میسلار واتر چیست

اگر به کمد لوازم بهداشتی اشخاص معروف (یا هرشخصی که از سلامت و زیبایی پوست برخوردار است) نگاهی بیاندازید، احتمالا یک بطری میسلار واتر مشاهده خواهید کرد. میسلار واتر که ظاهری بسیار شبیه به آب طبیعی دارد، از فرمولاسیونی برخوردار بوده که در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌تواند آرایش صورت شما را در مرحله اولیه پاک نماید.

در فرانسه سالیان بسیاری بوده که استفاده از میسلار واتر جهت تمیز کردن پوست محبوبیت پیدا کرده است. این محصول چند سالی شده که به کشور ما ایران هم وارد شده است که مراحل پاک نمودن آرایش پوست بسیاری از خانم‌های ایرانی نیز با استفاده از میسلار واتر شروع می‌شود. در ادامه می‎خواهیم به شما بگوییم که میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد، پس همراه ما باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر یک پاک کننده صورت بوده که به حذف چربی اضافی و آلودگی‌ها از روی پوست شما کمک کرده و موجب می‌شود پوستی نرم و جذاب داشته باشید. آب میسلار از میسل یا ذراتی برپایه روغن درست شده است. میسل‌ها آلودگی‌ها و مواد زائد را جذب نموده و پوست شما را پاکسازی می‌نمایند.

میسلار واتر یک محلول پاک‌کننده با طیف گسترده می‌باشد و می‌تواند انواع محصولات آرایشی از جمله کرم‌های فونداسیون صورت و محصولات آرایشی چشم را پاک نماید. همچنین عرق و چربی اضافی پوست را نیز از میان برمی‌دارد. در بیشتر موارد، محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و پاک‌کننده‌های مواد آرایشی از یکدیگر مجزا هستند، ولی با استفاده از میسلار واتر در حقیقت با یک تیر دو نشان خواهید زد.

ترکیبات یا فرمولاسیون میسلار واتر چیست؟

ترکیبات یا فرمولاسیون میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر آب تصفیه شده به همراه مواد آبرسانی مثل گلیسیرین و غلظت اندکی از سورفاکتانت‌های بسیار ملایم است. مولکول‌های این سورفاکتانت‌های ملایم به صورت طبیعی با یکدیگر ترکیب شده و کره‌های میکروسکوپی موسوم به میسل را تشکیل داده که خاک و روغن را جذب می‌نماید.

زمانی که یک پنبه یا پد آغشته به بهترین میسلار واتر را در امتداد صورت خود می‌کشید، میسل‌ها آرایش، سبوم و هرگونه آلودگی دیگری را از روی پوست جذب می‌نمایند. فرمول میسلار واترها تا حدی سبک و ملایم بوده که دیگر نیازی به شستشو نیست ولی متخصصین پوست پیشنهاد اکید کرده که بعد از استفاده از میسلار واتر حتما بار دیگر پوست خود را با شوینده مخصوص شستشو داده تا باقی مانده مواد آرایشی پوست شما به صورت کامل تمیز شود.

به وسیله میسلار واترها، حتی سخت‌ترین آرایش‌های ضد آب هم به آسانی و بدون تحریک پوست تمیز می‌شود. دبرا جلیمانن متخصص پوست، در رابطه با میسلار واترها می‌گوید : این مواد بدون الکل بوده و تنها از مولکول‌های میسل (جذب کننده گرد و غبار و آلودگی) تشکیل شده که جهت جذب آرایش و پاک نمودن آن از روی پوست بسیار مناسب هستند.

فرق میسلار واتر با تونر چیست؟

فرق میسلار واتر با تونر چیست

زمانی که از تفاوت تونر و میسلار واتر صحبت می‌کنیم، باید به اجزای تشکیل‌دهنده‌ آن‌ها اشاره نماییم. تونر از ترکیباتی مثل آنتی‌اکسیدان، هومکتانت مثل گلیسیرین و اسید تشکیل شده است، در حالی که جهت تولید میسلار واتر از آب تصفیه شده، گلیسیرین و سورفکتانت‌های ملایم به کار گرفته می‌شود. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های تونر و میسلار واتر به زمان استفاده از آن‌ها مرتبط است.

میسلار واتر یک پاک‌کننده‌ ملایم بوده که باید از آن در مرحله‌ پاکسازی پوست و پیش از شستن صورت با شوینده استفاده نمایید. ولی تونر پس از شوینده استفاده می‌شود، چرا که جهت متعادل کردن pH پوست و آماده‌ سازی آن جهت مرطوب کردن طراحی شده است.

بهتر است بلافاصله پس از شستن صورت، وقتی که پوست هنوز مرطوب است، از تونر استفاده نمایید. این کار به نفوذ بهتر دیگر محصولات به درون پوست کمک می‌کند. اگر شوینده‌ شما pH متعادلی دارد، می‌توانید در صورت تمایل از تونر صرف‌نظر نمایید. آخرین موردی که می‌توان از آن به منظور تفاوت تونر و میسلار واتر یاد نمدو، کاربرد این دو محصول است. شما می‌توانید از میسلار واتر جهت پاک کردن آرایش سبک استفاده نمایید، ولی تونر برای این کار مناسب نمی‌باشد.

میسلار واتر برای انواع پوست

میسلار واتر برای انواع پوست

میسلار واترها برای انواع متفاوت پوست با فرمولاسیون‌های متنوع ظاهر شده‌اند و انواعی از میسلار واتر را می‌توان پیدا کرد که مخصوص پوست‌های مختلف است.  Francesca Fusco ، متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره، در رابطه با میسلار واترها گفته است: این مواد به طور اختصاصی برای پوست‌های مستعد آکنه بسیار مناسب هستند، به هیچ عنوان پوست را خشک نکرده و باقی مانده آرایش را از روی پوست کاملا پاک می‌نمایند.

ایشان می‌گویند که برای بیماران خود استفاده از بهترین میسلار واتر را جهت تمیز کردن پوست و تجدید ضد آفتاب در تابستان پیشنهاد می‌دهند.

قیمت انواع میسلار واتر با کیفیت و اورجینال

 

کدام نوع پوست می‌تواند از آب میسلار استفاده نماید؟

کدام نوع پوست می‌تواند از آب میسلار استفاده نماید؟

بسیاری از محصولات مراقبت از پوست برای انواع پوست مناسب نیستند. با این وجود، آب میسلار یکی از معدود محصولات بهداشتی بوده که می‌تواند صرف نظر از این که پوست شما معمولی، حساس، مختلط یا چرب باشد، مورد استفاده قرار بگیرد.

میسلار واتر مخصوص انواع پوست: این نوع از میسلار واترها جهت پاکسازی تاثیرگذار، پاک کردن آرایش و شادابی پوست تولید شده‌اند و برای انواع پوست، حتی پوست‌های حساس بسیار مناسب هستند.

میسلار واتر مخصوص پوست های چرب: ساخته شده جهت کمک به پاکسازی منافذ پوست و کاهش برق پوست ناشی از چربی اضافه آن.

میسلار واتر مخصوص انواع پوست حساس: آب میسلار به علت خاصیت پاک‌کنندگی ملایم و خاصیت مرطوب‌کنندگی که دارد، به یک محصول پرطرفدار مراقبت از پوست در سرتاسر جهان تبدیل شده است. آب میسلار نه تنها برای پوست‌های حساس مناسب است، بلکه به علت آن که زمان مصرف آن، نیازی به مالش جهت پاکسازی نیست، به نواحی حساس پوست مثل زیر چشم آسیب نمی‌رساند. از همه مهم‌تر این که، آب میسلار برای انواع پوست مناسب است، حتی برای کسانی که دارای پوستی حساس هستند.

میسلار واتر برای دوستداران آرایش: چنانچه طرفدار زیبایی هستید و بیشتر اوقات آرایش سنگین می‌کنید، از انواعی از آب میسلار استفاده کرده که می‌تواند ریمل ضد آب را پاک نماید. این نوع از آب میسلار به حدی قوی بوده که قادر است تا محصولات آرایشی ماندگار و ضدآب را از بین ببرد، ولی همچنان حتی برای پوست‌های حساس می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. زمان خرید آب میسلار، به برچسب روی بطری آن دقت کنید. به طور معمول روی برچسب‌ها نوشته شده که این محصول مناسب چه نوع پوستی است. مطمئن شوید که محصولی را انتخاب نموده که با نیازهای خاص پوست شما مطابقت دارد.

مطالب کاربردی:  روتین پوستی نرمال، مراقبت از پوست معمولی

 

نحوه استفاده از میسلار واتر

نحوه استفاده از میسلار واتر

یکی از مهم‌ترین دلیل‌های محبوبیت میسلار واترها راحتی استفاده از آن است. فکر کنید شب هنگام، خسته از کار و فعالیت روزانه قصد دارید به رختخواب بروید که به یاد صورت آرایش کرده خود می‌افتید و خستگی بیش از اندازه اجازه شستن صورت را به شما نمی‌دهد.

میسلار واتر در این زمان‌ها بسیار کاربردی و مفید است، چرا که افزون بر کارایی فوق‌العاده‌ای که دارد، به آب کشی هم نیاز ندارد و فقط با آغشته کردن یک پد یا تکه‌ای پنبه و کشیدن آن بر روی صورت در کم‌تر از 5 دقیقه می‌توانید تمامی آرایش صورت خود را تمیز نمایید و با خیالی آسوده به رخت‌خواب بروید. البته شایان ذکر است که این نوع پاک کردن آرایش را برای همیشه نمی‌توانید استفاده نمایید بلکه بهتر است جهت پاک کردن پوست خود زمان بیشتری اختصاص داده تا از مشکلات آتی در امان باشید.

نحوه استفاده از میسلار واتر

جهت تمیز کردن چشم‌ها و لب‌ها به وسیله میسلار واتر بهتر است پد را به مدت چند ثانیه روی چشم یا لب نگه داشته تا مواد آرایشی به خوبی پاک بشود و احتیاجی به محکم کشیدن پد و صدمه رساندن به چشم و لب نباشد. بعد از انجام این کار خواهید دید که چه تاثیر بی‌نظیری در تمیز کردن و محافظت از پوست شما خواهد داشت. نکته‌ای که در رابطه با میسلار واتر باید بدانید این است که اگر یک روز آرایش نکرده‌اید، تصور نکنید که نمی‌توانید یا نباید از میسلار واتر استفاده نمایید.

همه ما چه آرایش داشته باشیم و چه نداشته باشیم در معرض آلودگی‌های محیطی خواهیم بود که این آلودگی به وسیله پوست ما جذب شده و باید در پایان روز آن‌ها را از پوست پاک کنیم. میسلار واتر جهت پاک کردن آلودگی از پوست صورت هم استفاده می‌شود و به همین علت آقایان (به خصوص زمانی که فعالیت بدنی زیادی داشته‌اند و سموم از طریق پوست دفع شده است) نیز قادرند تا جهت پاکسازی پوست خود از بهترین میسلار واتر استفاده نمایند.

مزایای میسلار واتر چیست؟

مزایای میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر یک محصول مراقبت از پوست چند منظوره بوده که به منظور پاک‌کننده صورت جهت کمک به پاک کردن آرایش، آلودگی و چربی از روی سطح پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. میسلار واترها همچنین قادرند تا با افزایش قابلیت نفوذپذیری پوست سبب نفوذ سرم‌های ویتامین و کرم‌های ضد‌چروک و .. به لایه‌های عمیق‌تر پوست بشوند.

مطالب پربازدید:  تفاوت تونر و سرم صورت، کدام یک برای پوست صورت بهتر است؟

 

سخن پایانی

میسلار واتر چیست؟ میسلار واتر یک محصول فوق‌العاده جهت پاکسازی پوست از آلودگی‌های محیطی است. هم‍‌چنین می‌توان از این محصول بهداشتی جهت پاک کردن آرایش صورت و چشم استفاده نمود. این محصول بدون آن که پوست صورت را خشک نماید، مواد آرایشی سنگین، ضدآفتاب، آلودگی های ناشی از تعریق و چربی اضافی پوست را از بین برده و پوست را شاداب و شفاف می‌کند.

بعد از استفاده از این محصول هیچ نیازی به آبکشی وجود ندارد، در نتیجه به سادگی می‌توان از آن در خارج از خانه، در طبیعت، باشگاه ورزشی و… استفاده نمود. همچنین بهتر است جهت تهیه بهترین میسلار واتر مناسب خود از برندهای معتبر به فروشگاه‌‌های معتبر لوازم آرایشی بهداشتی مراجعه نمایید.

 

منبع : medicalnewstoday

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *