مینی اسکارف چیست

در این مقاله به دنبال یکی از ترندهای مد روز و پرطرفدار در پوشاک زنانه رفته‌ایم؛ مینی‌اسکارف‌ها. مینی اسکارف چیست؟ شاید تصور کنید که مینی اسکارف همان باندنا بوده و همان کاربری را دارد، ولی باید به شما بگوییم که مینی‌اسکارف‌ها از نظر قواره با دستمال سر و باندانا فرق می‌کنند.

در این مطلب به شما خواهیم گفت که مینی اسکارف‌ها به چه نوع آیتم‌هایی گفته می‌شود و این اکسسوری‌های زیبا چگونه مجددا در چرخه‌ مد و فشن وارد شده‌اند. در پایان نیز چند استایل پیشنهادی و جذاب با مینی اسکارف دخترانه را برای شما معرفی خواهیم کرد؛ با ما در مجله مدیسه همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

مینی اسکارف چیست و چه تفاوتی با دستمال سر یا باندانا دارد؟

مینی اسکارف چیست و چه تفاوتی با دستمال سر یا باندانا دارد؟

مینی اسکارف (Mini Scarf) یک مدل روسری کوچک و کاربردی بوده که شباهت بسیاری با دستمال سر یا باندانا دارد، ولی به صورت کلی این دو اکسسوری مو با هم متفاوت هستند. فرق مینی اسکارف‌ها با انواع دستمال سر یا باندانا به قواره‌ آن‌ها بر‌می‌گردد؛ دستمال سر دارای ابعاد 50*50 سانتی‌متر و مینی اسکارف دارای ابعاد 70*70 سانتی‌متر یا 75*75 سانتی‌متر است.

روسری‌های معمولی دارای ابعاد و سایز بزرگ‌تری می‌باشند. معمولا روسری ابعاد 90*90، 120*120 و 140*140 سانتی‌متر را شامل می‌شود.

تاریخچه مینی اسکارف

مینی اسکارف‌ها، ریشه‌ای طولانی در تاریخچه مددارند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید کاربرد این مدل روسری‌های زیبا تنها در مد ایرانی نبوده و شما به راحتی می‌توانید ردپای آن را در مد هالیوود و اروپایی هم مشاهده نمایید. اسکارف‌های کوچک، اکسسوری‌های لوکسی بوده که سال‌ها توسط مردم ایرانی و غربی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

ریشه این اکسسوری به دهه 40 تا 50 سال‌های میلادی باز می‌گردد. در اکثریت فیلم‌های هالیوودی آن دوره به وضوح متوجه علاقه مردم به این اکسسوری خواهید شد. چراکه در هر فیلمی بازیگرهای زن برای یک بار هم که شده باشد، استایل خود را با این مدل روسری کامل می‌کردند.

باندانا چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

باندانا چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

مینی اسکارف‌ها را می‌توان یکی از اصلی‌ترین اکسسوری‌های استایل رترو در ایران دانست. در استایل رترو، طراحان با الهام گرفتن از استایل یک دوره‌ زمانی معین، عناصر این سبک را که شامل لباس‌ و اکسسوری‌ها است، طراحی و تولید می‌نمایند.

مینی اسکارف‌ها نیز جزو آیتم‌های ترند در دهه‌ شصت ایران بوده‌اند و اکنون دوباره به چرخه‌ مد برگشته‌اند. دوران اوج استفاده از مینی اسکارف‌ها در دنیا، به دهه‌ 40 و 50 میلادی بازمی‌گردد؛ دوره‌ای که هنرپیشگان خانم زیادی در فیلم‌های کلاسیک از این اکسسوری جذاب در استایل خود استفاده می‌کردند و استفاده از این آیتم‌های زیبا همراه با پیراهن‌های تابستانه یا فرنچ کت‌ها به ایران نیز رسیده بود.

با آغاز دهه‌ شصت و تعیین قوانین مرتبط با حجاب در ایران مینی اسکارف‌ها به صورت گسترده توسط خانم‌های ایرانی در استایل خیابان مورد استفاده قرار گرفت و به یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌های استایل خیابانی زنانه در دهه‌ شصت تبدیل شد. در دو تا سه سال گذشته این آیتم‌ها مجددا در استایل رترو مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

انواع مدل‌های ترند مینی اسکارف

انواع مدل‌های ترند مینی اسکارف

مینی اسکارف‌ها باتوجه به جنس و طرحی که دارند، به انواع گوناگونی دسته‌بندی می‌شوند. اینکه شما چه نوع جنسی را برای مینی اسکارف مورد نظر خود استفاده می‌کنید، بستگی به موقعیت و استایل مد نظرتان دارد. بعضی از انواع مینی اسکارف‌ها را با هم مقایسه خواهیم کرد:

مینی اسکارف دخترانه نخی

مدل نخی

این مینی اسکارف، هم ناز است و هم سبک و با پوشیدن آن، احساس سنگینی روی سر نخواهید داشت. ضمنا پارچه نخی به شکلی است که هوا از طریق آن به خوبی عبور می‌نماید و درنتیجه با پوشیدن آن احساس گرما نیز نخواهید داشت. بنابراین چنانچه برای استایل کژوال تابستانه‌ خود به دنبال یک اکسسوری خنک و بسیار راحت هستید، به دنبال این مینی اسکارف دخترانه فانتزی بروید.

مینی اسکارف دخترانه مدل ساتن

مدل ساتن

این مدل مینی‌اسکارف‌ها از جمله پرطرفدارترین مدل‌های مینی اسکارف هستند. ساتن‌های جذاب و براق بر روی سر می‌توانند بسیار چشمگیر و خیره‌کننده باشند؛ به خصوص اگر مینی اسکارف ساتن شما طرح‌های رنگارنگ و درخشان و شادی هم داشته باشد.

اگر می‌خواهید یک اکسسوری زیبا برای استایل ماکسیمال تابستانه رنگارنگ خود داشته باشید، به دنبال مینی اسکارف‌های ساتن بروید که هم از نظر جذابیت رنگی و هم از نظر نوع آیتم می‌توانند در استایل ماکسیمال بدرخشند. همچنین این آیتم‌ها در استایل‌های رسمی و مهمانی نیز می‌توانند بسیار جالب باشند، به‌خصوص اگر با یک کت زنانه جذاب ست شوند.

قیمت انواع شال و روسری جدید و لاکچری

 

مینی اسکارف توری یا گیپور

مدل توری یا گیپور

به تازگی مینی اسکارف توری در بین آیتم‌های ترند در استایل خانم‌ها قرار گرفته‌ است. مینی اسکارف‌های توری در رنگ‌های گوناگون و با طرح گل‌های توری را احتمالا این روز‌ها به وفور بر سر خانم‌ها دیده‌اید.

این نوع اکسسوری‌ها برای ست کردن در استایل مجلسی و رسمی بی‌نظیر هستند. برای مثال می‌توانید یک مینی اسکارف مجلسی توری به رنگ مشکی و گلدار را با یک دست کت و شلوار مشکی و کفش‌های پمپی پاشنه بلند ست نمایید و یک استایل زیبا و خیره‌کننده داشته باشید.

مینی اسکارف دخترانه مدل ابریشمی

مدل ابریشمی

این روسری کوچک افزون بر زیبایی خیره‌کننده و ظاهر شیک خود، ضدحساسیت است. درنتیجه اگر مو و پوست حساسی دارید، می‌توانید با خیال راحت آن را سر کنید. این مدل مینی اسکارف‌ها از جمله گران‌ترین مدل‌های مینی اسکارف هستند.

چند استایل جذاب پیشنهادی با انواع مینی اسکارف

چند استایل جذاب پیشنهادی با انواع مینی اسکارف

یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین استایل‌ها با مینی اسکارف ست کردن این اکسسوری‌ها با مانتوهای کتی یا انواع کت و شلوار یا کت و دامن زنانه می‌باشد. ترکیب یقه‌ و شکل آستین‌های کت با این روسری‌ها استایل شیک و جذابی را خلق می‌نماید.

در تابستان کت‌های نخی و در زمستان کت‌های چرمی می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی برای ست کردن با مینی اسکارف‌ها باشند. اگر هم می‌خواهید این اکسسوری‌های زیبا را در استایل‌هایی ست نمایید که تم رترو داشته باشد، می‌توانید مینی اسکارف را با کت‌های اورسایز ست کرده و بپوشید.

شومیز یا پیراهن نیز می‌تواند گزینه‌ خوبی برای استایل با مینی اسکارف باشد. می‌توانید مینی اسکارف انتخابی‌ خود را با یک شومیز یا پیراهن خنک تابستانه ست نمایید و بپوشید. اگر پیراهن شما راه راه یا چهارخانه باشد، بهتر است در این حالت یک مینی اسکارف با رنگ خنثی را انتخاب نمایید. در این صورت، استفاده از یک کیف کوتاه دستی نیز در کنار آن جالب به نظر می‌رسد.

جلیقه یا سارافون نیز با مینی اسکارف می‌تواند گزینه‌ زیبایی باشد. مینی اسکارف را هم می‌توانید بسیار ساده جلوی گلوی خود گره بزنید و هم می‌توانید آن را دور گردن خود بپیچید. در استایل تابستانه ترکیب انواع عینک آفتابی رنگی با مینی اسکارف نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد و جلوه‌ای فوق‌العاده به شما ببخشد.

مطالب پربازدید:  20 مدل موی دم اسبی که ظاهر شما را دگرگون می‌کنند

 

چند استایل جذاب پیشنهادی با انواع مینی اسکارف

یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب مینی اسکارف به آن توجه داشته باشید، رنگ آن است. فراموش نکنید که مینی اسکارف نزدیک‌ترین اکسسوری به صورت شما بوده و قطعا بیشترین تاثیر را بر روی ظاهر شما خواهد داشت؛ پس انتخاب یک رنگ و طرح مناسب اولین و مهم‌ترین قدم در خرید و انتخاب این آیتم‌ها است.

چنانچه پوست شما سبزه و برنزه است، انتخاب رنگ‌های روشن مناسب‌تر می‌باشد؛ اما اگر پوست شما سفید یا بور است، انتخاب مینی اسکارف با رنگ تیره‌تر جذاب‌تر خواهد بود.

10 ترکیب رنگ زیبا و مد روز برای خانم‌ها

10 ترکیب رنگ جذاب و مد روز برای خانم‌ها

افزون بر انتخاب رنگ باتوجه به پوست خود، باید انتخاب رنگ را بنابر دیگر لباس‌های خود هم یکبار دیگر مورد بررسی قرار بدهید تا هارمونی رنگی پوشش شما از تعادل خارج نشود.

می‌توانید مینی اسکارف را با بند عینک، کیف و کفش خود ست نمایید و یا اگر تمایل ندارید دقیقا همرنگ هم باشند، می‌توانید از خانواده‌های رنگی کمک گرفته و یا رنگ‌هایی که با یکدیگر ست می‌شوند را به خوبی بشناسید؛ به عنوان مثال ترکیب طلایی صورتی و طوسی همیشه شیک و کارآمد جلوه خواهد کرد.

مطالب مرتبط:  مدل‌های آرایش مو با روسری برای انواع موهای کوتاه و بلند

 

نکات مهم در زمان خرید مینی اسکارف

نکات مهم در زمان خرید مینی اسکارف

  • چنانچه نمی‌توانید تشخیص دهید که آیتم مورد نظر شما در مجموعه‌ مینی اسکارف‌ها قرار می‌گیرد یا یک روسری عادی است، به ابعاد آن دقت نمایید. همان گونه که در بخش‌های قبلی مقاله به آن اشاره نمودیم، مینی اسکارف دارای ابعاد 70 * 70 سانتی‌متر یا 75 * 75 سانتی‌متر است. روسری‌های معمولی دارای سایز و ابعاد 90*90 سانتی‌متر، 120*120 و 140*140 سانتی‌متر هستند.
  • در خرید مینی اسکارف نیز همچون روسری‌ها به لبه دوزی‌ها بسیار دقت نمایید. درصورتی که لبه دوزی‌ها درست انجام نشده باشد، امکان دارد اسکارف شما نخ‌کش شود.
  • به لیز بودن اسکارف توجه نمایید. این آیتم‌ها علی‌الخصوص چون دارای سایز کوچکی هستند، اگر لیز باشند نگه‌داشتن آن‌ها روی سر سخت است. هرقدر خاصیت کشسانی پارچه بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید آن را روی سر خود نگه دارید.

 

 

منبع : ayahelrakhawy

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *