بافت افرو چیست

موهای صاف و ابریشمی غالبا طرفداران زیادی دارند. به خصوص بانوان و آقایانی که موهای فر و وز دارند همیشه به دنبال صاف کردن موهای خود هستند. اما گاهی اوقات نیز موهای صاف و بی‌حالت، بسیار خسته کننده و تکراری می‌شوند. در این مواقع می‌توانید روش‌های گوناگون فر کردن مو، بافت مو یا مدل‌های دیگر را امتحان کنید.

یکی از کارهایی که می‌توانید جهت تغییر اساسی استایل خود انجام دهید مدل بافت افرو است. حال ممکن است برای برخی سوال شود که بافت افرو چیست؟ این مدل بافت که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده، موهای شما را کاملا فر و حجیم می‌کند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

همواره یکی از چالش‌های بانوان خوش‌ استایل در رابطه با زیبایی ظاهر، پیدا کردن استایلی شیک برای موها است. مدل مو نقش بسیار زیادی بر زیبایی چهره و استایل بانوان دارد و یکی از مواردی بوده که خانم‌ها برای یافتن آن باید دقت بسیاری به خرج بدهند. اگر شما هم به دنبال آرایشی زیبا برای موهای خود هستید؛ باید بدانید که این روزها موهای فر، مد و ترند شده‌اند و محبوبیت فر آفرو یا همان بافت آفرو هم روز به روز بیشتر می‌شود.

از این جهت برای افرادی که موهای کم پشت یا نازک دارند می‌تواند ایده جذاب و کاربردی باشد. در این مقاله ما بررسی خواهیم کرد که بافت افرو چیست و بافت افرو چقدر میمونه و اموزش بافت افرو را به صورت کامل در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بافت افرو چیست؟

بافت افرو چیست؟

اگر می‌خواهید بداین بافت مو افرو چیست باید گفت بافت افرو که به فر افرو هم شناخته می‌شود، یک مدل موی فر بسیار ریز بوده که موهای شما را بسیار حجیم و زیبا و خاص می‌کند.

این مدل مو به دو صورت با حرارت و بدون حرارت به راحتی در خانه انجام می‌شود. اگر موهای شما آسیب دیده و نازکی می‌باشد بهتر است از روش بدون حرارت استفاده نمایید. همچنین نصب بافت افرو هم برای افرادی که نمی‌خواهند به موهایشان آسیب برسد یا دوست دارند موها‌ی آن‌ها بلندتر دیده شود، گزینه مناسبی است.

بافت افرو کوتاه

این سبک از بافت افرو برای انواع جنس‌ها و اندازه‌های مو قابل استفاده است. اگر شما نیز این مدل موهای فرفری ظریف و ریز را دوست دارید، این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

اموزش بافت افرو

اموزش بافت افرو

برای داشتن یک فر افرو ریز و زیبا در خانه به چند عدد چوب نازک بامبو یا نی نیاز دارید. دقت داشته باشید هرچقدر چوب‌ها باریک‌تر باشند، فر شما ریزتر و جذاب‌تر خواهد بود. افزون بر این به یک موس مو با کیفیت هم نیاز دارید تا موهای شما راحت‌تر حالت بگیرد. پس از این که ابزار مورد نیاز را تهیه کردید، طبق آموزش زیر عمل کنید.

مراحل بافت افرو چیست؟

مراحل بافت افرو

در اولین مرحله موهای خود را به خوبی شانه کنید تا همه گره‌های آن باز شود. باید حتما روز قبل موهای خود را بشویید و کاملا خشک کنید. تمام موها را در بالای سر ببندید. یک دسته موی نازک از پایین‌ترین قسمت پشت سر جدا کنید. اول آن را با آب خیس کرده و سپس به میزان لازم موس حجم دهنده مو به آن بزنید. یک نی را به صورت افقی زیر دسته موی خود قرار دهید، ۴ سانت ابتدایی نی را خالی گذاشته و مو را تا آخر دور آن بپیچید.

ابتدا و انتهای نی را خم نموده و به کمک یک کش نازک پلاستیکی آن را محکم بسته تا نی از داخل مو خارج نشود. به همین صورت همه موهای سر را محکم دور نی بپیچید. بعد از این که تمام موها را به این شکل دور نی پیچیده و فیکس کردید، چند ساعت صبر نموده تا موهای شما خشک شود. می‌توانید یک شب تا صبح را صبر کنید یا این که چند ساعت از یک سشوار کلاهی استفاده کنید تا موهای شما کاملا خشک شوند.

سپس کش‌ها را باز کنید و نی‌ها را از درون مو بیرون بکشید. در این زمان تمام دسته موها کاملا فر شده‌اند. اما این آخر کار نیست. باید تمام تارهای مو را از هم جدا نمایید تا موها حالتی پف‌دار و حجیم به خود بگیرند. در پایان نیز می‌توانید با یک اسپری مو حالت موهای خود را فیکس کنید تا فرها مدت زمان بیشتری به حالت زیبای خود باقی بمانند.

بافت افرو با موی اضافه

بافت افرو با موی اضافه

اگر موهایی کوتاه دارید و تمایل دارید قد موهای خود را افزایش دهید، می‌توانید از اکستنشن‌های بافت افرو استفاده کنید. اکستنشن افرو مثل اکستنشن‌های معمولی بوده، با این تفاوت که به حالت فر افرو بافته شده است و به راحتی به موی شما متصل می‌شوند.

نحوه نصب کردن بافت افرو با موی اضافه به مدل اکستنشن انتخابی شما وابسته است. اگر قصد دارید در منزل این کار را انجام دهید، پیشنهاد ما به شما مدل کلیپسی آن بوده که به راحتی نصب و برداشته می‌شود.

قیمت انواع حالت دهنده مو اورجینال با کیفیت بالا

 

اصولی‌ترین روش نگهداری بافت افرو چیست؟

مراقبت و نگهداری از بافت افرو کار آسانی نیست. اما با پیدا نمودن لوازم آرایشی بهداشتی مناسب، ابزار و روش درست نگهداری از آن‌ها می‌توانید از جذابیت این مدل موی خاص خود لذت ببرید و موهای خود را به زیباترین و سالم‌ترین شکل ممکن حفظ کنید. چه موهای خود را بعدا فر کرده‌اید چه موهای طبیعی خودتان به این شکل است، باید اصول مراقبت از آن را بدانید. در ادامه کاربردی‌ترین روش‌های نگهداری از بافت افرو را به شما معرفی خواهیم کرد.

آب بهترین دوست موهای شماست

نگهداری بافت افرو

وقتی حرف از مدل موی افرو پیش می‌آید، آب یکی از ضروری‌ترین موارد به شمار می‌رود. یکی از نکات کلیدی جهت داشتن موهای فر سالم این است تا در روز به میزان کافی آب بنوشید تا پوست و موهای خودتان را هیدراته نگه دارید. همچنین استفاده کردن از آب در زمان باز کردن گره مو امری بسیار ضروری است. شما می‌توانید با کمی آب و یک شانه دندانه درشت به آرامی و با دقت فرهای زیبای خود را شانه کرده تا گره‌های آن باز شود.

مطالب کاربردی:  آشنایی با انواع بافت مو ترند و جذاب برای هر سلیقه‌ای

 

نیازی به شست ‌و شوی زیاد نیست

نیازی به شست ‌و شوی زیاد نیست

یکی از مزیت‌های بافت افرو این است که نیاز چندانی به شست و شوی روزانه موهای خود ندارید. بلکه شست و شوی هفتگی یا حتی یک هفته در میان کافی است.

به این خاطر که شستن بیش از حد سبب خشکی و وز شدن بیش از حد موهای شما می‌شود. افزون بر این استفاده کردن زیاد از شامپو قادر است موهای شما را شکننده و ضعیف کند و احتمال به وجود آمدن موخوره را بالا می‌برد. پس با موهای خود دوست باشید و آن‌ها را بیش از اندازه نشویید و از شامپوهای ملایم، نرم کننده و آب ولرم استفاده کنید.

همیشه موهای خود را آبرسانی کنید

یکی دیگر از مواردی که موهای افروی شما نیاز دارند، رطوبت است. موهای فر در حالت طبیعی به سرعت رطوبت خود را از دست می‌دهند. پس باید همیشه آن‌ها را آبرسانی کنید. حتما پیش از حالت دادن موهای خود از کرم، سرم مو یا انواع روغن مو برای افزایش رطوبت موهای خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از انواع ماسک مو آبرسان استفاده کرده تا موهای شما همیشه سالم و هیدراته باشند.

از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید

حتما می‌دانید که در فرمولاسیون بیشتر شامپوها مواد شیمیایی همچون سولفات آمونیوم وجود دارد. شما برای مراقبت از موهای خود باید از مصرف این مدل شامپوها پرهیز کنید. زیرا سولفات سبب خشکی بیش از اندازه و شکننده شدن موهای شما می‌شود.

روغن‌ها را فراموش نکنید

روغن ها را فراموش نکنید

موهای فر و مجعد به صورت طبیعی به میزان بسیار زیادی روغن احتیاج دارند. استفاده از روغن مو باید بخش ثابت روتین مو روزانه باشد. چرا که این مدل موها غالبا خشک هستند و نیاز دارند تا شما رطوبت و چربی لازم را به آن‌ها برسانید. روغن‌هایی که جذب بالایی دارند نظیر روغن نارگیل، روغن جوجوبا، روغن آووکادو، روغن آرگان و … گزینه‌های بسیار مناسبی جهت رطوبت رسانی به موهای شما هستند.

مطالب پربازدید:  افزایش ماندگاری شینیون مو با این 10 ترفند کاربردی و آسان

 

آیا بافت افرو باعث ریزش مو میشود؟

آیا بافت افرو باعث ریزش مو میشود؟

بافت افرو اگر بدون هرگونه مواد شیمیایی، به درستی و فقط با استفاده از ابزارهای ساده خانگی صورت گیرد هیچ ضرری برای موهای شما ندارد. اما باید دقت کرده که هنگام فر کردن موهای خود آن ها را نکشید، بیش از اندازه به آن حرارت ندهید و با اکستنشن‌های سنگین بار اضافی به موهای خود تحمیل نکنید.

این کارها ممکن است سبب آسیب و ریزش مو شود. همچنین پیروی کردن از یک روتین مراقبت از موی صحیح و اصولی جهت سالم نگه داشتن موهای فر بسیار مهم است.

 

منبع : pakcosmetics

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *