فلوئید چیست و مزایا و معایب فلوئید در ضد آفتاب

در این مقاله به بررسی موضوعاتی همچون فلوئید چیست و مزایا و معایب فلوئید در ضد آفتاب کدامند خواهیم پرداخت. بارها توصیه پزشکان درمورد استفاده از کرم ضد آفتاب جهت پیشگیری از ورود صدمات ناشی از تابش اشعه‌های مضر نور آفتاب به پوست را شنیده‌ایم؛ همان‌گونه بسیاری از ما به‌خصوص به‌صورت مرتب از کرم های مرطوب کننده و آبرسان پوستی استفاده می‌کنیم تا بتوانیم رطوبت پوست خود را تامین نماییم و از پوستی سالم و شاداب برخوردار شویم.

قطعا تمامی کرم‌هایی که ما استفاده می‌کنیم دارای ترکیبات گوناگونی هستند و باید با توجه به نوع پوست خود از آن‌ها بهره ببریم. بسیاری از ما ترکیبات استفاده شده در محصولات مختلف را نمی‌شناسیم ولی شاید اسم فلوئید را بارها شنیده باشیم ولی نمی‌دانیم فلوئید چیست؛ درنتیجه در این مقاله به شما خواهیم گفت که فلوئید چیست و از مزایا و معایب فلوئیدها در ضدآفتاب‌ها و مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌ها برای شما می‌گوییم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

فلوئید چیست؟

فلوئید چیست؟

فلوئید یا Fluid در زبان انگلیسی به معنی مایع بوده و به هر محصول بهداشتی و مراقبتی که به صورت مایع باشد، فلوئید می‌گویند. همان‌طور که می‌دانید بیشتر محصولات، به‌ویژه کرم ضدآفتاب و مرطوب‌کننده به چند صورت کرمی، لوسیون پوست یا فلوئید در بازار یافت می‌شوند.

بسیاری از مواقع افرادی که از خشکی پوست رنج می‌برند باید از محصولاتی استفاده نمایند که تهیه آن‌ها بر پایه چربی بوده و همان‌طور که از اسم کرم پیداست، به طور معمول محصولات کرمی، درصد چربی بیشتری دارند.

از جهتی دیگر، بسیاری از اشخاص دارای پوستی چرب بوده و به همین علت اغلب دچار جوش و آکنه می‌شوند، بهتر است این دسته از افراد از انواع لوسیون یا فلوئید استفاده نمایند. به طور معمول ساخت فلوئیدها بر پایه حلال آب بوده و زود جذب پوست می‌شود و همچنین از مسدود شدن منافذ پوست و در نتیجه ایجاد جوش پیشگیری می‌نماید.

ضد افتاب فلوئیدی چیست ؟

ضد افتاب فلوئیدی چیست

فلوئید ضد آفتاب چیست؟ یکی از انواع محبوب ضدآفتاب‌ها، ضدآفتاب فلوییدی است. فرمولاسیون ضد آفتاب فلوییدی بر پایه آب بوده و چون فاقد چربی است، به اشخاص دارای پوست جوش دار و چرب پیشنهاد می‌شود از ضدآفتاب فلوئیدی یا فلوئید ضد آفتاب استفاده نمایند. البته ضدآفتاب فلوئیدی برای پوست خشک نیز وجود دارد.

شما باید با توجه به نوع پوست خود از ضد آفتاب فلوئیدی استفاده کنید. تنها فرق ضد آفتاب فلوئیدی با سایر ضد‌آفتاب‌ها در بافت مایع آن می‌باشد. ضد آفتاب فلوئیدی مانند انواع سرم‌های پوست به شکل مایع و آب است. به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد؛ چراکه بسیار سبک است، روی پوست به سادگی پخش می‌شود و سریعا جذب پوست می‌شود.

تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب و ژل

تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب و ژل

مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب در بافت آن‌ها است. فلوئید بهتر است یا کرم؟ محصولات کرمی همان‌گونه که از نامشان پیداست بر پایه چربی بوده (چربی‌هایی مثل شی باتر، گلیسیرین و غیره) و طبیعی هستند که درصد بیشتری از چربی را در خود دارند. پس کسانی که پوستی خشک و حساس دارند، باید از کرم‌های ضد آفتاب رنگی و بی‌رنگ که درصد چربی بیشتری در خود دارند، استفاده نمایند.

از جهتی دیگر اشخاص با پوست چرب و مختلط به علت ترشح بیش از حد سبوم، همیشه مستعد عارضه‌هایی مثل جوش، آکنه و التهابات پوستی هستند. این اشخاص باید محصولاتی برپایه چربی مانند کرم را کنار گذاشته و از فلوئیدها و لوسیون‌ها که بر پایه آب هستند استفاده نمایند. در ادامه به دیگر تفاوت‌های کرم ضد آفتاب و فلوئید می‌پردازیم:

  • بافت فلوئید بیشتر مشابه با سرم بوده و حالت مایع دارد.
  • هر دو محصول روی پوست متوسط رو به تیره، مقدار بسیار کمی رد سفید از خود بر جای می‌گذارند.
  • فلوئیدها قدرت جذب زیادی داشته و زودتر روی پوست خشک می‌شوند؛ ولی کرم‌ها به زمان بیشتری جهت جذب کامل به پوست احتیاج دارند.
  • مقدار محافظت بهترین فلوئید ضد آفتاب با کرم ضد آفتاب یکسان بوده و هر دو درصد spf مختلفی را ارائه می‌کنند.
  • همان‌گونه که اشاره شد ضد آفتاب فلوئیدی برپایه آب است و کرم ضد آفتاب برپایه چربی می‌باشد.

قیمت انواع ضد آفتاب اورجینال و با کیفیت

 

مزایا و معایب فلوئید در کرم‌های ضد آفتاب، مرطوب‎ کننده و آبرسان

مزایا و معایب فلوئید در کرم‌های ضد آفتاب، مرطوب‎ کننده و آبرسان

درصورتی که پوستی چرب دارید، حتما برای شما نیز پیش آمده است که پس از استفاده از بعضی کرم‌های ضدآفتاب و مرطوب‌کننده روی پوست خود احساس سنگینی نمایید، دراین صورت بهتر است از محصولات فلوئید استفاده نمایید تا افزون بر محافظت از پوست خود، احساس بهتری داشته باشید.

همچنین درصورتی که روی صورت شما جای جوش و اسکار وجود دارد، بهتر است از محصولات فلوئید استفاده نمایید، چراکه این محصولات، به‌خصوص ضدآفتاب‌های رنگی فلوئید روی پوست شما نمایی مات به وجود می‌آورند و موجب می‌شوند لک‌های پوستی و جای جوش‌ها کم‌تر دیده شوند.

یکی دیگر از عواملی که ممکن است جذابیت پوست شما را تحت تأثیر قرار دهد، منافذ باز پوستی می‌باشد، این منافذ افزون بر اینکه موجب می‌شود پوست شما ظاهری زیبا نداشته باشد، منجر به تجمع آلودگی‌ها را هم فراهم کرده و موجب ایجاد جوش و دیگر عوارض پوستی می‌شود، درنتیجه محصولات فلوئید افزون بر محافظت از پوست شما به بسته شدن منافذ آن نیز کمک می‌‎کند.

همان‌گونه که گفتیم محصولات فلوئید بر پایه حلال آب تهیه می‌شوند و در اصطلاح فاقد چربی یا Oil Free هستند درنتیجه درصورتی که دارای پوستی خشک هستید یا در پوست خود به علت خشکی زیاد چین و چروک‌های ریز دارید، محصولات فلوئید برای شما مناسب نبوده چراکه قادر نیستند چربی مناسب پوست شما را فراهم کرده و استفاده از آن‌ها نتیجه‌ای برای شما نخواهد داشت.

فلوئیدها برای چه افرادی مناسب هستند؟

فلوئیدها برای چه افرادی مناسب هستند؟

فلوئیدها فقط زمانی قادرند کمک‌کننده باشند که دارای پوستی چرب یا جوشدار باشید، زیرا به علت ترکیبات فاقد چربی، موجب افزایش چربی پوست شما نمی‌شوند و از جهتی به شما کمک می‌کنند تا از پوست خود در برابر تابش نور خورشید محافظت نمایید یا اینکه آن را مرطوب نگه دارید.

مطالب پربازدید:  انتخاب بهترین ضد آفتاب برای انواع پوست به کمک این نکات طلایی

 

آشنایی کامل با فلوئید، برای سلامت بهتر پوست

تا به اینجا به طور کامل به شما گفتیم که فلوئید چیست، زمانی که می‌خواهید از یک کرم ضدآفتاب یا مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده نمایید، حتما باید پیش از هر چیزی به نوع پوست خود دقت نمایید.

این مهم‌ترین و اصلی‌ترین قدم جهت انتخاب یک محصول سودمند است. درصورتی که پوستی چرب دارید بهتر است از محصولات فلوئید که برپایه آب هستند جهت محافظت از پوست خود استفاده نمایید و اگر پوستی خشک دارید انواع کرم‌ها می‌توانند به شما کمک نمایند. همچنین شما می‌توانید جهت تهیه انواع محصولات مراقبتی خود از بهترین برندهای معتبر ایرانی و خارجی به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه نمایید.

 

منبع : laroche-posay

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *