مدل لباس مجلسی ترک در طرح‌های منحصر به‌ فرد و خاص

وقتی نام مدل لباس مجلسی ترک به گوشمان می‌رسد، اولین تصویر ذهنی ما لباسی فاخر و باکیفیت بوده که با پارچه‌ای اعلا دوخته‌اند. این تصور ذهنی بی‌دلیل نیست، زیرا صنعت مد و پوشاک ترکیه در رقابتی تنگاتنگ با غول‌های اروپایی و آمریکایی است. اغراق آمیز نیست اگر بگوییم توانسته در این رقابت خود را به خوبی اثبات کند.

لباس‌های ترک در میان ایرانیان نیز جایگاه بسیار ویژه‌ای از لحاظ کیفیت داشته تا آنجایی که وقتی وارد مغازه می‌شویم، فروشنده به ترک بودن کالا اشاره خواهد کرد. لباس مجلسی ترک تنوع و زیبایی بسیار زیادی دارند. از آنجایی که فرهنگ کشور ما تا حدودی نزدیک به فرهنگ ترکیه( به خصوص قسمت مسلمان نشین) است، مدل لباس‌های آنان مورد استفاده فراوانی در کشور ما دارد. در این مقاله قصد داریم درباره 60 مدل لباس مجلسی ترک صحبت کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انواع مدل لباس مجلسی ترک

انواع مدل لباس مجلسی ترک

امروزه لباس‌های ترک را می‌توان حتی در آمریکا و بر تن زنان و مردان مشاهده کرد. برندهای معروف ترک در حال پیشروی و تثبیت جایگاه خود به عنوان قطب مهم تولید پوشاک در صنعت لباس و فشن هستند. اگر منصفانه به این موضوع نگاهی بیندازیم، جنس لباس‌هایی که برندهای ترک تولید می‌کنند، از دوام و زیبایی خاصی برخوردار است. امروزه مدل لباس مجلسی بازیگران ترکیه ای دست کمی از لباس بازیگرانی که در مراسم‌های مهمی مانند اسکار شرکت می‌کنند، ندارند. در ادامه بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

مدل آستین کلوش

آستین کلوش تنوع بالایی دارد.

یکی از مدل‌های بسیار پرطرفدار مدل آستین کلوش بوده که از تنوع خوبی نیز برخوردار است. این مدل آستین را می‌توان به مدل‌های مختلفی از لباس دوخت. آستین کلوش از بالا به سمت پایین گشاد می‌شود.

مدل پوشیده

فرهنگ بر انتخاب لباس تاثیر گذار است.

فرهنگ نقش بسیار تاثیرگذاری روی پوشش انسان دارد. این موضوع هم درمورد آقایان و هم بانوان صدق می‌کند. معمولا مدل لباس مجلسی ایرانی را تا آنجایی که بشود، پوشیده در نظر می‌گیرند. همانطور که اشاره کردیم، به دلیل نزدیکی فرهنگ میان کشور ایران و ترکیه، به راحتی می‌توان لباسی پوشیده انتخاب کرد.

مدل لباس مجلسی ماهی یا پری دریایی

مدل لباس مجلسی ماهی یا پری دریایی

سبک لباس مجلسی پری دریایی و یا لباس شب مدل ماهی همیشه به عنوان یک سبک مجلل و منحصر به فرد معرفی شده می‌باشد. همانطور که نام آن گویا است این سبک لباس بسیار فانتزی و خاص بوده و به همین خاطر این نوع لباس‌ها برای افرادی خاص و وسواس هستند.

در انواع پیراهن و لباس مجلسی مدل ماهی اغلب دامن از قسمت زانو به پایین، گشاد شده و استایلی شبیه به پری دریایی را برای فرد به وجود می‌آورد.

مدل جیب‌دار

مدل جیب‌دار، استایل شما را کژوال نشان می‌دهد.

شاید برای شما کمی عجیب باشد، که لباس مجلسی جیب‌دار دوخته شود! اما امروزه با توجه به تنوع و اینکه هر شخص سبک و استایل خود را دارد، هر مدلی می‌تواند از دل دنیا مد خارج شود. مدل جیب‌دار استایل شما را کژوال نشان خواهد داد.

مدل حلقه‌ای

مدل لباس مجلسی ترک تنوع بالایی دارد.

مدل لباس مجلسی ترک تنوع بسیار بالایی دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید لباس مجلسی ترک بلند بر تن کرده و لباس در قسمت بالاتنه حلقه‌ای باشد.

مدل دامن چین‌دار

چین حجم لباس را افزایش می‌دهد.

قسمت پایین تنه لباس مجلسی نقش تعیین کننده‌ای روی چشمگیری لباس دارد. در مزون لباس مجلسی ترک شما انواع دامن یا پایین تنه‌ را خواهید دید که یکی از آن‌ها دامن چین دار است. دقت کنید که چین حجم لباس را زیاد خواهد پس اگر اندام شما گلابی یا سیب شکل است، از پوشیدن این مدل خودداری کنید.

مدل دو تکه متصل

در بعضی از مدل‌ها بالاتنه و پایین تنه ظاهرا جدا هستند!

منظور از مدل لباس دو تکه متصل این است که قسمت بالاتنه و پایین تنه لباس را به هم دوخته‌اند. این مدل نیز یکی دیگر از مدل لباس مجلسی ترکیه ای شیک است.

مدل دو رنگ

انتخاب دو رنگ باعث زیبایی لباس شما خواهد شد.

در بسیاری از موارد شاهد مدل لباس ترکی ساده اما زیبا هستیم. برای تنوع همیشه نیازی به استفاده از پارچه‌های پر زرق و برق نیست. انتخاب دو رنگ برای دوخت لباس هر چند به نظر ساده می‌آید؛ اما لباس شما را در مجلس خاص خواهد کرد.

مدل سنگ دوزی

با کمی خلاقیت لباسی ساده را تبدیل به مدلی لاکچری کنید.

در بسیاری از مواقع با ایجاد کمی خلاقیت می‌توان لباسی ساده را تبدیل به یک لباس مجلسی زیبا و شیک نمود. اگر به بسیاری از لباس مجلسی ترکیه ای لاکچری نگاهی بیندازیم، جدا از پارچه‌های اعلا استفاده از انواع سنگ‌های زینتی را خواهیم دید.

مدل طرح‌دار

لباس مجلسی طرح‌دار

مناسب برای انواع فستیوال!

همانطور که از نام این دل پیدا است، لباسی طرح‌دار است. این لباس‌ها بیشتر در فستیوال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و چندان برای جشن‌هایی مانند عروسی مناسب نیست.

قیمت انواع لباس مجلسی زنانه ترک

 

مدل آستین پروانه‌ای

مدل آستینی سرخود!

این مدل آستین زیبا نوعی آستین کلوش بوده و به صورت سرخود نیز دوخته می‌شود. شما می‌توانید این مدل آستین را به صورت لایه‌هایی روی هم انتخاب کنید.

مدل بنددار

بند باعث تن‌خوری بهتر لباس

ایجاد بند در قسمت کمر لباس به تن‌خور شدن آن کمک بسیار زیادی می‌کند. البته بند را می‌توان در قسمت‌های دیگر نیز به کار برد.

مدل تابستانی

مناسب فصل گرم سال

همانطور که از نام این مدل پیدا است بیشتر مناسب فصول گرم سال مانند تابستان است. معملا این لباس‌ها را رنگی و با پارچه‌های سبک می‌دوزند.

مدل چپ و راستی

مدل چپ و راست، کمر را باریک نشان می‌دهد.

در این مدل یک لایه از لباس دور کمر پیچیده شده و در سمت دیگر گره می‌خورد. مزیت پوشیدن این لباس این است که قسمت کمر را باریکتر نشان می‌دهد.

مدل حریر

shakhes 2 768x576 1 - 60 مدل لباس مجلسی ترک در طرح‌های منحصر به‌ فرد و خاص

پارچه‌ای بسیار محبوب

حریر یکی از پارچه‌های بسیار محبوب و پرکاربرد در صنعت پوشاک است. استفاده از این پارچه، لباس شما را بسیار فاخر نشان خواهد داد.

مطالب دیدنی:  25 مدل لباس شب مجلسی خاص در ژورنال‌های خارجی

 

مدل دانتل

پارچه‌ای متنوع برای زینت بخشیدن به لباس

دانتل نیز مانند حریر به پارچه‌ای گفته می‌شود که برای تزئین لباس به کار می‌رود. البته در مواردی از دانتل استفاده بیشتری نیز خواهد شد. دانتل انواع مختلف داشته و بر چشمگیری لباس می‌افزاید.

مدل دخترانه

مورد علاقه دختران جوان

بسیاری از دختران جوان علاقه زیادی به پوشیدن مدل لباس مجلسی ترک کوتاه دارند. البته پوشیدن لباس دیگر چندان سن و سال خاصی نمی‌خواهد و هر شخصی می‌تواند هر مدلی که دوست دارد بر تن کند.

مدل دراپه

مدلی شل و آویزان!

این مدل بیشتر در قسمت یقه خود را نشان می‌دهد. کل لباس حالت شل و آویزان داشته و مزیت آن در این است که هم در جلو و هم در پشت لباس به کار می‌رود.

مدل دکمه‌دار

مدلی ساده اما چشمگیر

قرار نیست تمام مدل لباس مجلسی ترک به شکل پیچیده‌ای دوخته شوند تا چشمگیر باشند. بسیاری از لباس ها در عین سادگی بسیار زیبا هستند. مثلا ایجاد چند دکمه روی لباس نه تنها لباس را از سادگی بیرون می‌آورد بلکه جلوه خاص را به آن خواهد بخشید.

مدل راسته

کمترین میزان برش

مدل لباس مجلسی ترک راسته با کمترین میزان برش دوخته می‌شوند. این مدل ظاهری شیک و مجلسی داشته و جدیدا لباس مجلسی ترکیه ای جدید کوتاه راسته طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مطالب مرتبط:  25 مدل پیراهن مجلسی 2023 در طرح‌های کوتاه و بلند

 

مدل کلوش

مناسب برای اندام ساعت شنی

در مدل لباس مجلسی ترک، کلوش را به فور می‌بینیم. دامن کلوش زیبایی خاصی به لباس مجلسی می‌دهد، اما چندان مناسب افراد با استایل گلابی نیست.

مدل کوتاه

لباس مجلسی کوتاه

اگر پایین تنه پری دارید، لباس کوتاه مناسب شما نیست!

مدل کوتاه

مدل لباس مجلسی ترکیه‌ای جدید کوتاه، را در بازار بشدت مشاهده می‌کنیم. این سبک از لباس طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. در هنگام خرید لباس مجلسی کوتاه به قسمت پایین تنه خود توجه داشته باشید.

مدل منجوق دوزی

منجوق زیبایی لباس را دو چندان می‌کند.

استفاده از منجوق سال‌ها است که در دنیای مد قدمت دارد. دوختن منجوق با رنگ‌ها و شکل‌های مختلف زیبایی لباس مجلسی را چند برابر می‌کند.

مدل میدی

مدل میدی بالای زانو است.

مدل میدی به بلندی لباس اشاره داشته که معمولا بالای زانو است. در مدل لباس مجلسی ترک از این مدل فراوان دیده می‌شود.

یقه خشتی

یقه‌ای زوایه‌دار

یقه زاویه‌دار خشتی بسیار مناسب افراد با صورت گرد بوده زیرا به شکل و فرم صورت زاویه می‌بخشد.

یقه هفت

یقه هفت

3 27 - 60 مدل لباس مجلسی ترک در طرح‌های منحصر به‌ فرد و خاص

این یقه بالاتنه را کشیده نشان می‌دهد.

اگر شما صورت گرد و پری دارید این یقه بسیار مناسب بوده زیرا بالاتنه شما را کشیده نشان می‌دهد.

مطالب کاربردی:  25 مدل لباس مجلسی طرحدار خاص و لاکچری ترند امسال

مدل شنل‌دار

مدل شنل‌دار

این مدل لباس مجلسی بسیار محبوب و پرطرفدار بوده که در دسته لباس‌های با طرح خاص قرار می‌گیرد. شنل این لباس گیپور بوده و جلوه‌ای زیبا به رخ نهایی لباس می‌دهد.

لباس مجلسی شیک ترک

لباس مجلسی شیک ترک

لباس مجلسی خاص

6 4 1 - 60 مدل لباس مجلسی ترک در طرح‌های منحصر به‌ فرد و خاص

لباس مجلسی خاص

لباس مجلسی خاص

لباس مجلسی خاص

لباس مجلسی یقه دلبری

لباس مجلسی یقه دلبری

لباس مجلسی یقه دلبری

این مدل لباس مجلسی با یقه دلبری و حالت ریش ریش در قسمت یقه در ناحیه بالاتنه چسبان بوده و پایین تنه و دامن آن تن‌خوری آزاد دارد. این لباس مناسب محافل رسمی و یا عروسی می‌باشد.

یقه رومی گل‌دار

یقه رومی با سرشانه گل‌دار

این مدل لباس مجلسی سفید به واسطه رنگ و طرح گل‌دار خود گزینه‌ای عالی برای مراسم نامزدی بوده که به زیبایی هرچه تمام با انواع اکسسوری‌ها ست شده و به همراه یک کفش پاشنه بلند مجلسی تکمیل می‌گردد.

مدل یقه رومی

مدل یقه رومی

مدل یقه رومی

مدل یقه رومی

مدل یقه رومی

مدل یقه رومی

پیراهن‌های مجلسی رومی دارای پیچ و تاپ‌های بسیار زیبا و دلنشینی هستند و برای این منظور بیشتر از پارچه‌های حریر، ریون و لمه استفاده می‌شود، همچنین به دلیل نوع طراحی خاص این نوع لباس‌ها، پوشیدن آن برای مکان‌های رسمی مناسب بوده و حتی می‌تواند به عنوان پوششی شیک و جذاب در مجالس زنانه مورد استفاده قرار گیرد.

مطالب پربازدید:  35 مدل لباس مجلسی شیک و جدید تابستان 2023

 

لباس مجلسی با سنگ‌های تزیینی

لباس مجلسی با سنگ‌های تزیینی

این مدل لباس‌ها به واسطه تزیینات چشمگیری که دارند اکثرا توسط سلبریتی‌ها استفاده شده و همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند. شما نیز برای درخشش در مجالس می‌توانید از این مدل لباس مجلسی استفاده کرده و به نگین مجلس تبدیل شوید.

لباس مجلسی آستین پفی

لباس مجلسی آستین پفی

لباس مجلسی با دامن توری

لباس مجلسی با دامن توری

این مدل لباس مجلسی آستین کوتاه به رنگ مشکی دارای کمربندی پاپیونی بوده و در قسمت پایین تنه خود دارای دامنی نگین‌کاری شده می‌باشد که زیبایی لباس را دوچندان کرده است.

مدل لباس میدی زنانه

مدل لباس میدی زنانه

مدل لباس میدی از پرطرفدارترین مدل‌های لباس در میان بانوان بوده و این لباس مجلسی با رنگ زیبای خود و طرح خاص یقه یک انتخاب ایده‌آل برای بانوان خاص‌پسند در عین حال ساده می‌باشد.

مطالب پربازدید:  25 مدل لباس مجلسی دلبری با طراحی خاص و لاکچری

  یقه قایقی

لباس مجلسی دکلته

یقه قایقی همانگونه که از نامش پیدا است یقه‌ای ظریف و به شکل قایق می‌باشد، که از یک شانه شروع شده و به صورت منحنی تا شانه دیگر ادامه می‌یابد و شکل نهایی آن به فرم یک قایق است. عمق یقه قایقی را می‌توان به دل‌خواه انتخاب کرد. میزان عمق حفره آن بستگی به فاصله آن از گردن دارد، هم می‌توان اندازه آن را به صفر رساند و هم می‌توان دکلته‌اش کرد. در برخی مدل‌های یقه قایقی، بند نازکی در قسمت پشت و جلو لباس به هم متصل شده‌اند و بر روی شانه قرار می‌گیرد.

لباس مجلسی گیپور

لباس مجلسی گیپور

لباس مجلسی گیپور

پارچه گیپور زمن زیادی است مورد توجه طراحان و خیاطان برای طراحی و دوخت لباس مجلسی قرار گرفته است. گیپور را می‌­توان با پارچه‌­هایی مثل حریر، ساتن و کرپ ادغام کرد و یک لباس زیبا تهیه نمود. مزیت پارچه گیپور این است که مناسب تمام سنین بوده و می‌­توان از آن برای مراسم­‌های مهم و رسمی استفاده کرد.

لباس مجلسی مخمل

لباس مجلسی مخمل

پارچه مخمل از محبوب‌ترین پارچه‌هایی است که در تولید انواع پوشاک از جمله لباس‌های مجلسی زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه به لطف جنس خاصی که دارد به زیبایی تمام رو بدن سوار می‌شود و ظاهری بسیار شیک و خاص را برای شما می‌سازد.

لباس مجلسی دکلته

لباس مجلسی دکلته

لباس مجلسی دکلته

6709744 179703 645557cd387ce 900p - 60 مدل لباس مجلسی ترک در طرح‌های منحصر به‌ فرد و خاص

لباس مجلسی دکلته یکی از مدل­‌های شیک و محبوب برای لباس مجلسی زنانه و دخترانه بوده که قسمت‌­های گردن، شانه و بالای‌سینه در این لباس پوشانده نمی‌شوند. پس اگر گردنی کشیده، شانه ظریف و خوش‌فرم و بازوهایی زیبایی دارید به شما پیشنهاد می­‌کنیم که حتما از این مدل لباس استفاده نمایید.

لباس مجلسی یقه هالتر

cover 6604042 1508469 6433f724a648e - 60 مدل لباس مجلسی ترک در طرح‌های منحصر به‌ فرد و خاص

یقه هالتر یک انتخاب مناسب جهت طراحی لباس مجلسی است. این مدل یقه به دور گردن بسته می‌شود.

مدل لباس مجلسی دو دامن

مدل لباس مجلسی دو دامن

مدل لباس مجلسی دو دامن

این مدل نزدیک به مدل شنل‌دار بوده ولی تفاوت آن‌ها در اینجاست که شنل این مدل لباس مجلسی از قسمت پایین‌تنه شروع شده و بالاتنه لباس را در بر نمی‌گیرد.

با پوشیدن مدل لباس ترک بدرخشید…

مطالب پربازدید:  25 مدل لباس مجلسی مزونی مخصوص مشکل پسندها

 

مدل لباس مجلسی ترک طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. امروزه صنعت پوشاک ترکیه در رقابت تنگاتنگی با سایر کشورهای مطرح اروپایی و آمریکایی است. لباس‌های ترک به خبی توانسته‌اند مرزها را بشکافند و مخاطبان بیشماری را جذب خود کنند. نظر شما چیست؟ آیا از لباس‌های ترک استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع : trip-turkey

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “60 مدل لباس مجلسی ترک در طرح‌های منحصر به‌ فرد و خاص

  1. Azin گفت:

    ترکیب رنگ و جنس پارچه ی دو تا از مدل ها جدید و تازه و ابتکاری مناسب بود خسته نباشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *