25 مدل سفره عقد ۱۴۰۲ شیک و جذاب

چیدن سفره عقد در روز عقدکنان برای تمامی افراد بسیار حائز اهمیت است. همه عروس و دامادها دلشان می‌خواهد این روز خاص و زیبا را به بهترین شکل ممکن سپری کنند. انداختن این سفره یکی از رسم و رسومات ایرانی بوده که از دیرباز مفهوم و معنای خاصی به دنبال دارد. در آن زمان تمام وسایلی که روی سفره می‌گذاشتند، فلسفه خاصی داشت و بزرگترهای معتقد بودند، خوشبختی و شادی را برای زوجین می‌آورند.

سال‌‌ها از آن دوران گذشته و امروزه این سفره خاص و شیک در سالن‌ها و تالارها دیده می‌شود؛ که شاید تمامی عناصر روزهای گذشته را نداشته باشد، اما همچنان از لطف و زیبایی خاصی برخوردارند. برای چیدن سفره‌عقدکنان می‌توان از انواع سبک‌ها و سلایق استفاده کرد. در ادامه به مدل‌های مختلفی از سفره‌عقد خواهیم پرداخت. اگر به این موضوع علاقمند هستید لطفا تا انتها همراه ما باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انواع سفره عقدکنان

انواع سفره عقدکنان

برای چیدن وسایل روی سفره معمولا چند فاکتور اساسی وجود دارد. به عنوان مثال هیچ کس آینه و شمعدان را از سفره حذف نخواهد کرد. یا در کشور خودمان افراد مذهبی حتما قرآن کریم را روی سفره می‌گذارند. البته همه چیز بستگی به سلیقه طرفین داشته و افراد می‌توانند طرح خاص خود را پیاده کنند. در ادامه به 25 مدل سفره خواهیم پرداخت.

سفره عقد ارتفاع‌دار

مدل میز ارتفاع‌دار

یکی از انواع سفره‌عقدکنان مدل ارتفاع‌دار آن است. بدین شکل که افراد از میزی ارتفاع‌دار استفاده کرده و وسایل خود را روی آن می‌چینند.

تالار

تالار

شما می‌توانید سفره‌عقدکنان خود را در مکان‌های مختلفی پهن کنید. اما بسیاری از افراد هستند، که به تالارها مراجعه کرده و از سفره‌های آماده استفاده می‌کنند.

تزیین با انواع گل

تزیین با انواع گل

گل جلوه و زیبایی خاصی به سفره‌عقدکنان می‌دهد. شما می‌توانید از انواع گل مانند رز، لاله و هر آنچه که دوست دارید استفاده کنید. وقتی از رنگ‌های مختلف گل استفاده می‌کنید، برای هارمونی بیشتر شیرینی‌های رنگی مانند بادامی را روی سفره خود بگذارید.

تزیین با بادام و فندوق

بادام و فندق از اجزای اصلی سفره

گردو، بادام و فندوق جز اجزای اصلی سفره‌عقدکنان ایرانی هستند. طراحان و حتی خود شما می‌توانید، از انواع مدل‌ها برای چیدمان استفاده کنید. مثلا گردو یا فندوق را به شکل خوشه انگور درآورید.

تزیین با پارچه حریر

تزیین با پارچه حریر

استفاده از انواع پارچه زیبایی خاصی به سفره‌عقدکنان خواهد داد. شما می‌توانید از ترمه یا حریر و حتی انواع دانتل برای تزیین استفاده کنید.

تزیین با گل رز

تزیین با گل رز

تمامی گل‌ها زیبایی خاصی دارند، اما گل رز نه تنها بسیار زیبا است، بلکه مفهوم عشق و محبت را نیز نشان می‌دهد.

تم سفید

تم یکی از راه‌های جذاب تزیین

یکی دیگر از راه‌های ایجاد تنوع برای چیدمان سفره‌عقد استفاده از تم رنگی خاص است. به عنوان مثال می‌توان از تم سفید رنگ استفاده کرد.

تم قرمز

رنگ پر شور قرمز

یکی دیگر از تم‌های ترند بسیار جذاب سفره‌عقد، استفاده از رنگ قرمز است. استفاده از میوه‌هایی مانند سیب و انار بر جذابیت سفره شما می‌افزاید.

تزیین سفره عقد خانگی

سفره عقد خانگی

بسیاری از افراد تمایل دارند سفره‌عقدکنان خود را داخل منزل خود پهن کنند. تزیین سفره خانگی شور و حال خاصی به فضای منزل خواهد داد.

ست آینه شمعدان گلدن رز

رنگ زیبا گلدن رز

آینه و شمعدان از جایگاه خاصی برای زوجین برخوردار است. رنگ گلدن‌رز که به تازگی بسیاری محبوب نیز شده است، چهره خاصی به سفره شما خواهد داد. با استفاده از رنگ گل رز سفید و صورتی زیبایی سفره را تکمیل کنید.

قیمت انواع لوازم دکوراتیو لاکچری و خاص

 

سفره عقد سنتی

سفره زیبا سنتی

انداختن سفره‌عقدکنان به خودی خود امری سنتی است. به مرور زمان تغییرات چشمگیری کرده است، اما کسانی هستند که دوست دارند سفره روز عقدشان با همان سبک و سیاق گذشته برپا شود.

تزیین سفره با شمع آرایی

جلوه خاص با شمع آرایی

استفاده از شمع جلوه خاصی به سفره شما خواهد داد. روشن کردن شمع‌ها روی سفره عقد ایرانی زیبا خبر از روزهای روشن در زندگی زناشویی می‌دهد.

مطالب کاربردی:  تزیین آشپزخانه عروس با 20 ایده جذاب و لاکچری

 

مدل باکس‌دار سفره عقد

مدل باکس‌دار سفره عقد

برای تزئینات سفره‌عقدکنان مدل‌های بسیار جذاب و زیبایی وجود دارد، که می‌تواند سفره شما را متفاوت کند. برای داشتن سفره عقد ساده و شیک می‌توانید از باکس های شیشه‌ای استفاده کنید و وسایل را روی آن‌ها بگذارید. برای جلوه بیشتری پارچه‌‌ای از جنس ترمه در وسط سفره بیندازید.

تزیین با بلور

تزیین با بلور

استفاده از ظروف بلور روی سفره برای تزیین کاربرد فراوانی دارد. برای جا شمعی، جای گل، شاخه نبات و غیره می‌توان از ظرف بلور استفاده کرد.

فضای باز

بک‌گراند زیبا طبیعت

بک گراند طبیعت به تنهایی برای تزیین سفره‌عقدکنان شما کافی است. طبیعت زیبا و سرسبز چهره سفره شما را تکمیل می‌کند.

قرآن کریم

جز اصلی مسلمانان

یکی از اجزای اصلی سفره‌عقدکنان برای مسلمان قرآن کریم است. همه مسلمانان اعتقاد بسیار زیادی به کتاب آسمانی خود داشته و به نوعی به برکات کتاب قرآن روی سفره ایمان دارند.

کتاب حافظ

کتاب حافظ برای اقلیت‌های مذهبی

اقلیت‌های مذهبی ایرانی از کتاب حافظ برای تزیین سفره‌عقدکنان استفاده می‌کنند. بسیاری از ما ایرانیان علاقه و ارادت خاصی به حافظ شیرازی داریم.

کنار ساحل

دریا و یک روز رویایی

برگزاری سفره‌عقدکنان کنار ساحل دریا یک روز رویایی را برای شما رقم خواهد زد. دریا و ساحل با زیبایی بیکرانی که دارند چهره خاصی به سفره شما خواهند داد.

تزیین سفره عقد با گل و شمع

عدم علاقه به جزئیات

درست است که سفره‌عقد نیازمند وسایل متفاوتی بوده که هر کدام از آنان معنای خاصی دارند. اما بسیاری از افراد سفره خود را فقط با شمع و گل تزیین می‌کنند و اعتقاد یا علاقه‌‌ای به استفاده از جزئیات دیگر ندارند.

مطالب مرتبط:  معرفی انواع مدل لباس عروس شاین دار با استایل‌های شیک و لاکچری

 

سفره عقد مدرن

متفاوت عمل کنید!

منظور از مدل مدرن این است، که از اشیا مختلف، استفاده متفاوتی شود. به عنوان مثال استفاده از ظروف خاص، پارچه، و تزیین گل‌ها به روش متفاوت چهره سفره را از حالت سنتی به مدرن تغییر خواهد داد.

تزیین با مهر و جانماز

جلوه مذهبی سفره

تزیین سفره‌عقدکنان با مهر و جانماز جلوه مذهبی به مراسم شما خواهد داد. بسیاری از افراد اعتقاد خاصی به حضور مهر روی سفره خود دارند.

میز آینه‌ای

انعکاس زیبا وسایل روی میز

انتخاب میزی از جنس آینه که انعکاس وسایل روی میز را شان دهد، از ذوق و خلاقیت شما نشات گرفته است.

تزیین به سبک مینیمال

مدلی ساده اما زیبا

اگر شما علاقه‌ای به ریخت و پاش و استفاده از وسایل پر زرق و برق ندارید، سبک مینیمال مناسب شما است. هر آنچه را که دوست دارید روی سفره شما باشد به ساده‌ترین شکل ممکن انتخاب کرده و روی میز بچینید.

تزیین با وسایل نقره‌ای

آینه با قاب نقره‌ای زیبا

آینه‌ای بزرگ که روی سفره خودنمایی می‌کندف همراه با قاب نقره‌ای که با بلورهای روی سفره ست شده، جلوه چشمگیری دارد. به خصوص اگر این سفره را در فضای باز پهن کرده باشید.

سفره عقد کوچک

سفره کوچک اما خاص

نشستن سر سفره و گوش به خطبه عقد نیاز چندانی به ولخرجی ندارد. می‌توان سفره‌ای کوچک اما با رعایت نکات ریز و زیبا برای زوجین پهن کرد.

مطالب پربازدید:  25 مدل لباس عروس آستین کلوش با طراحی متفاوت و چشم نواز

 

روزی به یادماندنی…

روز عقد و برگزاری مراسم اهمیت فوق‌العاده برای افراد دارد. در این روز باشکوه دو نفر کنار یکدیگر می‌نشینند تا با گوش دادن به خطبه عقد، زن و شوهر اعلام شوند. از این‌رو سفره عقد نیز اهمیت خاصی دارد. ایرانیان از دیرباز به این سفره علاقمند بودند و روی سفره همه نشانه‌هایی که افراد در آغاز زندگی به آن احتیاج داشتند، قرار می‌دادند. ما در این مقاله به 25 مدل تزیین سفره پرداختیم. نظر شما چیست؟ شما کدام مدل را دوست داشتید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع : tappersia

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *