استفاده از ماسک شب و فواید آن برای زیبایی و سلامت پوست

ماسک شب یکی از محصولات مراقبتی پوست با عملکرد بسیار عالی است که در طول زمان خواب پوست را به طور کامل هیدراته و آبرسانی می‌کند.

مدتی است که در میان محصولات مراقبت پوست، ماسک شب از محبوبیت بسیاری برخوردار شده است. به همین جهت تصمیم گرفتیم در این مقاله از سایت مدیسه پیرامون خواص ماسک شب صحبت کنیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

ماسک شب چیست ؟

ماسک شب چیست

 

قیمت و خرید انواع ماسک صورت از بهترین برندها

 

امروزه تمام افراد به سلامت پوست و زیبایی آن بسیار اهمیت می‌دهند و از هر فرصتی جهت افزایش آگاهی خود برای یافتن بهترین محصولات مراقبت پوست بهره می‌گیرند. در این بین یکی از محصولات مراقبت پوست که مدتی است محبوب شده است ماسک شب می‌باشد.

ماسک‌شبانه یا ماسک خواب یک نوع ماسک صورت بوده که دارای فرمولاسیون بسیار قوی و اثرگذار و در عین حال با بافتی لطیف و سبک می‌باشد. از این جهت برای استفاده در شب مناسب می‌باشد تا در طول مدت زمان خواب از پوست محافظت کند. این ماسک‌ها بر اساس فرمولاسیون منحصر به فردشان می‌توانند به هنگام خواب شبانه پوست را مرطوب و آبرسانی کنند و همچنین موجب تسکین و التیام پوست شوند.

قابل ذکر است شب‌ها زمان بازسازی پوست به صورت طبیعی و ترمیم پوست بوده و در حقیقت پوست در طول زمان خواب روند طبیعی بازسازی را طی می‌کند. به همین خاطر نیز ماسک خواب مغذی می‌تواند این روند را تسریع بخشد. ماسک خواب به عنوان آخرین مرحله از روتین پوستی بوده و نیاز است صبح روز بعد از روی صورت شسته شود.

لازم به ذکر است که ماسک و کرم‌های شب از لحاظ مواد و ساختار تشکیل دهنده و قدرت جذب با یکدیگر تفاوت دارند. ماسک‌های شب خیلی سبک‌تر هستند و قابلیت باقی ماندن به صورت طولانی مدت را روی پوست دارند.

 

مطالب کاربردی:  انواع ماسک بدن خانگی با اثرگذاری فوری

 

 

فواید ماسک شب

فواید ماسک شب

 

قیمت و خرید انواع ماسک صورت درمایونیک – Dermaunique Face Mask

 

زمان شب بهترین فرصت جهت بازسازی پوست است. از این جهت استفاده از محصول‌ها و ماسک‌های غنی‌تر، باعث نفوذ و اثربخشی بیشتر می‌شوند. ماسک‌های شبانه غالبا دارای ترکیباتی فعال از جمله آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها، مواد معدنی، سالیسیک اسید، ترکیبات جوانساز، گلیکولیک اسید، سم زدا و ضدپیری می‌باشند.

به این ترتیب با نفوذ عمیق‌تر به بهبود هرگونه مشکل پوستی کمک می‌کنند. این ماسک‌ها سبب شده در روز بعد پوست شما شاداب و درخشان‌تر به نظر برسد. در ادامه با فواید این نوع ماسک‌ها آشنا می‌شوید.

1.آبرسانی عمقی پوست

آبرسانی عمقی پوست

در میان همه ماسک‌های صورت که در بازار وجود دارند یک شباهت اصلی دیده می‌شود و آن هم قابلیت آبرسانی پوست است. ماسک شب نیز از این قابلیت بی بهره نبوده و با توجه به این موضوع که این نوع ماسک در طول شب روی پوست قرار می‌گیرد، در کنار آبرسانی، ترکیب‌های مفید به کار رفته در آن فرصت کافی جهت نفوذ اثرگذار به داخل پوست را پیدا می‌کنند.

ویژگی ماسک‌ خواب این است که نسبت به کرم‌های شبانه غلظت بسیار کمتری داشته و استفاده از آن در زمان خواب بالش را چرب و کثیف نمی‌کند. به این ترتیب ماسک‌های خواب یکی از بهترین محصولات مراقبتی برای آبرسانی پوست هستند. این ماسک‌ها سریعا جذب پوست شده و به خاطر این که مدت بیشتری روی پوست قرار می‌گیرند، به بهترین شکل ممکن رطوبت آن را تامین می‌کنند.

از این جهت با آبرسانی پوست یک لایه از رطوبت روی آن به وجود می‌آورد که از خشکی شدن پوست و زبری آن هم جلوگیری می‌کند. بنابراین می‌توان گفت ماسک‌های شبانه برای افرادی که با بالا رفتن سن رطوبت پوست آن‌ها کاهش پیدا کرده، بسیار تاثیرگذار است. زیرا پوسته پوسته شدن پوست و خشکی پوست را برطرف کرده و باعث نرمی و مرطوب شدن آن می‌شود.

 

2.تسکین دهنده و شفاف تر شدن پوست

تسکین دهنده و شفاف تر شدن پوست

ماسک خواب یا شب علاوه بر تقویت و تغذیه پوست می‌تواند سبب آرامش آن شده مخصوصا در زمانی که یک روز پر مشغله را گذرانده باشید. ماسک خواب، التهابات، استرس و کدری پوست را برطرف کرده و در طول شب سبب تسکین آن می‌شود. در حقیقت ماسک خواب یا شب پوست را به خوبی رطوبت رسانی کرده و با ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و … آن را تغذیه می‌نماید.

پوستی که به خوبی آبرسانی و تغذیه شود آرامش بیشتری دارد و وضعیت طبیعی پیدا می‌کند. از این جهت استفاده از انواع ماسک خواب سبب تسکین و شفافیت بیشتر پوست شما شده و تنش‌های آن را برطرف می‌سازد.

 

3.سم زدایی و لایه برداری پوست

سم زدایی و لایه برداری پوست

همان‌گونه که پیشتر گفته شد این محصولات دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند پوست را با ملایمت لایه‌برداری کرده و به این ترتیب انواع سموم و آلودگی‌هایی که در طول روز روی آن جمع شده را برطرف می‌کنند.

 

نفوذ عمیق

ماسک‌ شب در زمان خواب، به مدت حدود هفت تا هشت ساعت بر روی سطح پوست باقی مانده و ترکیبات آن به طور عمیق و بهتر در پوست نفوذ می‌کند و در نهایت مشکلات پوستی را بهبود می‌بخشد. در مقابل، ماسک‌های روزانه برای زمان کوتاه‌تر و تنها در حدود بیست دقیقه روی پوست باقی مانده و تاثیرشان کمتر است. با استفاده از ماسک خواب، تغذیه و درمان پوست به صورت کامل، عمقی‌تر و دقیق‌تر انجام خواهد شد.

جوانسازی و بهبود مشکلات پوست

جوانسازی و بهبود مشکلات پوست

ماسک‌های خواب با داشتن ترکیبات تغذیه کننده، ضدپیری و آنتی اکسیدان‌ها موجب بازسازی و ترمیم پوست می‌شوند. این محصولات مانند یک سد دفاعی از پوست در برابر آسیب‌ها محافظت نموده و آن را تقویت می‌کنند. همچنین در پیشگیری و درمان، چین و چروک‌ها، لکه‌های تیره، آکنه و جوش، منافذ باز پوست و …. تاثیر بسزایی دارند.

 

مطالب مرتبط:  انواع ماسک سفید کننده صورت فوری

 

ماسک شب باعث طراوت و جوانی پوست می‌شود و ظاهر آن را صاف، درخشان، شاداب و مستحکم نشان می‌دهد.

 

نحوه استفاده از ماسک شب

نحوه استفاده از ماسک شب

  • پیش از هر عملی اول باید صورت را کاملا تمیز نمایید.
  • سپس پوست صورت را لایه برداری و اسکراب کنید.
  • بعد از آن از سرم یا لوسیون برای تقویت و سلامت پوست استفاده کنید.
  • در نهایت ماسک شب را روی صورت استفاده نمایید.

در واقع ویژگی اصلی ماسک خواب این است که مانند یک سد دفاعی در طول زمان خواب روی پوست قرار گرفته و ترکیبات مغذی را به پوست ارسال می‌کند. دقت داشته باشید ماسک شب برای پوستهای چرب، ماسک شب برای پوست خشک و انواع دیگر ماسک صورت به همراه استمرار در مصرف آن اثرات مثبت خود را نشان می‌دهند. پیشنهاد می‌شود هفته‌ای دو الی سه بار از ماسک خواب استفاده شود.

 

مطالب کاربردی:  ۱۰ ماسک خیار برای صورت که پوست شما را دگرگون می‌کند

 

و در فصول سرد سال که هوا خشک‌تر است، مصرف ماسک شب انار بیواکوا بیشتر توصیه می‌شود. استفاده از ماسک‌ها یکی از ساده‌ترین مراحل روتین پوستی بوده که تمام افراد با هر مدل پوستی می‌توانند از آن بهره بگیرند. ولی این ماسک باید با توجه به نوع پوست و نیازهای آن تهیه شود تا بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

تعداد دفعات استفاده از ماسک خواب یا شب به عوامل گوناگونی از جمله نیازهای پوست، فرمولاسیون ماسک و … بستگی دارد. و همانگونه که اشاره شد برای استفاده از آن ابتدا پوست را کاملا تمیز کرده و سپس محصولات مراقبتی مثل سرم، کرم و .. را به پوست بزنید و صبر کرده تا جذب شوند.

در مرحله آخر میزان مناسبی از ماسک خواب را روی پوست زده و چند دقیقه ماساژ دهید. بعد از بیدار شدن از خواب صورت را کاملا شستشو دهید. قابل ذکر است اگر قصد روشن کردن رنگ پوست خود را دارید باید ماسک روشن کننده و ضد لک را انتخاب کنید.

همچنین ماسک‌هایی که در ظروف شیشه‌ای به فروش می‌رسند در معرض هوا سریع خشک می‌شوند. از این رو بهتر است محصولی را انتخاب کنید که در محفظه ضد نفوذ هوا قرار دارد.

 

عوارض استفاده از ماسک شب

عوارض استفاده از ماسک شب

حالا که با فواید ماسک‌های شب آشنا شدید ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که آیا این محصول عوارضی هم به همراه دارد؟ با توجه به کارایی این نوع ماسک‌ها که جهت آبرسانی و تقویت پوست استفاده می‌شوند برای اغلب پوست‌ها عوارضی به همراه ندارد.

ولی اگر پوست شما بیش از حد چرب است باید در انتخاب ماسک خواب با وسواس بیشتر عمل کنید. در حقیقت این محصول همه ترکیبات را بین لایه‌ای از پوست و ماسک در طول خواب قرار داده و احتمال بروز عوارض پوستی ناشی از چربی بیش از اندازه را به همراه دارد.

 

از این جهت اگر صورت شما پوسته پوسته شده، خشک بوده، یا در نواحی سرد و خشک زندگی می‌کنید ماسک شب بهترین گزینه برای شما است. ولی اگر پوستی خیلی چرب دارید به جای ماسک خواب از ماسک مخصوص پوستهای چرب استفاده نمایید. ضمنا پیشنهاد می‌شود در کنار استفاده از ماسک‌های شب، لوسیون‌های حاوی رتینول را نیز از فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی تهیه کنید.

 

منبع : scoutactivebeauty

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *