آیا وازلین برای ابرو مفید است و تاثیری در رشد آن دارد؟

ابروها یکی از مهم‌ترین اجزا در زیبایی صورت هستند و به نوعی قاب چشمان محسوب می‌شوند. داشتن ابروهای پر پشت و منظم یکی از اصلی‌ترین اصول زیبایی است. یکی از موادی که جهت تقویت ابرو از آن استفاده می‌شود، وازلین می‎باشد که می‌توانید جهت تهیه آن به انواع مختلف فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی مراجعه نمایید. ما در این مقاله قصد داریم درمورد تاثیر وازلین برای ابرو سخن بگوییم.

وازلین چیست؟

وازلین چیست؟

ژل پترولیوم (Petroleum Jelly)مخلوطی بوده از مو‌م‌های طبیعی و روغن‌های معدنی مشتق از نفت که حالت نیمه جامد و خمیری دارد و سالها است که با نام تجاری وازلین شناخته می‌شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

وازلین آبرسانی قوی بوده و بیش از 100 سال است که جهت مصارف زیبایی و درمانی استفاده می‌شود. از عمده‌ترین مصارف آن در جهان استفاده از آن جهت حفظ رطوبت و نرم کردنِ پوست خشک، لب‌ها و ترک‌های پوستی ناشی از خشکی است.

تاثیر وازلین برای ابرو و مژه

تاثیر وازلین برای ابرو و مژه

پیش از پرداختن به بحث اصلی، اجازه دهید در ابتدا وازلین را معرفی نماییم. وازلین یک ژله نفتی و خمیر مومی شکل و ضخیم بوده که امروزه به خوبی توانسته جایگاه خود را به منظور یک محصول مراقبت از پوست و مو به همگان ثابت نماید. جالب است بدانید از این محصول برای درمان جوش‌های جزئی و سوختگی نیز استفاده می‌شود. در ادامه با تاثیر وازلین برای ابرو و مژه بهتر آشنا می‌شویم.

تقویت مژه‌‌ها

تقویت مژه‌ها

مژه موهای کوچکی‌ بوده که سر پلک رشد می‌نماید و نه تنها موجب می‌شود تا گرد و خاک مستقیما به چشمانمان وارد نشود، بلکه در زیبایی صورت نیز نقش بسزایی دارد. علت مژه‌های نازک عوامل بسیاری است؛ مثل سن، ژنتیک، شرایط خاص پزشکی و سلامتی شخص، کمبود بعضی از ویتامین‌ها و مواد مغذی در بدن، عفونت چشم، تغییرات هورمونی و غیره. بسیاری معتقدند که زیبایی چشم‌ها به علت مژه‌هاست.

چنانچه می‌خواهید بدون استفاده از ریمل و سایر وسایل آرایشی، مژه‌هایی جذاب و پر پشت داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما وازلین را امتحان نمایید. برای این کار، چند قطره از وازلین را شب قبل از خواب روی مژه‌های خود بزنید.

پس از مدتی، از نتیجه آن شگفت‌زده خواهید شد. برای این کار، می‌توانید از فرچه ریمل‌های خشک شده، کهنه و قدیمی خود استفاده نمایید. توصیه ما به شما این است که حداقل سه روز در هفته، از وازلین برای ابرو و مژه‌های خود استفاده نمایید و آن‌ها را با استفاده از این ماده مرطوب کنید. مطمئن باشید درصورت استفاده مداوم، از حجم مژه‌ها حیرت‌زده خواهید شد.

وازلین برای ابرو چه خاصیتی دارد؟

وازلین برای ابرو چه خاصیتی دارد؟

همان‌گونه که در بالا هم گفتیم، وازلین از مشتقات نفتی بوده و ترکیبی از روغن‌های معدنی و موم‌هاست. وازلین قدرت مرطوب‌کنندگی بسیار زیادی داشته و به همین دلیل جهت بهبود بافت‌های آسیب دیده نواحی گوناگون پوست مثل اگزما یا لب‌های خشک تاثیر بسیاری دارد. از وازلین نه تنها برای پوست بلکه جهت پرپشت شدن مژه و ابرو نیز استفاده می‌شود.

باتوجه به اینکه وازلین مانند یک روغن طبیعی، خواص مرطوب‌کنندگی زیادی دارد، ابروهای خشک را به خوبی مرطوب و آبرسانی می‌نماید. ماساژ ابرو پس از زدن وازلین، موجب ضخیم‌تر شدن ریشه موهای ابرو می‌شود. به بیانی دیگر، وازلین محیط مرطوبی را فراهم می‌آورد که سبب رشد بهتر ابروها می‌شود. در صورت تداوم استفاده از وازلین، شاهد رشد زودتر ابروهای خود خواهید بود.

طرز استفاده وازلین برای ابرو

طرز استفاده وازلین برای ابرو

پیش از استفاده از وازلین، صورت خود را با یک شوینده مناسب پوست خود شستشو دهید. به خاطر داشته باشید ابروهای شما باید فاقد هرگونه مواد آرایشی باشند. جهت پاک کردن ابروها از هرگونه مواد آرایشی، می‌توانید از پنبه استفاده نمایید.

چنانچه ابروهای شما به خوبی تمیز نباشند، وازلین نمی‌تواند به طور عمقی به ریشه ابروها نفوذ نماید و در نتیجه تاثیر زیادی نخواهد داشت. پس حتما پیش از استفاده صورت و ابروها را به خوبی شسته و با یک حوله تمیز، خشک نمایید.

استفاده از وازلین برای ابرو به صورت روزانه

استفاده از وازلین برای ابرو به صورت روزانه

وازلین برای ابرو، همچون یک کرم معجزه‌گر بوده که به بازسازی بافت‌های آسیب دیده پوست و مو کمک بسزایی می‌کند. جهت استفاده از این ماده، ابتدا ابروها را با برس مخصوص ابرو شانه زده و سپس یک گوش پنپه، قلم مو یا نوک انگشتان خود را با مقداری وازلین آغشته کرده و ابروهای خود را با کمک آن چرب و مرطوب نمایید.

بعد از اینکه ابروها را به وازلین آغشته کردید، به مدت یک الی دو دقیقه ابروهای خود را با کمک نوک انگشتان ماساژ بدهید تا وازلین به خوبی جذب ریشه ابرو گردد. فراموش نکنید فشار ماساژ نباید چندان بالا باشد. ماساژ غیر معمول و زیادی نه تنها کمکی به ابروهای شما نمی‌کند، بلکه موجب ریزش آن‌ها می‌شود.

قیمت انواع محصولات تقویت ابرو خارجی و اورجینال

 

مخلوط آلوئه ورا و وازلین برای ابرو

چنانچه خواهان ابروهای ضخیم و محکمی هستید، پیشنهاد ما به شما این است که مقداری ژل آلوئه ورا را به همراه وازلین ترکیب کرده و سپس ابروهای خود را به آن آغشته نمایید. این ترکیب در رشد و ضخامت موهای ابرو کمک بسیاری می‌کند.

مخلوط روغن نارگیل و وازلین برای رشد ابرو

مخلوط روغن نارگیل و وازلین برای رشد ابرو

خواص روغن نارگیل برای پوست و همچنین ابروها، به‌طور کامل اثبات شده است. پیشنهاد ما به شما این است که چند قطره روغن نارگیل روی کف دست خود بریزید و مقداری وازلین به آن اضافه نمایید و در آخر به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. اکنون با استفاده از یک قلمو یا نوک انگشتانتان، مخلوط روغن نارگیل و وازلین را به ابروها بمالید.

بهتر است از ترکیب روغن نارگیل و وازلین برای ابرو، شب قبل از خواب استفاده نمایید و صبح روز بعد، پس از بلند شدن از خواب، صورت و ابروهای خود را شستشو دهید. جهت گرفتن نتیجه، این کار را تا چندین هفته ادامه دهید.

کشیدن برس ریمل آغشته به وازلین به ابرو

چنانچه می‌خواهید تنها از وازلین برای ابرو خود استفاده کنید، می‌توانید از یک برس ریمل استفاده نمایید. برای این کار، برس ریملی که خشک شده را به‌خوبی بشویید. سپس آن را به وازلین آغشته کرده و ابروهای خود را با کمک آن برس و شانه بکشید. همچون بالا، بهتر است قبل از خواب این کار انجام گیرد و صبح روز بعد، پس از بیداری، صورت و ابروها با آب ولرم متمایل به سرد کاملا شسته شود.

استفاده از مخلوط روغن زیتون و وازلین برای ابرو

استفاده از مخلوط روغن زیتون و وازلین برای ابرو

فواید روغن زیتون برای پوست و مو، به تمام افراد ثابت شده است. یکی از بهترین روش‌های رشد سریع ابرو با وازلین، مخلوط کردن آن با روغن زیتون است. این ترکیب روی ابروها معجزه می‌کند. جهت تهیه این ترکیب باید یک قاشق چایخوری وازلین را با چند قطره روغن زیتون ترکیب کرده و با کمک قلمو، برس ریمل یا نوک انگشتان، ابروهای خود را به آن آغشته نمایید.

اجازه دهید این ترکیب یک شب تا صبح روی ابروها باقی بماند. سپس صبح روز بعد، پس از بلندشدن از خواب، صورت خود را کاملا با آب بشویید. پیشنهاد ما این است که حداقل هفته‌ای یکبار از مخلوط روغن زیتون و وازلین برای ابرو استفاده نمایید تا بعد از مدتی از ابروهای پرپشت و ضخیم خود بیشترین لذت را ببرید.

مطالب کاربردی:  تقویت ابرو خانگی با چند محصول گیاهی و صنعتی معجزه آسا

 

وازلین برای تاتو ابرو

وازلین برای تاتو ابرو

تاتو ابرو یک انتخاب شخصی می‌باشد. قلم تاتو، از یک سوزن شکل گرفته که با حرکات سریع خود، جوهر را وارد عمق پوست می‌کند. آنچه پس از تاتو ابرو اهمیت دارد، مراقبت صحیح از ابروهاست.

برای این کار، یکی از بهترین کارها، استفاده از وازلین برای ابرو می‌باشد. تقریبا از هفته دوم پس از تاتو کردن، دلمه زخم‌ها پوسته پوسته می‌گردد. بسیار حیاتی و مهم است که هیچ آسیبی به پوست در طی این مدت وارد نگردد. در این هفته، حس خارش شدیدی روی پوست خود خواهید داشت.

به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم از وازلین جهت مرطوب کردن ابروهای خود استفاده نمایید. جهت تسکین خارش و سوزش پوست زیر ابرو، بهتر است وازلین را در یخچال نگهداری کرده و از وازلین خنک جهت مرطوب کردن ابروها استفاده نمایید.

آیا وازلین برای ابرو خوبه؟

آیا وازلین برای ابرو خوبه؟

همان‌گونه که پیش‌تر گفتیم وازلین از مشتقات نفتی بوده و به عنوان یک محصول آرایشی و بهداشتی در نزد تمامی خانم‌ها شهرت دارد. از مهم‌ترین خواص وازلین برای ابرو این است که همچون یک لوبریکانت یا روغن طبیعی عمل نموده و ابروهای خشک را به خوبی رطوبت‌رسانی می‌نماید.

زمانی که ابروهای آغشته به وازلین را به آرامی ماساژ می‌دهید، موجب نفود مواد وازلین به عمق ریشه موهای ابرو می‌شوید. در نتیجه یک محیط مرطوب جهت رشد ابروها فراهم می‌گردد.

مطالب پربازدید:  آمبره ابرو چیست و چه تفاوتی با میکروبلیدینگ دارد؟

فواید استفاده از وازلین

فواید استفاده از وازلین

در ادامه قصد داریم شما را با اصلی‌ترین فواید استفاده از وازلین برای ابرو آشنا کنیم :

  • مقرون به صرفه بودن
  • مژه و ابروهایی با ظاهر سالم
  • احتمال کمتر آلرژی
  • حفظ رطوبت
  • روتین مراقبتی ساده‌تر

درمان ریزش ابرو با وازلین

شاید شما هم زیاد شنیده باشید که وازلین برای ابرو واقعا کار به‌خصوصی انجام نمی‌دهد یا مضرات وازلین برای ابرو بسیار زیاد است. در واقع وازلین از روغن مینرال و موم (ژله پترولیوم) تهیه شده است. این ترکیبات در آبرسانی پوست و موی خشک بسیار بی‌نظیر عمل می‌نمایند.

شایان ذکر است که رشد موهای مرطوب بیشتر از موهای خشک و صدمه دیده است. وازلین کمک نمی‌کند تا ابروهای شما رشد نماید، بلکه صرفا محیط مرطوبی برای آن‌ها فراهم کرده تا بهتر بتوانند رشد کنند. برخلاف اینکه وازلین برای ابرو به منظور یک ماده تقویت کننده رشد کمک خاصی نمی‌کند، اما به منظور ژل ابرو بی‌نظیر عمل کرده و موجب می‌شود تا موهای ابرو، ضخیم و پرپشت به نظر برسند.

 

منبع : byrdie

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *