پرایمر سایه چیست

هیچ چیزی بدتر از این نیست که پس از یک بی‌نقص و زیبای چشم‌ها، متوجه شوید که پشت پلک شما سایه ماسیده و رنگ آن در حال محو شدن می‌باشد. این مشکلی است که امکان دارد با هر بار آرایش چشم، با آن برخورد کنید. اما خوشبختانه امروزه با سرعت پیشرفت صنعت آرایشی، برای این مشکل راهکاری ارائه شده و آن نیز استفاده از یک محصول آرایشی به نام پرایمر سایه چشم است.

اگر می‌خواهید بدانید که پرایمر سایه چیست باید گفت که پرایمرها انواع متنوعی دارند. پرایمر سایه در حقیقت یک لوسیون نرم کننده بوده و حالتی کرمی دارد. از این کرم قبل از آرایش چشم استفاده شده تا پوست یک دست شده و برای آرایش کاملا صاف به نظر برسد. البته باید به این مورد هم توجه داشته باشید که استفاده از پرایمر چشم موجب می‌شود تا ماندگاری سایه چشم و آرایش بیشتر شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

چه چیزی بهتر از این که آرایش چشمی که برای آن وقت و انرژی می‌گذارید، با کمک این محصول مدت زمان طولانی‌تری بر روی پلک‌های شما باقی بماند. همچنین قیمت پرایمر سایه چشم به عوامل مختلفی از جمله برند محصول، کیفیت، ماندگاری و … بستگی دارد.

ممکن است با خود فکر کنید که اضافه نمودن یک محصول اضافه به لوازم آرایشی شاید چندان به کار نیاید، اما توصیه می‎کنیم تا پیش از تصمیم‌گیری جهت خرید، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا همه چیز را در رابطه با پرایمر سایه چشم بدانید و نحوه‌ استفاده از آن را یاد بگیرید.

پرایمر چشم یا پرایمر سایه چیست؟

پرایمر سایه چیست؟

پرایمر سایه چشم به طور ویژه جهت جلوگیری از جمع شدن سایه بر پشت پلک و کم‌رنگ شدن آن طراحی گردیده است. پرایمرهای سایه کاربردی تقریبا مشابه با پرایمر صورت و یا زیرساز صورت دارد که پشت پلک را جهت آرایش بی‌نقص‌تر پیش از زدن سایه آماده می‌نمایند.

اما تنها کاربرد این محصول آرایشی زیرسازی جهت آرایش چشم نیست بلکه پرایمر سایه مقدار ماندگاری سایه بر پشت پلک را هم افزایش می‌دهد. به طور معمول پرایمرهای سایه در رنگ‌های خنثی و یا نزدیک به پوست عرضه می‌شوند و همچنین به علت فرمولی که دارند سایه بر روی آن‌ها زنده‌تر و پررنگ‌تر به نظر می‌رسد.

چرا از پرایمر سایه چشم استفاده کنیم؟

چرا از پرایمر سایه استفاده کنیم؟

همان‌گونه که گفتیم ممکن است با خود تصور کنید که خرید پرایمر سایه چشم فایده‌ای نداشته باشد ما در ادامه خواهیم گفت که چرا افزودن این محصول به سبد آرایشی می‌تواند کمک بسیاری به بهتر آرایش کردن چشم‌های شما بکند.

  • پرایمر سایه به شما در افزایش ماندگاری سایه کمک می‌کند. زمانی که قصد دارید در آرایش چشم‌های خود از سایه استفاده نمایید، طبیعی است که بدون زیرسازی درست پس از مدتی سایه‌ شما اصطلاحا حرکت کرده و شروع به محو شدن نماید. در طی روز پشت پلک‌ چرب می‌گردد و همین مسئله باعث جمع شدن و ماسیدن سایه می‌شود و آرایش چشم شما پس از مدتی براق و چرب جلوه می‌کند. اینجاست که یک پرایمر سایه‌ مناسب به کمک شما می‌آید، چرا که پرایمرها تا حد بسیاری از این ترشح چربی پشت پلک جلوگیری نموده و ماندگاری سایه و در نتیجه آرایش چشم را افزایش می‌دهند.
  • اجازه می‌دهد تا سایه نرم‌تر و صاف‌تر بر پشت پلک قرار بگیرد. گاهی ممکن است جهت انجام آرایشی بی‌نقص، مشکل از سایه و یا مهارت شما در آرایش چشم نباشد. یعنی ممکن است به علت فرمول‌های گوناگونی که هر سایه دارد به خوبی با یکدیگر ترکیب نشوند و تکه‌تکه پشت پلک جلوه کنند. استفاده از مقدار کمی پرایمر سایه برای یکدست کردن و زیرسازی پلک این مشکل را به سادگی حل کرده و در آرایش چشم تفاوت ایجاد می‌کند.

چرا از پرایمر سایه استفاده کنیم؟

  • از دیگر دلایلی که به شما توصیه می‌کنیم تا از پرایمر سایه استفاده نمایید، این است که این محصول آرایشی به ماندگاری و تثبیت خط چشم هم کمک می‌کند. پرایمرهای سایه محصولی چندکاره به حساب می‌آیند، بنابراین افزون بر اینکه زیرساز مناسبی جهت سایه هستند، می‌توانید از آن‌ها پیش از زدن خط چشم هم استفاده نمایید. تصور کنید که می‌خواهید آرایش خط چشم گربه‌ای انجام بدهید، قطعا جالب نیست اگر خط چشم شما در این میکاپ پس از یه مدت بریزد و پخش گردد. در این نوع میکاپ‌ها استفاده از پرایمر سایه می‌تواند تا حد بسیاری به یکنواخت شدن میکاپ خط چشم به شما کمک نماید.
  • همان‌گونه که گفتیم پرایمر سایه پیش از هر کاری یک زیرسازی مناسب جهت میکاپ چشم ایجاد می‌کند. کسانی که پشت چشم‌هایشان در حال چروک شدن و افتادن است، می‌توانند از این خاصیت پرایمر در آرایش خود بهره‌مند شوند، زیرا با استفاده از آن در زیر سایه، آرایش چشمی حرفه‌ای‌تر و نرم‌تر خواهند داشت.

چرا از پرایمر سایه استفاده کنیم؟

  • پرایمر از خط و خطوطی که پس از آرایش چشم بر روی پلک می‌افتد، پیشگیری می‌کند. حتما دیده‌اید که زمان کوتاهی پس از زدن سایه، پشت پلک شما خط می‌افتد. درصورتی که این حالت را تجربه کرده باشید، می‌دانید که چقدر آزاردهنده است. با استفاده از یک پرایمر سایه‌ چشم مرغوب می‌توانید از این اتفاق جلوگیری نمایید. در نتیجه پرایمر برای چروک زیر چشم بسیار موثر و مناسب است.
  • با توجه به نوع پرایمر چشم، این محصول قادر است تا پشت پلک‌های شما را هم روشن‌تر نماید. همان‌گونه که می‌دانید به دلیل داشتن تناژ پوستی متفاوت، سایه‎‌ها بر روی هر پوست رنگ مختلفی را بروز می‌دهند. با استفاده از پرایمرهای رنگی می‌توانید زیرسازی روشن بر روی پلک خود ایجاد نمایید تا سایه به اصلی‌ترین رنگ خود جلوه کند و در نتیجه آرایشی زنده‌تر داشته باشید.

قیمت انواع پرایمر چشم باکیفیت و برند

 

نحوه استفاده از پرایمر چشم

نحوه استفاده از پرایمر چشم

تا به اینجا با یک محصول آرایشی نسبتا جدید یعنی پرایمر سایه چشم آشنا شدید و کاربردهای گوناگون آن را دانستید. در ادامه نحوه درست استفاده از پرایمر را برای شما شرح می‌دهیم.

  • نخستین قدم جهت استفاده از پرایمر سایه انتخاب رنگ مناسب با پوست است. همان‎‌گونه که گفتیم، ممکن است پرایمر‌های سایه بی‌رنگ و یا در رنگ‌های گوناگون موجود باشند. توصیه می‌کنیم برای استفاده‌ روزمره به دنبال پرایمرهایی باشید که مطابق با رنگ پوست شما به ویژه رنگ پلک چشم‌های شما باشد. همچنین افرادی که پشت پلک نازکی دارند با استفاده از پرایمرهای رنگی قادرند سطحی طبیعی‌تر و نرم برای آرایش چشم خود ایجاد نمایند.
  • در نظر داشته باشید که استفاده از پرایمر رنگی، رنگ سایه را هم تغییر می‌دهد هرچه رنگ پرایمر روشن‌تر باشد، سایه‌ها روشن و طبیعی جلوه می‌کنند. بنابراین اگر قصد دارید سایه‌ تیره و یا آرایش اسموکی انجام بدهید به دنبال پرایمر رنگ تیره‌تر باشید. اگر هم در آرایش چشم‌هایتان می‌خواهید از رنگ سایه‌های جیغ و شبرنگ استفاده نمایید، توصیه می‌کنیم از پرایمر رنگ سفید استفاده کنید تا این رنگ‌ها جذاب‌تر جلوه نمایند.

نحوه استفاده از پرایمر چشم

  • پس از انتخاب رنگ مناسب جهت آرایش چشم‌های خود، نوع پرایمری که استفاده می‌کنید هم حائز اهمیت است. حتی اگر پوستی چرب نداشته باشید، در طی روز پلک‌های شما مقداری چرب می‌شود. بنابراین استفاده از پرایمرهایی که دارای جلوه‌ مات هستند در ماندگاری سایه کمک بیشتری خواهند کرد. به صورت کلی استفاده از نوع مات پرایمرهای سایه ماندگاری و کاربرد بیشتری دارند. اما اگر قصد استفاده از سایه‌های اکلیلی و براق را دارید می‌توانید از پرایمر سایه‌ براق در زیر سایه استفاده نمایید.
  • ضروری است که پیش از استفاده از هر لوازم آرایشی و بهداشتی پوست خود را به بهترین شکل تمیز نمایید. بنابراین، پیش از زدن پرایمر هم مطمئن شوید تا پشت پلک‌های شما تمیز و عاری از هرگونه آلودگی و چربی است.
  • مقدار کمی از پرایمر را پشت دست خود زده و با کمک نوک انگشت خود شروع به پخش نمودن آن بر روی پلک‌های خود نمایید. در نظر بگیرید که استفاده‌ بیش از حد از پرایمر نتیجه‌ عکس خواهد داد و امکان دارد موجب ماسیدن آرایش شما شود، بنابراین در میزان استفاده‌ خود از پرایمر زیاده‌روی نکنید.

مطالب کاربردی:  آشنایی با انواع خط چشم و طرز استفاده از آن‌ها

 

نحوه استفاده از پرایمر چشم

  • جهت زدن پرایمر بر پشت پلک‌های خود همچون مرحله‌ اول از تمیزی انگشتان خود اطمینان حاصل نمایید. حواستان باشد که پرایمر را روی پلک نکشید، چرا که پوست پلک شما خیلی نازک است. در مقابل با ضربه‌هایی کاملا ملایم پرایمر را پشت پلک خود پخش نمایید. جهت پخش نمودن پرایمر سایه به جای انگشت می‌توانید از یک برس کوچکِ آرایشی هم استفاده نمایید.
  • جهت زدن پرایمر، پوست اطراف چشم را نکشید، بلکه با ملایمت آن را پخش نمایید. بنابراین، در زمان استفاده از پرایمر حوصله به خرج بدهید.
  • پس از اینکه پرایمر سایه را به صورت یکنواخت بر روی پلک‌های خود پخش کردید، اجازه دهید تا خشک گردد. تقریبا حدود 20 ثانیه طول می‌کشد که پرایمر خشک و پلک آماده‌ انجام آرایش شود. اکنون می‌توانید آرایش چشم خود را انجام داده و سایه بزنید. اگر در این مرحله سایه تکه‌تکه می‌گردد و به نرمی پخش و ترکیب نمی‌شود، بدانید که مقدار پرایمری که استفاده نموده‌اید، زیاد بوده است.

مطالب پربازدید:  20 مدل سایه چشم ترندی که حتما باید امتحان کنید

 

ساخت پرایمر چشم با کانسیلر و کرم پودر

به صورت کلی اگر کرم پودر یا بی‌ بی‌ کرمی دارید که دارای خاصیت پرایمری هستند، می‌توانید از آن‌ها جهت تثبیت آرایش چشمتان استفاده کنید. در غیر این صورت برای ساخت جایگزین پرایمر چشم طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا کرم پودر و کانسیلر را در ظرفی با هم ترکیب کنید.
  2. مقداری کرم مرطوب کننده به آن اضافه کنید.
  3. در این مرحله هم مقدار بسیار کمی از ژل آلوئه ورا به ترکیب فوق اضافه کنید.
  4. شما می‌توانید این پرایمر چشم را با یک براش آرایش یا انگشتانتان استفاده کنید.

نکات مهمی که باید به آن‌ها توجه کنید:

  • ترکیب نهایی باید یکدست شود و بدون هرگونه برجستگی باشد.
  • رنگ کانسیلر و کرم پودر را نزدیک به رنگ طبیعی پوست خود انتخاب کنید.

فرق پرایمر چشم و صورت در چیست؟

فرق پرایمر چشم و صورت در چیست؟

اصلی‌ترین فرق پرایمر چشم و صورت در ترکیبات این محصولات است. پرایمر صورت به طور معمول بافت سنگینی دارد و جهت استفاده در پوست حساس دور چشم مناسب نمی‌باشد؛ درصورتی که پرایمر سایه چشم به‌طور اختصاصی برای دور چشم و پلک‌ها طراحی شده است.

 

منبع : maybelline

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *