آموزش مدل موی خیس برای انواع موهای صاف، مجعد و فر

شما نیز همچون بسیاری از مردم، مقدار فراوانی نرم‌کننده و یا محصولات ضد وزی مو را به سر خود زده، اما باز هم از ظهر به بعد، تارهای وز مو دوباره سر بلند کرده و روز شما را خراب می‌کنند؟ از دست این تارهای وز خسته شده‌‌اید و می‌خواهید برای یک دفعه هم که شده موهای شما به حالت دلخواه‌تان باقی بمانند؟ چاره شما مدل موی خیس است.

همانگونه که می‌دانید، بهتر است تا محصولات مراقبت از موی خود را زمانی استفاده کنید که موها مرطوب و نم‌دار هستند. این عمل کارایی محصول استفاده شده را بالا می‌برد. استفاده از محصولات تقویت کننده مو در هنگام خیس بودن آن‌ها و همچنین حالت دادن به مو در این زمان، علاوه بر فوایدی مانند زیبایی، از وز شدن موهای شما هم جلوگیری می‌‌کند. پس می‌توانید به راحتی موهای خود حالت دهید و مدل موی خیس را امتحان کنید. در ادامه تعریف دقیق‌تری از این مدل مو و نحوه پیاده‌سازی آن را برای شما بازگو خواهیم کرد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

مدل موی خیس چیست؟

مدل موی خیس چیست؟

برای بازگوی تعریف دقیق و درستی از این مدل، بهتر است نظر افرادی را بدانیم که در این حوزه فعالیت حرفه‌ای دارند. به این منظور از یک آرایشگر حرفه‌ای درخواست کردیم تا این نوع مدل مو را برای ما توضیح دهد. ایوان جوزف آرایشگر حرفه‌ای ما در این زمینه است.

او درباره حالت دادن موی مرطوب می‌گوید: زمانی یک مدل موی خیس دخترانه خواهید داشت که با به ‌کاربردن محصولاتی بر روی موی خیس خود آن‌ها را به حالت دلخواه درآورید. البته قبل از آغشته کردن مو به حالت دهنده باید آب اضافی آن را با فشردن موها گرفت.

فواید مدل موی خیس نسبت به سایر مدل‌های مو

فواید مدل موی خیس نسبت به سایر مدل‌های مو

چرا بهتر است از مدل مو خیس استفاده کنیم؟ هرکس برای رها کردن عادت‌های گذشته، نیازمند دلایل محکمی است. از این جهت، ما برای راحت کردن خیال شما از بابت تصمیم خود،‌ در این قسمت مزایای مدل موی خیس را عنوان خواهیم کرد. حالت دادن موی مرطوب مزایای بسیاری را برای مو دارد. حالت دادن به مو با این روش هم موها را صاف‌تر، براق و کمتر وز می‌کند و هم موهای شما را تا وقتی که دوباره آن‌ها را بشویید تغذیه نموده و سالم نگه می‌دارد.

در مدل مو معمولی، موهای شما باید خشک باشد. از این‌ رو، باید با توجه ‌به بلندی موی خود مدت‌ زمان بسیاری را در انتظار بنشینید تا بتوانید مدل موی دلخواه را داشته باشید. البته ممکن است جهت سرعت بخشیدن به روند حالت دادن به مو ، برای خشک ‌کردن آن‌ها از سشوار با حرارت کم استفاده کنید.

همان‌طور که اطلاع دارید گرما برای مو بسیار مضر است و موجب موخوره، وزی و غیره می‌شود. کسانی که مدل مو خیس را انتخاب می‌کنند، می‌توانند با سشوار و ابزار حرارتی خداحافظی کرده، در وقت خود صرفه ‌جویی نمایند و به همان میزان نیز زیبا شوند.

مدل موی خیس برای چه کسانی مناسب است؟

مدل موی خیس برای چه کسانی مناسب است؟

این روش که به بشور و درست کن نیز معروف است، محبوبیت فراوانی در بین خانم‌هایی که دارای موهای طبیعی مجعد هستند، دارد. این مدل مو بر روی تمامی انواع مو، از موج‌دار تا صاف، قابل‌اجرا است و هر فردی که به این مدل علاقه داشته باشد،‌ می‌‌تواند موی خود را با این روش حالت دهد.

قابل ذکر است که حالت دادن موی خیس، تنها مخصوص بانوان نیست. آقایان هم می‌توانند مدل موی خیس مردانه را امتحان کرده و از مزایای آن بهره‌مند گردند. افزون بر این، اگر موی شما به هر شکلی که هست خشک می‌شود، این روش گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. همچنین، در صورتی ‌که موهای آسیب‌ دیده، نازک و شکننده دارید، سایر مدل موها به شما توصیه نمی‌شود.

حالت دادن موی خیس تنها برای موی کوتاه نیست. شما می‌توانید مدل موی خیس بلند را انتخاب نمایید و بدرخشید.

قیمت انواع محصولات حالت دهنده مو اورجینال

 

نکات مهم برای داشتن موهای خیس

نکات مهم برای داشتن موهای خیس

برای اعمال مدل موی خیس جدید به بهترین شکل،‌ لازم است یک سری نکات را رعایت کنید. در ابتدا باید گفت که حالت دادن به موی خشک یا خیس به‌ ویژه زمانی که ضخامت موی شما زیاد نیست، ساده و بسیار راحت است. اما حالت دادن موهایی که ضخامت بالایی دارند، موج‌دار بوده یا در هم گره‌خورده‌اند،‌ می‌تواند چالشی بزرگ را پیش روی شما قرار دهد.

نحوه انجام مدل خیس بر انواع موها

نحوه انجام مدل خیس بر انواع موها

هرکسی با هر نوع مو می‌تواند از مدل مو خیس بهره‌مند شود! اما باید در نظر داشت که این روش مزایای مختلفی برای انواع مو دارد. درصورتی ‌که موهایی صاف دارید، انتخاب این مدل مو، راهی عالی جهت تغییر حالت مو بدون استفاده از سشوار، بابلیس یا اتو مو است. اگر این مدل مو را انتخاب نمودید، می‌توانید با حالت دادن به موهای خود هنگامی که خیس می‌باشند، آن‌ها را موج‌دار، حجیم یا فر کنید.

مطالب کاربردی:  پلاپینگ مو چیست و روش انجام پلاپینگ مو در خانه چگونه است؟

 

مدل موی خیس برای موهای صاف

مدل موی خیس برای موهای صاف

افراد با هر نوع مو می‌توانند از مزایای این مدل مو بهره‌مند شوند. پس از استفاده از این مدل مو،‌ موهای شما به صورت طبیعی هیدراته، براق و صاف به نظر خواهد رسید. علاوه بر این، اگر تمایل دارید که به موهای خود فرم خاصی مانند فر یا خم شده بدهید، بازهم می‌توانید از این مدل مو استفاده کنید.

البته جهت جلوگیری از سنگین شدن مو هنگام حالت دادن به موی صاف، ایوان جوزف پیشنهاد می‌کند که بلافاصله بعد از بیرون آمدن از حمام از کرمی سبک استفاده نمایید. شما باید کرم را با استفاده از انگشت خود یا یک شانه با دندانه‌های پهن، به موهای خود بمالید. در قدم بعدی، به ‌وسیله یک حوله میکروفیبر،‌ موها را فشار داده تا کرم اضافی را جذب کند. سپس،‌ اجازه دهید موهای شما خود به‌ خود خشک شود.

موهای موج‌دار

موهای موج‌دار

جادوی مدل مو خیس را پس از رسیدن به حالت مود نظر خود احساس می‌کنید، آن زمان که می‌فهمید این مدل مو زیبایی شما را به صورت حیرت‌آوری چند برابر کرده است. بعد از اینکه به‌ ظاهر دلخواه دست یافتید،‌ مراقب باشید که موی خود را به هیچ وجه دست‌کاری نکنید.

اجازه دهید موی شما به صورت طبیعی خشک شود و از لمس کردن یا شانه زدن آن‌ها خودداری نمایید. هرچه در زمان خیس بودن کمتر موهای خود را دست‌کاری نمایید و کمتر به آن‌ها آسیب وترد کنید، حالت موی شما به هم نریخته و احتمال این که بعد از خشک‌شدن به همان حالت باقی بماند، بسیار بیشتر می‌شود.

برای این که در ایجاد این مدل مو به بهترین نتیجه دست ‌یابید، با موهایی که کاملا خیس باشد کار کنید. از آنجایی‌ که ممکن است کار با موهای کاملا خیس کمی کثیف کاری را به همراه داشته باشد،‌ بهتر است زمانی که در حمام حضور دارید این کار را انجام دهید. به‌ این ‌ترتیب، انجام این کار بسیار ساده می‌شود و همچنین،‌ نیاز به تمیز‌کاری نخواهید داشت.

برای موهایی که خود دارای فرهایی متوسط هستند، توصیه می‌شود از یک لوسیون حالت دهنده و یا شیرِ مو استفاده نمایید. اگر قصد دارید فرهای موی خود را بادوام‌تر کنید، بهتر است تا از کرم فر استفاده کنید. به ‌منظور انجام این کار،‌ موی خود را با برسی مرطوب از هم  باز کنید. این کار باعث می‌شود که گره‌ خوردگی موها بدون گیرکردن یا آسیب رسیدن به مو، به صورت اثرگذاری از بین بروند. پس از آن، مدل مو خیس با ژل را اعمال نمایید.

مطالب پربازدید:  ریباندینگ مو چیست و چه تفاوتی با صافی معمولی دارد؟

 

سخن پایانی

مدل موی خیس نه ‌تنها زیبایی فراوانی را برای شما به ارمغان خواهد آورد،‌ بلکه از آسیب به آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند. این مدل مو بر روی تمام انواع مو اعم از فر،‌ موجی یا همان کرلی یا صاف، کوتاه یا بلند،‌ آسیب ‌دیده یا سالم و‌ رنگ شده یا طبیعی و در انواع متنوع مدل موی خیس کوتاه زنانه، مدل موی خیس فر، مدل موی خیس مجلسی و … قابل‌ اجرا است.

پیاده‌سازی این مدل مو با ساده‌ترین محصولاتی که در فروشگاه لوازم آرایشی یافت می‌شود انجام شدنی است. این مدل مو قادر بوده تا حالت طبیعی موهای شما را بسیار واضح‌تر و درعین‌حال زیباتر کند.

 

منبع : byrdie

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *