پلکس تراپی مو چه فوایدی دارد؟

پلکس تراپی مو راهکاری عالی برای موهایی است که خشک و شکننده بوده و دچار آسیب‌های جدی نظیر سوختگی بر اثر دکلره کردن یا اتو مو شده‌اند. پلکس‌تراپی مو نوعی خدمات درمانی مو می‌باشد که در سالن‌های زیبایی با لوازم مخصوص این کار رایج شده است تا آسیب‌هایی همچون کشسانی کات‌شدگی، سوختگی، خشکی و شکنندگی مو را برطرف کند.

پلکسی تراپی مو چیست

پلکسی تراپی مو چیست

پلکس به تنهایی و در ترکیب دکلره و رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از آسیب دیدن مو جلوگیری کند. به عبارتی دیگر این درمان مختص موهای آسیب دیده و شکننده می‌باشد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

این مواد مقاومت و استحکام موها را در برابر دکلره بالا برده و مانع بروز خشکی مو می‌شوند. پلکس در واقع تمام پیوندهای شکسته شده به خاطر انجام براشینگ، اتوی مو، رنگ، دکلره و .. را برقرار می‌سازد همچنین این امکان را به افراد با موهای فوق‌العاده آسیب دیده می‌دهد که با خیالی آسوده موهای خود را به رنگ دلخواه درآورند.

پلکس درمانی ضمن اینکه آسیب‌دیدگی قبلی موها را رفع می‌سازد با آبرسانی به کوتیکول مو و مرطوب‌سازی آن موجب بازسازی مویرگی و عمیق فیبرهای مو می‌شود به این صورت جلوه سالمی از ریشه تا نوک مو را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

به نوعی پلکس‌ها مواد مقاوم‌ساز مو بوده که برای بالا بردن مقاومت مو در زمان استفاده از مواد شیمیایی مثل فر یا صاف کردن، رنگ و دکلره به این مواد اضافه می‌شود تا میزان احتمال آسیب رسیدن به موها را بکاهند.

خواص پلکس تراپی مو

خواص پلکس تراپی مو

پلکس‌ها دارای دو کاربرد اصلی هستند از جمله:

  1. محافظت از پیوندهای اولیه مو در مقابل رنگ، دکلره و …
  2. ترمیم سولفورهای آزاد مو و برطرف نمودن آسیب‌های جدی مانند کشسانی

فواید پلکس تراپی مو

فواید پلکس تراپی مو

قابل ذکر است پلکس‌ها دارای انواع مختلفی هستند و برای مثال پلکس فلوراکتیو حاوی مواد زیر است:

  • کراتین
  • روغن آرگان
  • اوژن
  • کلاژن هیدرولیزه
  • آرژانین
  • روغن مورینگا
  • پروتئین های شیر

نحوه عملکرد پلکس به گونه‌ای است که تا مغز مو نفوذ کرده و به بهبود و درمان مو از داخلی‌ترین ناحیه ساقه مو می پردازد. این مواد به واسطه فناوری نانو قدرت ساخت پیوندهای دی‌سولفید مو (پیوندهایی که سلول‌های پروتئین و کراتین را یکدیگر متصل می‌کنند)را دارند. اگر این پیوندها داخل مو وجود نداشته باشد مو حالتی شکننده و خوردگی پیدا می‌کند و انجام کراتین نیز بیهوده می‌شود زیرا پیوندی وجود ندارد تا کراتین را درون مو نگه دارد.

حال شاید برای شما سوال شود که پلکس تراپی چه فوایدی دارد؟ در ادامه به 4 مورد از مهمترین مزایای پلکس تراپی اشاره خواهیم کرد :

  1. احیای سریع و قوی موها
  2. افزایش استحکام ریشه‌ی مو
  3. جلوگیری از آسیب دیدن مو در زمان رنگ کردن موها
  4. براق کردن و درخشش موها

پلکس تراپی مو چگونه انجام میشود

پلکس تراپی مو چگونه انجام میشود

مواد پلکس بر روی باندهای دی‌سولفیدی مو تاثیر گذاشته و موجب مقاوم‌سازی آن‌ها می‌شوند. اما این کار منوط به قبل از آسیب رسیدن به مو است و همزمان با کارهای شیمیایی روی مو صورت می‌گیرد. هنگامی که مو دچار آسیب شود تنها با پلکس قابل درمان است که به آن پلکس تراپی مو گفته می‌شود.

در این روش باندهای دی‌سولفید آسیب دیده مو بازسازی و ترمیم می‌شود. این عمل برای موهای به شدت آسیب دیده که دارای حالت کشسانی یا حتی خرد و کنده شدن را دارند توصیه می‌گردد. مواد پلکس فاقد هر گونه ماده شیمیایی مضربوده و اصلا حالت و ساختار خارجی مو را تغییر نمی‌دهند.

قیمت انواع سرم، تونیک و لوسیون مو اورجینال و برند

 

البته نباید بعد از انجام پلکس تراپی انتظار مو ابریشمی و لخت داشت. معمولا بعد از پلکس تراپی مو و رفع آسیب ساختار داخلی مو یک ترمیم مثل بوتاکس یا کراتین پیشنهاد می‌شود تا مو از لحاظ ساختار بیرونی هم احیا گردد که به این تکنیک ارژنینگ تراپی می‌گویند.

گفتنی است پلکس در درمان مو به عنوان یک پیش درمان قبل از استفاده از هرگونه مواد صافی یا مواد احیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی پلکس‌ها مثل وان پلکس تک فاز هستند و برخی همچون اولا پلکس چند فاز داشته که روش استفاده از آن‌ها تا حدی شبیه یکدیگر است.

پلکس فلور اکتیو

پلکس فلور اکتیو

برای استفاده نمودن از این پلکس میزان معینی از وان پلکس را با ده برابر آب جوشیده سرد شده مخلوط نموده و در صورت آسیب بسیار زیاد موها با ۴ یا ۵ برابر آب جوشیده سرد شده مخلوط کنید. پس از آن موها را شستشو داده و به خوبی خشک کنید. سپس مواد آماده شده را روی موها اسپری نموده و هر بخشی که اسپری زده شد را به خوبی ماساژ دهید.

دقت داشته باشید که پلکس به کف و پوست سر برخورد نکند. بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه موها را با آب ولرم آبکشی کرده و ماسک مو بزنید.

توجه نمایید که پلکس روغنی بوده و اگر از اسپری آب‌پاش معمولی استفاده می‌کنید هرگز پلکس به موها نخواهد رسید. به این ترتیب باید از اسپری مخصوص روغن پاش برای پلکس تراپی مو استفاده کرده تا با اسپری مواد پلکس به مو برسد.

وان پلکس قبل از کراتین

وان پلکس قبل از کراتین

موها را در مرحله اول با شامپو قبل از کراتینه مو به خوبی شسته و کاملا خشک نمایید. مواد پلکس را به موها اسپری کرده و نیم ساعت صبر کنید. در طول این نیم ساعت ده دقیقه اول موها را در دمای اتاق قرار داده و ۲۰ دقیقه بعدی را تحت باد گرم سشوار قرار دهید.

بعد از گذشت سی دقیقه اول موها را با شامپو بچه، خیلی سطحی در حدی که تنها چربی اضافه وانپلکس از مو جدا شود شسته و بعد از آن کاملا خشک کنید و مواد کراتین را بزنید. ضمنا جهت حصول نتیجه قطعی، بهتر و سریع‌تر ممکن است وان‌پلکس با بوتاکس‌هایی مثل بوتاکس لونیکس ترکیب شود.

این عمل سبب شده سطح و عمق مو همزمان احیا شده و خیلی زود کار احیای مو انجام شود. این کار برای مواقعی که مو آسیب بسیاری دیده است توصیه می‌شود.

می‌توانید پلکس را به همان مقدار که با آب ترکیب می‌کنید با بوتاکس ترکیب کرده و دقیقا به روش بوتاکس از این ترکیب استفاده کنید.

مطالب پربازدید:  معرفی بهترین ماسک مو کراتینه، مزایا و نحوه استفاده از آن

 

روش استفاده از اولاپلکس

روش استفاده از اولاپلکس

برای استفاده کردن از اولاپلکس تراپی به ازای هر هشتاد میلی‌لیتر آب مقطر ده میلی‌لیتر فاز یک افزوده شود. پس از آن مواد آماده شده را روی بخش آسیب دیده مو اسپری کنید و ده دقیقه اول ماساژ داده و سپس ۵ دقیقه استراحت دهید و بعد از انجام این مراحل خیلی آهسته با حوله موهای خود را تمیز کنید. در این روش به شستشو نیازی نیست.

در قدم بعدی فاز دو را به موها بزنید و با نوک انگشت از ریشه تا نوک مو ماساژ بدهید. ۲۰ دقیقه صبر کرده و اگر امکان استفاده از باد گرم هم باشد می‌توانید از آن استفاده کنید. در نهایت موها را آبکشی نموده و توجه داشته باشید که به شامپو نیازی نیست. سپس موها را براشینگ کنید تا نتیجه نهایی را ببینید.

نتیجه کار احیا شدن کامل موها است. البته این روش درمانی باید به مدت سه هفته و هفته‌ای یک مرتبه انجام گیرد تا احیا به صورت کامل انجام شود.

عوارض پلکس تراپی مو

مطالب کاربردی:  کراتین مو چیست – چگونه کراتینه مو را در خانه انجام دهیم

 

پلکس تراپی مو در کنار مزایای بی‌شماری که دارد، بی‌عیب هم نیست. مهم‌ترین و اصلی‌ترین عیبی که به این روش درمانی وارد است این بوده که زمان رنگ گرفتن و روشن شدن موها را طولانی‌‌تر می‌‌‎کند و استفاده بیش از حد از آن نیز می‌‌تواند رنگ‌ پذیری مو را به شدت کاهش دهد.

همچنین این درمان، روش ارزانی نیست. زمانی که این روش را در سالن آرایشی انجام دهید، هزینه بسیاری خواهد داشت. شما می‌توانید از فروشگاه لوازم آرایشی مواد اولیه پلکس تراپی را تهیه نموده و با استفاده از آموزش‌های گفته شده خود اقدام به انجام این کار کنید.

 

منبع : belita

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *