استفاده از اسپری برنزه کننده

هرکس با رنگ پوست خاص خود به دنیا آمده است. پوست برخی از افراد سفید،‌ برخی گندمی و برخی تیره می‌باشد. هرکدام از انواع رنگ پوست زیبایی خاص خود را دارند و هیچ‌کدام برتر یا زیباتر از دیگری نیستند. با این‌ حال،‌ افراد زیادی تمایل به تغییر رنگ طبیعی پوست خود دارند. برخی در تلاش هستند تا پوستی سفید‌تر داشته باشند و برخی از مردم تمایل دارند که پوست خود را تیره کنند.

برنزه کردن یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای تغییر رنگ پوست است. این کار به شیوه‌های گوناگونی مثل آفتاب گرفتن در ساحل و استفاده از اسپری برنزه کننده صورت می‌گیرد. اسپری برنزه کننده نسبت به آفتاب‌ گرفتن روشی جدید‌ محسوب می‌شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا همه چیز را درباره استفاده از اسپری برنزه کننده فرا بگیرید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اسپری برنزه کننده چیست و طرز استفاده از اسپری برنزه کننده چگونه است؟

اسپری برنزه کننده چیست؟

بشر همواره به دنبال راه‌های آسان، ایمن و سریع‌تر برای رسیدن به اهداف خود بوده از این ‌رو، برای برنزه شدن دیگر لازم نیست ساعت‌ها در زیر نور آفتاب دراز بکشید و وقت خود را تلف کنید. در عوض شما می‌توانید از یک روش که ایمنی بسیار بالاتری در مقابل آفتاب گرفتن دارد،‌ بهره بگیرید. شما می‌توانید با استفاده از اسپری برنزه کننده، پوست خود را تیره کنید. البته استفاده از روغن نارگیل نیز برای برنزه شدن توصیه می‌شود.

این روش محبوبیت بسیار بالاتری نسبت به ماندن در زیر نور آفتاب دارد. استفاده از اسپری برنزه کننده روشی بوده که شما می‌توانید از طریق آن خود را برنزه نمایید در حالی که نیاز به آفتاب ندارید.

در این روش شما ماده موجود در اسپری برنزه کننده را بر روی بدن خود اسپری می‌کنید. اما باید بدانید که این اسپری دارای رنگ نیست. به بیان دیگر شما با اسپری کردن برنزه کننده بر روی پوست خود،‌ آن را رنگ نمی‌کنید. در واقع اساس کار اسپری برنزه کننده واکنش شیمیایی درون سطح پوست است.

ترکیبات اسپری برنزه کننده چیست؟

ترکیبات اسپری برنزه کننده چیست؟

ماده برنزه کننده،‌ حاوی دی هیدروکسی استون یا DHA است. دی هیدروکسی استون با ترکیبات شیمیایی موجود درون پوست شما واکنش نشان داده و رنگ آن را تیره می‌کند. واکنشی که بر روی پوست شما انجام می‌گیرد همانند واکنشی بوده که در زمان برشته شدن نان یا سیب زمینی رخ می‌دهد.

ماندگاری تاثیر اسپری برنزه کننده بدن بر روی پوست

ماندگاری تاثیر اسپری برنزه کننده بدن بر روی پوست

استفاده از اسپری‌های برنزه کننده موجب می‌شود که اسیدهای آمینه سطح پوست شما با دی هیدروکسی استون واکنش داده که در نهایت این واکنش برنزه شدن پوست شما را به همراه دارد. نام این واکنش شیمیایی میلارد است. شایان ‌ذکر است که ماندگاری این روش وابسته به عوامل گوناگونی همچون طریقه استفاده از اسپری برنزه کننده است. علاوه‌بر این، ماندگاری رنگی که با اسپری ایجاد شده است، تا حد بسیاری وابسته به میزان تیره شدن پوست شماست.

پس از اینکه پوست شما با دی هیدروکسی استون برنزه شد، در بهترین حالت، ده روز دوام خواهد آورد. اما ممکن است سایه‌های متوسط برنزه هفت الی هشت روز و سایه‌های روشن‌تر آن فقط پنج روز دوام داشته باشند.

کمترین مقدار ماندگاری برنزه سه روز است. علاوه بر این، ماندگاری رنگ برنزه پوست به میزان ماده دی هیدروکسی استون و مقدار استفاده از اسپری نیز بستگی دارد. هر چه دی هیدروکسی استون بیشتر بوده و شما ماده برنزه کننده را بیشتر به پوست خود اسپری کرده باشید، بیشتر می‌توانید امیدوار باشید که برنزه شما 10 روز دوام می‌آورد.

قیمت انواع برنزه کننده پوست برند و اورجینال

 

آیا استفاده از اسپری برنزه کننده خطری به همراه دارد؟

آیا استفاده از اسپری برنزه کننده خطری به همراه دارد؟

بسیاری مشتاق‌ هستند تا بدانند که آیا قرار گرفتن در معرض ماده DHA مضر است یا خیر. در جواب به این سوال باید گفت استفاده از اسپری برنزه کننده خطری را برای شما به دنبال نخواهد داشت. لازم به ذکر است که DHA به‌ هیچ ‌وجه سمی نبوده و غیر سرطان‌زا است. سازمان غذا و دارو به ‌کاربردن آن را در ساخت لوازم آرایش و فروش آن را توسط فروشگاه لوازم آرایشی بلامانع اعلام کرده است.

اما بیانیه‌ای در خصوص بی‌ خطر بودن تنفس این ماده وجود ندارد. ناگفته نماند که مضر بودن استنشاق آن نیز اعلام نشده است. پس بهتر است تا زمانی که سازمان غذا و دارو مضر بوده یا بی‌خطر بودن تنفس DHA را بررسی کند و نتیجه را اعلام نماید، از تنفس اسپری برنزه کننده بپرهیزید. هرچند انجام این کار ساده نبوده، به‌ خصوص این که از این اسپری بر روی صورت خود هم استفاده خواهید کرد.

نحوه استفاده از اسپری برنزه کننده

طرز استفاده از اسپری برنزه کننده

برای برنزه کردن پوست می‌توانید از روش‌هایی مثل اتاقک‌های اسپری برنزه کننده یا تفنگ بادی بهره ببرید. در اتاقک اسپری برنزه کننده دوش‌هایی وجود دارند که ماده برنزه کننده را به بهترین نحو به بدن شما اسپری می‌کنند. درون این اتاقک‌ها مملو از غبار اسپری برنزه کننده بوده، از این‌ جهت،‌ میزان زیادی از ماده DHA وارد دستگاه تنفسی شما می‌شود. به ‌جای این می‌توانید از تفنگ بادی کمک بگیرید.

همچنین حین استفاده از اسپری برنزه کننده از گوش ‌گیر و دماغ گیر استفاده نموده تا میزان اندکی از آن را استنشاق کنید. به یاد داشته باشید که لب‌های را به یک بالم لب مناسب آغشته کرده تا ماده برنزه کننده رنگ پوست لب شما را تغییر ندهد. هنگام انجام این کار به‌ خصوص زمانی که قصد اسپری کردن بر روی صورت خود را دارید،‌ چشم‌های خود را ببندید و لب‌های خود را تا جای ممکن به هم فشار دهید. فراموش نکنید که در زمان اسپری کردن نفس خود را حبس کنید.

مطالب کاربردی:  لیست انواع بهترین برنزه کننده موجود در بازار

 

نکاتی که باید قبل از برنزه کردن خود با اسپری بدانید

نکاتی که باید قبل از برنزه کردن خود با اسپری بدانید

اگر قصد دارید که برنزه کردن را دیگران برای شما انجام بدهند، به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید. تبلیغات برنزه کردن با هزینه اندک را اصلا جدی نگیرید؛ چرا که به ‌احتمال زیاد از نتیجه کار راضی نخواهید بود.

به یاد داشته باشید که از لایه ‌برداری منظم پوست پیش از برنزه کردن جدا بپرهیزید. هرچند که این کار سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد؛ اما ایجاد رگه بر روی پوست و پوسته‌ پوسته شدن آن را به همراه دارد. پس، ممکن است لایه‌ برداری منظم پوست از دستیابی به نتیجه مطلوب جلوگیری کند.

در عوض می‌توانید برای این که پوست شما به بهترین حالت برنزه شود، قبل از استفاده نمودن از اسپری برنزه کننده اپیلاسیون کنید. این عمل به حفظ برنزه شدن شما برای مدت طولانی کمک می‌کند. ناگفته نماند که قبل از اقدام به برنزه کردن از اصلاح هم بپرهیزید. امکان دارد اصلاح پوست شما را تحریک کرده و درخشش برنزه را کدر نموده و تا حدودی از بین ببرد.

نکاتی برای مراقبت از پوست خود پس از برنزه کردن

نکاتی برای مراقبت از پوست خود پس از برنزه کردن

داشتن اطلاعات مفید و کاربردی درباره نحوه مراقبت از پوست پس از برنزه شدن با اسپری، نه‌ تنها سلامت پوست شما را در پی خواهد داشت؛ بلکه ماندگاری رنگ برنزه پوست را بالا می‌برد. پوست شما در 24 ساعت اولیه پس از برنزه کردن با اسپری به‌ شدت آسیب‌پذیر است. به همین دلیل، پس از استفاده از اسپری برنزه کننده سعی کرده تا حد امکان در معرض نور خورشید و رادیکال‌های آزاد قرار نگیرید.

مطالب پربازدید:  آیا برنزه کردن پوست خطرات احتمالی و عوارض جانبی دارد؟

 

ممکن است برخی از دوستان به شما توصیه کرده باشند که بعد از برنزه کردن از عینک استفاده کنید. اما این کار اشتباه بوده؛ زیرا امکان دارد خطوط عینک بر روی پوست شما باقی بمانند و درنتیجه از زیبایی شما کاسته می‌شود. همچنین، باور اشتباهی در میان عده‌ای از مرم رواج یافته که بر این باورند پوست برنزه‌ شده در معرض آفتاب آسیب نمی‌بیند. به‌خاطر داشته باشید که این موضوع اعتبار علمی ندارد .

 

منبع : lorealparisusa

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *