کراتین مو چیست؟ آموزش صفر تا صد کراتین مو خانگی

در سال‌های اخیر رسیدگی به سلامت و زیبایی مو بین خانم‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. تا قبل از این تصور اغلب مردم بر این بود که صرف هزینه برای مو هدر دادن پول است. اما به تدریج این تفکر در میان مردم جای خود را باز کرد که مو به عنوان عضوی از بدن باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

علاوه بر جنبه سلامتی مو همه ما می‌دانیم که چقدر زیبایی و شادابی موها بر زیبایی انسان‌ها تاثیرگذار است. شیوه‌های زیادی در زمینه آرایشی و زیبایی برای زیبایی موها ابداع شده است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

یکی از محبوب‌ترین آن‌ها کراتین مو به شمار می‌آید. در این مقاله ما این شیوه را به شما معرفی می‌کنیم و همینطور به شما آموزش می‌دهیم که چطور می‌توانید در خانه کراتینه مو انجام دهید.

کراتینه مو چیست؟

کراتین و کراتینه مو چیست

خانم‌ها برای زیباتر کردن موهای خود انواع و اقسام کارها را روی موهای خود انجام می‌دهند. آن‌ها را در برابر حرارت شدید قرار می‌دهند، رنگ می‌کنند و از انواع حالت دهنده مو استفاده می‌کنند. طبیعی است که در چنین شرایطی موها تحت آسیب شدید قرار می‌گیرند.

یکی از اقداماتی که برای مقابله با این آسیب‌ها می‌توانید انجام دهید، کراتینه‌مو است. با این کار ساختار موها از حالت آسیب‌دیده خارج می‌شود و حالتی صاف و بسیار زیبا به خود می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های مثبت این کار این است که خشکی موها را از بین می‌برد و سبب می‌شود که رطوبت موها حفظ شود.

معمولا به خانم‌هایی که موهای خود را به طور مرتب رنگ کرده یا از لوازم گرمایشی برای موهای خود زیاد استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنیم که هر از گاهی کراتین‌مو را انجام دهند.

کراتینه مو چیست

کراتین چیست؟

بد نیست که در این قسمت به این سوال پاسخ دهیم که اصلا کراتین چیست. کراتین یک ماده طبیعی در بدن است که به طور طبیعی ساخته می‌شود. کمبود این ماده سبب آسیب به مو و ظاهر نه چندان زیبای آن می‌شود.

کراتین کردن این ماده را برای موها فراهم می‌کند. وجود این ماده برای موها سبب می‌شود که موها ظاهری صاف و یکدست به خود بگیرند. پس اگر تمایل دارید که موهای خود را صاف کنید، به شما توصیه می‌کنیم که به جای استفاده از اتو و سایر دستگاه‌های گرمایشی، موهای خود را کراتین کنید، چون خاصیت درمانی نیز دارد.

مطالب پربازدید:  پلکس تراپی مو چیست و چه فوایدی دارد؟

شیوه‌های خانگی کراتین مو چیست؟

در این قسمت شما را با آموزش کراتینه مو آشنا می‌کنیم. امروزه انواع مواد کراتینه مو در خانه در دسترس همه مردم قرار دارد.

کراتین مو

کراتین مو با روغن نارگیل و تخم مرغ

یکی از شیوه‌های کراتینه خانگی مو استفاده از روغن نارگیل و تخم مرغ است. کسی نیست که از خواص روغن نارگیل برای پوست و مو ناآگاه باشد. با درست کردن این ماسک مو در خانه می‌توانید با کمترین هزینه حالتی زیبا و صاف به موهای خود بدهید.

طرز تهیه آن به این صورت است که این مواد را با هم ترکیب کنید:

  • یک قاشق غذاخوری پر مایونز یا نصف استکان شیر پرچرب
  • یک عدد موز
  • دو قاشق غذاخوری عسل
  • یک عدد زرده تخم مرغ
  • یک قاشق روغن نارگیل

برای اینکه ترکیب بهتری به دست آورید، توصیه می‌کنیم که از یک مخلوط‌کن استفاده کنید. به این ترتیب مواد به خوبی با یکدیگر هم می‌خورند. بهترین زمان برای استفاده از این ترکیب قبل از حمام است. اکنون، وقت آن است تا آن را روی موهای خود قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه موهای خود را بشویید. همین کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید که نتیجه آن را ببنید.

کراتینه مو خانگی

کراتین مو با تخم مرغ، عسل و روغن زیتون

دیگر شیوه مقرون به صرفه در خانه که با آن می‌توانید کراتین‌مو انجام دهید، استفاده از تخم مرغ، عسل و روغن زیتون است. برای درست کردن این ترکیب باید از ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲ قاشق غذاخوری عسل استفاده کرده و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید.

قبل از حمام آن را ۱۵ دقیقه روی موها خود قرار دهید و سپس آبکشی کنید. در این ترکیب می‌توانید از مقداری پودر دارچین و آبلیمو نیز استفاده کنید.

قیمت بهترین محصولات مراقبت مو اورجینال

کراتین مو با روغن نارگیل، زیتون و نشاسته ذرت

برای به دست آوردن این ترکیب باید چهار قاشق چایخوری آب لیمو را با یک فنجان روغن نارگیل، دو قاشق چایخوری روغن زیتون و سه قاشق چایخوری نشاسته ذرت مخلوط کنید. حال این ترکیب باید حرارت ببنید.

حرارت را ملایم انتخاب کنید. این ترکیب با این حرارت باید حالت خمیری پیدا کند. ترکیب خمیری را روی موهای خود قرار دهید و اجازه دهید یک تا دو ساعت روی موها بماند.

کراتین مو خانگی با ماسک جو دو سر و آلوئه ورا

کراتین مو خانگی با ماسک جو دو سر و آلوئه ورا

مواد لازم جهت کراتینه مو در منزل به کمک این ماسک یک عدد آلوئه ورا کامل و 2 قاشق سوپ خوری جو دوسر بوده، که هر دو این مواد خاصیت‌های بسیاری برای مو دارند و هنگامی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، به خوبی می‌توانند سبب صاف و یکدست شدن موها شوند. جو دوسر در این روش خانگی کراتینه مو از آن جایی که غنی از پروتئین، مواد معدنی، عناصر و ویتامین‌های مختلفی است، جهت تغذیه، تقویت و مرطوب نمودن مو بسیار مفید است.

تاثیر آلوئه‌ورا در این ماسک خانگی کراتینه مو برای تقویت و رشد مو نیز بر هیچ کس پوشیده نیست و همه به این مسئله آگاه هستیم که آلوئه‌ورا بیش از 75 ماده مغذی در خود جای داده که آن را تبدیل به یک نرم کننده فوق‌العاده برای مو کرده است.

برای ساخت کراتینه خانگی مو ابتدا لازم است تا ژل آلوئه‌ورا را جدا کرده و با دو قاشق سوپ خوری جو دوسر مخلوط کنید. ترکیب را به اندازه‌ای هم بزنید تا حالت خمیری به خود گرفته، سپس این ماسک را روی موهای خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید مواد حدود 20 الی 30 دقیقه روی موها باقی بماند.

پس از گذشت این زمان می‌توانید موهای خود را با آب سرد شسته و شاهد تاثیر شگفت‌انگیز این ماسک خانگی در صاف و نرم شدن موهای خود باشید.

کراتینه مو با سس مایونز

کراتینه مو با سس مایونز

به جرات می‌توان سس مایونز را یکی از قدرتمندترین مواد برای صاف کردن مو با کراتین طبیعی دانست. سس مایونز از آن جایی که در ترکیبات خود روغن کانولا، روغن سویل، زرده تخم مرغ، سرکه و آب لیمو دارد، به خوبی می‌تواند به شما در کراتینه خانگی مو کمک کند و بهترین کراتین خانگی است.

برای این که بتوانید موهای خود را به وسیله سس مایونز صاف کنید، بهتر است از معتبر بودن برند سس اطمینان حاصل نمایید. برای شروع کراتینه خانگی با سس مایونز مو خود را با آب خیس کرده و در گام بعد باید سس را به آرامی روی موهای خود ماساژ دهید، به گونه‌ای که تمام موها به صورت کامل به سس آغشته شود.

یک کلاه رنگ یا یک پلاستیک را روی سر خود بکشید و اجازه دهید تا مواد به مدت نیم ساعت روی موهای شما باقی بماند. پس از گذشت این زمان موها را با آب گرم بشویید.

همچنین می‌توانید برای ساخت کراتین خانگی مو، یک عدد تخم مرغ را با یک چهارم لیوان ماست هم به سس مایونز خود اضافه کرده سپس ترکیب به دست آمده را روی موهایتان بگذارید.

عوارض کراتینه مو چیست؟

قبل از این که اقدام به کراتین‌مو کنید، باید به این نکته آگاه باشید که این کراتین‌مو با مواد شیمیایی، خطرات مخصوص به خود را دارد و با آگاهی به آن‌ها باید اقدام به این کار کنید تا از نتیجه آن رضایت داشته باشید. در ادامه این عوارض را به شما توضیح می‌دهیم.

قیمت کراتین مو

احتمال سرطان

شاید برای شما عجیب به نظر برسد، اما بهتر است بدانید که کراتین کردن مو احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد، چراکه کراتین ماده‌ای به نام فرمالدئید را در خود دارد که می‌تواند سبب این احتمال شود.

ریزش مو

ریزش مو یکی از عوارش دیگری است که باید هنگام کراتین‌مو در نظر داشته باشید. علاوه بر آن باید بدانید که موها در نتیجه کراتینه شدن ممکن است که نازک هم بشوند. برای مقابله با چنین عوارضی می‌توانید از دارو استفاده کنید که تحت نظر پزشک تجویز شده باشد.

دانستنی‌های جذاب:  هشدارهای مراقبت از مو رنگ شده

بروز حساسیت

یکی از شایع‌ترین عوارش کراتین این است که سبب بروز حساسیت و آلرژی در افراد می‌شود، مخصوصا در افرادی که زمینه آن را داشته باشند.

از بین رفتن ساختمان مو

درست است که موها در اثر کراتینه شدن درخشندگی پیدا می‌کنند، اما باید بدانید که این زیبایی به قیمت تغییر ساختمان مو ایجاد می‌شود.

قیمت کراتینه مو

بهترین مارک کراتینه مو چیست؟

انواع شامپو کراتینه به بازار عرضه شده است که از بهترین آن‌ها می‌توانیم به شامپو کراتینه لدورا اشاره کنیم. اما علاوه بر برند شامپو کراتینه مورد استفاده، فروشگاهی هم که از آن خرید می‌شود، مهم است. در فروشگاه مدیسه و بخش محصولات تقویت مو می‌توانید انواع این محصولات را مشاهده کرده و قیمت آنها را با هم مقایسه کنید. در مدیسه می‌توانید اطمینان داشته باشید که محصول موردنظر خود را با قیمت مناسبی خریداری می‌کنید.

قیمت انواع شامپو برند و باکیفیت خارجی

قیمت کراتینه مو چقدر است؟

قیمت کراتین مو بستگی به آرایشگاهی دارد که شما این کار را در آن انجام می‌دهید. همینطور بستگی به موادی دارد که با آن‌ها مو کراتینه می‌شود. در حالت کلی قیمت کراتین‌مو به موارد زیر بستگی دارد:

  • آرایشگاه مورد نظر
  • مواد کراتینه مورد استفاده
  • حجم موهای شما

آیا کراتین مو فقط برای خانم‌ها است؟

کراتینه مو

خیر، همانطور که موهای خانم‌ها در اثر حرارت یا مواد شیمیایی مختلف ممکن است آسیب ببیند، این احتمال برای موهای آقایان نیز وجود دارد. در نتیجه کراتینه مو مردانه نیز در آرایشگاه‌ها انجام می‌شود.

بالاخره کراتینه کنم یا نه؟

به طور خلاصه در این مقاله ما به این سوال پاسخ دادیم که کراتینه چیست و همینطور به شیوه‌های آن و عوارض آن اشاره کردیم. با خواندن دقیق این مقاله می‌توانید در نهایت این تصمیم را بگیرید که کراتین مو برای شما مفید است یا مضر. ترجیح می‌دهید در خانه آن را انجام دهید یا آرایشگاه؟ لطفا اگر تجربه خاصی در این زمینه دارید، در بخش نظرات آن را با خوانندگان دیگر درمیان بگذارید تا دوستان شما نیز بتوانند به خوبی آن را تجربه کنند.

 

منبع : medicalnewstoday

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *