استایل ماکسیمال چیست و چه تفاوت‌هایی با استایل مینیمال دارد؟

اگر با هنر مینیمال آشنایی دارید بهتر است بدانید در هنر، مکتبی نیز به نام «ماکسیمالیسم» هم وجود داشته که دقیقا نقطه مقابل مینیمالیسم می‌باشد. ماکسیمالیسم در هنرهای تجسمی بر اشباع فضا و ابعاد از طرح، رنگ و جزییات با حجم زیاد تاکید داشته و طی سالیان پی در پی هم در هنر نقاشی، هم در دیزاین و دکوراسیون، معماری و هم در صنعت مد و فشن اثرگذار بوده است.

استایل ماکسیمال که غالبا در بین سلبریتی‌ها بسیار محبوب است، در صنعت مد و فشن بر ترکیب اغراق‌آمیز و شلوغ طرح‌ها، رنگ‌ها و اکسسوری‌های فراوان در استایل تاکید دارد. در این مقاله از مدیسه ابتدا بر پیشینه استایل ماکسیمال مرورری کرده و سپس به ویژگی‌ها و المان‌های این استایل خاص و پرطرفدار خواهیم پرداخت‌.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

تاریخچه استایل ماکسیمال

تاریخچه استایل ماکسیمال

اگر می‌خواهید بدانید ریشه استایل ماکسیمال چیست باید گفت پیشینه ماکسیمالیسم در هنرهای تجسمی به دوران باروک و روکوکو در سده هیجدهم میلادی باز می‌گردد، زمانی که بعضی از هنرمندان به اشباع فضای آثار خود از طرح‌ها، رنگ‌ها و جزییات فراوان روی آوردند و معتقد بودند جهت غنی بودن در هر هنری باید از بیشترین میزان ترکیبات و جزییات در آثار استفاده نمود.

مکتب هنری ماکسیمالیسم بر نمایان کردن و نشان دادن همه جزییات دلالت داشت و زیبایی طرح را در افراط می‌دید.

اما پیشینه استایل ماکسیمال در مد و فشن را می‌توان در ابتدای دهه نود میلادی جستجو نمود، زمانی که طراحان مد و فشن ژاپنی سبک طراحی مینیمال را در صنعت مد و فشن جهان وارد کردند و متعاقبا افرادی در میان طراحان، سبک ماکسیمال را در تقابل با سبک مینیمال وارد صنعت مد و فشن کردند.

سبک ماکسیمالیسم قبل از همه مورد توجه سلبریتی‌ها به ویژه هنرمندان عرصه موسیقی پاپ قرار گرفت، زیرا سبک خاص، جسورانه و پر زرق و برق ماکسیمال بسیار جلب توجه می‌کرد و از آن جایی که سلبریتی‌ها علاقه داشتند در قلب توجه عکاس‌ها و رسانه‌ها قرار بگیرند این نوع پوشش به سبک خاص را چه برای شرکت در مراسم هنری و برنامه‌ها و چه برای استایل روزمره خود انتخاب می‌کردند.

به تدریج استایل ماکسیمال در میان عموم مردم طرفداران خاص خود را پیدا نمود و افرادی که دوست داشتند استایلی جسورانه داشته باشد به این سبک پوشش پرزرق و برق روی آوردند.

ویژگی های استایل ماکسیمال

ویژگی های استایل ماکسیمال

افراط، ابداع، بی‌پروایی، پیچیدگی و فرم‌های اغراق ‌شده از جمله بارزترین ویژگی‌های استایل و سبک ماکسیمال محسوب می‌شوند. در استایل مینیمال همه چیز، از برش لباس تا طرح و جنس پارچه‌ها بر سادگی و سهولت کاربری و همچنین استفاده بهینه از متریال و پارچه تاکید دارد، در حالی که در سبک ماکسیمال تمامی این قوانین و ویژگی‌ها نقض می‌شود؛ لباس‌ها ممکن است به صورت اور‌سایز طراحی شوند و مملو از طرح و تزیینات و تجملات باشند.

استایل مینیمال و ماکسیمال به نوعی دو نقطه مقابل هم هستند.

از لحاظ شلوغی و لایه ‌لایه بودن شاید بتوان استایلی مانند بوهو را به استایل ماکسیمال نزدیک دانست ولی این دو استایل در سبک پوشش و المان‌های خود با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارند چرا که در سبک ماکسیمال بر فرم‌گرایی، تجمل و زرق و برق تاکید بسیار زیادی می‌شود در حالی که در استایل بوهو به جای تجملات فراوان به سمت طرح‌های سنتی و بومی سوق پیدا می‌کنیم.

چطور به سبک ماکسیمال لباس بپوشیم؟

چطور به سبک ماکسیمال لباس بپوشیم؟

چنانچه می‌خواهید به استایل و سبک ماکسیمال لباس بپوشید باید به میزان کافی جسور باشید چرا که با پوشیدن انواع لباس‌های متفاوت با طرح‌های شلوغ و رنگ‌های اغراق شده جلب توجه خواهید کرد. ولی این شلوغی به معنای شلخته بودن نبوده، بلکه باید با در نظر گرفتن و توجه به سلیقه شخصی خود به نحوی هوشمندانه آیتم‌های ماکسیمال را با هم ترکیب کنید که استایل شما شلخته به نظر نرسد.

در انتخاب آیتم‌های ماکسیمال دست شما بسیار باز است، می‌توانید بر حسب سلیقه شخصی و نکاتی که به آن‌ها اشاره خواهیم نمود به سراغ انواع و اقسام آیتم‌های ماکسیمال رفته و استایل مورد‌ نظر خود را بسازید. همچنین آیتم‌هایی را که مد نظر دارید و در کمد لباس خود یافت نمی‌کنید را نیز می‌توانید از یک فروشگاه اینترنتی لباس ارزان تهیه کنید.

قیمت انواع لباس زنانه برند و لاکچری ترند سال

 

برش و سیلوئت لباس‌ها در سبک ماکسیمال

برش و سیلوئت لباس‌ها در سبک ماکسیمال

در سبک مینیمال برش لباس‌ها با بهینه‌ترین حالت ممکن و همچنین به دور از هر گونه مصرف‌گرایی انجام شده، در حالی که در استایل ماکسیمال زنانه کاملا برعکس است و لباس‌ها امکان دارد در بی‌قاعده‌ترین حالت خود طراحی شده اما در مجموع سیلووئت‌های زیبایی دارند.

به عنوان مثال بلوزی را انتخاب می‌نمایید که آستین‌های پف‌دار اغراق شده، سرشانه‌های بزرگ اپل‌دار و یا یک پاپیون بسیار بزرگ دارد و فرمی اغراق‌آمیز پدید آورده است. این الگو و رفتار مصرف‌گرایانه در استایل ماکسیمال مردانه نیز کاملا مشهود است.

پالت رنگی

پالت رنگی

مینیمال و ماکسیمال همان‌گونه که اسامی متضادی دارند در ویژگی‌ها و مشخصات ظاهری هم برعکس یکدیگر هستند. اگر در سبک مینیمال از رنگ‌های خنثی، سرد و اصلی استفاده می‌کنیم، در استایل ماکسیمال به سراغ رنگ‌های تند و بولد و گرم می‌رویم.

هر چه ترکیب‌های رنگی فراوان‌تری را در آیتم‌های خود داشته باشید استایل شما به ماکسیمال نزدیک‌تر است. به عنوان مثال رنگ‌هایی همچون صورتی تیره یا پررنگ، فسفری، نارنجی، طلایی، قرمز پررنگ و بنفش رنگ‌هایی هستند که در استایل به سبک ماکسیمال غالبا مورد کاربرد قرار می‌گیرند.

مطالب مرتبط:  آشنایی با استایل مونوکروم و رازهای جذابیت با این استایل

 

طرح زمینه و چاپ لباس‌ها

طرح زمینه و چاپ لباس‌ها

طرح چاپ و زمینه روی لباس‌ها بسیار در سبک ماکسیمال اهمیت دارد، در استایل کژوال غالبا سعی می‌کنیم یکی از آیتم‌ها را طرح‌دار و سایر آیتم‌ها و المان‌ها را ساده انتخاب کنیم تا استایل ما شلوغ نباشد، اما در استایل به سبک ماکسیمال می‌توان به سراغ انواع و اقسام طرح‌های مختلف رفته و آن‌ها را با هم ترکیب کرد.

به عنوان مثال می‌توان گفت پیراهن چهارخانه خود را با دامن گل‌دار بپوشید یا یک شلوار با طرح‌های انتزاعی انتخاب نموده و آن را با یک بلوز خال خالی ست کنید. انواع و اقسام گل‌دوزی و دیگر تزیینات لباس هم استایل شما را بیشتر به سبک پوشش ماکسیمال نزدیک می‌کنند.

استایل ماکسیمال در ایران نیز به سرعت در حال فراگیر شدن بوده و استایل مردانه ماکسیمال می‌تواند شامل کت‌های گل‌دوزی‌شده طرح‌دار و یا کراوات‌های طرح‌داری که با پیراهن‌های مردانه طرح‌دار ست می‌شوند باشد. آیتم‌های براق یا درخشان نیز بسیار با استایل ماکسیمال هماهنگی داشته، به عنوان مثال می‌توانید یک دامن ساتن طلایی به آیتم‌های رنگارنگ خود اضافه کنید و یک استایل جذاب ماکسیمال بسازید.

مطالب کاربردی:  داشتن استایلی جذاب به سبک Color Blocking با ۶ روش ساده

 

اکسسوری در استایل ماکسیمال

اکسسوری در استایل ماکسیمال

اکسسوری‌ها شاید مهم‌ترین قسمت در استایل به سبک ماکسیمال باشند. هر چه اکسسوری‌های شما خاص‌تر، شلوغ‌تر و پر زرق و برق‌تر باشند بیشتر به سبک ماکسیمال نزدیک می‌شوید.

انواع مختلف کفش‌ها و کیف‌هایی که طرح‌دار می‌باشند یا فرم‌های خاص و اغراق شده و رنگ‌های پررنگ دارند، برای سبک ماکسیمال مناسب هستند.

زیورآلات خاص و فرم‌دار یا زیورآلات شلوغ با مهره‌های درشت و نگین‌های فراوان، عینک‌های آفتابی خاص یا کمربندهای سگک دار تزیین شده و… از جمله اکسسوری‌های ماکسیمالی هستند که می‌توانند بر زرق و برق، چشم‌نوازی، پیچیدگی و شلوغی استایل شما بی‌افزایند.

سبک ماکسیمال برای کودکان

سبک ماکسیمال رنگارنگ و مملو از جزییات است پس برای کودکان هم سبکی جذاب و هیجان‌انگیز محسوب می‌شود. اصول ست کردن لباس به سبک ماکسیمال برای کودکان کاربرد بیشتری دارد. به سراغ آیتم‌های طرح‌دار و رنگارنگ دخترانه و پسرانه رفته و آن‌ها را به زیبایی با هم ترکیب کنید. اکسسوری‌های جذاب کودکانه نظیر کلاه‌های جذاب بچگانه، گیره سر‌ و ربان‌ خوش‌ رنگ و زیبا، جوراب شلوارهای طرح‌دار و رنگارنگ و … را در استایل ماکسیمال بچه‌گانه به کار بگیرید.

استایل ماکسیمال، گزینه‌ای جسورانه برای روزمره شما

استایل ماکسیمال، گزینه‌ای جسورانه برای روزمره شما

استایل ماکسیمال می‌تواند یک سبک هیجان انگیز باشد، چراکه در انتخاب آیتم‌های خاص و متنوع دستتان باز می‌باشد. می‌توانید به آسانی آیتم‌هایی که فرم‌دار و طرح‌دار هستند را تهیه کرده و دیگر نگرانی درباره ست کردن آن‌ها نداشته باشید.

مطالب پربازدید:  استایل شخصی چیست و چطور استایل شخصی‌مان را پیدا کنیم؟

 

برای مثال دیگر نگران این نیستید که کیف طرح‌دار رنگارنگی را که در کمد دارید را با کدام یک از لباس‌های خود ست نمایید. با الهام از استالیست‌های ماکسیمال می‌توانید لباس‌های طرح‌دار و یا آیتم‌های رنگارنگ خود را با هم ترکیب نمایید و استایلی متفاوت و در عین حال بسیار چشم‌گیر خلق کنید.

 

منبع : vogue

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *