فوندیشن صورت چیست؟ چطور از آن استفاده کنیم؟

فوندیشن صورت چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند؟ معمولا از فوندیشن صورت یا زیرسازی آرایش، برای پوشش‌دهی عیوب و نواقص صورت مثل زخم، جای لک، آکنه و… استفاده می‌گردد. استفاده از فاندیشن صورت یا زیرساز آرایشی که توسط یک دسته محصولات آرایشی انجام می‌گیرد، صورت را مثل یک سنگ مرمر، جذاب و درخشان و بدون هرنوع نواقصی زیبا می‌کند.

اما معمولا نتیجه نهایی از زدن فوندیشن صورت، چیزی نخواهد بود که ما توقع داریم؛ زیرا صورت ما شبیه به یک ماسک گچی می‌شود که بسیار وحشتناک و ترسناک است. جهت اینکه بتوانیم یک فوندیشن یا زیرسازی آرایش جذاب بر روی صورت خود ایجاد نماییم، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

فوندیشن صورت چیست؟

فوندیشن صورت چیست؟

در پاسخ به این سوال که فوندیشن صورت چیست باید گفت فاندیشن یا فوندیشن یک نوع کرم بوده که به صورت کلی برای پوشاندن نواقص و عیب‌های صورت از آن استفاده می‌شود. این کرم به راحتی می تواند جای زخم و لک را برای شما پوشش دهد. اما عملکرد کرم پودر به این صورت نیست. به دلیل این که غلظت کرم پودر نسبت به فاندیشن‌ها بسیار کمتر است، پوشانندگی آن‌ها نیز بسیار پایین‌تر از فوندیشن است.

معرفی انواع فوندیشن صورت

حال که فهمیدیم فوندیشن صورت چیست به سراغ انواع آن می‌رویم و هر یک را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم. فاندیشن‌ها در مدل‌های گوناگون مایع و پودری و فوم موجود هستند که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

فاندیشن مایع

فاندیشن مایع

این نوع فوندیشن‌ها دارای وزن سبکی هستند و به سادگی جذب پوست می‌شوند و برای انواع پوست و تمامی قسمت‌های صورت مثل دور چشم و قسمت‌های نازک صورت و … مناسب هستند. ساختار این نوع فوندیشن‌ها بر پایه آب بوده و موجب می‌شوند تا پوست ظاهری طبیعی داشته باشد.

فاندیشن پودری

فاندیشن پودری

فاندیشن‌های پودری همچون پنکیک‌ها هستند و دارای جنس خشکی هستند و این مدل فاندیشن‌ها برای اشخاص با پوست چرب انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند و بهتر است شما پیش از استفاده از آن‌ها حتما پوست خود را مرطوب نمایید تا فاندیشن جذب پوست شما شود.

فاندیشن چرب یا فومی

این فاندیشن‌ها دارای چربی فراوانی هستند و برای پوست‌های چرب مناسب‌اند، همچنین می‌توانید از آن‌ها برای ترکیب رنگ و سایه‌ها در گریم صورت استفاده کنید. دقت داشته باشید که از این نوع فاندیشن می‌توانید در بخش‌هایی از صورت که دارای چین و چروک هستند مثل اطراف چشم و … استفاده کنید.

انواع فاندیشن صورت

  1. اسپری فاندیشن
  2. استیک فاندیشن
  3. لیکوئید فاندیشن

روش استفاده از فونداسیون صورت

روش استفاده از فونداسیون صورت

جهت اینکه بتوانید بهترین فوندیشن صورت را پیش از آرایش خود داشته باشید که هم یک زیرساز خوب برای آرایش باشد و هم آرایش در مدت زمان بیشتری بر روی پوست باقی بماند؛ باید همچون مراحل زیر، این کار را انجام دهید:

قیمت انواع محصولات آرایش صورت باکیفیت و برند

 

مرحله اول: پاکسازی صورت

پاکسازی صورت

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که آرایش خود را در شب پاک نمی‌نمایید و یا در صورت پاک نمودن، باز هم مقداری آرایش بر روی پوست شما می‌ماند یا حتی دارای پوستی چرب هستید، باید پیش از استفاده از لوازم فوندیشن، صورت خود را با استفاده از یک پد آرایشی یا پنبه در کنار پاک کننده آرایشی که فاقد هرگونه چربی است، از هرگونه آلودگی پاک کنید.

مرحله دوم: مرحله مقدماتی و آماده‌سازی فوندیشن

مرحله دوم: مرحله مقدماتی و آماده‌سازی فوندیشن

فاندیشن قادراست تا تمامی خطوط موجود بر روی پوست را محو کند، البته گاهی به دلیل خطای فرد، امکان دارد که فاندیشن ما چیزی نباشد که از اول توقع داشتیم. اگر از  فوندیشن یا زیرسازی آرایش سنگین و مات استفاده می‌نمایید، مطمئن باشید اگر درست استفاده گردد، صورت نرم و یکنواخت خواهد شد، بدون آنکه احساس سنگینی یا ریزش بر روی پوست داشته باشید.

پس از پاک نمودن آرایش بر روی پوست، می‌توان از  یک مرطوب‌کننده و آبرسان جهت مرطوب نمودن و هیدراته کردن صورت استفاده کرد. برای استفاده از لوسیون یا آبرسان‌ها، حتما از نوع پوست خود آگاه باشید و به مدت 5 الی 10 دقیقه به پوست خود استراحت داده تا این مواد در پوست جذب گردند.

مرحله سوم: شروع فاندیشن با کرم پودر

شروع فاندیشن با کرم پودر

در این مرحله باید از یک مدل فاندیشن برای صورت استفاده کرد که دارای ویژگی‌هایی مثل کرمی، دارای پوشش‌دهی متوسط و از همه مهم‌تر منطبق با پوست باشد. در قدم اول 2 پمپ از فاندیشن کرمی را بر روی کف دست خود ریخته، سپس با کمک براش یا برس آرایشی مواد را از کف دست برداشته و با ملایمت با یک ضربه به پوست صورت خود بزنید و آغاز ضربه، از مرکز صورت به جهت خارج آن باشد.

نگران این مسئله نباشید که این کار را به خوبی انجام دهید. زیرا در مراحل بعدی، نواقص را برطرف خواهیم نمود.

مرحله چهارم: یکدست کردن فاندیشن با اسفنج

یکدست کردن فاندیشن با اسفنج

در این مرحله، جهت اینکه فاندیشن بر روی پوست یکدست و یکنواخت گردد، از یک اسفنج که مرطوب است، استفاده کنید. اسفنج را بر روی بینی و دور چشم‌ها استفاده کرده و مواد فاندیشن را بر روی پوست صورت خود به خوبی پخش نمایید. با این کار، مواد باقی مانده از فاندیشن بر روی پوست پخش می‌گردند.

مرحله پنجم: برطرف کردن عیوب با کانسیلر

برطرف کردن عیوب با کانسیلر

درصورتی که روی پوست صورت، جای آکنه، زخم یا قرمزی دارید که در مرحله پیشین برطرف نشده است، می‌توانید با انگشت حلقه، مقداری از کانسیلر را بر روی ناحیه مورد نظر زده و به مدت 3 الی 5 دقیقه به آن استراحت دهید، پس از آن با اسفنج، از بخش نوک تیز آن شروع به پخش و ترکیب نمودن کانسیلر بر روی پوست کنید. بهتر است که از کانسیلرهایی که با نوع پوست و رنگ پوست سازگار هستند و قابلیت پوشش‌دهی بسیاری بر روی پوست دارند، استفاده کنید.

مرحله ششم:  مرتب و ست کردن فوندیشن بر روی پوست

مرتب و ست کردن فوندیشن بر روی پوست

جهت اینکه فاندیشن و زیرسازی آرایش مدت زمان زیادی بر روی پوست باقی بماند و در نواحی از پوست که معمولا زودتر از دیگر نقاط چرب می‌شوند، مواد ریزش نداشته باشد، باید از یک براش بزرگ مانند براش کرم پودر استفاده کنید. این براش را در درون یک فیکساتور قرار داده و در تمامی نقاط صورت مثل چانه، بینی و پیشانی بچرخانید تا مواد موجود بر روی پوست افزون بر یکدست شدن، در مدت زمان بیشتری روی پوست بمانند.

بررسی اشتباهات معمول در استفاده از فاندیشن

  • انتخاب رنگی نامناسب
  • متناسب نبودن فاندیشن با نوع پوست
  • عدم استفاده از پد آرایشی
  • استفاده از کانسیلر پیش از فاندیشن
  • زیرسازی نکردن پوست
  • استفاده بیش از حد از فاندیشن

تفاوت فاندیشن و کرم پودر

تفاوت فاندیشن و کرم پودر

همانطور که در ابتدا گفته شد، فاندیشن از دسته لوازم آرایشی است که در صورت کلی جهت کاور عیب و نقص‌های موجود بر پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا این کرم‌ها قادرند تا به راحتی جای لک و زخم را پوشش بخشند.

اما کرم پودرها به علت اینکه دارای غلظت کم‌تری هستند، از پوشش‌دهی پایین‌تری برخوردار هستند. لازم به ذکر است که آرایشگرهای حرفه‌ای، برای زیرسازی پوست صورت از فاندیشن‌های صورت استفاده می‌نمایند. چرا که با بهره‌گیری از این محصول می‌توان پوستی چون یک سنگ مرمر، درخشان و یکدست داشت.

درواقع فاندیشن‌های صورت قادرند تا لک‌های پوستی و نواقص پوست را کاور نمایند و کرم پودرها به علت وجود رنگدانه‌های موجود در آن، افزون بر اینکه قادر به یک پوشانندگی سطحی هستند، قادرند تا رنگ و لعاب ویژه‌ای هم به پوست ببخشند.

از همین رو زمانی که قصد یک آرایش غیرحرفه‌ای یا روزانه را دارید؛ بهتر است از کرم پودر استفاده نمایید. دقت داشته باشید که فاندیشن، مانند یک ماسک گچی عمل کرده که در اولین مرحله آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرند و نیاز است تا بر روی آن تکنیک‌های آرایشی جهت زیبا سازی صورت انجام گردد.

مطالب پربازدید:  روتین پوست بعد از حمام مخصوص یک خانم لاکچری

 

فوندیشن صورت، یک محصول عالی برای زیرسازی آرایش

در این مقاله به سوال شما در رابطه با اینکه فاندیشن صورت چیست، پاسخ دادیم و همان‌گونه که در این توضیحات به شما گفته شد؛ تفاوت فاندیشن با کرم پودر در نوع پوشانندگی آن‌هاست.

به همین دلیل در صورتی که قصد دارید از گریم‌های سنگین بر روی پوست خود استفاده نمایید، بهترین مورد و انتخاب بهره‌گیری از فاندیشن‌ها به منظور یک کاور بسیار قوی است.

قبل از آنکه از فاندیشن و کرم پودر بر روی پوست خود استفاده کنید؛ بهتر است صورت خود را با استفاده از یک شوینده ملایم به بهترین شکل ممکن تمیز نمایید. همچنین جهت خرید انواع فوندیشن‌های صورت از برندهای معتبر ایرانی و خارجی می‌توانید به سایت اینترنتی فروشگاه لوازم آرایشی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : lorealparisusa

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *