آرایش صورت چیست؟ آموزش آرایش صورت به سبک حرفه ای ها

بیشتر خانم‌ها کم و بیش دستی در آرایش کردن دارند. آرایش کمک کرده تا نقایص چهره را بپوشانید، به ظاهر جذابی که علاقه داریم نزدیک‌تر شویم و در نهایت با اعتمادبه‌نفس بیشتری در مجالس متنوع ظاهر شویم.

ولی حقیقت این است که آموزش ارایش صورت جدید به همان سادگی که همیشه فکر می‌کردید، نیست. دنیای آرایش ترفندها و باید و نبایدهای زیادی داشته که چنانچه رعایت نکنید، آرایش اثر معکوسی بر زیبایی و جذابیت شما خواهد داشت. از فرم صورت و رنگ پوست گرفته تا رنگ موها و چشم‌‌ها، همه و همه در انتخاب لوازم آرایشی بهداشتی و آموزش میکاپ صورت شما موثر هستند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در این مقاله قدم به قدم به شما می‌آموزیم که آرایش صورت چیست؟ لوازم آرایش صورت چیست؟ رنگ‌ها و فرم‌های گوناگون صورت چطور هایلایت و کانتور می‌شوند؟ انواع آرایش چشم ریز و درشت به چه صورت انجام می‌شود؟ آیا رژ لب زدن برای لب‌های باریک با درشت متفاوت است؟ پس در ادامه همراه ما باشید.

آماده سازی و آموزش آرایش صورت

آماده سازی و آموزش آرایش صورت

با گسترده شدن دنیای آرایش و عرضه محصولات آرایشی جدید به بازار، هر روز بیش از پیش شاهد پیشرفت در زمینه سبک‌ها و محصولات آرایش صورت هستیم. در این شرایط لازم بوده تا افراد هم نسبت به ترندها و تکنیک‌های جدید آرایشی شناخت کافی داشته باشند تا از این طریق بتوانند چهره خود را زیباتر و مطابق با مد روز دنیا آرایش نمایند.

در ادامه این مقاله ما قصد داریم تا این تکنیک‌ها را به شما آموزش دهیم و به شما کمک کنیم تا بزرگترین اشتباهات رایج آرایشی را انجام ندهید.

آرایش قبلی‌ صورت را پاک نمایید

اولین مرحله در آرایش صورت چیست؟ نخستین مرحله در آموزش آرایش صورت، آماده سازی پوست می‌باشد. خیلی از بانوان این مرحله را نادیده می‌گیرند؛ درصورتی که پاک نمودن کامل صورت از چربی‌ها، آلودگی‌ها و آرایش قبلی‌ نقش بسیار مهمی در جذابیت و طبیعی به نظر رسیدن آرایش دارد.

چنانچه روی همان آرایش قبلی آرایش نمایید، احتمالا ناامید خواهید شد؛ چراکه در این صورت ظاهر شما خسته به نظر می‌رسد. همچنین این کار موجب می‌شود منافذ پوست شما بسته شده و دچار مشکلاتی مثل چروک‌های پوست و آکنه شوید.

صورت خود را بشویید و مرطوب کننده بزنید

صورت خود را بشویید و مرطوب کننده بزنید

به همان علتی که جهت پاک کردن آرایش گفتیم، نیاز است صورت خود را بشویید. جهت شستشوی صورت از یک شوینده ملایم استفاده کرده و یک دقیقه پوست خود را با شوینده ماساژ دهید. این کار موجب می‌شود تمام باکتری‌ها و سلول‌های مرده احتمالی در منافذ پوست بیرون بیایند. سپس با آب سرد صورت را شسته تا کاملا عاری از هرگونه آلودگی شود. پس از آن از مرطوب کننده و آبرسان صورت استفاده نمایید.

در آرایش صورت از پرایمر غافل نشوید

در آرایش صورت از پرایمر غافل نشوید

آموزش آرایش صورت در خانه مانند حرفه‌ای‌ها بدون آنکه قبل از هر چیز از یک پرایمر استفاده نمایید، ممکن نیست. در حقیقت پرایمر سبب می‌شود پوست صاف‌تر شده و در نهایت آرایش ظاهر طبیعی‌تری پیدا نماید. همچنین استفاده از پرایمر سبب افزایش دوام و ماندگاری آرایش روی صورت می‌شود؛ به‌طوری که آرایش در تمام طول روز روی صورت می‌ماند.

به ویژه اگر عرق می‌کنید یا می‌خواهید بدوید و کارهایی انجام بدهید که ممکن است آرایش خراب شود، این مرحله، یکی از مهم‌ترین مراحل زیرسازی آرایش صورت است.

پرایمر را باید براساس نوع پوست خود انتخاب کنید. چنانچه پوست شما خشک است، باید از پرایمر حاوی مرطوب کننده استفاده نمایید. چنانچه پوست چربی دارید، حتما پرایمری را تهیه نمایید که فاقد چربی و مات باشد. اگر هم پوست شما حساس است، به دنبال پرایمری باشید که کم‌ترین ترکیبات شیمیایی مثل انواع چربی‌ها، پارابن و … را دارد.

یک لایه کرم پودر پایه بزنید

یک لایه کرم پودر پایه بزنید

انواع گوناگونی از کرم پودر وجود دارد و معمولا تمامی آن‌ها به یک شکل استفاده می‌شوند. کرم پودرهای مایع، کرمی و یا پودری همه برای یکدست نمودن پوست عمل می‌کنند و پایه‌ای برای سایر ابزار آرایشی در آموزش آرایش صورت ساده می‌سازند.

مهم‌ترین نکته در استفاده از کرم پودر، این است که رنگی مطابق با تن رنگی طبیعی پوست خود (نه روشن‌تر و یا تیره‌تر) انتخاب نمایید. به صورت کلی بهتر است کرم پودر پایه را یک درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست انتخاب نمایید.

جهت زدن کرم پودر از یک براش یا اسفنج آرایشی مرطوب استفاده کرده و اگر نیاز بود آن را روی گردن و نزدیک گوش هم بزنید. کرم پودر زدن با انگشت موجب می‌شود باکتری‌های دست به پوست منتقل شده و دچار مشکلات پوستی مثل جوش و آکنه شوید. با این حال چنانچه با استفاده از اسفنج راحت نیستید، دست‌های خود را پیش از کرم پودر زدن کاملا بشویید.

قیمت انواع لوازم آرایش صورت لوکس و اورجینال

 

در آرایش صورت از کانسیلر کمک بگیرید

در آرایش صورت از کانسیلر کمک بگیرید

هدف استفاده از کانسیلر در آموزش آرایش صورت ساده و شیک این است که تمامی قرمزی‌ها، جوش‌ها و همچنین تیرگی دور چشم پوشانده شود. جهت آنکه تیرگی دور چشم را با کانسیلر مخفی نمایید، از کانسیلری که یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست بوده کمک گفته و آن را به صورت دو مثلث کوچک برعکس زیر چشم‌های خود بزنید. افزون بر این نواحی پایین پل بینی، چانه، وسط پیشانی و بالای لب بالایی خود را نیز کانسیلر بزنید.

به صورت کلی کانسیلر را می‌توان در هر ناحیه‌ای که جوش یا تیرگی دارید استفاده نمود. تنها نکته مهم این است که بعد از زدن کانسیلر، مطمئن شوید هیچ مرز و خط مشخصی برجای نمانده و کاملا با کرم پودر ترکیب شده است. البته بعضی از افراد ترجیح می‌دهند ابتدا از کانسیلر و بعد از لایه اولی کرم پودر مایع استفاده نمایند.

کرم پودر یا پنکک بزنید

کرم پودر یا پنکک بزنید

استفاده از کرم پودر یا پنکک در این مرحله از آموزش آرایش صورت ملایم، موجب می‌شود آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته باشد. در زدن کرم پودر پایه در مراحل آرایش صورت ساده اشاره کوتاهی به رنگ مناسب کرم پودر داشتیم. ولی اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌تر عمل نمایید، باید نوع پوست و رنگ آن را بشناسید تا انتخاب بهتری نسبت به کرم پودر مناسب خود داشته باشید.

در واقع آرایش پوست چرب و خشک با یکدیگر متفاوت بوده و برای هریک باید از محصولات گوناگونی استفاده کرد. برای تشخیص کرم پودر مناسب در قدم اول نوع پوست خود را تشخیص دهید. چنانچه پوست شما چرب است، از پنکک مات و یا کرم‌پودرهای مایع فاقد چربی (oil-free) استفاده نمایید. همچنین کرم پودرهایی دارای مواد معدنی برای پوست چرب مناسب هستند؛ چراکه مانع جلوه براق پوست می‌شوند.

ولی اگر پوستی خشک دارید، بهتر است از کرم پودر مایع و یا استیک آبرسان استفاده نمایید. به همین ترتیب چنانچه پوست شما مختلط و ترکیبی است، بهتر است برای نقاط چرب‌تر صورت (معمولا ناحیه T) از کرم پودر مخصوص پوست چرب و برای نواحی دیگر از کرم مخصوص پوست خشک کمک بگیرید.

افزون بر این چنانچه پوستی حساس دارید، پیش از خرید کرم پودر ترکیبات آن را به دقت بررسی کرده تا حاوی عطر، الکل، اسانس، پارافین و روغن‌های نفتی مثل گلیسیرین و وازلین نباشند؛ چون این مواد موجب تحریک پوست‌ شما می‌شود.

مطالب کاربردی:  همه چیز درباره آرایش صورت کشیده و آموزش ترفندهای آن

 

هایلایتر عضو جداناپذیر آرایش صورت است

هایلایتر عضو جداناپذیر آرایش صورت است

زمانی که کرم پودر می‌زنید، کل صورت رنگ یکنواختی پیدا می‌کند. شاید بخواهید بدانید یکی از تکنیک‌های آرایشگران حرفه‌ای در آرایش صورت چیست؟ آن این است که حتما از هایلایتر و کانتور برای نواحی خاصی از صورت استفاده می‌نمایند و به این شکل به چهره عمق و بعد زیبایی می‌بخشند.

جهت هایلایت کردن صورت می‌توانید از هایلایتر پودری، کرمی یا استیکی استفاده نمایید. هایلایتر باید از رنگ پوست شما یک درجه روشن‌تر باشد. چنانچه می‌خواهید آرایش شما جلوه براق و زیباتری داشته باشد، می‌توانید از هایلایترهای براق و اکلیلی استفاده کنید.

جهت استفاده از هایلایتر پودری، انتخاب یک براش مناسب بسیار مهم است. آرایشگران حرفه‌ای معمولا از یک براش در سایز متوسط و سری زاویه‌دار استفاده می‌کنند. همچنین جهت هایلایت کردن لب، ابرو و بینی از براش‌های ابرو که ظریف‌تر هستند، کمک می‌گیرند.

با کانتورینگ به صورت خود عمق دهید

با کانتورینگ به صورت خود عمق دهید

برعکس هایلایتر جهت کانتورینگ باید از رنگی یک یا دو درجه تیره‌تر از پوست خود در نواحی که می‌خواهید دورتر و عمیق‌تر جلوه کنند، استفاده نمایید. اما قضیه به همین سادگی نیست. گاهی انتخاب یک رنگ نادرست برای کانتور موجب می‌شود که چهره شخص خیلی غیرطبیعی و اغراق آمیز دیده شود. به صورت کلی باید رنگی که برای کانتورینگ استفاده می‌کنید مات باشد. مطابق دستورالعمل زیر رنگ مناسب کانتورینگ خود را تشخیص داده و تهیه کنید:

  • چنانچه رنگ پوست شما روشن بوده و سفیدپوست هستید، از یک رنگ قهوه‌ای مایل به خاکستری (رنگ سرد) استفاده نمایید؛
  • چنانچه رنگ پوست شما تیره است و تیرگی متوسطی دارد از تناژهای نارنجی، و چنانچه بسیار تیره است از تناژهای قرمزتر (رنگ گرم) استفاده نمایید؛
  • و چنانچه تناژ رنگی پوست شما متوسط بوده و گندمی هستید، دست‌ شما برای انتخاب طیف رنگی گوناگون کانتور باز است و می‌توانید رنگ‌های مختلفی را امتحان کنید.

معمولا زیر استخوان گونه‌ها روی چال گونه، زیر خط فک و دو طرف بینی کانتور می‌شوند. همچنین چنانچه پیشانی بزرگی دارید، می‌توانید از کانتورینگ این ناحیه مقداری نزدیک به محل رویش‌ موها استفاده نمایید تا کوچک‌تر به نظر برسد.

اگر تمایل دارید که آرایش شما مقداری تیره‌تر و برنزتر باشد، در این مرحله پس از کانتورینگ باید صورت را برنز نمایید. جهت این کار از یک پودر و براش برنزینگ روی کل صورت استفاده کرده تا صورت‌ درخشش طلایی گونه‌ای پیدا نماید.

رژگونه مناسبی بزنید

رژگونه مناسبی بزنید

آخرین مرحله آماده کردن صورت‌تان در آموزش آرایش صورت زدن رژگونه است. گونه‌های هرکسی کمی رنگ دارد و این رنگ با افراد دیگر متفاوت است. کمی لبخند بزنید تا گونه‌های شما مشخص شوند؛ سپس براش رژگونه را روی گونه‌ها بزنید. بیش از حد از رژگونه استفاده نکنید، فقط کافی است که رنگ این ناحیه کمی متفاوت با بقیه قسمت‌ها باشد. در مقاله دیگری مفصلا توضیح داده‌ایم که چطور با توجه به نوع و رنگ پوست‌ و همچنین رنگ چشم‌تان، رژگونه مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی:

رنگ هلویی روشن، صورتی کمرنگ و مرجانی ملایم برای کسانی که پوست روشن و سفیدی دارند؛

رنگ‌های گرم مانند نارنجی و مسی برای افراد با روشنی متوسط و تن گرم؛

رنگ‌های گرمی مانند قهوه‌ای، آجری، قرمز و نارنجی تیره برای کسانی که تیره و سبزه هستند، مناسب است.

مطالب پربازدید:  بهترین ترفندهای ماندگاری آرایش صورت

 

ابروهای خود را بکشید

ابروهای خود را بکشید

مرحله آخر در آرایش صورت چیست؟ این مرحله از آموزش ارایش صورت جدید اختیاری است و به مدل ابروهای شما بستگی دارد. به صورت کلی پیشنهاد می‌شود چنانچه ابروهای نازک یا کم پشتی دارید، آن‌ها را بکشید.

جهت کشیدن ابروها می‌توانید از مداد ابرو، سایه ابرو، پماد ابرو، ژل ابرو و ماژیک ابرو استفاده نمایید. هر ابزاری را که جهت این کار انتخاب کردید، دقت داشته باشید که باید به رنگ طبیعی موهای شما نزدیک باشد. معمولا باید رنگی را انتخاب نمایید که یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی موها باشد.

 

منبع : cosmeticsinfo

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *