استایل شخصی

برای این که یک ظاهر جذاب داشته باشید حتما لازم نبوده تا از جدید‌ترین ترندهای مد پیروی نمایید، بلکه می‌توانید به راحتی استایل شخصی خود را تعریف کرده و به این استایل پایبند باشید. البته داشتن یک استایل مختص به خود به این معنی نبوده که از ترندهای دنیای مد دور شوید، بلکه زمانی که به طراحی استایل شخصی خود می‌پردازید، می‌توانید آن قسمت از ترندهایی که با روحیات و سبک شما سازگار بوده را پیدا کنید و طبق آن‌ها لباس بپوشید.

اما چطور می‌توانید استایل خود را پیدا کنید؟ با آگاهی از روحیات، فیزیک بدن، سبک زندگی و سلایق می‌توانید اصولی را برای پوشش خود تعیین کنید و استایل خود را بیابید. در این مقاله از مدیسه شما را برای ساخت استایل شخصی خود راهنمایی خواهیم کرد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

استایل شخصی چیست

استایل شخصی چیست

چنانچه بخواهیم به صورت کلی استایل‌های شخصی را تعریف کنیم، استایل و سبک شخصی روش منحصر به ‌فردی است که هر کس جهت بیان روحیات و خلقیات خود آن را انتخاب می‌کند. چه در دنیای مد و فشن و چه در انواع هنرهای هفت‌گانه انسان روش‌هایی را جهت بیان آن چه در ذهن دارند انتخاب می‌کنند.

استایل فردی یا شخصی تنها به ظاهر و لباس شما ختم نمی‌شود. استایل فردی تمام جنبه‌های زندگی شما را در بر می‌گیرد؛ برای مثال سبک موسیقی که گوش می‌کنید یا این که چه غذاهایی را دوست دارید یا خواندن چه سبک کتاب‌هایی را ترجیح می‌دهید و بسیاری موارد دیگر که مختص شما هستند.

در دنیای مد استایل فردی بر روش لباس پوشیدن شما تاکید می‌کند؛ این که چه رنگی را انتخاب می‌کنید، چه اکسسوری‌هایی را انتخاب می‌کنید و این که چه آیتم‌هایی را با یکدیگر ست می‌کنید.

با این تعاریف ذکر شده به تعداد افراد روی زمین، استایل فردی وجود دارد. حتی با وجود شباهت‌ها در طرز لباس پوشیدن، باز هم هر فرد در جزئیات پوشش خود تفاوت‌های بسیاری با دیگران دارد و این مفهوم استایل فردی است.

استایل فردی یا شخصی مفهومی بی‌انتها و بسیار گسترده بوده و ممکن است یک نفر بسیار شیک‌پوش باشد اما از هیچکدام از ترندهای مد پیروی نکند، بلکه اصول زیبایی شناسی مختص خود را داشته باشد. در واقع زمانی که شما استایل فردی خود را تعریف می‌کنید، بر اساس سلیقه شخصی، اصولی را جهت لباس پوشیدن تعیین نموده که در شما حس خوبی ایجاد کنند.

چگونه استایل شخصی داشته باشیم

چگونه استایل شخصی داشته باشیم

پیدا کردن استایل و سبک شخصی چیزی نیست که یک ‌شبه بتوان آن را انتخاب کرد اما استراتژی‌هایی وجود داشته که به شما کمک خواهد کرد تا استایل فردی خود را تعیین کنید.

چگونه استایل شخصی داشته باشیم

چگونه استایل شخصی داشته باشیم

به سراغ کمد لباس خود بروید و لباس‌هایی که غالبا مورد علاقه شما هستند را پیدا کنید؛این لباس‌ها را از کمد خود بیرون بیاورید و مشخصات آن‌ها را بررسی نمایید و ببینید این موارد چه اشتراکاتی با هم دارند تا دلیل این که چرا آن‌ها را دوست دارید پیدا کنید تا یک راهنمای خوب برای خرید لباس در آینده داشته باشید.

بررسی کنید کدام ترندهای مد و فشن برای شما الهام‌بخش هستند

بررسی کنید کدام ترندهای مد و فشن برای شما الهام‌بخش هستند

زمانی که قصد دارید از ترندهای مد و سبک‌های گوناگون الهام بگیرید، از کسانی که سبک پوشش آن‌ها را تحسین می‌کنید شروع نمایید. زمانی را در انواع شبکه‌های اجتماعی گذرانده و نحوه لباس پوشیدن دوستان خود و افراد مشهور را مشاهده نمایید.

وبلاگ‌های فراوانی مملو از نکات مد و الهام‌بخش در اینترنت وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید. چند فشن بلاگر را پیدا کنید که سبک آن‌ها را دوست دارید و در آرشیو آن‌ها به دنبال پوشاک و آیتم‌های مورد علاقه خود بگردید.

اگر سلبریتی وجود دارد که استایل او را دوست دارید، سعی کرده تا استایلیست آن فرد مشهور را نیز پیدا کنید و به دنبال الهام گرفتن از آن استایلیست‌ها باشید. مجلات مد نیز یکی دیگر از منابع عالی برای این کار هستند. در مورد انواع مختلف سبک‌ها بیاموزید و آن‌هایی را که به سلیقه شما نزدیک هستند را شناسایی کنید.

استایل‌های محبوبی در دنیای مد وجود دارد که می‌توانند برای شما بسیار الهام‌بخش باشد؛ استایل‌هایی نظیر استایل بوهو، استایل مینیمال، استایل گوتیک، استایل وینتیج، استایل مونوکروم و بسیاری استایل‌های متنوع دیگر.

مطالب دیدنی:  آشنایی با استایل مونوکروم و رازهای جذابیت با این استایل

 

یک مجموعه تصویری مد بسازید

یک مجموعه تصویری مد بسازید

در گوشی، تبلت یا لپ تاپ خود یک فولدر مختص جمع کردن کالکشن تصاویر مد و فشن بسازید. در این فولدر همه تصاویری که برای شما الهام‌بخش هستند را جمع‌آوری نمایید. سایت پینترست یک نمونه عالی برای شما می‌باشد. می‌توانید در این شبکه اجتماعی استایل‌ها و آیتم‌هایی را که دوست دارید و برای شما الهام‌بخش هستند را پیدا کرده و آن‌ها را ذخیره‌ کنید.

قیمت انواع لباس زنانه برند و لاکچری ترند سال

 

کمد کپسولی بسازید

کمد کپسولی بسازید

کمد‌های کپسولی به شما اجازه خواهند داد مطابق استایل شخصی خود مجموعه‌ای از پرکاربردترین لوازم را برای خود جمع‌آوری کنید و ست‌های شیک و دوست‌داشتنی بسازید. پس از این که در کمد کپسولی خود آیتم‌های پرکاربرد و انواع رنگ‌های کلاسیک و خنثی را قرار دادید، چند آیتم خاص و منحصر به‌ فرد به کمد خود اضافه کنید. این آیتم‌های خاص می‌توانند امضای شما محسوب شوند.

شکل و فرم بدن خود را بشناسید

شکل و فرم بدن خود را بشناسید

بعضی از افراد در انتخاب لباس ریسک ‌پذیر هستند و طرفدار آزادی و بی‌قانونی می‌باشند. برای این افراد المان‌هایی نظیر قد، وزن و… محدودیت به حساب نخواهد آمد؛ در واقع آن‌ها هر چیزی که دوست دارند را می‌پوشند.

اما به صورت کلی توجه نمودن به شکل بدن و در نظر گرفتن فرم اندام، انتخاب شما را جهت داشتن یک استایل فردی آسان‌تر می‌کند.

مطالب مرتبط:  آشنایی با انواع کلاه باکت و معرفی بهترین استایل‌های آن

 

به رنگ پوست و موهای خود توجه کنید

به رنگ پوست و موهایتان توجه کنید

رنگ پوست شما در انتخاب لباس، حائز اهمیت است. رنگ لباس شما برای ساختن استایل و سبکی شخصی چیست؟ با مطالعه درباره رنگ‌ها، انواع رنگ‌های مکمل و متضاد به راحتی در می‌یابید چه ترکیب رنگ‌هایی، استایل شما را شیک و جذاب می‌کند.

خلق‌وخو، روحیات و سبک زندگی خود را بشناسید

خلق‌وخو، روحیات و سبک زندگی‌تان را بشناسید

خلق‌وخو و روحیه فردی شما بسیار در استایل و اصولی که برای خود می‌سازید اثرگذار است. برای مثال اگر شما فردی محافظه‌کار می‌باشید با انتخاب رنگ‌های جیغ و یا آیتم‌هایی که مناسب سن شما نیستند یه هیچ وجه احساس خوبی نخواهید داشت.

حتی اگر این مدل آیتم‌ها ترند شوند نیز شما با توجه به روحیه‌ خود با این لباس‌ها احساس راحتی نمی‌کنید. در حالی که امکان دارد یک فرد جسور و بی‌پروا به راحتی رنگ‌هایی جیغ و آیتم‌هایی پرزرق و برق را انتخاب کرده و محدودیت‌های سنی را نیز در نظر نگیرد.

بر اساس خلق‌وخوی شخصی، ببینید چه فاکتورهایی در استایل برای شما مهم‌تر است؟ این ‌که همواره شاد و سرزنده باشید یا این ‌که دیگران شما را به عنوان یک فرد رسمی و منظم بشناسند؟ آیا راحتی برای شما اهمیت بیشتری دارد یا این که همواره شیک به نظر برسید؟

مطالب دیدنی:  استایل هنری چیست و چطور می‌توان به این سبک لباس پوشید؟

 

موقعیت اجتماعی و شغلی خود را در نظر بگیرید

موقعیت اجتماعی و شغلی خود را در نظر بگیرید

موقعیت شغلی و اجتماعی تاثیر مستقیمی بر استایل شما خواهد داشت؛ ممکن است شما روحیه‌ای جسور داشته باشید و استایل شلوغ را بپسندید اما محل کار شما فضایی رسمی داشته باشد. در این حالت باید استایلی که جهت رفتن به سر کار انتخاب می‌کنید با استایل روزمره شما متفاوت باشد.

افزون بر این، موقعیت شغلی و اجتماعی تاثیر مستقیمی بر شخصیت، برخورد و لایف استایل شما می‌گذارد و شما را وادار کرده تا همواره متناسب با موقعیت اجتماعی خود رفتار نمایید.

مطالب کاربردی:  داشتن استایلی جذاب به سبک Color Blocking با ۶ روش ساده

 

استایل شخصی بهترین انتخاب شما

در این مطلب سعی داشتیم بهترین استراتژی‌ها جهت تعیین استایل شخصی را به شما ارائه کنیم. همانطور که اشاره شد، انتخاب استایل و سبک شخصی امری نیست که بتوان یک شبه آن را به سرانجام رساند، اما این استراتژی‌ها همراه با کمی خودشناسی و خلاقیت به شما کمک خواهد کرد استایل شخصی خود را راحت‌تر تعیین کنید

برای این که بهتر بتوانید استایل شخصی خود را تعیین کنید بعد از بررسی نکات و مراحل ذکر شده، ست، آیتم و رنگ‌های مورد علاقه خود را لیست کرده و با مرور این لیست و بررسی کمد لباس خود آیتم‌هایی که نیاز دارید را مشخص کنید تا بتوانید ست‌هایی جذاب بسازید و استایل فردی را با توجه به موقعیت، روحیات و فیزیک بدنی خود به بهترین شکل بسازید.

 

منبع : elysestyled

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *