معرفی استایل اسمارت کژوال+انواع، ویژگی ها و نمونه هایی از آن

صنعت مد و استایل همیشه طرفداران خاص خود را داشت، اما چند سالی است که با پیدایش شبکه‌های مجازی جذابیت بیش‌تری پیدا کرده است. استایل اسمارت کژوال یکی از این استایل‌هایی بوده که در بین جوانان و سایر افراد محبوب شده است.

ما در این مقاله به معرفی این استایل، انواع، ویژگی‌ها و نمونه‌هایی از آن می‌پردازیم و این کار را با یک تعریف ساده آغاز خواهیم کرد. اسمارت کژوال، استایلی منظم، معمولی و در عین حال نسبتا غیررسمی است. اگر قصد دارید که در رابطه با این استایل بیش‌تر بدانید و ایده‌های مختلفی به دست آورید، در ادامه با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

استایل اسمارت کژوال برای خانم‌ها چگونه است؟

برای آن دسته از افرادی که هیچ اطلاعاتی در رابطه با استایل اسمارت کژوال ندارند و می‌خواهند بدانند که اسمارت کژوال چیست، باید بگوییم که در این استایل لباس‌های رسمی و تجاری را با عناصری از لباس‌های غیررسمی مثل بلوز، پیراهن دکمه‌دار، شلوار جین تیره، کفش‌های براق و … ترکیب می‌کنند.

این نوع استایل معمولا بامزه است، اما گاهی اوقات نیز ممکن است انتخاب آیتم‌های مختلف آن دشوار به نظر برسد. به طور کلی این اصطلاح ممکن است هنوز برای بعضی از افراد سردرگم کننده باشد، اما با بررسی ویژگی‌ها و نمونه‌هایی از آن، به وضوح قابل درک خواهد شد.

یک نمونه از تیپ اسمارت کژوال زنانه

هنگامی که می‌خواهید ظاهری عالی و خیره‌کننده داشته باشید، باید تعادل را رعایت کنید. برای مراسمات مختلف لباس‌هایی را انتخاب کنید که زیبا هستند، اما در عین حال شما در آن لباس‌ها راحت خواهید بود.

خوشبختانه یکی از ویژگی‌های مهم استایل کژوال دخترانه این است که در بسیاری از موقعیت‌ها نظیر قرار شام، مجلس عروسی، فعالیت‌های کاری و … می‌توانید این استایل را داشته باشید.

در مواقعی که می‌خواهید به یک مهمانی شام با استایل اسمارت کژوال بروید، باید به چند نکته توجه کنید:

  • لباس‌های کلاسیک مانند شلوار مشکی را با لباس‌های جذاب و جدید نظیر بلوز‌های یقه قایقی یا آف شولدر بپوشید.
  • به جای استفاده از لباس‌هایی با قد تا زانو، دامن میدی شیک یا یک شلوار خوش دوخت با تاپ ابریشمی بپوشید.
  • برای بالاتنه معمولا پیراهن دکمه دار سفید در فصل تابستان و دورس یا پلیور در زمستان می‌توانند بهترین گزینه‌ها باشند.
  • برای پایین تنه نیز، بین شلوار پارچه‌ای، دامن و شلوار جین، یک گزینه را انتخاب کنید.

استایل اسمارت کژوال چیست؟

اسمارت کژوال، استایلی منظم، معمولی و در عین حال نسبتا غیررسمی است. اسمارت کژوال یک تلفیق پیچیده‌تر از دو استایل کژوال و نیمه رسمی است و برای موقعیت‌هایی مانند قرار کاری در کافه و یا گردهمایی با دوستان قدیمی در آخر هفته کاربردی است.

استایل اسمارت کژوال برای مردان چگونه است؟

یک نمونه از تیپ اسمارت کژوال مردانه

واژه اسمارت به معنای هوشمندی است و دلیل نام گذاری این استایل با نام اسمارت کژوال این است که هم اکنون و در دنیای امروز همه امور کاملا هوشمند شده‌اند، اما به روشی راحت!

بنابراین حالا می‌توانید بگویید که استایل اسمارت چیست، هر لباسی که بین گروه لباس خیلی رسمی مثل کت و شلوار و گروه لباس‌های راحت مثل لباس ورزشی قرار گیرد، شامل این دسته خواهد شد. اصطلاح اسمارت کژوال از دهه 1980 مورد استفاده قرار گرفت، اما این استایل در طول قرن گذشته در بین مردان و زنان متداول بوده است.

در مصاحبه‌های کاری، پوشیدن تیپ اسمارت مردانه یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. تنها کافی است از رنگ های خنثی استفاده کرده و از رنگ های گرم و براق صرف نظر کنید.

استایل اسمارت کژوال در برخی از جنبه‌ها همانند استایل بیزنس کژوال است و این دو اصطلاح معمولا به جای یک‌دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، با اینکه از هم متفاوت بوده و یکی از آن‌ها برای محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع این استایل کدام‌اند؟

با توجه به این که حوزه استایل نیز مانند سایر حوزه‌های مد دارای صاحب‌نظران متعددی است، انواع مختلفی از این استایل را می‌توان متصور شد. در ادامه به بررسی هر یک از این مورد می‌پردازیم.

اسمارت کژوال رسمی

یک نمونه از استایل کژوال رسمی

از آیتم‌هایی که می‌توان در این استایل از آن‌ها بهره گرفت می‌توانیم به ژاکت یا کت، بلوزهای چهارخانه پشمی، شلوارهای کبریتی (نه شلوار جین)، پیراهن‌های یقه دار ( نه تی‌شرت) و کفش‌هایی غیر از کفش ورزشی یا صندل اشاره کنیم.

لیست قیمت اسمارت کژوال از کالکشن مردانه

اسمارت کژوال غیر رسمی

یک نمونه از استایل کژوال غیر رسمی

این استایل شاید کمی مبهم و گیج کننده باشد، اما با یک مثال می‌تواند برای شما قابل درک شود. در این مدل به جای پوشیدن تی‌شرت‌های بدون یقه از تی‌شرت‌های یقه دار استفاده می‌کنیم.

تفاوت استایل اسمارت کژوال با استایل کژوال چیست؟

یک نمونه از استایل کژوال مردانه

وجه تمایز این دو استایل آن است که اسمارت کژوال ظاهری شیک‌تر از کژوال خواهد داشت. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، استایل کژوال ممکن است سبب شود که شما با پوشیدن شلوارهای جین گشاد و زاپ دار ظاهری تنبل به خود بگیرید، اما اسمارت کژوال ظاهری تنبل به شما نخواهد داد و مشخص است که شما برای سرهم آوردن این استایل فکر کرده‌اید.

قد لباس‌های کژوال می‌تواند اندازه‌های متفاوتی داشته باشد و برای روزمره مورد استفاده قرار گیرند، اما لباس‌های اسمارت کژوال معمولا قد متوسطی دارند و در جلسات کاری، گردش‌های غیررسمی، مهمانی‌ها و عروسی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور کلی اگر به استایل کژوال خود، آیتم‌هایی شیک‌تر اضافه کنید، استایلتان اسمارت کژوال خواهد شد و هم برای موقعیت‌های رسمی و هم غیر رسمی مناسب خواهد بود.

نمونه‌هایی از استایل اسمارت کژوال برای مردان

حال که با این اصطلاح از دنیای مد به خوبی آشنا شدیم، در ادامه نمونه‌های مختلفی از آن را بررسی می‌کنیم.

استفاده از کت در استایل مردانه

در استایل اسمارت مردانه از رنگ‌های مشابه استفاده کنید، اما کاپشن خلبانی را با کت‌های تک، شلوار کتان و کفش جیر جایگزین کنید، به این ترتیب استایلی غیر رسمی اما شیک خواهید داشت.

استفاده از تی شرت در استایل مردانه

آیتم‌های مجلسی مثل کت را با تی شرت که حالت غیر رسمی دارد، استایل کنید که ترکیبی بی‌نظیر از این موارد به دست آورید.

استفاده از کت چرم در استایل مردانه

با خرید یک کت چرمی مینیمال می‌توانید، آیتمی برای مدت زمانی طولانی داشته باشید که هیچ وقت از مد نمی‌افتد و هم اسمارت و هم کژوال خواهد بود.

استفاده از کراوات در استایل مردانه

عناصری رسمی مثل کراوات اگر با شلوار جین که حالتی غیر رسمی دارد، ترکیب شوند، می‌توانند تیپ اسمارت کژوال مردانه را رقم بزنند.

استفاده از کفش ورزشی در استایل مردانه

از کفش‌ ورزشی و کتانی نیز می‌توان در استایل اسمارت کژوال استفاده کرد، اما باید توجه داشته باشید که کتانی‌هایتان حتما ظاهری تمیز داشته باشند، چرا که کتانی‌های کثیف استایل شما را از حالت اسمارت به استایل معمولی تغییر خواهند داد.

مطالب دیدنی:  20 ایده جذاب برای استایل بوت قهوه‌ای و مشکی

نمونه‌هایی از استایل اسمارت کژوال برای خانم‌ها

این استایل برای خانم‌ها محدودیت نداشته و شما می‌توانید انواع مختلفی از لباس‌ها را امتحان کنید. برای این کار باید حداقل یک آیتم از گروه لباس‌های اسمارت را انتخاب کرده و از اکسسوری‌هایی نظیر جواهرات مختلف نیز در استایل کژوال زنانه استفاده کنید. نمونه‌هایی از این استایل در ادامه آورده شده‌اند.

استفاده از شلوار چرم در استایل زنانه

پوشیدن شلوار چرم به همراه هودی مشکی یا کت چرم سایز بزرگ و کتونی‌های آل استار ترکیبی شیک و بی‌نظیر را خلق خواهد کرد.

استفاده از جلیقه بافت در استایل زنانه

جلیقه‌های بافت دوباره به صنعت مد و پوشاک بازگشته‌اند و یکی از لباس‌های ترند‌های سال 2022 محسوب می‌شوند. شما می‌توانید یک جلیقه بافت را به همراه پیراهن اسمارت یقه سفید و شلوار چرمی استایل کرده و ظاهری زیبا داشته باشید.

استفاده از کت دکمه دار بلند در استایل زنانه

در فصل پاییز با پوشیدن ژاکت‌های بافت دکمه دار و شلوار جین روشن به همراه یک کت بلند گرم، استایل اسمارت کژوال بی‌نظیری خلق خواهید کرد که صد در صد مورد توجه اطرافیانتان قرار خواهد گرفت.

استفاده از شلوار گشاد آجدار در استایل زنانه

شلوارهای گشاد آجدار مدتی است که در بین خانم‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این شلوارهای راحت به همراه پیراهن‌های دکمه دار سفید و جلیقه چرمی، هم ظاهری شیک و مدرن را رقم خواهند زد و هم در عین حال بسیار راحت خواهند بود.

تیپ اسمارت کژوال برای محل کار

به طور کلی این استایل برای محل کار بسیار مناسب خواهد بود، چرا که در عین شیک بودن، راحت بوده و در برای یک روز طولانی کاری قابل تحمل خواهد بود. تنها کافی است به جای پوشیدن کفش‌ پاشنه بلند، کفش‌های کتانی بپوشید.

استفاده از پالتوهای پشمی چهارخانه در استایل زنانه

در فصول پاییز و زمستان، پالتو پشمی چهارخانه از بهترین آیتم‌هایی هستند که می‌توانند در این استایل مورد استفاده قرار گیرند. اکسسوری‌هایی مثل کلاه و کیف‌ رودوشی را نیز فراموش نکنید.

قیمت اسمارت کژوال زنانه

با استایل اسمارت کژوال شیک دیده شوید

گاهی اوقات انتخاب لباس‌های مناسب ممکن است برای ما دشوار شوند، آشنایی با انواع استایل‌ها می‌تواند کمک بزرگی به ما کند.

ما در این مقاله سعی کردیم که توضیح دقیقی در رابطه با استایل اسمارت کژوال ارائه دهیم. بنابراین حالا می‌دانیم که این استایل ترکیبی از عناصر رسمی و غیررسمی بوده که هم به راحتی استایل‌های کژوال است و هم با هوشمندی تمام آیتم‌هایی از لباس‌های رسمی را نیز در خود ترکیب می‌کند.

نمونه‌های مختلفی از این مدل استایل هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان در این مقاله گردآوردی شده بودند و امیدواریم که مورد توجه خوانندگان قرار گرفته باشند.

 

منبع : primermagazine

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

4 دیدگاه در “استایل اسمارت کژوال چیست و با استایل کژوال چه فرقی دارد

  1. سروش گفت:

    ممنون خیلی مطلب مفیدی بود

  2. سارینا گفت:

    خدایی از این استایل بهترم هم هست

  3. سعید رحمانی گفت:

    دمتون گرم

  4. یلدا گفت:

    ممنون خیلی عالی بود🙏
    متوجه شدم کاملا خیلی خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *