خرید سوغاتی‌هایی نظیر گلدوزی، ادویه جات و عطر و عود است. 

کورنیش دوحه (Doha Corniche)

عکس جاذبه های قطر - کورنیش دوحه یکی از مناطق توریستی قطر

یکی از نمادین‌ترین جاذبه های گردشگری قطر ، دوحه کورنیش است. این منطقه در واقع یک امتداد هفت کیلومتری تفرجگاهی زیبا است که مشرف به اسکله آرام است. با یک پیاده‌روی در مسیری هلالی شکل در اطراف خلیج دوحه، بهترین مناظر از خط افق مدرن شهر را تماشا خواهید کرد. این مکان معمولا کانون برگزاری مناسبت‌های مختلف مانند جشن‌های ملی است. شب‌ها هنگام پیاده‌روی در اطراف خلیج، قایق‌هایی را تماشا کنید که کورنیش را روشن می‌کنند. اگر علاقه‌‌مند به قایق‌سواری باشید می‌توانید به سادگی قایقی اجاره کنید و در زیبایی‌های شهر غوطه‌ور شوید.

کورنیش نزدیک به چند مکان تفریحی دیگر مانند موزه هنرهای اسلامی و پارک هتل شرایتون است. اگر وسوسه شدید که از این جاذبه توریستی دیدن کنید، پیراهن اسپرت مردانه که خنک باشد را فراموش نکنید. چراكه ميزان طوبت در اين منطقه بالا است.

مروارید قطر (The Pearl Qatar)

مروارید قطر یکی از جذاب‌ترین بخش‌های قطر است.

منطقه مروارید قطر به دلیل زیبایی خود، یکی از جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری قطر شناخته شده است. این جزیره ساختگی و مصنوعی، در ساحل خلیج غربی دوحه واقع شده است. این مکان اولین منطقه در قطر است که برای اتباع خارجی قابل دسترسی است. اینجا یکی از مکان‌های اصلی جهت استخراج مروارید در قطر بوده است، که علت نام گذاری جزیره نیز همین است. این منطقه پر از کافه و رستوران‌های بین المللی است. 

مسجد آبی کاتارا (Katara Mosque) از جاذبه های گردشگری قطر

عکس جاذبه های قطر - مسجد آبی کاتارا قطر

مسجد کاتارا یکی از زیباترین مساجد قطر و جز جاذبه‌های گردشگری قطر است که توسط زینب فاضل اوغلو، طراح مساجد مشهور ترکیه طراحی شده است. این مسجد دارای یک نمای تزئین شده با موزاییک فیروزه‌ای و بنفش است و طراحی داخلی فوق العاده‌ای همراه با زرق و برق دارد. طرح‌های معماری داخلی و خارجی به همراه مناره، گنبد و طاقچه نماز (محراب) همگی الهام گرفته از چندین مسجد معروف هستند. طراحی مسجد کاتارا مانند مساجد معمولی در قطر نیست. این عمارت موزاییکی از کاشی‌های عمدتاً آبی ساخته شده است. 

صحرای دوحه (The Doha Desert)، از زیباترین جاذبه های گردشگری قطر

عکس جاذبه های قطر - صحرای شنی قطر

عکس جاذبه های قطر - خط اتصال بیابان و دریا یکی از اعجاب‌های صحرای قطر

کالکشن ساک و چمدان برای سفر

بادیه نشینی در واقع گذشته این کشور است. استفاده درست از تمام پتانسیل‌ها در واقع سیاستی است که قطر در پیش گرفته و به این ترتیب حتی صحراهای بی آب و علف هم به مکانی تبدیل شده که ما امروز به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه های گردشگری قطر می‌شناسیم.

یکی از اعجاب‌های این صحرا دریاچه‌ خور العدید است که از طرف یونسکو ثبت شده است و در جنوب شهر قرار دارد و یکی از معدود مکان هایی در جهان است که دریا به صحرا نفوذ می‌کند. برای یک تجربه بیابانی واقعی، هیچ چیز بهتر از شتر سواری بر فراز تپه های شنی نرم نیست، قبل از شروع یک سافاری هیجان انگیز در صحرا بر فراز تپه های شنی به خور العدید که فقط با وسایل نقلیه مخصوص سافاری قابل دسترسی است. تخته شنی در امتداد تپه‌های شنی برای تجربه‌ای منحصر به فرد، یا با دوچرخه چهارچرخ، ATV یا تپه شنی به تپه‌های شنی در این صحرا در انتظار شما است. اگر منظره صحرا را از آسمان ترجیح می‌دهید؛ پاراگلایدر، کایت سواری و غیره به راحتی در دسترس هستند.

بیابان بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ محلی است که با تدبیر می‌توان از این فرهنگ خاص برای توریست‌هایی که با این فرهنگ غریبه هستند جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای ساخت. دارای مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از فعالیت‌ها است.

مسجد جامع محمد بن عبدالوهاب (State Grand Mosque)

مسجد جامع محمد بن عبدالوهاب قطر

نمای داخلی مسجد جامع محمد بن عبدالوهاب
مسجد جامع محمد بن عبدالوهاب یکی از بزرگ‌ترین مساجد و از زیباترین جاذبه‌های گردشگری مذهبی قطر است. این مسجد به عنوان بزرگترین مسجد قطر، همچنین به عنوان مسجد جامع دولتی قطر، در سال 2011 افتتاح شد. دارای سه کتابخانه، نمازخانه و وضوخانه مجزا برای مردان و زنان و سالن‌های ویژه حفظ قرآن است با گنجایش بیش از 30000 نمازگزار است. معماری آن تلفیقی از شکل ساختمان‌های قدیمی اعراب و مدرنیته امروزی است.
این مسجد ماسه سنگی دارای مناظر چشمگیری از خط افق دوحه است و طاق‌ها و گنبدهای متوالی آن را به عنوان مجلل‌ترین مسجد در کشور مشخص می‌کند. کف‌پوش‌های مرمرین آن، نمازگزاران را در گرمای تابستان خنک نگه می‌دارند، گنبدهای متعدد با ایجاد سایه از گرم شدن فضای راهروها جلوگیری می‌کند. این مسجد در مجموع از 93 گنبد تشکیل شده است. مسجد دارای 20 ورودی است که شامل سه در اصلی و 17 ورودی فرعی است. این ورودی‌ها عبور و مرور تعداد زیادی از مردم به مسجد را در زمان نماز تسهیل می کنند و از ایجاد ازدحام جلوگیری می‌شود. برای بازدید از این مکان مذهبی باید با ظاهر پوشیده که شامل روسری و لباس‌های کامل برای زنان و مردان می‌شود، وارد شوید.

قلعه الزباره (Zubarah Fortress) 

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قطر ، الزباره است

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قطر، الزباره است. قلعه الزباره، به اختصار قلعه زوباره، در شهر مدینه الشمال قطر واقع شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. در واقع الزباره شهری متروک، با دیوارهای مخروبه است که قدمت آن به قرن هفدهم باز می‌گردد. این شهر که زمانی بندر پر رونق ماهیگیری و تجارت مروارید بود، در سال 1811 ویران و در اواخر دهه 1820 مجدداً در مقیاس کوچکتر بازسازی شد.

جذابیت قلعه در این است که اطراف آن بنایی وجود ندارد و شما می‌توانید با شتر به آن برسید. همانطور که در زیر این قلعه ایستاده‌اید، احساس دلبستگی به یک تاریخ پر شور را خواهید داشت!

موزه هنرهای اسلامی از زیباترین جاذبه های گردشگری قطر

موزه هنرهای اسلامی قطر

نمای داخلی موزه هنرهای اسلامی قطر

موزه هنرهای اسلامی یکی از اعجاب‌انگیزترین جاذبه های گردشگری قطر به حساب می‌رود. ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که بازدید از موزه را خسته‌کننده بدانید اما شک نداشته باشید که بازدید از این موزه شما را شگفت‌زده خواهد کرد. معماری زیبا و لوکس این موزه به تنهایی می‌تواند ارزش دیدن داشته باشد.

این موزه متاثر از معماری باستانی اسلامی است و تلفیقی از الگوهای هندسی مدرن طراحی شده است. این موزه با مساحت 45000 متر مربع، در شبه جزیره مصنوعی مشرف به انتهای جنوبی خلیج دوحه قرار دارد. ساخت این ساختمان توسط یک شرکت ترکیه‌ای در سال 2006 انجام شد. فضاهای گالری داخلی توسط تیمی از Wilmotte Associates طراحی شده است. این موزه در 22 نوامبر 2008 توسط امیر وقت قطر، شیخ حمد افتتاح شد. در 8 دسامبر 2008 برای عموم مردم افتتاح شد. بسیاری از معماران بزرگ معتقدند که این سازه زیباترین تصویر از خلیج فارس را به نمایش می‌گذارد.

قلعه الکوت (Doha Fort)

قلعه الکوت یکی دیگر از تاریخی‌ترین جاذبه های گردشگری قطر است.

قلعه الکوت یکی دیگر از تاریخی‌ترین جاذبه های گردشگری قطر است. این بنا، یک قلعه نظامی تاریخی است که در قلب دوحه، پایتخت قطر واقع شده است. این بنا در سال 1927 توسط شیخ عبدالله بن قاسم آل ثانی، معروف به شیخ عبدالله بن جاسم آل ثانی، که از سال 1913 تا 1949 بر قطر حکومت کرد، ساخته شد. این قلعه بعداً به موزه تبدیل شد.

در این قلعه، نمایشگاه و آثار هنری شامل صنایع دستی، زیور آلات گچی و چوبی، تجهیزات ماهیگیری و قایق، عکس‌ها و نقاشی‌های تاریخی از جمله نقاشی‌های رنگ روغن نگه داشته می‌شود. اگر علاقه مند به درک بهتر تاریخ قطر و سبک زندگی ساکنان آن هستید، بازدید از این قلعه پیشنهاد می‌شود.  

برج‌های برزان (Barzan Towers)

برج های برزان در قطر

برج‌های برزان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری قطر است. این بنا، شامل برج‌های دیده‌ بانی هستند که در اواخر قرن نوزدهم ساخته و در سال 1910 توسط شیخ محمد بن جاسم آل ثانی بازسازی شدند. برزان در زبان عربی به معنای بلندی است.

این بنا در سال 2003 مجددا بازسازی شد و ارتفاع آن‌ 16 متر (52.49 فوت) است. این قلعه از سمت غرب به دو ساختمان مستحکم دیگر و در سمت شمال به برج دیگری متصل می‌شود. این برج‌ها دارای معماری باشکوهی هستند.

ساحل دریای داخلی (Mesaieed)

ساحل دریای داخلی در قطر

این مکان یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری قطر برای توریست‌ها و کسانی که در قطر زندگی می کنند، می‌باشد. با این حال بسیاری از مردم محلی هنوز از این چشم انداز خارق العاده بی‌اطلاع هستند! این مکان را می‌توان بهشت آرامش تعریف کرد، زیرا طبیعت آن به صورت دست نخورده و ناب باقی مانده‌است. خور العدید در مرز بین قطر و عربستان قرار دارد و برای کمپ زدن در  صحرا عالی است. به دلیل بارندگی کم و دمای بالا، آب دریای داخلی شورتر از خلیج مجاور است. پیشنهاد ما این است که در هنگام جزر و مد از این مکان اسرارآمیز دیدن کنید، چون می‌توانید تپه‌های شنی را ببینید.

مطالب جالب:  ارزان‌ترین مقاصد سفر برای امسال

پارک اسپایر (Aspire Park)

پارک اسپایر قطر

دهکده فرهنگی کاتارا (Katara Cultural Village)

دهکده فرهنگی کاتارا در قطر

دهکده فرهنگی کاتارا ساخته شد تا کشور قطر را به عنوان مکان فرهنگی هنری که بوسیله تئاتر، موسیقی، ادبیات، گردهمایی‌ها و نمایش‌ها در خاورمیانه می درخشد، معرفی کند. در این مکان رویدادهای بزرگی مانند جشنواره فیلم دوحه ترایبکا و جشنواره فیلم جوانان اجیال سازماندهی می‌شود. دهکده فرهنگی کاتارا یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری قطر است.

استراحتگاه ساحلی سیلاین Sealine

ساحل سیلاین یا خط دریا یکی از جاذبه های گردشگری قطر است

ساحل سیلاین یا خط دریا یکی از جاذبه‌های گردشگری قطر است که در آن می‌توان به انواع سرگرمی‌ها و ورزش آبی مانند قایق سواری، غواصی، موج سواری و…پرداخت. اما فقط این نیست اگر عاشق شترسواری، کایت سواری و…باشید هم این استراحتگاه جذاب برای شما هیجان‌انگیز خواهد بود. 

مطالب جالب:  بدون این وسایل سفر چمدان نبنديد!

موزه هنر مدرن عربی (Mathaf: Arab Museum of Modern Art)

عکس موزه هنر مدرن عربی

موزه هنر مدرن عربی، واقع در دوحه، جنبه عربی به هنر مدرن و معاصر می‌دهد و از خلاقیت حمایت می‌کند. این موزه در سال 2010 تاسیس شد و یکی از مهم‌ترین مکان‌های فرهنگی کشور است. این موزه در مساحتی بالغ بر 5500 متر مربع ساخته شده و بیش از 9000 اثر هنری دارد. دارای هفت گالری در طبقه بالا برای نمایش آثار است.

پارک میا MIA Park

پارک میا یکی دیگر از بهترین مکان‌های قطر

پارک میا MIA یکی دیگر از بهترین مکان‌های قطر است که در نزدیکی موزه هنر اسلامی قرار دارد. در اینجا می‌توانید زمان بیکاری را با شرکت در فعالیت‌های مختلف بگذرانید یا فقط به خط افق دوحه خیره شوید. این پارک برای یک گردش خانوادگی ایده آل است. در اینجا می‌توانید قدم بزنید و فرزندانتان در امنیت کامل بدوند.

جاذبه های گردشگری قطر بسیار زیاد است و تقریبا هر سلیقه‌ای را می‌تواند راضی کند. رفتن به جام جهانی مستلزم تیپ اسپرت مردانه و زنانه است. چراکه در طی سفر به قطر علاوه بر بازی‌های جام‌جهانی مکان‌های گردشگری زیادی برای بازدید وجود دارد و باید خود را برای هوای گرم قطر مجهز کنید. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. شما کدام منطقه گردشگری را می‌پسندید؟

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *