پودر بیک چیست و چه کاربردی دارد؟

بیک کردن به یکی از تکنیک‌ها و روش‌های آرایشی گفته می‌شود که این روزها در میان میکاپ آرتیست‌ها بسیار پرطرفدار شده است. پودر بیک یکی از لوازم آرایشی‌های صورت محسوب می‌شود که جهت افزایش ماندگاری میکاپ بوده که به استفاده از آن، بیک کردن هم گفته می‌شود. این محصول بسیار به پودر فیکس شباهت داشته و گاهی با آن اشتباه گرفته می‌شود؛ اما نیاز است بدانید پودر بیک محصولی متفاوت می‌باشد.

در این مقاله نیز به طور مفصل می‌خواهیم درباره پودر بیک و نحوه آرایش کردن با آن توضیح دهیم و ذکر کنیم چه نواحی از صورت با پودر بیک جذاب‌تر خواهند شد. پیش از این که به کاربردهای پودر بیک برسیم، یک معرفی مختصر از اینکه پودر بیک چیست و چرا با چنین اسمی نامگذاری شده است، می‌پردازیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

مطالبی که در این مقاله می‌خوانید، بدین شرح است: پودر بیک چیست، منظور از بیک کردن آرایش چیست، یک پودر بیک فیکس خوب چه ویژگی‌هایی دارد، پودر بیک برای چیست و چه کاربردی دارد، نحوه استفاده از پودر بیک در آرایش چگونه است، ابزار مناسب برای بیک کردن آرایش چیست، فرق پودر بیک و پودر فیکس چیست؟.

پودر بیک چیست؟

پودر بیک چیست؟

پودر بیک در حقیقت یک محصول آرایشی بوده که بعد از استفاده نیاز است برای مدتی روی پوست بماند تا جذب گردد. این محصولات از ذرات پودری و بسیار کوچکی درست شده‌اند که به سادگی روی پوست صورت قرار گرفته و چربی پوست را به خود جذب می‌نمایند. نکته بسیار مهمی که زمان خرید پودر بیک از فروشگاه لوازم آرایشی باید در نظر بگیرید، این است که در ترکیبات آن از موادی مثل دی اکسید تیتانیوم، سیلیکا یا زینک اکساید استفاده نشده باشد.

زیرا که این مواد معدنی زمان عکاسی، موجب فلش بک روی صورت شما شده و باعث می‌شود تا ظاهری غیر طبیعی و بیش از اندازه سفید داشته باشید. این پودر با داشتن بافت نرم و مخملی خود منجر به افزایش ماندگاری آرایش شما شده و به خصوص در تابستان یا مواردی که تعریق بسیار زیاد است، به‌شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پودر بیک درخشان است یا مات؟ این پودر اغلب برای آرایش‌های مات کاربرد داشته و با جذب روغن‌های زائد پوست، به بهتر شدن آرایش و مات شدن آن کمک بسیار زیادی می‌کند.

ویژگی‌های یک پودر بیک خوب

برندهای مختلفی اقدام به تولید این محصول کرده‌اند که سبب سردرگمی کاربران در انتخاب شده است. پودر بیک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه ویژگی‌های مهم آن را نام برده‌ایم:

  • دارا بودن بافت مخملی و سبک
  • داشتن رنگدانه‌های پودری جهت جذب چربی اضافه پوست
  • حفظ رطوبت پوست
  • جلوگیری از خشک کردن پوست
  • نداشتن مواد مضری نظیر دی اکسید تیتانیوم، سیلیکا و زینک اکساید

منظور از بیک کردن در آرایش چیست؟

منظور از بیک کردن در آرایش چیست؟

همان‌گونه که در بالا و در جواب پودر بیک چیست به آن اشاره شد پودر بیک جهت بهتر کردن آرایش و افزایش ماندگاری آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. درنتیجه منظور از پودر بیک آرایش یعنی استفاده از نوعی پودر آرایشی که به مات شدن و جذاب‌تر دیده شدن آرایش شما کمک کرده و موجب می‌شود آرایش شما مدت زمان بسیار بیشتری روی صورت شما باقی بماند.

افزایش ماندگاری آرایش یکی از دغدغه‌های تمامی خانم‌ها بوده که به کمک پودر فیکساتور یا پودر بیک برطرف می‌شود، ولی اینکه این پودر چه تفاوتی با فیکساتور دارد، در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

ویژگی‌های یک پودر بیک خوب چه می‌باشد؟

ویژگی‌های یک پودر بیک خوب چه می‌باشد؟

برندهای متنوع و گوناگونی اقدام به تولید این محصول آرایشی کرده‌اند که موجب سردرگمی کاربران در انتخاب شده است. یک پودر بیک خوب و مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه ویژگی‌های مهم آن را برای شما آورده‌ایم:

  • داشتن بافتی مخملی و سبک
  • داشتن رنگدانه‌های پودری جهت جذب چربی اضافه پوست
  • حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشک نمودن پوست
  • فاقد مواد مضری مثل دی اکسید تیتانیوم، سیلیکا و زینک اکساید

کاربرد پودر بیک چیست و برای چه نواحی از صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

کاربرد پودر بیک چیست و برای چه نواحی از صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

یکی از اساسی‌ترین مسائلی که موجب خراب شدن آرایش شما می‌شود، ماسیدن یا جمع شدن کرم پودر زیر چشم‌ها یا اطراف خط خنده و خط اخم است. جهت آنکه این مشکل را از بین ببرید و ماندگاری آرایش خود را افزایش دهید، می‌توانید به دنبال این پودر بروید.

بهترین نواحی صورت جهت استفاده از پودر بیک چیست؟ در ادامه به مهم‌ترین بخش‌هایی از صورت که می‌توانید از پودر بیک برای آن‌ها استفاده نمایید، اشاره خواهیم کرد تا آرایش شما حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر باشد:

  • زیر چشم: زیر چشم‌ها به علت چروک‌های ریزی که دارد، به پودر بیک نیاز دارد تا از ماسیدن کرم‌های آرایشی روی صورت شما جلوگیری کند.
  • خط خنده و اخم: خط خنده و اخم نیز همچون زیر چشم به فیکس کردن آرایش نیاز دارند.
  • چانه: چانه یکی از نقاطی از صورت بوده که چربی بسیاری دارد و موجب براق شدن آرایش می‌شود. جهت مات کردن آرایش باید از پودر بیک در این بخش استفاده شود.
  • تی زون: تی زون به یک قسمت T مانند از صورت که شامل بینی و پیشانی می‌شود، گفته می‌شود که جهت کنترل چربی و جلوگیری از برق افتادن پوست در این نقاط، باید از پودر بیک در ارایش استفاده شود.

قیمت انواع فیکساتور و تثبیت کننده آرایشی

 

کاربرد پودر بیک چیست و برای چه نواحی از صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

به غیر از مواردی که گفته شد، می‌توانید جهت زیرسازی آرایش چشم، از پودر بیک استفاده نمایید. با انجام این کار باعث افزایش ماندگاری سایه چشم خود می‌شوید. همچنین زیر خط گونه جهت برجسته کردن گونه‌ها، می‌توانید از پودر بیک استفاده نمایید. با این تفاوت که پودر بیک را باید زیر خط گونه زده و پس از آن از رژگونه استفاده نمایید.

دیگر کاربرد پودر بیک چیست؟ یکی دیگر از کاربردهای پودر بیک، روشن نمودن آرایش می‌باشد. به این معنا که به کمک این پودر می‌توانید آرایش طبیعی‌تر و روشن‌تری داشته باشید. تنها کافی است، مقدار کمی از این پودر را پس از استفاده در تمامی نواحی صورت استفاده نمایید. تا رنگ صورت شما یک درجه روشن‌تر شود. (برای مواردی که کرم‌های آرایشی شما برنزه می‌باشند اما می‌خواهید رنگ آن را روشن‌تر شود، می‌توانید از این روش استفاده نمایید)

نحوه استفاده از پودر بیک در آرایش چگونه است؟

نحوه استفاده از پودر بیک در آرایش چگونه است؟

طریقه استفاده از پودر بیک چگونه است؟ پیش از اینکه از پودر بیک استفاده نمایید، کرم پودر را روی صورت خود زده و برای نواحی مثل دور چشم، دور لب و روی بینی از کانسیلر استفاده نمایید. برای این که پودر بیک را در آرایش خود به کار ببرید، باید آن را در نواحی که در بالا اشاره شد، بزنید.

دقت داشته باشید که بهتر است از یک براش یا اسفنج مرطوب و نرم جهت انجام این کار استفاده نمایید. بعد از استفاده از این پودر، 5 الی 10 دقیقه صبر نمایید و سپس با یک براش، آن را در نقاط مورد نظر با ملایمت محو نمایید.

مطالب مرتبط:  پودر فیکس چیست؟ معرفی بهترین مارک فیکساتور‌های صورت

 

آیا پودر بچه می‌تواند جهت فیکس کردن آرایش مناسب باشد؟

آیا پودر بچه می‌تواند جهت فیکس کردن آرایش مناسب باشد؟

بعضی از افراد برای صرفه جویی در هزینه از پودر بچه جهت بالا بردن ماندگاری آرایش خود استفاده می‌کنند که این پودر به علت ترکیباتی به نام تالک که سنگ سفید می‌باشد و یک ماده معدنی به شمار می‌رود، پوست را بیش از اندازه سفید کرده و موجب خراب شدن آرایش شما به خصوص در زمان عکاسی می‌شود.

ابزار مناسب جهت بیک کردن آرایش چیست؟

ابزار مناسب جهت بیک کردن آرایش چیست؟

جهت بیک کردن نیاز به ابزار چندانی نیست. تنها با یک اسفنج که زمان استفاده مرطوب می‌شود و یک براش بادبزنی کار شما راه می‌افتد. براشی که از آن استفاده می‌کنید، باید تراکم بسیار بالایی داشته باشد تا پودر را به خوبی و به طور یکنواخت روی تمامی نقاط صورت پخش نماید.

تفاوت پودر بیک و پودر فیکس چیست؟

تفاوت پودر فیکس و پودر بیک چیست؟

تفاوت‌های بسیاری میان پودر بیک و فیکساتور وجود داشته که اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها، رنگشان است. پودر بیک به طور معمول رنگ روشن متمایل به سفید دارد که البته این رنگ تغییر چندانی در آرایش و پوست ایجاد نمی‌کند. فیکساتور بدون رنگ می‌باشد. پودر بیک برای مات نمودن آرایش کاربرد داشته اما فیکساتور هم در انواع مات‌کننده و هم درخشان‌کننده بوده که هر یک کاربرد منحصربه‌فردی دارد.

مطالب پربازدید:  آموزش فیکس کردن آرایش با روش‌ها و ترفندهای طلایی

 

تفاوت پودر فیکس و پودر بیک چیست؟

پودر بیک در نوع پودری بوده و باید به استفاده از اسفنج و براش آرایشی به پوست صورت زده شود ولی فیکساتور در دو نوع محلول و پودری وجود دارد. فیکساتورهای محلول با اسپری کردن به پوست صورت، موجب افزایش ماندگاری آرایش شما می‌شوند که بیشتر هم دارای مواد معدنی هستند اما فیکساتورهای پودری باید با استفاده از براش به نواحی مختلف صورت زده شوند.

پودر بیک به طور معمول روی نقاط خاصی از صورت که در بالا به آن اشاره شد، استفاده شده و این در حالی است که فیکساتور روی تمام صورت استفاده می‌شود.

 

منبع : artdeco

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *