کرم پودر دائم چیست و چه عوارضی دارد؟

کرم پودر دائم چیست؟ استفاده از کرم پودر موجب می‌شود پوست شما بدون استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی، صاف، یکدست و بدون هیچ گونه لکی باشد. روزانه ممکن است مجبور باشید زمان بسیار زیادی را صرف استفاده از کرم پودر، تجدید آن و شستن صورت خود نمایید؛ ولی با کرم پودر دائم یا مزووایت پوست شما همیشه زیبا و بی‌نقص خواهد بود.

یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها جهت بهبود وضعیت پوست، شادابی و روشن شدن آن و مقابله با مشکلات پوستی، کرم پودر دائم بوده که شما را برای مدتی طولانی از استفاده کرم‌ پودر بی‌نیاز می‌کند. این روش به وسیله یک شرکت لهستانی در سال ۲۰۱۳ پس از انجام سه سال تحقیقات علمی در نمایشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی سیدنی معرفی شد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

چنانچه برای شما هم سوال پیش آمده که کرم پودر دائمی صورت چیست، چه مزایا و معایبی دارد و برای چه افرادی مناسب می‌باشد، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

کرم پودر دائم چیست؟

کرم پودر دائم چیست؟

تزریق کرم پودر دائم به پوست که به آن BB Glow یا مزووایت هم گفته می‌شود؛ روشی جهت زیبا، روشن و صاف کردن همیشگی پوست محسوب می‌شود. این روش برای نخستین بار در سال 2013 در کشور لهستان ابداع شد و پس از آن مورد استقبال مردم در کشورهای رومانی، استرالیا و … قرار گرفت.

کرم پودر دائم در سال 2014 انقلاب بزرگی در صنعت آرایش و زیبایی به وجود آورد. در تزریق کرم پودر دائمی با دستگاه از تکنیک میکرونیدلینگ استفاده شده و به کمک سوزن‌های ریز نانو، پیگمنت‌ها و رنگدانه‌ها به پوست وارد می‌شوند.

کرم پودر دائم چیست؟

با توجه به اینکه؛ این تزریق در لایه سطحی پوست صورت می‎‌گیرد، به طور معمول بدون خون‌ریزی است. اگر می‌خواهید بدانید که کرم پودر دائم چقدر ماندگاری دارد؟ باید بگوییم که ماندگاری کرم پودر دائم حدود 6 الی 8 ماه بوده و پس از پایان دوره تزریق، پوست شما 2 الی 3 درجه روشن‌تر خواهد شد. این روش افزون بر صورت، روی نواحی خاصی از بدن مثل آرنج و زانو هم قابل استفاده است.

فواید کرم پودر دائم چیست؟

فواید کرم پودر دائم چیست؟

همان‌گونه که می‌دانید استفاده از کرم پودر سبب بسته شدن منافذ پوست می‌شود، ولی کرم پودر دائم یا مزووایت ، منافذ پوست را باز نگه داشته و به آن‌ها اجازه تنفس می‌دهد. افزون بر این، این روش هیچ گونه درد و خونریزی نداشته و بعد از انجام آن هم نیازی به استراحت نخواهید داشت.

از فواید کرم پودر دائم می‌توان به مواردی مثل از بین بردن تیرگی زیر چشم، رفع کک و مک، کمک به جوانسازی پوست و درخشان شدن آن اشاره نمود. همچنین این روش جهت تصحیح رنگ پوست بیماران مبتلا به سرطان و کسانی که ضایعات پوستی مثل زخم و جای سوختگی دارند هم مناسب است.

دیگر فواید کرم پودر دائم عبارت هستند از:

  • آراستگی بدون نیاز به آرایش کردن
  • مناسب برای ورزشکاران
  • کاهش مقدار ملانین در پوست
  • کمک به بهبود و رفع چین و چروک
  • خنثی کردن رادیکال‌های آزاد

کرم پودر دائمی چه عوارضی دارد؟

کرم پودر دائمی چه عوارضی دارد؟

اکنون که می‌دانید کرم پودر دائم پوست چیست و چه مزایایی دارد، باید بگوییم این روش معایبی نیز دارد که ممکن است پوست شما را دچار مشکلات جدی نماید. در ادامه برخی از این عوارض را برای شما توضیح داده‌ایم.

کرم پودر دائم دارای فلزات سنگینی مثل، آهن، زینک، سرب، جیوه و … بوده که برای پوست بسیار سنگین به شمار می‌روند. بالا بودن غلظت این عناصر سنگین در لوازم آرایشی، برای پوست سمی و خطرناک می‌باشد.

همچنین ممکن است هر یک از این ترکیبات آلرژی‌زا بوده و موجب بروز حساسیت شوند. افزون بر این، با توجه به اینکه مزووایت روی ناحیه وسیعی از پوست انجام می‌گردد، در صورت بروز عوارض و آلرژی، کل پوست صورت را دچار مشکل کرده و درمان آن بسیار پرهزینه و سخت خواهد بود.

یکی از خطرناک‌ترین عوارض کرم پودر دائم این است که بدن شما با رنگ‌ها همچون یک جسم خارجی برخورد نماید و به آن‌ها واکنش نشان دهد. در این حالت شما شاهد خون‌ریزی، درد و تاول‌های بزرگ و برجسته‌ای خواهید بود که عواقب جبران ناپذیری دارد. همچنین در صورتی که این کار توسط اشخاص غیر حرفه‌ای صورت گیرد، منجر به تغییر رنگ پوست نیز می‌شود.

به طور معمول این عارضه 2 هفته پس از تزریق رخ داده و درصورتی که در این مرحله به سرعت به یک شخص حرفه‌ای جهت تصحیح آن مراجعه نکنید، تبدیل به یک مشکل جدی برای شما خواهد شد. البته نیاز است بدانید گاهی عوارض کرم پودر دائم با گذر زمان و در طولانی مدت پدیدار خواهند شد.

قیمت انواع لوازم آرایش صورت لوکس و اورجینال

 

کرم پودر دائم از چه موادی تشکیل شده است؟

کرم پودر دائم از چه موادی تشکیل شده است؟

جهت دانستن عوارض کرم پودر دائم صورت افزون بر شناخت نحوه انجام تکنیک، باید به مواد تشکیل‌دهنده این کرم پودر که به لایه‌های سطحی پوست تزریق می‌شوند هم دقت کنیم. کرم پودر دائم شامل ترکیبات شیمیایی و گیاهی است. پلی آمید، آلبوتین و ناسین موادی می‌باشند که موجب روشن‌کنندگی در کرم پودر دائم می‌شوند.

همچنین گفته می‌شود در کرم پودر دائم مواد آبرسانی نیز به کار رفته است که به جوان‌سازی، رفع چین و چروک و خشکی پوست کمک شایانی می‌کند و موجب روشن شدن پوست می‌شود. ولی اگر به تمام مواد تشکیل‌دهنده آن دقت کنیم، متوجه وجود عناصری و فلزات سنگینی مثل سرب، جیوه، کادمیم و آهن می‌شویم که در دراز مدت قادرند تا خطرات جدی برای سلامتی ما به همراه داشته باشند.

چه افرادی نباید از کرم پودر دائم استفاده کنند؟

چه افرادی نباید از کرم پودر دائم استفاده کنند؟

انجام مزووایت برای افراد مبتلا به سرطان پوست و بیماری‌های پوستی، بیماران دیابتی یا کسانی که نقص سیستم ایمنی دارند، به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. همچنین در صورتی که پوست شما حساس است، ممکن است انواع زائده‌های پوستی مثل گوشت اضافه، کلوئید، ناهمواری و … برای شما ایجاد گردد.

مطالب پربازدید:  اصول آرایش جنیفر لوپز برای حفظ زیبایی

 

نکات مهم در رابطه با کرم پودر دائم چیست؟

نکات مهم در رابطه با کرم پودر دائم

چنانچه می‌خواهید با استفاده از این روش، پوست خود را صاف و یکدست نمایید، پیشنهاد می‌کنیم جهت پرهیز از بروز عوارض جدی و گاهی غیر قابل جبران، به نکات مهمی توجه نمایید.

بعضی از این نکات عبارتند از:

  • به هیچ عنوان از برندهای ناشناخته و متفرقه استفاده نکنید.
  • رعایت بهداشت و استفاده از کارتریج و سوزن یک بار مصرف در طی این کار، بسیار حائز اهمیت است. زیرا این روش می‌تواند موجب انتقال بیماری‌های پوستی در میان افراد شود.
  • بین 10 الی 12 روز پس از تزریق، ممکن است روی پوست خود نشانه‌های تغییر رنگ را مشاهده نمایید. در این زمان نیاز است از خنثی کننده‌ها یا مکمل‌های رنگ استفاده نمایید.
  • توصیه می‌کنیم جهت انجام این کار به اشخاص متخصص که دوره‌های مخصوص آن را آموزش دیده‌اند، مراجعه نمایید.

 

منبع : quora

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *