کوانزیم کیوتن (Q10) یا کو کیوتن (CoQ10) یکی از آن مواد اکتیوی بوده که در سنین پایین‌تر به شادابی و جوان ماندن پوست بسیار کمک می‌نماید ولی با بالا رفتن سن باید نگران از دست رفتن این آنتی اکسیدان طبیعی در بدن خود باشیم.

محصولات بسیاری در بازار وجود داشته که در ترکیبات خود، این کوآنزیم را مورد استفاده قرار می‌دهند؛ با این حال، قبل از خرید آن‌ها، نیاز است بدانید اصلا کوآنزیم کیوتن برای پوست چیست و چه مزایایی برای آن دارد و آیا باید نگران عوارض آن نیز باشیم؟

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

کوآنزیم کیوتن برای پوست چیست؟

کوآنزیم کیوتن برای پوست

کوآنزیم q10 برای پوست، یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی بوده که به صورت طبیعی در سرتاسر بدن انسان، به خصوص در قلب، کبد، کلیه و لوزالمعده پیدا می‌شود.

این کوآنزیم با افزایش متابولیسم، انرژی مورد نیاز سلول‌ها جهت زنده ماندن را تامین می‌نماید. بدن انسان به صورت طبیعی، کیوتن تولید می‌نماید. با این وجود، این کوآنزیم، به میزان کمی در گوشت و غذاهای دریایی نیز وجود دارد و همچنین قادر است تا در آزمایشگاه‌ها درست شود. متاسفانه با بالا رفتن سن، قدرت ساخت کیوتن در بدن کم‌ و کم‌تر می‌گردد. در نتیجه لازم است نیاز خود را با مصرف مواد مغذی و محصولات موضعی آن تامین کنیم.

قرص کیوتن برای چی خوبه؟ کوآنزیم کیوتن، یکی از عواملی بوده که کمک زیادی به عملکرد مناسب بسیاری از اندام‌ها و واکنش‌های شیمایی بدن می‌کند. این کوآنزیم، دارای فعالیت آنتی‌اکسیدانی می‌باشد.

سطح کیوتن (Q10) معمولا در اشخاص مبتلا به بیماری‌های خاص همچون نارسایی قلبی، فشار خون بالا، عفونت‌های خونی، پارکینسون یا HIV کمتر بوده که این افراد باید با تجویز پزشک از قرص، محصولات و مواد غذایی مناسب جهت تامین کیو10 از دست رفته بدن خود استفاده نمایند.

چرا Q10 برای سلامت پوست اهمیت دارد؟

چرا Q10 برای سلامت پوست اهمیت دارد؟

پوست انسان خارجی‌ترین لایه بدن بوده که به ‌طور مداوم در معرض عوامل بیرونی گوناگونی از جمله اشعه UV خورشید قرار دارد. افزون بر این، واکنش‌های داخلی نیز قادرند با رها کردن رادیکال‌های آزاد، صدمه بیشتری به پوست برسانند. با این تفاسیر، کیوتن نقش مهمی پیدا کرده ولی اهمیت قرص کیوتن برای زنان و مردان چیست؟

کوآنزیم Q10 به منظور یک آنتی‌اکسیدان، جهت مبارزه با استرس اکسیداتیو (عدم تعادل میان رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن) آزاد می‌گردد. به همین علت وجود آن جهت داشتن پوستی صاف و سالم، بسیار ضروری می‌باشد.

با بالا رفتن سن، سطح کوآنزیم طبیعی کیوتن در پوست کاهش پیدا می‌کند. این مسئله، پوست شما را مستعد افزایش استرس خارجی و صدمه خواهد کرد. از این‌رو می‌تواند به بروز خطوط ریز و چین و چروک منجر گردد. در نتیجه با توجه به خواص کیوتن برای سلامت پوست، استفاده از آن در ترکیبات لوازم آرایشی بهداشتی مثل محصولات مراقبتی، به جوان‌سازی و حفظ طراوات پوست شما کمک می‌نماید.

6 مورد از مهم‌ترین خواص کوآنزیم کیوتن برای پوست

6 مورد از مهم‌ترین خواص کوآنزیم کیوتن برای پوست

  1. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای کیوتن این بوده که با تامین انرژی حیاتی مورد نیاز سلول‌های پوست، به آن‌ها کمک کرده تا راحت‌تر بتوانند خود را ترمیم و بازسازی نمایند.
  2. در صورتی که پوست شما دارای سطوح بالایی از کیوتن باشد، کم‌تر دچار عوارض پیری شده و پوستی شفاف‌تر خواهید داشت. باتوجه به اینکه سطح طبیعی Q10 با افزایش سن شروع به کاهش می‌کند، مصرف محصولاتی مثل مکمل کوآنزیم Q10 قادر است تا به شما کمک نماید تا پوست بهتری داشته باشید.
  3. کیوتن یک آنتی‌اکسیدان قوی بوده که به محافظت از پوست شما در مقابل اثرات نامطلوب نور آفتاب، کمک می‌کند. کاهش این این صدمه جهت جلوگیری از بروز علائم پیری هم موثر خواهد بود.

کوآنزیم کیوتن برای پوست

  1. به طور تقریبی، یک سوم کل پروتئین‌های بدن انسان و 80 درصد پوست بدن، از کلاژن شکل گرفته است. کیوتن با کمک به تولید هرچه بیشتر کلاژن، کمک فراوانی به بیشتر شدن بازسازی سلولی و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست می‌کند.
  2. این کوآنزیم، یک ضد چروک قوی بوده که به همین علت در بسیاری از محصولات مراقبت پوستی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. کیوتن قادر است تا با جلوگیری از ایجاد لکه‌های تیره ناشی از تولید بیش از حد ملانین، منجر به یکنواختی رنگ پوست شود.

چگونه کیوتن مورد نیاز خود را تامین کنیم؟

چگونه کیوتن مورد نیاز خود را تامین کنیم؟

جهت تامین کیوتن مورد نیاز پوست و بدن، روش‌های زیر را امتحان نمایید:

1) استفاده از مواد غذایی حاوی Q10

بعضی از محصولات غذایی طبیعی، دارای مقادیر بسیار زیادی از کیوتن هستند و افزون بر اینکه بدن را وادار به تولید هر چه بیشتر این کوآنزیم می‌کنند، همچنین جذب آن را هم بالا می‌برند. غذاهایی مثل سالمون، قزل آلا، کلم بروکلی، اسفناج و بادام هندی، کیوتن فراوانی داشته و مصرف آن‌ها، انرژی موردنیاز برای سلول‌های پوستی را تامین می‌کند.

2) کرم‌های حاوی کیوتن

چگونه کیوتن مورد نیاز خود را تامین کنیم؟

پوست انسان از ماده‌ای به اسم «لیپید» درست شده است. با توجه به اینکه کیوتن هم یک آنتی اکسیدان محلول در چربی به ‌شمار می‌رود، به ‌راحتی از راه پوست جذب می‌شود. در نتیجه در بسیاری از محصولات مراقبت‌ پوستی، این ماده مورد استفاده قرار می‌گیرد. برندهای بسیاری با ترکیبات دارای کیوتن همراه با سایر مواد مغذی پوست و ویتامین‌های مورد نیاز آن، محصولات ضد چروک قوی و اثربخشی را به بازار عرضه کرده‌اند:

قیمت انواع کرم روز اورجینال و باکیفیت

 

کرم شب ضد چروک و ترمیم کننده پوست کیوتن باله آ

کرم شب ضد چروک و ترمیم کننده پوست کیوتن باله آ

این کرم، یک منبع انرژی برای سلول‌ها بوده که با استفاده مرتب از آن، پوست شما بازسازی شده و چین و چروک‌های آن به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

ویژگی‌های کرم شب ضد چروک و ترمیم کننده پوست کیوتن باله آ :

  • حاوی مقادیر بسیار زیادی پرو ویتامین B5
  • خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی عالی
  • دارای ویتامین E
  • محافظت از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد
  • دارای کمپلکس امگا
  • افزایش خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست
  • ضد چین و چروک و پیری پوست
  • مناسب پوست‌های چرب، خشک و مختلط

کرم شب کیوتن پلاس رجولاین آردن بیوتی آردن

کرم شب کیوتن پلاس رجولاین آردن بیوتی آردن

به طور معمول کرم‌های شب دارای کوآنزیم کیوتن، مقداری غنی‌تر از کرم‌های روز بوده و در طی شب، به آرامی جذب پوست می‌گردند.

کرم شب کیوتن پلاس رجولاین آردن بیوتی آردن :

  • رفع آثار خستگی و پیری پوست
  • بازسازی و کاهش چروک‌های سطحی
  • تامین رطوبت مورد نیاز پوست

مطالب کاربردی:  هیالورونیک اسید چیست و چه کاربردی در جوانسازی پوست دارد

 

کرم مرطوب کننده و برطرف کننده چروک حاوی کیوتن آدرا

کرم مرطوب کننده و برطرف کننده چروک حاوی کیوتن آدرا

کرم مرطوب‌کننده دارای Q10 آدرا، با یکنواخت نمودن بافت پوست، پوست شما را جوان و شاداب می‌نماید.

ویژگی‌های کرم مرطوب کننده و برطرف کننده چروک حاوی کیوتن آدرا :

  • جوان‌کننده
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  • مرطوب‌کنندۀ عمیق پوست بدون ایجاد چربی
  • برطرف‌کنندۀ چروک‌های سطحی پوست
  • حاوی فیلترهای UV جهت محافظت از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب

بهترین زمان مصرف قرص کوآنزیم کیوتن و مقدار مناسب آن چیست؟

بهترین زمان مصرف قرص کوآنزیم کیوتن و مقدار مناسب آن چیست؟

مقدار مناسب استفاده از قرص کوآنزیم کیوتن، بستگی به دوز آن دارد. به صورت کلی بهتر است که قبل از مصرف انواع مکمل و قرص‌های حاوی کیوتن، از پزشک خود مشورت گرفته و محصولات را از شرکت‌های معتبر خریداری نمایید.

یکی از پراستفاده‌ترین این محصولات، قرص رد کیوتن بوده که برای کاهش مضرات داروها شیمی‌درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین بهترین زمان مصرف این قرص به همراه وعده های غذایی است. همچنین قرص کوآنزیم کیوتن می‌تواند در وعده‌های صبحانه، ناهار و یا شام مصرف گردد.

عوارض قرص کیوتن چیست؟

عوارض قرص کیوتن چیست؟

دقت داشته باشید که به صورت کلی مصرف Q10 نزدیک به زمان خواب، امکان دارد که موجب بی‌خوابی در بعضی از افراد شود. در نتیجه بسیاری از متخصصان معتقدند که بهترین زمان مصرف کیوتن، صبح یا در طی روز بعد از ظهر می‌باشد. بعضی از عوارض قرص کیوتن نیز شامل ناراحتی خفیف معده، از دست دادن اشتها، حالت تهوع، استفراغ و اسهال خواهد بود. با این‌ وجود، تاثیر مصرف آن برای هر یک از اشخاص متفاوت است.

مطالب پربازدید:  نیاسینامید چیست؟ فواید و عوارض احتمالی آن برای پوست

 

آشنایی کامل با کوآنزیم کیوتن برای پوست

کوآنزیم کیوتن برای پوست، یک ترکیب شبه ویتامین بوده که قادر است تا به بهبود یا درمان بیماری‌هایی همانند نارسایی قلبی، درد قفسه سینه (آنژین) و فشار خون بالا کمک نماید. افزون بر این، قادر است تا جهت جلوگیری از سردردهای میگرنی و پارکینسون تاثیرگذار باشد.

در صورتی که قصد دارید محصولاتی دارای این آنتی‌اکسیدان را به روتین پوستی خود اضافه نمایید، اهمیت فراوانی داشته که قبل از هر چیز، نیازهای پوست خود را بشناسید. همچنین بهتر است بدانید که قیمت قرص کیوتن برای پوست، به عوامل گوناگونی بستگی دارد. به صورت کلی هر چه سطح Q10 بدن بالاتر باشد، پوستی سالم‌تر و درخشان‌تر خواهید داشت.

 

منبع : nivea

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *