استایل مونوکروم چیست و رازهای جذابیت با این استایل چیست؟

اگر بهدنبال استایلی جذاب و در عین حال یکدست هستید، بدون شک استایل مونوکروم بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این استایل بهدلیل یک رنگ بودن ظاهر شما را بسیار شیک و ساده نشانمیدهد. سبک مونوکروم از زمان ۱۹۶۰ در بین سلبریتیها، طراحان و سایر افراد رواج پیدا کرد.

امروزه این استایل جز بهترین استایلها محسوبمیشود که به بلندتر و لاغرتر دیده شدن افراد کمک بسیاری می‌کند. اگر میخواهید بدانید که استایل مونوکروم برای چه افرادی مناسب است، با ما تا ادامه این مقاله همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

استایل مونوکروم چیست؟

استایل مونوکروم چیست؟

شیک پوشی همیشه یکی از دغدغههای اصلی مردان و زنان بوده است. مونوکروم جز استایلهایی محسوبمی‌شود که به‌ هیچ‌وجه از مد نمیافتد و در طول سالیان طولانی هویت خود را حفظ کرده است.

در واقع مونوکروم از دو واژه مونو بهمعنای تک و کروم بهمعنای رنگ تشکیل میشود که در کل به استایل تک رنگ معروف است. یکپارچگی این استایل به کسانی که بهدنبال سادگی و جذابیت هستند، کمک میکند که در هر جمعی بسیار متفاوت ظاهر شوند.

البته تناژ و سایههای رنگی همراه با بافت پارچه نیز در برخی از استایلهای مونوکروم به چشم میخورد که موجب جذابیت بیشتر آن میشود. بهعنوان مثال کسانی که استایل مونوکروم کرم را انتخاب کردهاند میتوانند از تناژ رنگ کرم برای حفظ تعادل و عمق بخشیدن به استایل خود استفادهکنند.

ویژگی‌های مهم استایل مونوکروم زنانه چیست؟

ویژگی‌های مهم استایل مونوکروم زنانه چیست؟

استایل تک رنگ یا مونوکروم دارای ویژگیهای مشخصی است که با در نظر گرفتن هر کدام از آن‌ها، زیبایی شما دو چندان نشان داده خواهد شد.

پوشش یک دست بدون شک مورد علاقه بسیاری از مردان و زنان است‌. اما عدم در نظرگرفتن ویژگیهای این استایل ممکن است جذابیت شما را تحتتاثیر قرار دهد. در ادامه ویژگیهای مهم استایل مونوکروم مردانه و زنانه را بررسی میکنیم.

رنگ لباس

رنگ لباس

بدون شک انتخاب رنگ یکی از مهمترین عواملی است که در جذابیت استایل مونوکروم نقش اساسی را ایفا میکند. در واقع تمامی رنگهای تیره و روشن در استایل تک رنگ قابل استفاده هستند. با این حال رنگهای مشکی و تیره برای این استایل طرفداران بیشتری دارند. زیرا در این صورت به ظاهری شیک، مدرن و ساده دست پیدا خواهید کرد.

البته استفاده از تونالیتههای رنگ اصلی در این استایل نیز مجاز است و تنها نکتهای که باید در این خصوص بدانید چگونگی ترکیب رنگها و استفاده از آن‌ها است. در این صورت طیفها و سایههایی با تناژهای رنگی نزدیک بههم استایل شما را مزین خواهند کرد.

بهعنوان نمونه اگر استایل مونوکروم سبز را میپسندید با استفاده از تونالیتههای رنگ سبز بسیار شیک و مدرن به نظر خواهید آمد. البته در انتخاب رنگ لباس باید به عوامل متعددی همچون: رنگ پوست، رنگ مو، رنگ چشم و جنسیت خود نیز توجه کنید.

بافت لباس

بافت لباس

سادگی یکی از مهمترین ویژگیهای استایل مونوکروم است. با این حال برای تغییر یکنواختی و جذابیت بیشتر استایل خود، بافت پارچه را نیز مد نظر قرار دهید. اگر رنگهای کم رنگ و بی جان را برای استایل خود انتخاب میکنید، با استفاده از پارچههایی با طرح و بافت متفاوت، تغییرات جزیی را در استایل مونوکروم زنانه خود ایجاد کنید. در این صورت دیگر خسته و کسلکننده به نظر نخواهید آمد.

لباسهایی با پارچههای ابریشمی، کبریتی، کتان، ساتن و غیره تنوع بصری بی‌نظیری را در استایل شما ایجاد میکنند و جذابیت را به پوشش شما هدیه میدهند.

قیمت انواع لباس زنانه جدید و خاص ترند سال

 

مدل لباس

مدل لباس

ست کردن لباسها با یک رنگ، بدون شک کاری بسیار ساده به نظر میآید. اما باید بگوییم که انتخاب مدل لباس یکی از عواملی است که این سبک را خارقالعاده جلوه میدهد. تعادل و هارمونی در این سبک با انتخاب درست و اصولی مدل لباس بهراحتی قابل ایجاد است.

در این سبک پوشش علاوه بر رنگ، بافت و سایههای رنگی باید از مدل لباس زنانه شیک مناسب با اندام هر فرد استفادهکرد. در این صورت تعادل و بالانس در پوشش مونوکروم خود را بهتر نشانمیدهد. بهعنوان نمونه افرادی که دارای قد کوتاه هستند، بهتر است از لباسهایی با رنگهای براقتر و با تناژ رنگی روشنتر در قسمت پایین تنه خود استفادهکنند.

همچنین به مردان و زنان چاق نیز برای لاغرتر دیده شدن، رنگ تیره این استایل پیشنهاد میشود. در این صورت علاوه بر حفظ سادگی، هارمونی و تعادل این استایل نیز حفظ خواهد شد.

لباس زنانه شیک برای زنان کوتاه‌قد

لباس زنانه شیک برای زنان

همان‌طور که گفته شد استایل مونوکروم که به آن استیل تک رنگ نیز میگویند برای تمامی مردان و زنان جذابیت و سادگی را به ارمغان میآورد. این سبک پوشش بسیار زیبا و ساده با سایهها و تونالیتههای رنگ اصلی نیز قابل ست کردن است و پوشش را از یکنواختی و بی روحی تغییر میدهد.

اگر تصور می‌کنید که با انتخاب این استایل بسیار یکنواخت دیده خواهید شد، باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید. زیرا علاوه بر استفاده از تونالیتههای رنگی، میتوانید پارچههایی با بافت و الگوهای متنوع را نیز در استایل خود کار ببرید.

همچنین با انتخاب مدل لباس متناسب با اندام خود جذابیت استایل مونوکروم ایرانی را بیش از پیش به رخ همگان بکشید. در ادامه راهنماییهایی را برای جذابتر دیده شدن این پوشش به شما ارائه میدهیم.

انتخاب مانتوهای کوتاه

انتخاب مانتوهای کوتاه

در صورتی که قد کوتاهی دارید، از مانتوها یا پیراهنهای کوتاهتر استفادهکنید. زیرا مانتوهای بلند موجب کوتاهتر دیده شدن شما میشوند. همچنین با قرار دادن پیراهن در شلوار قد شما بلندتر از قبل دیده خواهد شد.

استفاده از مانتوها و لباس‌های اندامی

با استفاده از لباسهای تنگ و اندامی توجه به بدن شما جلب میشود و قد کوتاه شما به چشم نخواهد آمد.

مطالب مرتبط:  معرفی گرانج چیست و 10 ایده استایل گرانج مردانه و زنانه

 

انتخاب لباس‌هایی با خطوط عمودی

لباس‌هایی با خطوط عمودی

خطوط عمودی موجب لاغرتر و بلندتر دیده شدن شما میشود. از این رو انتخاب لباسهایی با الگوهای عمودی بهترین گزینه برای کسانی است که قصد دارند با پوشش مونوکروم بلندتر دیده شوند.

استفاده از لباس زنانه شیک با پارچه استرچ، کشی و کمرکشی

لباس زنانه شیک با پارچه مناسب

از آنجایی که لباسهای کمرکش اندام را حجیمتر نشانمی‌دهد، انتخاب این مدل از لباسها برای کسانی که بهدنبال درشتتر دیده شدن هستند، مناسب است.

انتخاب رنگ‌های تیره به‌جای روشن

بدون شک این استایل با رنگ تیره جذابتر دیدهمیشود. رنگهای تیره برای لباس مردانه شیک نیز کارایی بالایی دارند و بهترین گزینه برای پوشش مردان با سبک مونوکروم هستند. البته استفاده از سایهها و طیفهای رنگی هماهنگ با رنگ اصلی نیز این استایل را زیباتر و متنوعتر نشانمیدهد.

پوشیدن کفش مناسب در استایل مونوکروم مردانه

پوشیدن کفش مناسب در استایل مونوکروم مردانه

انتخاب کفش مناسب در این استایل روی جذابیت آن تاثیر فراوانی دارد. با انتخاب کفشی نزدیک به رنگ استایلتان هماهنگی و هارمونی را در کل پوشش خود مشاهده خواهید کرد. برای خرید بهترین کفش برای استایل مونوکروم بهتر است به فروشگاه اینترنتی لباس مراجعه کنید و متناسب با سلیقه خود کفش مناسبی را سفارش دهید.

استایل مونوکروم، انتخابی برای شیک پسندان

مطالب پربازدید:  معرفی استایل ویمسیکال و 5 استایل معروف دیگر در جهان

 

در نتیجه باید بگوییم که استایل مونوکروم یکی از محبوبترین و در عین حال جذابترین استایلهای لباس است که هیچگاه تکراری نمیشود. تک رنگ بودن این استایل در کنار جزئیات آن تمامی مردان و زنان را به خود علاقه‌مند کرده است.

در این سبک از پوشش استفاده از بافتهای متنوع پارچه، تونالیتههای رنگی، مدلهای خاص و غیره جذابیت آن را دو چندان میکند و موجب تنوع بصری این سبک میشود. از این رو بسیاری از افراد برای محیطهای کاری و قرارهای رسمی این استایل را انتخاب میکنند.

 

منبع : nytimes

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *