خانم‌های خوش‌سلیقه برای اینکه در مجالس و مهمانی‌ها ظاهری زیبا و آراسته داشته باشند، در کنار میکاپ صورت، موهای خود را نیز آرایش می‌کنند. مدل‌های متنوع و گوناگونی برای آرایش موها وجود دارد. یکی از مدل‌های آرایش مو شینیون است. شینیون چیست؟ شینیون انواع گوناگونی داشته که باید با توجه به موی شخص، نوع چهره فرد، لباس و خیلی موارد دیگر در انتخاب مدل آن توجه لازم را داشته باشیم.

مدل‌های آرایش مو همچون میکاپ هر سال با مد پیش رفته و در هر دوره‌ای مدل مویی خاص محبوب می‌شود. با این که مدل موی باز چندسالی است که بسیار پرطرفدار شده و بانوان به طور معمول با مدل‌های روز پیش می‌روند ولی شینیون سالیان سال است که جایگاه خود را از دست نداده و در مجالس و مهمانی‌ها مثل تولد، عروسی و … یکی از مدل‌های انتخابی اشخاص است. حتی می‌توان گفت شینیون از اولین انتخاب‌های آرایش موی عروس است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

chignon یا همان شینیون چیست؟

chignon  یا همان شینیون چیست؟

کلمه شینیون chignon به معنای “گیس پشت سر” است. در حقیقت در اصطلاحات آرایشی به معنای این است که مو با مدلی خاص از پشت سر بسته می‌شود. مدل شینیون در گذشته آرایش مویی بود که تنها موها به شکل ساده از پشت سر بسته می‌شد.

ولی مدل شینیون درحال حاضر آرایش مو با تنوع بسیار زیادی است. به طوری که در سالن‌های آرایشی شینیون یک تخصص به شمار می‌رود. به علت نامحدود بودن مدل‌های شینیون و نیز امکان ترکیب و ادغام مدل‌ها با هم و به وجود آوردن مدل جدید، امروزه مدل استانداردی جهت شینیون وجود ندارد.

 انواع شینیون مو چیست؟

انواع شینیون مو چیست؟

  • شینیون ژورنالی
  • شینیون جلو مو
  • شینیون موی کوتاه
  • شینیون موی بلند
  • شینیون باز
  • شینیون موی دخترانه
  • شینیون موی زنانه
  • شینیون ساده

وسایل و لوازم مورد نیاز برای انجام شینیون مو

وسایل و لوازم مورد نیاز برای انجام شینیون مو

به صورت کلی دو نوع شینیون داریم. شینیون ساده و شینیون حرفه‌ای

وسایل مورد نیاز  برای شینیون ساده: لوازم مورد استفاده جهت شینیون ساده (کلیپس مو، تل مو، کش مو، تور شینیون و … ) می‌باشد. شینیون ساده را می‌توان در خانه نیز انجام داد.

وسایل مورد نیاز  برای شینیون حرفه ای و پیشرفته: ابزار مورد استفاده جهت شینیون‌های حرفه‌ای ( سشوار، اتو مو، تورهای نامرئی، بیگودی، پروتزهای اسفنجی، گیره مویی، بابلیس در قطره‌های مختلف، در انواع چوب شینیون، پروتزهایی در حجم‌ها و شکل‌های گوناگون، موهای مصنوعی، بافت مو سنجاق‌های معمولی یا مویی و دو شاخ‌های محکم، و انواع شانه‌های معمولی و پوش دهنده و …) است که به سادگی می‌توانید از فروشگاه‎های اینترنتی لوازم آرایشی بهداشتی تهیه نمایید. شینیون حرفه‌ای در سالن‌های آرایشی و توسط شخصی که مهارت در انواع مدل‌های شینیون دارد، انجام می‌شود.

وسایل و لوازم مورد نیاز برای انجام شینیون مو

نکته: جهت ثابت نگه داشتن انواع مدل‌‎های شینیون به وسایل تثبیت‌کننده مثل (ژل مو، اسپری مو، موس مو و …) احتیاج داریم.  اغلب تثبیت‌کننده‌ها در مراحل انجام شینیون مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی اسپری مو به طور معمول در انتهای کار و برای نگهداری مدل کلی شینیون استفاده می‌شود. البته برای مدل‌های خاص که نیاز است، از اسپری در مراحل انجام شینیون استفاده می‌شود.

نکته: با انجام هر نوع بافتی می‌توان یک شینیون جدید خلق نمود.

زیورآلات و تزئینات مخصوص شینیون

زیورآلات و تزئینات مخصوص شینیون

پس از اتمام شینیون مو می‌توان از وسایل تزئینی جهت جذابیت مدل شینیون استفاده نمود. به طور مثال می‌توان به  گل مو، گل‌های طبیعی مصنوعی، نگین‌های شینیون، و … اشاره نمود. البته وسایل تزئینی اغلب برای شینیون‌های مدل بسته کارایی دارد. در برخی مواقع جهت جذابیت شینیون بسته از بافت موهای تزئینی نیز می‌توان استفاده کرد.

قیمت انواع حالت دهنده مو اورجینال با کیفیت بالا

 

برای انجام شینیون به موها چگونه حجم دهیم؟

برای انجام  شینیون به موها چگونه حجم دهیم؟

درصورتی که موی مشتری بیش از اندازه صاف باشد، جهت حجم دادن به مو می‌توان تکه‌هایی از موهای زیر را با انگشت اشاره پیچ داده و در جهت مخالف سر قرار دهیم. با چند دسته مو در قسمت‌های گوناگون سر می‌توان به موها حجم داد.

روش پوش دادن موها برای شینیون

روش پوش دادن موها برای شینیون

  • جهت پوش دادن به موها باید بخش مورد نظر را جدا کرده و پس از آن لایه بیرونی همان بخش که دیده می‌شود را به شکل ظریف و باریک کنار بگذاریم.
  • لایه‌های بعدی را به صورت جداگانه، از نوک مو به سمت ریشه و از بخش ریشه به نوک مو شروع به پوش دادن می‎کنیم. باید در زمان پوش دادن توجه کنید که میان تارهای مو گره ایجاد نشود.

نکته: درصورتی که عمل پوش دادن را به درستی انجام داده باشید، باید هر دسته از مو را که پوش داده شده، بتوان به حالت ایستاده به راحتی نگه داشت.

  • بعد از پوش دادن از اسپری فیکس کننده استفاده نمایید و دست خود را از داخل مو در بخش ریشه موها قرار داده و حالتی پرحجم به موها بدهید.
  • پس از آن لایه بیرونی موها را روی موهای پوش داده شده آورده و تمام آن قسمت از مو را با سنجاق فیکس نمایید.

نکته: در عمل پوش دادن توجه کنید. با هر پوش دادن اشتباهی سبب آسیب رساندن به موهای خود می‌شوید.

انواع سبک‌های شینیون مو چیست؟

انواع سبک‌های شینیون مو چیست؟

سبک‌های شینیون شامل : سبک اروپایی، سبک عربی، سبک کلاسیک، سبک فشن و … است.

مطالب کاربردی:  مدل مو گوجه ای، بهترین و ارزان‌ترین نوع شینیون مو در خانه

 

شینیون اروپایی

شینیون اروپایی

در شینیون اروپایی از پوش دادن موها بسیار کم استفاده می‌شود. مدل شینیون اروپایی از مدل‌های ساده، شیک و پرنسسی به شمار می‌رود. در شینیون اروپایی تمام مو در بالای سر بسته شده و یا به صورت نیمه باز است. جهت فرم و حالت دادن به قسمت‌های آزاد مو بابلیس‌های قطر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شینیون عربی

شینیون عربی

در سبک عربی اغلب پروتزهای حجم دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرند تا از روش پوش دادن، در روش شینیون به سبک عربی کل مو را جمع کرده و آن را به حالت شلوغ و پر حجم در می‌آورند.

شینیون کلاسیک

شینیون کلاسیک

در شینیون کلاسیک کل مو در پشت سر و بالا بسته می‌شود. از جذاب‌ترین و پر طرفدارترین شینیون‌ها سبک کلاسیک است. سبک کلاسیک در هیچ زمانی زیبایی خود را از دست نمی‌دهد.

شینیون فشن

شینیون فشن

جهت شینیون فشن مدل‌های جدید و نو مورد استفاده قرار می‌گیرند. با تغییر مد حالت‌ها و فرم موها در شینیون فشن عوض می‌شود. آرایش مو در شینیون فشن به طور خلاقانه و گاهی با ترکیب‌های عجیب انجام می‌شود.

مطالب مرتبط:  40 مدل شینیون موی کوتاه ترند 2023

 

جذاب‌ترین مدل شینیون

جذاب‌ترین مدل شینیون

از محبوب‌ترین و پر طرفدارترین مدل‌های شینیون مو می‌توان به شینیون موی بسته اشاره نمود. مدل شینیون بسته، از سال‌های بسیار دور تا به کنون در میان بانوان بسیار مورد توجه بوده است. مدل شینیون بسته در انواع مدل‌های ساده و پر کار موجود بوده که با توجه به نوع لباس، چهره شخص، اندازه طول موی فرد و غیره انتخاب می‌شود.

نکات مربوط به شینیون چیست؟

نکات مربوط به شینیون چیست؟

از نکات مهم در انجام شینیون مو مشخص نبودن سنجاق‌ها است. بسیاری از افراد این تصور را دارند که با تعداد بسیار سنجاق شینیون محکم‌تر نگه داشته می‌شود. ولی با داشتن مهارت در انجام شینیون می‌توان با استفاده از تعداد بسیارکم سنجاق، شینیونی حرفه‌ای آماده کرد.

  • بهتر است برای شینیون موهای کوتاه و کم پشت از موی اضافی، پروتز و … استفاده نمایید. البته انجام این نوع شینیون‌ها به مهارت زیادی نیاز دارد.
  • با توجه به مدل شینیون، محصولات فرم دهنده مو مثل: انواع ژل، اسپری مو، کرم مو، چسب مو و … انتخاب می‌شود.
  • جهت انجام یک شینیون حرفه‌ای، باید انواع شینیون و نوع موی شخص را بشناسیم.
  • نکاتی در مورد صورت فرد، گردن فرد، لباس و … را باید در انتخاب مدل شینیون در نظر داشته باشیم. البته سلیقه مشتری نیز از دیگر نکات در انتخاب شینیون است.
  • یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در شینیون محکم بودن پایه شینیون است.

مطالب پربازدید:  مدل‌ شینیون مو لاکچری برای خانم‌های مشکل‌پسند

 

شینیون چیست؟ هر آنچه درباره شینیون حرفه ای باید بدانید

  • جهت انجام شینیون قسمت‌هایی از مو را باید پوش بدهیم. جهت از بین بردن وزی مو از ژل، تافت و … استفاده نمایید.
  • از ترکیب‌های شینیون جهت خلق مدل جدید به درستی استفاده نمایید.
  • در انتخاب اسپری جهت ثابت نگه داشتن موی شخص باید دقت کنید. برخی از مدل‌های شینیون و مو به اسپری قوی نیاز دارند و بعضی از مدل‌ها با یک اسپری سبک حالت می‌گیرند.
  • جهت انجام شینیون باید تمامی ابزار و لوازم مورد نیاز مدل انتخاب شده در دسترس باشند.
  • جهت انجام شینیون باید یک صندلی مناسب را رو به روی آینه قرار داده تا شینیون کار به راحتی بتواند زاویه و تناسب موها را در آینه مشاهده کند.
  • برای انجام شینیون موها را از پیش شستشو داده تا موها و ریشه چرب نباشند.

 

منبع : realsimple

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *