وقتی به فصل بهار و تابستان نزدیک می‌شویم، یکی از تفاوت‌های بسیار چشمگیر نحوه پوشش افراد است. کم کم پوشاک زمستانی داخل کمد بایگانی شده و لباس‌هایی مانند مانتو شومیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شومیز یکی از لباس‌های بسیار پر طرفدار بین بانوان است که هم به شکل مجلسی و هم مانتو پوشیده می‌شود. این لباس در اغلب موارد قد بلندی نداشته، یقه آن مردانه بوده، دارای آستین‌های بلند و برش در قسمت‌های مختلف لباس است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

البته شومیز مانند تمام مدل‌های لباس مرتبا در حال تغییر و دگرگونی است. هر زمان که بازار برویم مدل جدیدی از مانتو و لباس مجلسی شومیز مشاهده می‌کنیم. در این مقاله قرار است درباره 35 مدل مانتو شومیز صحبت کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

شومیز به چه معنا است؟

شومیز به چه معنا است؟

کلمه شومیز فرانسوی بوده و به معنای تیشرت است. این لباس در گذشته مخصوص آقایان بوده است، اما امروزه شاهد پوشیدن این مدل توسط بانوان نیز هستیم. شومیز در انواع و طرح‌های مختلفی عرضه می‌شود.

انواع شومیز

همانطور که گفتیم تنوع در طراحی لباس شومیز بسیار بالا است. بسیاری از مدل‌های این لباس مخصوص مراسم مهمانی نیز بوده و شما می‌توانید با پوشیدن مانتو شومیزی شیک در دورهمی‌های خود بدرخشید. اما شومیز چند مدل دارد؟ تعداد مدل‌‌های این لباس بسیار زیاد است. در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

مانتو شومیزی اسپرت

وفادار به مدل اصلی

یکی از انواع بسیار ترند، مانتو شومیز مدل اسپرت است. این مدل به سبک و ساختار اصلی لباس کاملا وفادار بوده و تغییرات خاصی در آن اعمال نشده است. این مدل معمولا کوتاه دوخته می‌شود.

آستین سه ربع

آستین جذاب سه ربع

یکی از آستین‌های مورد علاقه اغلب بانوان، مدل سه ربع است. در مانتو شومیز یکی از خلاقیت‌هایی که برای تغییر ایجاد کرده‌اند، تغییر در مدل آستین کلاسیک است.

آستین طرح دار

مانتو شومیزی عروسکی آستین طرح دار دارد.

منظور از آستین طرح‌دار این است که روی آستین را برش‌هایی می‌دهند یا از گیپور به صورت تکه‌دوزی استفاده می‌کنند. مانتو شومیزی عروسکی معمولا آستین‌هایی طرح‌دار دارد.

مدل بدون دکمه

مانتو جلو بسته را با شلوار جذب بپوشید.

مدل بدون دکمه را معمولا فری سایز می‌دوزند. برای جلوه بهتر مانتو شومیزی جلو بسته سعی کنید از شلوار واید استفاده نکنید. شلوار چسبان با این مدل شومیز به زیبایی ست می‌شود.

برش در قسمت پشت

برش در قسمت پشت

ایجاد برش در قسمت بالاتنه پشت، مدل مانتو شومیز را بسیار شبیه پیراهن مردانه خواهد کرد. این برش باعث تن‌خور بودن بهتر لباس خواهد شد.

برش در قسمت سینه

برش تن خور لباس را بهتر خواهد کرد.

در قسمت بالاتنه جلو نیز، خیاط برش ایجاد می‌کند. فقط در هنگام انتخاب دقت کنید که خط برش، شما را کوتاه‌تر نشان خواهد داد.

مدل طرح پلنگی

خط برش در قسمت سینه شما را کوتاهتر نشان می‌دهد.

مدل محبوب و همیشه مد پلنگی، در مانتو شومیزی هم جای خود را پیدا کرده است. طرح این مدل برای پیراهن شومیز نیز بسیار مناسب است.

مدل پلیسه دار

مدل محبوب پلنگی

در این مدل مانتو شیک شاهد پلیسه در قسمت پایینی لباس هستیم. مانتو پلیسه‌دار برای افرادی که هیکل گلابی شکل دارند چندان مناسب نیست.

مدل تکه دوزی

با ایجاد تکه از جنس مختلف، بر زیبایی لباس بیفزایید.

در این مدل یک تکه پارچه که از جنس دیگری است را به لباس متصل می‌کنند. این کار برای جلوه و زیبایی بیشتر به مانتو انجام می‌شود.

مدل جیب دار

جیب جنبه نمایشی دارد.

مدلی است که در قسمت بالاتنه دارای جیب بوده و بیشتر جنبه نمایشی دارد. روی خط کمر نیز در بعضی از مدل‌ها جیب را به شکل اریب مشاهده می‌کنیم.

مدل چهار خانه

پارچه رایج شومیز

طرح پارچه چهارخانه بسیار مورد استفاده برای دوخت مانتو شومیزی است. از این پارچه می‌توان مانتو بلند یا کوتاه دوخت.

قیمت انواع شومیز ترند و شیک زنانه

 

جنس حریر

جنس حریر مناسب برای فصل گرم سال

دوخت مانتو با جنس حریر بسیار مناسب فصول گرم سال است. پوشیدن این مانتو سبک و راحت مناسب برای تمامی بانوان است.

مدل دکمه دار

تعداد و جای دکمه بستگی به سلیقه طراح دارد.

مانتو دکمه‌دار، متداول‌ترین مدل بوده که اغلب بانوان از آن استفاده می‌کنند. تعداد این دکمه‌ها و جای‌گیری آن‌ها بستگی به سلیقه طراح دارد.

مدل دو رنگ

از دو رنگ که با یکدیگر همخوانی دارند استفاده کنید.

در این مانتو شومیزی از دو رنگ متفاوت که با یکدیگر همخوانی دارند استفاده می‌شود. به عنوان مثال رنگ طوسی با مشکی بسیار جذاب خواهد بود.

مدل راه راه

مدل راه راه

ترند فصل بهار

برای دوخت این شومیز از پارچه راه راه عمودی استفاده می‌شود و از ترندهای فصل بهار است.

مدل زیپ دار

زیپ تغییری چشمگیری به لباس می‌دهد.

مانتو زیپ‌دار از مدل‌های بسیار محبوب بین بانوان است. تعبیه زیپ در قسمت جلو مانتو تغییر چشمگیری در آن ایجاد خواهد کرد.

شومیز با باندانا

باندانا یک اکسسوری جذاب

شما می‌توانید با استفاده از اکسسوری یا ایجاد خلاقیت مانتو شومیز جدید خلق کنید. به عنوان مثال بستن باندانا به مچ دست یا قسمت گردن جلوه بسیار زیبا و جدیدی به لباس و استایل شما خواهد داد.

مدل طرح دار

مدل طرح دار

مدل طرح دار

مدل طرح دار

مدل طرح دار

ایجاد طرح روی پارچه زمانی که مانتو دوخته شد خود را نشان می‌دهد.

بعضی از شومیزها دارای طرح و نقش و نگار جالبی هستند که باعث خاص شدن لباس می‌شود. ایجاد چند خطوط روی پارچه مانتو، اگرچه بسیار ساده است اما وقتی پارچه دوخته می‌شود و به شکل مانتو در می‌آید، بسیار چشمگیر خواهد بود.

کش در قسمت آستین

کش در قسمت انتهایی آستین مانتو به خصوص روی رنگ سفید بسیار جذاب است.

در بعضی از مدل‌ها شاهد ایجاد کش در قسمت انتهایی آستین مانتو هستیم. این کش روی انواع رنگ مانتو به خصوص مانتو شومیزی سفید به زیبایی خود را نشان می‌دهد.

مدل گلدار

مدل گلدار مخصوص مجالس مهمانی

شومیزهای گلدار به دو صورت در بازار یافت می‌شوند، اولین مدل پارچه گلدار بوده و دومین آن این است که روی پارچه اقدام به گل دوزی می‌کنند. این مانتو بستگی به ظرافتی که به کاربرده شده است، می‌تواند مناسب مجالس مهمانی نیز باشد.

مطالب پربازدید:  30 مدل شومیز شیک و جدید برای لاکچری‌پوش‌ها

 

مدل سه دکمه

پوشیدن مانتو سه دکمه بسیار راحت است.

شما حتما تا به حال مانتوهای جلو بسته‌ای را دیده‌اید که از قسمت یقه تا روی سینه، جای سه دکمه داشته باشد. این دکمه‌ها باعث می‌شوند لباس به راحتی از سر عبور کند و البته بر جذابیت لباس نیز می‌افزاید.

مدل کوتاه

مدل کوتاه مناسب برای هر استایل

مانتو شومیزی کوتاه از متداول‌ترین مدل‌های این لباس است. هر تیپ و استایل بدنی که دارید مدل کوتاه این مانتو بر تن شما بسیار جذاب خواهد بود.

مدل نا متقارن

مدلی خاص پسند

مانتو نامتقارن به دلیل حالتی که دارد، جذابیت خاصی به استایل بانوان می‌دهد. این مدل خاص پسند، با دوخت متفاوتی که دارد ظاهر منحصر بفردی به افراد در مجالس یا موقعیت‌های مکانی مختلف خواهد داد.

یقه گرد

یقه گرد استفاده کمتری در این مدل مانتو دارد.

اغلب مانتوهای شومیز از یقه برگردان مردانه استفاده‌ می‌کنند، اما در مدل‌هایی شاهد یقه‌های دیگر نیز هستیم. به عنوان مثال مدل یقه گرد یکی از آن‌ها است.

یقه مردانه

: رایج‌ترین مدل یقه

مانتو شومیزی با یقه مردانه یکی از رایج‌ترین مدل‌های شومیز بوده که بسیار مورد توجه بانوان است. این مدل یقه را می‌توان برای انواع مانتو دوخت. این یقه روی مانتو شومیزی مشکی بسیار زیبا است.

مطالب کاربردی:  50 مدل شومیز دامن بهاره ترند 1402

 

مدل شومیز مانتویی چاک‌دار

مدل شومیز مانتویی چاک‌دار

شومیز مانتویی یکی از لباس‌های بسیار متفاوت و در عین حال شیک برای خانم‌ها است که هم به عنوان یک لباسرسمی برای مجالس و هم به عنوان یک پوشش اسپرت برای مهمانی‌های ساده از آن استفاده می‌شود. نمونه بغل چاک‌دار شومیز مانتویی که اخیرا بسیار ترند شده و از محبوبیت بالایی هم برخوردار است انتخاب جذابی برای استایل کردن با شلوار جین جذب می‌باشد.

شومیز جلو بسته

شومیز کمربند دار

شومیز جلو بسته

مدل شومیز جلو بسته ساده یکی از رایج‌ترین انواع مدل شومیز زنانه 1402 در میان بانوان است. در قسمت جلوی شومیز جلو بسته هیچ گونه دکمه و زیپی وجود نداشته یا فقط در قسمت بالای لباس تعداد اندکی دکمه برای زیبایی بیشتر کار وجود دارد. شما می‌توانید از مدل‌های گوناگون مدل شومیز جلو بسته شیک برای استایل کژوال و خیابانی خود استفاده کنید.

شومیز اورسایز زنانه

شومیز اورسایز زنانه

شومیز اورسایز زنانه

شومیز اورسایز لباسی شبیه پیراهن‌های مردانه است که گشادتر از حالت معمول می‌باشد. این شومیزها بلندتر بوده و از خط کمر پایین‌تر قرار می‌گیرند. شومیز اورسایز حجم بیشتری به پوشش شما داده و با توجه به این نکته برای افرادی که دوست دارند بلندتر و لاغرتر به نظر برسند، انتخاب خوبی نیستند.

مطالب پربازدید:  45 مدل مانتو جلو باز شیک و لاکچری ترند 1402

 

مانتو شومیزی جدید مدلی برای تمامی استایل‌ها…

مدل مانتو شومیزی، یکی از انواع لباس‌های زنانه بسیار پرکاربرد بوده که طرفداران بیشماری نیز دارد. این مدل مانتو در سبک و طرح‌های مختلفی در بازار موجود بوده و هر شخص می‌تواند با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند. مانتوهای شومیزی را می‌توان هم در محل کار، در خیابان، دورهمی‌های دوستانه و مجالس بر تن کرد. نظر شما چیست؟ آیا شما این مدل مانتو را می‌پسندید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع : uwilawarrior

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *