10 دلیل برای استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل پاییز

بسیاری از ما در ایام گرم تابستان، استفاده از ضد آفتاب را فراموش نمی‌کنیم؛ چراکه نمی‌خواهیم روز خود را با آفتاب سوختگی به پایان برسانیم. متاسفانه عده‌ای گمان می‌کنند آفتاب سوختگی و مضرات پرتوهای خورشیدی روی پوست، فقط به تابستان محدود می‌شود. به همین علت بسیاری افراد استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل پاییز و زمستان را جدی نمی‌گیرند.

بنا به نظر متخصصان پوست، باید در کل طی سال با استفاده از کرم ضد آفتاب، از پوست‌ محافظت گردد. درصورتی که می‌خواهید به ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل پاییز و دیگر فصول پی ببرید، در ادامه این مقاله از مجله اینترنتی مدیسه با همراه ما باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل پاییز

برف و یخ نور خورشید را بازتاب داده و پرتوهای UVA و UVB را تشدید می‌کنند

برف و یخ نور خورشید را بازتاب داده و پرتوهای UVA و UVB را تشدید می‌کنند

همان‌طور که آب دریاچه و دریا در فصل تابستان پرتوهای UVA و UVB را تشدید می‌نمایند، برف و یخ هم در فصل زمستان شدت پرتوهای آفتاب و احتمال صدمه به پوست را افزایش داده و با نزدیک‌تر شدن به قله این مقدار بیشتر می‌شود.

در نتیجه اگر در فصل زمستان به سراغ ورزش‌هایی مثل اسکی یا سورتمه‌سواری می‌روید و یا به پیاده‌روی در برف عادت دارید، حتما از ضدآفتاب استفاده نمایید. جهت محافظت کافی از پوست و همچنین لب، از یک ضدآفتاب طیف گسترده با حداقل SPF 30 و بالم لب استفاده نمایید.

انعکاس پرتو فرابنفش از سطح برف قادر است تا به بینایی صدمه برساند و احتمال ابتلا به سرطان ملانوم چشم را افزایش دهد. افزون بر این، قرار گرفتن در معرض بازتاب پرتو فرابنفش از سطح برف و یخ می‌تواند باعث بروز فتوکراتیت یا برف‌کوری، یک شرایط چشمی بسیار دردناک و موقت، گردد. در نتیجه نباید استفاده از عینک آفتابی در ایام برفی را فراموش نمایید.

نکته: درصورتی که به دنبال ضدآفتاب‌هایی هستید که برای مرجان‌ها و به صورت کلی موجودات آبزی مضر نیستند، باید محصولی را انتخاب نمایید که فاقد موادی مثل اکسی‌‌بنزن و اکتینوکسالات بوده و ماده موثره آن در مقابل نور آفتاب، دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی باشد.

باد و رطوبت کم برای پوست مضر است

باد و رطوبت کم برای پوست مضر است

احتمالا متوجه شده‌اید که پوست شما در هوای سرد، خشک‌تر و حساس‌تر می‌شود. در طی زمستان رطوبت هوا کاهش و سرعت باد افزایش پیدا می‌کند؛ در نتیجه پوست شما به طور دائم رطوبت خود را از دست می‌دهد.

خشکی تمامی خطوط چهره و چین‌وچروک موجود در سطح پوست را آشکار کرده و احتمال ترک‌خوردگی یا پوسته پوسته شدن و ابتلا به عفونت‌های پوستی را افزایش می‌بخشد. استفاده از کرم ضدآفتاب در زمستان می‌تواند به بازگرداندن رطوبت از دست‌رفته‌ پوست، کمک نماید.

لایه اوزون در زمستان در نازک‌ترین حد خود قرار دارد

لایه اوزون در زمستان در نازک‌ترین حد خود قرار دارد

ضد آفتاب در زمستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه استراتوسفر لایه‌ای متشکل از گازهای محافظ بوده که سیاره زمین را احاطه نموده‌اند. در نزدیکی بخش فوقانی لایه استراتوسفر (دورترین لایه از زمین) لایه‌ اوزون قرار داشته که پرتوهای فرابنفش را از آفتاب جذب کرده و آن‌ها را بازتاب می‌دهد.

تولید اوزون در گرما سریع‌تر و در سرما کندتر صورت می‌گیرد. به همین علت، لایه اوزون در قطب شمال و جنوب، جایی که دما بسیار پایین می‌باشد، نازک‌تر بوده و پوشش آن در ماه‌های سردتر زمستان، به نازک‌ترین حد خود می‌رسد. درنتیجه با وجود اینکه در فصل زمستان گرمای خورشید را روی پوست خود احساس نمی‌کنید، به میزان بیشتری در معرض پرتوهای فرابنفش قرار دارید.

به همین خاطر استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل پاییز و زمستان ضرورت بالایی دارد.

حتی نورهای داخل خانه نیز برای پوست زیان‌بار هستند

حتی نورهای داخل خانه نیز برای پوست زیان‌بار هستند

تحقیقات جدید نشان داده‌اند که حتی وقتی که در خانه هستید و قصد بیرون رفتن ندارید، لامپ‌ها و نوری که از شیشه‌ها به خانه وارد می‌شود، می‌تواند به پوست شما صدمه برسانند. استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب در فصل پاییز، از پوست شما در مقابل صدمات ناشی از پرتوهای مضر موجود در خانه محافظت خواهد کرد.

قیمت انواع ضدافتاب رنگی و بی رنگ برند و باکیفیت

 

شرایط آب‌وهوایی در فصل زمستان باعث می‌شود ضدآفتاب از روی پوست پاک شود

تعریق پوست در ایام گرم تابستان، شنا کردن یا گذراندن وقت در ساحل، موجب پاک شدن سریع‌تر ضدآفتاب از روی پوست می‌شود. در نتیجه باید ضدآفتاب را به صورت منظم، هر دو تا چهار ساعت یک مرتبه، تمدید نمایید. آنچه بیشتر افراد به آن توجه ندارند این است که شرایط آب‌وهوایی خشن فصل زمستان هم اثربخشی ضدآفتاب را به همان سرعت فصل تابستان کاهش می‌بخشد.

ضدآفتاب پوست شما را برای مدت طولانی‌تری جوان و سالم نگه می‌دارد

ضدآفتاب پوست شما را برای مدت طولانی‌تری جوان و سالم نگه می‌دارد

پرتوهای خورشید سرعت فرایند پیری پوست را افزایش و تولید کلاژن و الاستین که سبب حفظ جوانی پوست می‌گردد را کاهش می‌دهند‌. محافظت از پوست در مقابل پرتوهای خورشید و آب‌رسانی پوست خشک از فواید ضد آفتاب در فصل پاییز است.

چرا ضد آفتاب بزنیم؟ بسیاری از تحقیقات صورت گرفته روی کسانی که از ضدآفتاب استفاده می‌کنند، نشان می‌دهد که استفاده روزانه از ضدآفتاب قادر است سرعت فرایند پیری را کاهش داده و پوست را جوا‌ن‌تر نگه‌ دارد.

در فصل زمستان نیز، همچنان در معرض سرطان پوست ناشی از آسیب‌های‌ خورشیدی قرار دارید

در فصل زمستان نیز، همچنان در معرض سرطان پوست ناشی از آسیب‌های‌ خورشیدی قرار دارید

قبل از این تصور می‌شد پرتوهای  UVB، که در فصل زمستان چندان قوی نیستند، خطرناک‌تر از اشعه‌های UVA بوده و با انواع قابل ‌توجهی از صدمات پوستی مانند آفتاب‌ سوختگی، لک‌های پیری و بسیاری از انواع سرطان‌های پوست در ارتباط می‌باشند.

امروزه می‌دانیم که پرتوهای UVA، با وجود اینکه بلافاصله موجب آسیب به پوست (مثل آفتاب‌ سوختگی) نمی‌شوند، اما با این وجود خطرناک‌تر هستند. پرتوهای UVA عمیق‌تر به پوست نفوذ کرده و در حقیقت یکی از مرگ‌بارترین دلایل سرطان پوست، یعنی ملانوما هستند. پرتوهای UVA برعکس پرتوهای UVB در تمام طی سال قدرتمند هستند.

مطالب کاربردی:  ضدآفتاب رنگی بهتر است یا بی‌رنگ؟

 

‌تاثیرات منفی مواجهه با خورشید به تدریج افزایش می‌یابد

تأثیرات منفی مواجهه با خورشید به تدریج افزایش می‌یابد

تحقیقات جدید و مطالعات طولانی‌مدت، اطلاعات مهمی را درمورد تجمعی بودن اثر منفی نور آفتاب نشان می‌دهد. این مسئله بدان معناست که هرچه در طی زندگی‌ پوست شما بیشتر در معرض پرتوهای UVA و UVB قرار بگیرد، احتمال ابتلا به سرطان کشنده پوست در شما افزایش می‌یابد.

تحقیقات نشان داده‌اند مواجهه‌ زیاد با نور خورشید در طی زندگی، مسبب بسیاری از موارد سرطان سلول‌های پایه‌ای و سنگفرشی می‌باشد. متاسفانه هر دوی این موارد از انواع رایج سرطان پوست به شمار می‌روند. استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل پاییز و دیگر فصول یکی از بهترین روش‌ها جهت جلوگیری از این بیماری‌ها است.

مطالب مرتبط:  تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب برای داشتن انتخابی بهتر

 

در فصل زمستان به خورشید نزدیک‌تر هستیم

در فصل زمستان به خورشید نزدیک‌تر هستیم

علم ثابت نموده است که اگر در نیم‌کره شمالی زندگی می‌کنید، طی ماه‌های زمستان به آفتاب نزدیک‌تر هستید. این مسئله ممکن است مقداری عجیب به نظر بیاید، اما واقعیت دارد. زمین در تیر ماه دورترین و در دی ‌ماه نزدیک‌ترین فاصله را با خورشید دارد. شاید این سوال پیش بیاید که پس چرا در زمستان هوا سرد می‌شود؟

کاهش دما بر اساس جهت حرکت زمین می‌باشد. کره زمین دارای دو نیم‌کره (شمالی و جنوبی) بوده و کشور ما در نیم‌کره شمالی قرار دارد. در زمستان، نیم‌کره شمالی در نزدیک‌ترین محدوده نسبت به خورشید قرار دارد. همین مسئله سبب افزایش شدت پرتوهای UVA و UVB و در نتیجه تشدید تاثیرات منفی آن‌ها روی پوست می‌شود.

مطالب پربازدید:  آشنایی با بهترین کرم ضد افتاب ایرانی برای محافظت از پوست

 

ضدآفتاب خود را قبل از منقضی شدن کامل استفاده کنید

ضدآفتاب خود را قبل از منقضی شدن کامل استفاده کنید

اگرچه این مسئله نباید تنها دلیل شما برای استفاده از ضدآفتاب در فصل زمستان باشد، ولی قطعا اهمیت دارد. اثربخشی ضدآفتاب‌ها به طور معمول پس از 12 ماه کاهش می‌یابد.

درنتیجه اگر می‌خواهید کرم ضدآفتاب خود را تا تابستان سال بعد نگه دارید، پوست شما به دلیل اثربخشی کمتر ضدآفتاب و در نتیجه حفاظت کمتر در مقابل نور خورشید، راحت‌تر دچار آفتاب‌سوختگی می‌شود.

با توجه به این نکته، نیمه‌ باقی مانده ضدآفتاب خود را تا تابستان سال بعد نگه نداشته و آن را در طول زمستان استفاده نمایید تا هم کرم ضدآفتاب خود را مصرف کرده باشید و هم از پوست‌ خود در مقابل پرتوهای مضر خورشید محفاظت نمایید. همچنین برای خرید ضدآفتاب خود از برندهای مرغوب، می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر لوازم آرایشی بهداشتی مراجعه نمایید.

 

منبع : blackgirlsunscreen

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *