خط چشم چیست

در کیف لوازم آرایشی تمام بانوان می‌توان خط چشم را پیدا کرد. استفاده از خط چشم سبب می‌شود تا چشم‌ها بسیار زیباتر و کشیده‌تر دیده شوند. همچنین خط چشم حالتی ایجاد کرده که مژه‌های شما هم پرپشت‌تر به نظر برسند. خط چشم انواع مختلفی داشته که از نظر شیوه ساخت، حالت و مدل استفاده با هم متفاوت هستند. توجه داشته‌ باشید که کشیدن آن به دقت و تمرکز بالایی نیاز داشته و می‌توان گفت که یکی از سخت‌ترین مراحل آرایش کردن است و وقت زیادی می‌گیرد.

بعید است کسی اهل میکاپ و آرایش کردن باشد و شیفته یک خط چشم با دنباله‌ای جذاب نباشد. اگر شما تا به حال خط چشم را امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد ما به شما این است که پس از خواندن این مقاله به سراغ آن رفته و از زیبایی آن روی چشمان خود لذت ببرید. ما در این مقاله به صورت کامل توضیح می‌دهیم که خط چشم چیست و چه کاربردهایی دارد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

همچنین انواع خط چشم را معرفی می‌کنیم و نکات مهمی را جهت کشیدن خط چشم برای شما بازگو می‌کنیم. اگر شما هم از علاقه‌مندان به خط چشم هستید، یا دوست دارید برای نخستین بار خط چشم بکشید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

خط چشم چیست؟

خط چشم چیست؟

در پاسخ به این سوال که خط چشم چیست باید گفت خط چشم همانگونه که از نامش پیداست، یک محصول آرایشی برای آرایش چشم بوده که از انواع فروشگاه لوازم آرایشی قابل تهیه است. با انواع خط چشم می‌توانید پشت پلک خود خطی نزدیک به مژه کشیده تا زیبایی چشمانتان چند برابر شود.

خط چشم به نظر خطی ساده بوده اما نقشی مهم در درشت‌کردن چشم دارد. خط چشم غالبا دارای ماده‌ای روان ‌کننده، رنگ و ماده‌ای غلیظ‌ کننده است. ماده روان‌ کننده سبب می‌شود خط چشم به سادگی روی پلک کشیده شود و لایه‌ای نازک بر روی آن تشکیل شود. ماده‌ غلیظ ‌کننده مثل موم غلظت خط چشم را بالا برده و رنگ به آن جلوه می‌دهد.

انواع خط چشم

انواع خط چشم

انواع خط چشم به صورت کلی به چهار دسته تقسیم می‌شود:

  1. خط چشم مایع
  2. خط چشم مدادی
  3. خط چشم ژلی
  4. خط چشم ماژیکی

خط چشم مدادی

این مدل از خط چشم ظاهری طبیعی داشته و بیشتر مناسب افراد آماتور است. چرا که کنترل انواع مداد خط چشم در دست راحت‌تر از دیگر مدل‌های آن است. از طرفی دیگر خط چشم مدادی به آسانی پشت چشم پخش می‌شود و باید در زمان استفاده از آن دقت لازم داشته باشید.

برای کشیدن خط چشم، پلک بالایی چشم را به کنار کشیده و نوک مداد را تا جای ممکن نزدیک مژه ببرید. سپس از گوشه بیرونی چشم به گوشه داخلی چشم یک خط باریک بکشید. اگر می‌خواهید خط چشم پررنگ باشد، این کار را چندبار تکرار نمایید.

قیمت انواع خط چشم مویی و ماژیکی اورجینال و برند

 

خط چشم مایع

این نوع از خط چشم فرمولاسیونی مایع داشته و به همین دلیل برای استفاده از آن باید مهارت کافی را داشته باشید. برای کسانی که در کشیدن خط چشم تازه کار هستند، استفاده از مدل خط چشم مایع می‌تواند کمی دشوار باشد. با این حال اگر بتوانید با آن خط چشم خود را بکشید، زیبایی چشمان شما چند برابر می‌شود.

چرا که با خط چشم می‌توان طرح‌هایی بسیار جذاب کشید. مثلا با خط چشم مایع می‌توان خط چشم گربه ای برای پلک افتاده و خط چشم برای چشم درشت و کشیده رسم کرد. همچنین، خط چشم مایع ماندگاری بسیاری دارد و به سادگی پخش نمی‌شود. خط چشم مایع مانند خط چشم مدادی کشیده می‌شود. فقط صاف کشیدن خط با این مدل سخت‌تر است.

خط چشم ژلی

خط چشم ژلی

اگر می‌خواهید خط چشمی با طرحی خاص یا پرجزئیات بکشید، خط چشم ژله‌ای مناسب شما است. اما باید بدانید که این خط چشم مثل خط چشم مایع نیاز به تمرین و مهارت دارد.

اگر عادت به مالیدن و دست زدن به چشم‌های خود دارید، این نوع خط چشم با دست کشیدن کمرنگ نمی‌شود و حساسیتی ایجاد نمی‌کند. برای استفاده از خط چشم ژلی دو سمت براش را ژل زده سپس براش را به لبه ظرف فشار دهید تا شکل نوک تیز پیدا کند. خط چشم ژلی را مثل مداد در دست گرفته و از وسط خط مژه شروع به کشیدن خط کنید.

مطالب کاربردی:  تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی در چیست؟

 

خط چشم ماژیکی

استفاده از خط چشم ماژیکی بسیار ساده است و آماتورها می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. خط چشم تیزترین نوک را داشته و انواع و اقسامِ نوک‌های گوناگون برای این خط چشم به بازار عرضه شده است. جهت استفاده از این خط چشم از گوشه درونی چشم شروع کنید و کم کم با خط‌های کوتاهی که می‌کشید خط چشم را تکمیل کنید.

نحوه استفاده از خط چشم

نحوه استفاده از خط چشم

در این بخش جهت استفاده از خط چشم، نکاتی مهم را یادآور می‌شویم. اگر شما هم تازه قصد دارید خط چشم کشیدن را شروع کنید، حتما به این نکات دقت کنید:

با خط چشم مدادی شروع کنید

همانطور که گفتیم، اگر اخیرا به خط چشم کشیدن علاقه‌مند شده‌اید، بهترین گزینه برای شروع خط چشم مدادی است. خود را در میان انواع خط چشم‌ها گیج نکنید. خط چشم مدادی برای شروع عالی است. یک مداد به راحتی روی پوست کشیده شده و لرزش دست مثل خط چشم مایع و ژلی دردسرساز نیست. اگر در خط چشم کشیدن خطایی کردید، کمی آرایش ‌پاک کن به یک گوش پاک کن زده و به راحتی اشتباه را تصحیح کنید.

لایه لایه خط چشم بکشید

لایه لایه خط چشم بکشید

اگر جلوه خط چشم مایع را می‌خواهید ولی به اندازه کافی مهارت کشیدن آن ندارید، می‌توانید در ابتدا با مداد خطی رسم کرده و سپس لایه دوم را خط چشم مایع بزنید. با این کار خط چشم پررنگ می‌شود. فقط باید بتوانید با خط چشم مایع خطی که کشیده‌اید دنبال کنید. برای راحت‌تر کشیدن خط می‌توانید جلوی آینه کمی سر خود را بالا بگیرید و دست را روی سطحی صاف قرار دهید تا لرزش نداشته باشد.

خط‌های کوچک بکشید

اگر احساس می‌کنید که خط چشم به آسانی پشت پلک کشیده نمی‌شود و نوک خط چشم پلک را جمع می‌کند، به جای خط بلند، خط‌های کوچک رسم کنید. برای مثال می‌توانید سه خط کوتاه کشیده و آن‌ها را به هم متصل کنید. در نهایت می‌توانید با یک براشِ زاویه‌دار خط‌های کوچک را محو نمایید. با پد پنبه‌ای آغشته شده به آرایش پاک کن هم می‌توانید آن را یکدست کنید.

مطالب پربازدید:  آموزش ترفندهای محو کردن خط چشم با مداد و براش

 

انگشتان پا را جمع کنید

اگر در کشیدن خط چشم مهارت پیدا کرده‌اید ولی دست همچنان لرزش دارد، راه حل ساده‌ای را برای شما داریم: انگشتان پای خود را جمع کنید. بسیاری از آرایشگران از این ترفند استفاده می‌کنند. ترفند دیگر هم این است که انگشت کوچک دست را روی گونه قرار داده تا تکیه‌گاهی برای دست باشد.

فیکس کردن خط چشم

اگر پوست چرب دارید، احتمالا از کشیدن خط چشم دلسرد شده‌اید، چرا که روی پلکتان پخش می‌شود. راه ساده برای حل این مشکل استفاده از خط چشم‌های ضد آب است. همچنین توصیه می‌شود که اگر با مشکل پخش شدن آن مواجه هستید، قبل از کشیدن خط چشم سایه بزنید یا از پرایمر چشم استفاده کنید.

 

منبع : cosmeticsinfo

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *