جامع ترین راهنمای دکوراسیون با اصول فنگ شویی در خانه

شاید شما نیز به این موضوع فکر کرده‌اید چرا خانه بعضی‌ها نسبت به ما انرژی بیشتری دارد. برای پاسخ به این سوال پر تکرار، در این مقاله علاوه‌بر پرداختن به نکات فنگ شویی در چیدمان منزل و نکات فنگ‌شویی در دکوراسیون، به اصول چیدمان منزل بر اساس قوانین فنگ‌شویی پرداخته شده است. فنگ‌شویی چیدمان منزل ، تعیین محل قرارگیری وسایل و مبلمان در فنگ‌شویی یکی از اصلی‌ترین تصمیمات در طراحی دکوراسیون داخلی منزل است. به ویژه اگر فضای کم و محدودی در اختیار داشته باشیم، باید برای چیدمان وسایل بیش از قبل ظرافت و دقت به خرج دهیم.

فنگ شویی چیست

تعریف کلی فنگشویی

اگر به طور خلاصه می‌خواهید بدانید فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد باید گفت محیط‌های زندگی از جمله محیط کاری و خانه ما دارای انرژی‌های گوناگونی هستند. شما با علم فنگ‌شویی می‌توانید با کوچکترین تغییرات در وسایل خود بهترین سطح انرژی را برای خود به ارمغان آورید. فقط کافیست یکبار آن را امتحان کنید. زمانی که حال چندان خوشی ندارید، با جابجایی یک گلدان یا یک مبل، تغییر و تنوع در انرژی ایجاد کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

فنگشویی علمی قديمی و هنر ايجاد تعادل همچنین هماهنگی در جريان طبيعي انرژی‌های اطرافمان می‌‌باشد. اگر بخواهیم معنی فنگ شویی را کلمه به کلمه ترجمه کنیم به معنی باد و آب بوده و به این معناست که از حرکت باد، آب و به کار بردن درست عناصر مادی انرژی مثبتی در محیط زندگی ما جریان پیدا می‌کند.

فنگ شویی خانه چیست

فنگ شویی خانه چیست

در طی سالیان بسیار این شیوه چیدمان لوازم منزل و محل کار، پیشرفت‌های چشمگیری کرده است. در اینجا به چند مورد از اصول اولیه علم فنگ شویی برای داشتن فضایی نظیر موارد زیر در منزل اشاره می‌کنیم.

  • صلح و دوستی
  • سلامتی
  • خوشبختی و سعادت‌مندی

شاید برای شما نیز سوال باشد که قوانین فنگ شویی چیست و چه کمکی به فنگشویی چیدمان منزل شما خواهد کرد. شما می‌توانید از روش‌های مختلف برای بررسی و فعال کردن انرژی‌ها درخانه و محیط کار خود کمک گرفته که از جمله آن موارد زیر است:

  • فنگشویی شخصی و عدد کوا
  • فنگشویی کلی
  • روش مربع لوشو و نقشه باگوا
  • روش ۴۵ درجه به روش قطب‌نما و یا درب ورودی

رنگ در فنگ شویی

رنگ در فنگ شویی

به رنگ‌های استفاده شده در فنگ شویی چیدمان منزل خود توجه بسیاری نمایید. سعی نکنید لوازم منزل خود را هم رنگ انتخاب کنید. بلکه باید به هماهنگی رنگ‌ها توجه داشت. دیزاین خوب خانه به این معنا نیست که همه لوازم یک رنگ باشد. در واقع شما باید به فنگشویی رنگ‌ها توجه کنید . هنگام هماهنگ کردن پارچه‌هایی با طرح‌های گوناگون، یک یا دو رنگ پایه را در نظر گرفته که بر اساس چرخه‌های مولد در فنگشویی هستند.

عناصر طبیعی

عناصر طبیعی در فنگ شویی

از عناصر طبیعی در فنگشویی چیدمان منزل استفاده کنید.

اضافه نمودن انواع گیاه، صدف، سنگ و دیگر عناصر طبیعی به دیزاین خانه، تاثیر بسیار چشمگیری در روحیه اعضای خانواده می‌گذارد. در واقع می‌توان گفت طبیعت را به درون خانه آورده‌اید. ولی باید دقت داشته باشید بسته به اینکه چه عنصری را استفاده می‌کنید، در چه جهتی باید قرار بگیرد. با قرار دادن چند شاخه گل تازه در خانه روحیه شادی به اعضای خانواده بدهید. توصیه می‌شود همیشه یک ظرف با میوه‌های‌‌ تازه و یا گل‌‌ تازه روی میز ناهار‌خوری قرار دهید. همچنین می‌توانید از الگوی درست چیدمان مبل به فنگشویی سالن پذیرایی خود کمک کنید.

قیمت انواع لوازم دکوراتیو لاکچری و خاص

 

گیاهان بزرگ با برگ پهن در خانه خیلی خوب می‌باشند. در مورد استفاده از گیاهان برگ انجیری به این نکته توجه داشته باشید که در جهات با عنصر چوب استفاده شود و گیاهانی که دارای پارگی هستند در خانه نگه ندارید.

گیاه درخت پرتقال نشانه‌ای از خوشبختی و اقبال بلند است. بهتر است این گیاه را نزدیک درب ورودی خانه یا محل کار قرار دهیم. داخل تراس‌ها حتما گل و گیاه طبیعی باشد. باید پرتی‌ها را به شکلی زیبا بپوشانیم و گیاهان این کار را به خوبی برای ما انجام می‌دهند.

گل‌های پلاستیکی و مصنوعی برای چرخه انرژی اصلا مناسب نیستند (زیرا انرژی مثبتی همچون گیاهان طبیعی تولید نمی‌کنند) از گیاهان مصنوعی می‌توان برای پوشاندن شار منفی استفاده نمود مثل پوشاندن ستون‌ها به شرط آن که به صورت منظم تمیز و شسته شوند.

جنس مواد

جنس مواد در فنگشویی

به جنس موارد و اجسام استفاده شده در بخش‌های مختلف توجه کنید.

اگر در حال انجام تغییرات کلی در خانه هستید قبل از هرکاری، بنا به فنگشویی چیدمان منزل، جنس موادی را که استفاده می‌کنید را مورد بررسی قرار دهید.

کف پوش از جنس مرمر در تابستان بسیار خنک و عالی می‌باشد اما در زمستان به طور آزار دهنده‌ای سرد است. کف پوش‌های غیر از فرش و موکت نیز به سروصدای محیط اضافه می‌کنند. اول باید این نکات را در نظر داشته باشید تا بتوانید هماهنگی و تعادل خوبی را برقرار کنید. کف چوبی از هر نظر عالی بوده، فقط باید مخارج نگهداری آن را مد نظر داشته باشید. در ضمن باید توجه داشت همه مکان‌ها را نمی‌توان با چوب پوشاند.

تلویزیون

جای تلویزیون در فنگشویی

اجازه ندهید تلویزیون در اتاق خواب قرار داده شود. جای تلویزیون در فنگشویی، اتاق خواب نیست.

روی تلویزیون را با روکش پلاستیکی بپوشانید.اگر شما نمی‌توانید عادت تماشای تلویزیون در اتاق خواب را ترک کنید، پس لازم است بعد از تماشا، آن را با پوشش پلاستیکی بپوشانید. فراموش نکنید بر پلاستیکی بودن آن تاکید شده است. چرا که جنس دیگر با بقا انرژی در فضا اتاق خواب و فنگشویی چیدمان منزل مغایرت دارد.

آب

منبع اب در فنگشویی

یک منبع آب در منزل و مکان مورد علاقه خود قرار دهید .

این کار سبب می‌شود تا هر آنچه را که آرزو دارید و خواسته دل شما است به سمت و سوی شما کشیده و به زندگی شما وارد کند. البته جهت قرارگیری آن نیز بسیار مهم است و در بخش‌های عنصر خاک و آتش نمی‌توانید عنصر آب را قرار دهید.

مطالب مرتبط:  فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد

 

فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی اتاق خواب

اتاق‌های خود را شلوغ نکنید همچنین مراقب باشید که اتاق را با موارد زیر پر نکنید.

  • رنگ یک‌نواخت
  • ظروف فلزی
  • اشیا چوبی
  • کاغذ دیواری
  • برگ‌های طلایی

اگر می‌خواهید خوابی راحت تجربه کنید سعی نمایید تخت خواب را به دیواری از جنس خاک تکیه دهید.

با توجه به فنگشویی در اتاق خواب ، وجود چنین دیواری به شما کمک خواهد کرد تا از خوابی عمیق و راحت برخوردار شوید. همچنین زمانی که از خواب بر می‌خیزید به خاطر استراحت کامل و عمیق، سرشار از انرژی و طراوت خواهید بود. علاوه‌بر آن هنگام کارهای روزانه حس آرامش ‌بخش‌تری خواهید داشت. در فنگشویی چیدمان منزل بهتر است اتاق خواب‌ها در بخش شمالی خانه قرار داشته باشد و نه جنوبی .

فنگ شویی آشپزخانه

فنگ شویی آشپزخانه

در آشپزخانه خود هرگز وسایلی همچون یخچال و اجاق گاز را در کنار یکدیگر قرار ندهید.

زیرا در فنگشویی آشپزخانه می‌دانیم که تقابل آب و آتش باعث ایجاد عدم تفاهم همچنین مشاجره در منزل می‌شود. یادتان باشد نظافت اجاق گاز هرجا هم که باشد خیلی مهم است. ظرف نشسته نیز باید سریعا شسته شده زیرا آشفتگی به همراه دارد.

فنگ شویی داخل یخچال

فنگ شویی داخل یخچال

داخل یخچال خود سنگ کوارتز قرار داده زیرا یخچال یک وسیله مهم در آشپزخانه است و درواقع به نوعی نشان دهنده نحوه تغذیه شما است. یکی راه برای تقویت و بهبود مواد غذایی که مصرف می‌کنید، این است که سنگی از جنس کریستال کوارتز را درون یخچال قرار دهید. این کار به شما کمک می‌کند که یخچالی پر از چی روشن و مثبت داشته باشید.

فنگ شویی شرق خانه

فنگ شویی شرق خانه

شرق بنا محل قرارگیری عنصر چوب است و انرژی چی در آن، شکل فعال و متمرکزی دارد. ناحیه شرق فضا نشانه از اهداف و آرزوها، شروع ایده‌های نو و به تحقق در آوردن آن‌ها است. عنصر چوب نیز معرف فصل بهار بوده و بهار زمانی است که گیاهان جانی دوباره می‌گیرند و همچنین خورشید از شرق طلوع می‌کند و این خود اهمیت این ناحیه را چند برابر می‌نماید.

فنگ شویی شمال خانه

فنگ شویی شمال خانه

وقتی فرصت‌ها و درآمدهای مالی ثابت و پایداری دارید توجه کردن به گوشه شمالی به شما کمک کرده تا زندگی خود را بسازید. این مدل از انرژی که با فرصت‌ها و درآمدهای شما در ارتباط است، با یک ناحیه شمالی متعادل و موفق در هماهنگی کامل و مستقیم قرار دارد.

فنگشویی گوشه شمالی با طول عمر، پیشرفت و فرصت‌های شغلی همراه است. همچنین این ناحیه بیانگر درآمدهای شما (همچون حقوق) خواهد بود.

مطالب پربازدید:  دکوراسیون شمع آرایی با 20 ایده جذاب و خلاقانه

 

آشنایی با اصول فنگ شویی برای داشتن زندگی آرام و شاداب

در این مطلب اصول فنگ شویی که در چیدمان منزل به آن نیاز دارید آورده شده بود. پیروی از این اصول بیان شده، سبب بهبود کیفیت زندگی شما می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود این موارد را در ساختار خانه خود به کار گرفته تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

 

منبع : thespruce

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *