آرایش مو چیست

چه آقا باشید و چه خانم و در هر سن و سالی که باشید، آرایش موها یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد است. از آرایش موی کوتاه گرفته تا آرایش موی بلند، هر یک دردسرهای خاص خود را دارند.

از جهتی تنوع طلبی بانوان در آرایش مو و از طرفی دیگر موهای آشفته آقایانی که گاهی فرصت کافی برای مراجعه به آرایشگاه ندارند، همه دلیلی بر آن شدند که در مقاله پیش روی شما به این مسئله بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید تا یاد بگیرید که آرایش مو چیست و چگونه با اکسسوری‌های متنوع و لوازمی مثل ژل و واکس مو به زیباترین شکل ممکن خودتان در خانه آرایش نمایید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

آرایش مو چیست؟ آموزش آرایش مو زنانه و دخترانه در انواع متنوع

آموزش آرایش مو زنانه و دخترانه در انواع متنوع

آرایش مو چیست؟ اکسسوری‌های مو مثل بارت، پاپیون‌ها، اسکرانچی یا کش‌ موهای پارچه‌ای و سنجاق سرهای گوناگون، زیبایی زیادی به موهای شما می‌بخشند که آرایش مو محسوب می‌شوند. ولی با وجود گزینه‌های فراوان پیش رو، حتما انتخاب یک یا چند مورد و ترکیب آن‌ها با یکدیگر کار سختی به نظر می‌رسد. درنتیجه در ادامه راهنمایی برای بهترین انواع آرایش مو دخترانه و زنانه فراهم کرده‌ایم.

آموزش مدل آرایش مو ساده با هدبند

آموزش مدل آرایش مو ساده با هدبند

جهت آرایش مو کوتاه با هدبند، ‌باید هدبند کشی را دور گردن قرار داده، موها را از زیر آن درآورده و روی شانه‌ها ریخت. سپس هدبند را از روی گوش بالا‌تر برده و آن را بالای پیشانی قرار داد. جهت آرایش موهای بلند می‌توانید افزون بر هدبند، موها را به شکل دم اسبی ببندید. این مدل برای رقص‌های اسپرت یا ورزش مناسب می‌باشد.

از این راحت‌تر و جدیدتر جهت آرایش موی سر استفاده از توربان‌هایی بوده که اخیرا مد شده است. توربان‌ها همان هدبندی بوده که به‌طور معمول گره‌ای وسط خود دارند. توربان را دور سر خود روی پیشانی بیندازید. سپس مقداری قسمت بالایی موها را شل نمایید تا موها به کف سر نچسبد و پرحجم دیده شود. پیش از بستن توربان نیز می‌توانید موها را ببافید.

مدل مو با توربان

هدبندی را روی سر خود بکشید و آن را بالای پیشانی و روی شقیقه‌ها قرار دهید. از کنار گوش‌ها شروع کنید و موهایی را که روی شانه‌ها ریخته‌اند، مانند تصویر زیر از روی هدبند به زیر آن محکم کنید. این مدل آرایش مو کم پشت طرفداران زیادی دارد و جلوه شیکی به ظاهرتان می‌بخشد. فقط توجه داشته باشید که هدبندتان در این حالت باید کشش و استحکام کافی داشته باشد تا موها را نگه دارد.

روش دیگر، استفاده از دستمال سر به جای توربان می‌باشد. یک دستمال سر را صاف روی زمین پهن کرده و دو گوشه آن را به یکدیگر برسانید تا مثلثی شود. پس از آن انتهای نوک تیز دستمال سر را تا کرده تا به لبه آن برسد. آن را دور سر پیچیده و دو گوشه دستمال سر را جلو سر به شکل پاپیونی ببندید. پیش از این کار می‌توانید آرایش مو با بابلیس را انجام بدهید تا موهاحجم بیشتری داشته باشد.

آرایش مو با دستمال سر

آرایش مو با دستمال سر

یک مدل آرایش موی کوتاه مجلسی که همیشه طرفداران به‌خصوص خودش را دارد، استفاده از تل‌ها یا هدبندهایی بوده که توسط نگین و جواهرات تزئین شده‌اند. تل را پشت گوش‌ها قرار دهید و با آن موها را به طرف عقب بکشید. دقت داشته باشید که بهتر است پس از این کار مقداری جلوی موها را شل کرده تا کم پشت و توخالی به نظر نیایند.

مدل زیبای دیگر آرایش مو با بستن موها ، درست نمودن هدبند با یک روسری است. روسری ترجیحا ابریشمی و نازک خود را روی هم تا زده تا عرض آن حدودا به 5 سانتی‌متر برسد. بعد روسری را بالای سر و در پشت گوش‌ها قرار بدهید. با انتهای روسری موهای خود را ببندید و شل گره بزنید. پیشنهاد می‌کنیم از یک روسری تک رنگ جهت این کار استفاده نموده و آن را با رنگ لباس خود ست نمایید.

مدل آرایش مو ساده با پاپیون و اسکرانچی

مدل آرایش مو ساده با پاپیون و اسکرانچی

موهای خود را با دست به عقب کشیده و آن را محکم در یک دسته نامنظم با کش مو ببندید. یک کش مو پارچه‌ای برداشته و آن را یک تا دو مرتبه دور موها بپیچید. چتری‌ها را نیز روی صورت بریزید. این نوع بستن موها، برای وقتی که فرصت کافی ندارید عالی است. کش موهای مخملی در این مدل حالت جذابی ایجاد می‌نمایند.

کش سر

یک نوع آرایش موی بلند در منزل بافت ساده موهاست. انتهای بافت را توسط یک کش کوچک بسته و بعد یک کش مو پارچه‌ای را دور آن قرار بدهید. افزون بر بافت ساده، می‌توانید دیگر انواع بافت تیغ ماهی، آلمانی و … را نیز تمرین نمایید. همچنین چنانچه موهای بسیار پرپشتی دارید، می‌توانید جهت آرایش مو آن را دو قسمت کرده و دو دسته بافت مو را چپ و راست بریزید.

بافت موی دوطرفه

یک مدل جذاب دیگر برای آرایش موی بلند بستن دم اسبی موها به طرف پایین است. با یک کش موها را بسته و سپس با روبانی دور آن پاپیون درست نمایید. پاپیون را شل گره زده تا دو طرف آن روی موها بریزد.

قیمت انواع محصولات حالت دهنده مو اورجینال

 

آرایش مو با کلیپس کوچک و بزرگ

آرایش مو با کلیپس کوچک و بزرگ

دو طرف موها را به پشت سر برده و آن را یک مرتبه دور خود بچرخانید. پس از آن، موها را به طرف بالا کلیپس بزنید. این مدل برای شینیون مو، چه فر و چه صاف مناسب است. ولی چنانچه صورت درشتی دارید، این کار را نکنید؛ چراکه صورت‌ شما درشت‌تر جلوه خواهد کرد.

ارایش موی بلند

موهای‌ خود را دو دور بالای سر بسته و آن‌ها را با کش ببندید. با کمک سنجاق موهای شل را سفت نمایید. سپس با 5 الی 6 کلیپس کوچک اطراف موها را تزئین نمایید. این مدل آرایش مو برای مراسم‌های رسمی و مجالس عروسی بسیار زیبا و بی‌نظیر است.

آرایش مو با کلیپس

افزون بر کلیپس‌های کوچک، با حلقه‌های کوچک نیز می‌توانید موهای‌ خود را بیارایید. این آرایش مو برای صورت کشیده و موهای تقریبا کوتاه بسیار مناسب است.

آموزش آرایش مو مردانه

یکی از جذاب‌ترین مدل‌های آرایش مو مردانه، حالت مرطوبی بوده که موجب می‌شود به نظر برسد تازه دوش گرفته‌اید. ایجاد این رطوبت جذاب با لوازم آرایشی بهداشتی مثل موس و پماد مو شدنی است. از راهنمای زیر طرز کار با این محصولات را می‌آموزید و متوجه می‌شوید کدام برای شما بیشتر مناسب است.

حالت دادن به موها با موس یا ژل

حالت دادن به موها با موس یا ژل

اولین گام جهت حالت دادن و آرایش مو این است که با شامپو و نرم‌کننده آن‌ها را به‌خوبی بشویید. اما پس از آن نباید جهت خشک کردن موها از سشوار استفاده نمایید؛ زیرا جهت آرایش موی کوتاه یا بلند با موس و ژل موها باید مقداری مرطوب بمانند. جهت گرفتن رطوبت و خیسی موها، با حوله‌ای موهای را گرفته، فشار داده و آزاد نمایید.

جهت آنکه موها جلوه براقی داشته باشد، به مقدار مناسبی از ژل یا موس احتیاج دارید. از مقادیر کم موس استفاده نموده و در صورت نیاز کمی اضافه نمایید. تنها کافی است، نوک هر انگشت‌ را به اندازه یک نخود موس بزنید. به خاطر داشته باشید استفاده بیش از اندازه از این لوازم جانبی در آرایش مو مردانه موجب سفت و چرب به نظر رسیدن موها خواهد شد.

مطالب مرتبط:  موس مو چیست؟ عوارض و کاربردهای آن چیست؟

 

آرایش مو با موس

سپس موس را در موها ماساژ بدهید. انگشتان شما بهترین ابزار جهت این کار می‌باشد. با نوک انگشتان خود، تا ریشه‌ موها را به موس آغشته نمایید. برای اینکه کاملا موس روی موها پخش گردد، از شانه استفاده نمایید. در آخر موهای خود را با شانه یا انگشتان خود حالت بدهید.

چنانچه دوست دارید مدل آرایش مو تمیزتر و رسمی‌تر داشته باشید، با شانه و درصورتی که ظاهر کمتر شق و رقی را می‌پسندید، با انگشت‌ها موها را حالت بدهید. مثلا یک مدل آرایش موی بسیار کوتاه این است که می‌توانید با انگشتان خود موها را به هم بریزید. درهرصورت موس یا ژل باید موها را براق و حجیم‌تر نشان بدهد.

نحوه استفاده از واکس مو یا پماد مو

نحوه استفاده از واکس مو یا پماد مو

برعکس چیزی که برای موس یا ژل مو گفتیم، موهای شما باید پیش از استفاده از واکس یا پماد مو به‌طور کامل خشک شوند. این بدین معناست که می‌توانید در صورت نیاز مجددا در طی روز از آن استفاده نمایید. برای آرایش مو کوتاه با حوله نیز می‌توانید آن‌ها را خشک نمایید، ولی خشک کردن موها با سشوار حجم بیشتری به آن‌ها می‌بخشد.

سه انگشت خود را به مقدار کمی پماد مو آغشته نمایید. به خاطر داشته باشید که کم این مواد نیز زیاد است، چراکه استفاده بیش از اندازه از پماد برای آرایش مو موجب می‌شود موها خیس و حتی چرب به نظر برسند. از واکس مو نیز به همین ترتیب باید استفاده نمایید. واکس مو لزوما جلوه براقی به موها نمی‌دهد، ولی به طور موثری تار موهای آشفته و نامرتب مو را کنترل می‌نماید. البته شستشوی واکس مو در مقایسه با پماد مو سخت‌تر است.

ارایش موی مردانه با واکس

از نوک انگشت‌ها مثل یک شانه استفاده نموده و پماد را به موهای خود بمالید. دقت داشته باشید که نیاز نیست مقادیر زیادی از پماد، موها را بپوشاند. مطمئن شوید که واکس یا پماد مو یکدست روی موها پخش شده است. در این مرحله نیاز نیست که ریشه موها به این مواد آغشته گردد. سپس با شانه به موهای خود حالت بدهید.

مطالب پربازدید:  ۲۴ راز حالت دادن مو که کمتر کسی از آن‌ها با خبر است

 

درصورتی که مقدار زیادی از پماد مو یک جا جمع شده است، با شانه آن را پخش نموده و تا ریشه موها ببرید. در آخر با انگشت‌ها موهای خود را رو به بالا حالت داده تا موی حجیم‌تری داشته باشید. با چند مرتیه تمرین این آرایش ساده مو در خانه برای همیشه از رفتن به آرایشگاه بی‌نیاز می‌شوید.

 

منبع : lorealparisusa

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *