انواع سرم دور چشم

با بالا رفتن سن اهمیت محافظت از پوست به خصوص پوست اطراف چشم، به منظور جلوگیری از بروز هرگونه چین و چروک در اطراف آن بسیار احساس می‌شود. از این رو استفاده‌ از محصولاتی مثل انواع سرم دور چشم که به این منظور طراحی و تولید شده‌اند، در میان خانم‌های بالای 25 نیز افزایش پیدا می‌کند.

شاید برای شما نیز سوال شده باشد که سرم زیر چشم چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟ بهتر است بدانید این محصول برای حفاظت از پوست ظریف اطراف دور چشم مناسب می‌باشد. ولی اگر می‌خواهید در رابطه با سرم دورچشم اطلاعات کامل‌تری داشته باشید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

سرم دور چشم چیست؟

سرم دور چشم چیست؟

یکی از مهمترین نواحی که مردم به طور معمول به آن توجه نمی‌کنند، پوست دور چشم بوده که حدود 80 درصد مردم نسبت به آن بی‌توجه می‌باشند و نمی‌دانند محصولی تحت عنوان سرم دور چشم وجود دارد و می‌توان با استفاده از آن از چروک دور چشم جلوگیری به عمل آورد. یکی از گزینه‌هایی که تاثیر بسیار زیاد و فراوانی در بروز چین‌وچروک‌های پوستی دارند، خورشید و آلودگی‌های محیطی می‌باشد.

این عوامل تاثیر بسیاری بر پوست نازک اطراف چشم‌ها می‌گذارند؛ درنتیجه، استفاده از یک ماده یا محصولی که تاثیرات مخرب را کاهش داده و از پوست زیر چشم مراقبت بیشتری به عمل آورد، امری مهم بوده که قابل حذف شدگی نیست.

سرم دور چشم چیست؟

تمامی انسان‌ها گودی و هاله‌ای از سیاهی را زیر چشم‌های‌ خود دارند. این هاله‌ها بر اثر بعضی از عوامل بر روی صورت بیشتر شده و گاهی با استفاده از بعضی از محصولات مراقبتی، مثل سرم دور چشم بهبود پیدا خواهند کرد. شاید برای شما این سوال ایجاد شود که سرم دور چشم چیست؟

سرم دور چشم برای چیست؟ سرم دور چشم که فراورده‌ای جهت محافظت و جوان‌سازی پوست اطراف چشم می‌باشد، نسبت به کرم دور چشم دارای بافتی سبک‌تر است.

سرم دور چشم به طور اختصاصی جهت رطوبت‌رسانی و ویتامینه کردن نواحی اطراف چشم‌ها در نظر گرفته شده است و به همین علت است که در مقایسه با دیگر محصولات مراقبتی حجم کمتری داشته و نسبت به حجمی که دارد قیمت زیادی دارد. شما با استفاده از یک سرم دور چشم خوب می‌توانید از تمام مشکلاتی که پوست اطراف چشم شما را تهدید می‌نماید، جلوگیری نموده و اجازه ندهید که پوست شما آسیب بیشتری ببیند.

مطالب پربازدید:  رتینول چیست و چرا همه باید از رتینول استفاده کنند؟

 

طریقه مصرف سرم دور چشم

طریقه مصرف سرم دور چشم

سرم‌های چشم قادر به نفوذ در عمقی‌ترین لایه پوست هستند؛ چرا که این سرم‌ها وزن کمی داشته که فورا جذب پوست می‌شوند، همچنین زیرساز خوبی برای آرایش هم به شمار می‌روند.

رعایت بعضی از نکات در نحوه استفاده از سرم دور چشم بسیار حائز اهمیت است، درنتیجه بهتر است جهت استفاده از سرم دور چشم به‌صورت زیر عمل نمایید:

  1. با توجه به اینکه پوست دور چشم بسیار حساس است، جهت استفاده از سرم‌های دور چشم باید بسیار ملایم عمل کنید، پس جهت شروع بهتر است که سرم دور چشم را به طور نقطه‌ای بر روی انگشت‌های دست خود بزنید.
  2. سپس به طور ضربه‌ای همان انگشت را با حرکات دورانی از سمت بیرونی چشم به سمت داخلی چشم حرکت دهید.
  3. بعد از انجام اولین بار نوبت به آن می‌رسد که شما سری بعدی ضربه‌ها را از اول شروع کرده و جهت جذب بهتر همانند ماساژ ضربه بزنید تا سرم را جذب پوست اطراف دور چشم خود نمایید.

نکات بیشتر در رابطه نحوه استفاده از انواع سرم دور چشم

نکات بیشتر در رابطه نحوه استفاده از سرم دور چشم

اکنون که با طریقه مصرف سرم دور چشم و خصوصیات ویژه آن آشنایی پیدا کردید، بهتر است با بعضی از نکات تکمیلی که جهت خرید و استفاده از سرم دور چشم باید بدانید هم، آشنا باشید.

نکاتی که جهت استفاده از سرم چشم باید در نظر داشته باشید به شرح زیر هستند:

  • بهتر است جهت جلوگیری از تحریک چشم زمان استفاده‌ از این محلول، بیش از اندازه به چشم‌های خود نزدیک نشوید.
  • سرم دور چشم خود را پس از تمیز کردن و پاکسازی کامل پوست و پیش از استفاده‌ از مرطوب‌کننده یا کرم شب خود استفاده نمایید.
  • برای استفاده از کانسیلر، حدود ۹۰ ثانیه صبر کنید و به آن زمان دهید تا کاملا جذب پوست شود.
  • بهتر است پس از هر بار شستشو در صورت احساس خشکی و کشیدگی در ناحیه دور چشم، سرم را تمدید نمایید.
  • می‌توانید برای تاثیر بهتر و بیشتر سرم آن را در یخچال نگه‌داری نمایید، چرا که خنک بودن سرم به رفع التهاب و پف اطراف چشم کمک می‌نماید.
  • جهت گرفتن بهترین نتیجه، صبح و شب از سرم دور چشم استفاده نمایید.

قیمت انواع سرم دور چشم اورجینال و با کیفیت

 

خواص انواع سرم دور چشم چیست؟

خواص سرم دور چشم چیست؟

خواص سرم دور چشم بسیار فراوان است. به عنوان مثال این محصول برای رفع ایرادات پوستی دور چشم مثل تیرگی، کدری، خطوط چین و چروک‌های عمیق یا سطحی و شفاف‌سازی پوست ناحیه دور چشم بسیار مناسب می‌باشد.

از مهم‌ترین خواص سرم دور چشم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش خطوط زیر چشم
  • احیا حالت کشسانی و ارتجاعی پوست دور چشم
  • کاهش چروک و خطوط دور چشم
  • افزایش سفتی و تناژ پوست
  • ارتقا سلامت و جوانی پوست
  • کاهش تیرگی زیر چشم
  • آبرسانی به پوست اطراف چشم
  • جوان‌سازی پوست دور چشم
  • کاهش پف زیر چشم

ساختار تشکیل دهنده انواع سرم دور چشم

ساختار تشکیل دهنده سرم دور چشم

سرم دور چشم، دارای مواد مفید و موثری برای پوست حساس دور چشم بوده که به طور معمول تمامی آن‌ها دارای ترکیباتی ثابت هستند، این ترکیبات شامل موارد زیر است:

  • رتینول – ویتامین A :رتینول و ویتامین A موجود در سرم چشم با چین و چروک مقابله نموده و کلاژن سازی می‌نماید، این ماده‌ها به بازسازی سلول‌های آسیب دیده کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
  • هیالورونیک اسید: هیالورونیک در سرم دور چشم به جذب هرچه بیشتر رطوبت هوا کمک نموده و در نهایت کمک بسزایی به جوانی پوست شما خواهد کرد.
  • نوروپپتید: ماده نوروپپتید عامل اصلی افزایش پروتئین‌های کلاژن ساز بوده که موجب از بین رفتن و پر شدن خطوط چین‌وچروک‌ها می‌شود.

مطالب مرتبط:  هیالورونیک اسید چیست و چه کاربردی در جوانسازی پوست دارد

 

دیگر موادی که در ترکیبات سرم یا کرم دور چشم باید به دنبال آن باشید عبارت هستند از:

ساختار تشکیل دهنده سرم دور چشم

  • کافئین: وجود کافئین در سرم دور چشم قادر است تا به گردش خون کمک نماید، کافئین یک ماده بسیار موثر در محصولات مراقبت از پوست است. کافئین کمک بسیار زیادی به کاهش پف و تیرگی زیر چشم و همچنین به تقویت پوست ظریف اطراف چشم کمک می‌نماید.
  • روغن آووکادو : این روغن هم به روشن شدن سیاهی حلقه دور چشم کمک می‌نماید. آووکادو دارای ویتامین K بوده که به روشن شدن تیرگی و بهبود کشش و انعطاف‌پذیری پوست کمک می‌نماید. این ماده در بیشتر انواع ماسک شادابی صورت با خاصیت رفع تیرگی هم موجود هستند.
  • ویتامینE : وجود ویتامین E در کرم‌های دور چشم به طور معمول جهت کاهش خطوط ریز و چین‌وچروک و جلوگیری از بروز آن‌ها بسیار مناسب است.

نکات تکمیلی در رابطه با انواع سرم دور چشم

نکات تکمیلی در رابطه با سرم دور چشم

تا به این بخش از مقاله تمامی آن چه را که در رابطه با سرم دور چشم باشد، می‌دانستید برای شما شرح داده شده است. اما بعضی از دیگر از نکات هستند که در صورت دانستن آن‌ها افزون بر اینکه می‌توانید محصول مناسب‌تری را انتخاب نمایید، استفاده از سرم چشم هم برای شما آسان‌تر خواهد بود. این نکات به شرح زیر هستند:

  • سرم دور چشم باید فاقد بو و ضد حساسیت باشد. از این رو به طور معمول محصولاتی که عطر زیادی دارند برای دور چشم مناسب نمی‌باشند.
  • به هیچ عنوان نباید از کرم‌ مرطوب کننده مخصوص دست و صورت، برای دور چشم استفاده کرد؛ ولی از سرم دور چشم می‌توانید برای کل صورت خود استفاده نمایید و هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

مطالب پربازدید:  سرم ویتامین سی و فواید مصرف آن

تفاوت سرم دور چشم و کرم دور چشم چیست؟

کرم‌های دور چشم غالبا غلظت بالاتری دارند و نسبت مواد موثر فعال آن‌ها به ترکیبات غیرفعال‌شان کمتر است. کرم‌های چشم به تشکیل حفاظی آبرسان کمک کرده که خشکی را درمان می‌کند؛ یعنی نقش اصلی آن‌ها پیشگیری از خشکی نواحی حساس اطراف چشم است. سرم‌های دور چشم سطح بالایی مواد موثر فعال دارند. این ترکیبات غالبا وزن مولکولی پایینی دارند. این ویژگی سبب می‌شود بهتر به سطح پوست نفوذ کنند.

سرم دور چشم، بهترین محافظت‌کننده از پوست اطراف چشم

در این بخش از مجله آرایشی مدیسه مفصل به طرز استفاده از انواع سرم دور چشم پرداخته شد و در آن به رایج‌ترین سوالات در خصوص این سرم‌ها پاسخ داده شد، که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

به عنوان نکته نهایی نیاز به یادآوری است که امروزه انواع متنوعی از سرم‌های دور چشم در بازار موجود هستند و ممکن است شما جهت خرید بهترین سرم دور چشم مقداری سردرگم شوید. به همین علت توجه داشته باشید که آن را از فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی و برند معتبری خریداری نمایید. فروشگاه اینترنتی مدیسه می‌تواند گزینه مطمئنی برای انتخاب، مقایسه و خرید بی‌واسطه چنین کرم‌هایی باشد.

 

 

منبع : srvtrck

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *