حلزون تراپی چیست؟ روش جدید جوان سازی پوست کره‌ای

حلزون تراپی چیست؟ حلزون تراپی یکی از روش‌های نوین و جدید جهت تقویت پوست صورت و جوان سازی، با استفاده استفاده از حلزون است. این متد یکی از شیوه‌های عالی برای ترمیم، جوان‌سازی و زیبایی پوست به شمار می‌رود. شاید باورش کمی سخت باشد اما یکی از مهم‌ترین فواید حلزون تراپی خاصیت ضد پیری آن بوده که موجب می‌شود افراد راضی شوند تا حلزون روی پوست صورتشان بخزد!

خزیدن حلزون روی صورت و بر جای گذاشتن مخاط روی پوست مثل یک ماسک عمل کرده و به زیبایی پوست می‌افزاید. برای این که بیشتر با این شیوه درمانی و زیبایی آشنا شوید بهتر بوده تا از مزایا و معایب حلزون تراپی نیز مطلع گردید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

این روش در کشور ما روشی جدید و نوین به شمار می‌رود. درصورتی که شما هم حاضرید هر کاری انجام بدهید تا جوان‌تر و زیباتر به نظر برسید و بدانید که حلزون تراپی برای چی خوبه، خواندن این مطلب از مدیسه را از دست ندهید. همچنین ما در ادامه به شما خواهیم گفت که حلزون تراپی چگونه انجام میشود.

حلزون تراپی چیست؟

حلزون تراپی چیست؟

حلزون تراپی صورت روشی بوده که برای نخستین بار در کشور ژاپن مورد استفاده قرار گرفت و به آن حلزون درمانی هم گفته می‌شود. در حلزون تراپی از یک الی سه حلزون و یا حتی بیشتر به طور مستقیم بر روی پوست صورت استفاده می‌شود که البته لازم به ذکر است که حلزون‌ها باید از نوع خاصی باشند و نباید از هر نوع حلزونی در این مورد استفاده کرد.

حلزون‌ها در این روش بر روی پوست حرکت کرده و موسیون خود را ترشح می‌کنند که به این شکل موجب می‌شوند تا خواص مخاط حلزون به طور مستقیم بر روی پوست قرار گرفته و پوست از خواص آن بهره‌مند شود.

حلزون تراپی صورت چه خواص و اثراتی روی پوست دارد؟

حلزون تراپی صورت چه خواص و اثراتی روی پوست دارد؟

در بسیاری از کشورهای آسیایی حلزون تراپی روی صورت اشخاص جهت داشتن پوستی زیبا انجام می‌شود. همچنین یکی از پرطرفدارترین مواد در زمینه مراقبت از پوست در کشور کره می‌باشد و اغلب مردم دست کم یک محصول دارای حلزون را در برنامه روتین خود دارند. آلوئه ورا، عسل، اسید هیالورونیک، چای سبز، روغن درخت چای، عصاره ریشه شیرین بیان تنها بعضی از ترکیبات خاصی بوده که جز محصولات پوست کره‌ای به شمار می‌روند.

همان‌طور که حلزون روی پوست می‌خزد، مخاط را روی پوست ترشح کرده و همچون ماسک عمل می‌نماید. روش درمانی حلزون تراپی به ترمیم پروتئین‌ها، اسیدهیالورونیک، الاستین، ضد میکروب، پپتیدها، گلیکول اسید و آنتی اکسیدان‌ها روی پوست کمک می‌نماید. ازمخاط حلزون در دوران یونان باستان جهت کمک به ناخوشی‌های داخل بدن، مثل سوء هاضمه یا سرفه و همچنین التهاب پوست کاربرد داشته است.

حلزون تراپی صورت چگونه انجام می‌شود؟

حلزون تراپی صورت چگونه انجام می‌شود؟

جهت انجام حلزون تراپی در ابتدا باید حلزون‌های مخصوص از نوع طبی تهیه گردند. سپس باید پوست صورت را به خوبی بشویید و تمیز نمایید و سپس حلزون‌ها را بر روی پوست قرار بدهید. در ادامه باید اجازه داد تا حلزون‌ها بر روی پوست صورت به هر سویی که می‌خواهند حرکت کرده تا به این شکل مخاط خود را ترشح کنند. پس از گذشت مدت زمانی در حدود نیم ساعت می‌توان حلزون‌ها را از روی پوست برداشت که در این صورت پوست نرم و مرطوب می‌شود.

شایان ذکر است اشخاصی که دارای سنین بالای 30 سال هستند، بهتر است که هر شش ماه یک بار حلزون تراپی را انجام بدهند و اشخاصی که بالای 40 سال سن دارند می‌توانند هر چهار ماه یک بار از حلزون تراپی استفاده نمایند.

تاریخچه حلزون تراپی

تاریخچه حلزون تراپی

حلزون درمانی از 2000 سال پیش و در زمان بقراط هم رونق داشته است. در آن زمان بقراط حلزون‌ها را قطعه قطعه نموده و در شیری ترش مزه مخلوط می‌کرد. سپس آن را به منظور ضماد بر روی زخم‌ها و محل‌های آسیب دیده پوست قرار می‌داد.

مزایای حلزون تراپی صورت چیست؟

مزایای حلزون تراپی صورت چیست؟

حلزون تراپی صورت دارای مزیت‌های بسیار زیادی برای پوست بوده که مهم‌ترین این مزایا به شرح زیر هستند:

  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک
  • تامین مواد مورد نیاز برای پوست صورت مثل: ویتامین ای و آ و روی و منگنز
  • تقویت کلاژن سازی در پوست صورت
  • مرطوب کردن پوست صورت
  • نرم کردن پوست
  • ایجاد درخشندگی در پوست
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • بهبود بخشیدن به زخم ها
  • جلوگیری از بروز زخم بر روی صورت
  • افزایش خاصیت کششی و حالت ارتجاعی پوست

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

مخاط حلزون برای درمان آکنه خوب است

مزایای حلزون تراپی صورت چیست؟

حلزون تراپی برای جوش صورت، یک روش موثر محسوب می‌شود. حلزون یک جز تشکیل دهنده عالی بوده که اگر مبتلا به بیماری‌های پوستی مانند آکنه هستید، همان‌طور که گفته شد مخاط حلزون به صورت طبیعی خواص ضد میکروبی داشته که به دور نگه داشتن باکتری کمک می‌کند. با این وجود، اسید گلیکولیک در مخاط حلزون به جلوگیری از آکنه با لایه برداری پوست کمک می‌کند (و در نتیجه سلول‌های مرده پوست و منافذ پوست را از بین می‌برد).

مخاط حلزون نیز قادر است تا به حفظ رطوبت پوست کمک نماید ( که به نوبه خود بروز آکنه را به حداقل می‌رساند). این به دلیل ترکیبات هیالورونیک اسیدی می‌باشد، به این ترتیب که مولکول‌های آب جذب لایه بیرونی پوست شده و پوست را مرطوب نگه می‌دارد.

مخاط حلزون جهت رفع هایپرپیگمانتاسیون آماس التهابی خوب است

مخاط حلزون جهت رفع هایپرپیگمانتاسیون آماس – التهابی خوب است:

مخاط حلزون خاصیت دیگری داشته که به محو شدن هایپرپیگمانتاسیون کمک می‌کند و همچنین برای درمان زخم آکنه و قرمزی پوست بسیار عالی است، ولی به نظر نمی‌رسد که در محو کردن انواع دیگر هایپرپیگمانتاسیون مثل لکه‌های پوستی یا ملاسما بسیار موثر باشد.

ماده فیلتر حلزونی دارای بسیاری از ترکیبات (از جمله پروتیین‌ها، پپتید و الاستین) می‌باشد که به درمان زخم آکنه و سرعت التیام کمک می‌کند و اغلب بر روی سطوح ناهموار حرکت می‌کنند . البته همان‌طور که قبلا ذکر شد، اسید گلیکولیک هم به نرم کردن پوست که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و سلول‌های جدید را نشان می‌دهد، کمک می‌کند.

مخاط حلزون جهت رفع هایپرپیگمانتاسیون آماس – التهابی خوب است:

حلزون به هنگام حرکت از خود ماده‌ای به اسم موکوس بر جای می‌گذارد. موکوس غنی از کلاژن و الاستین و دیگر پروتئین‌هایی بوده که در تولید و ترمیم سلول‌های پوستی نقش زیادی دارد.

در این بین شکل ظاهری پوست به اندازه کلاژن بستگی دارد و الاستین نیز موجب کشسانی و ارتجاعی شدن پوست می‌گردد. از جهتی دیگر موکوس حلزون حاکی آنتی اکسیدان و هایولارونیک اسید بوده که این مواد در کاهش التهابات پوستی و صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد و جوان سازی پوست تاثیر به سزایی دارند.

مطالب کاربردی:  ۱۴ راز زیبایی کره ای ها که باید بدانید

 

طرز استفاده از حلزون بر روی پوست

طرز استفاده از حلزون بر روی پوست

جهت حلزون تراپی پوست باید صورت را به طور کامل تمیز کرده و چند حلزون که به تازگی از صدف بیرون آمده است را روی پوست صورت یا گردن یا هرجای دیگر بدن بگذارید. حلزون‌های در حال حرکت حدودا 35 دقیقه روی تمامی نواحی مورد نظر رفته و با تولید ژل مخصوص یک ماسک طبیعی روی پوست به وجود می‌آورند که دارای پروتئین مخصوص می‌باشد.

با جذب این ژل توسط پوست، انواع چین و چروک برطرف شده و جوانی را به شما باز خواهد گرداند. تجربه نشان داده است که با حرکت حلزون ، شخص یک جریان خفیف الکترونیکی روی سطح پوست خود احساس می‌کند. ولی بعد از پایان کار و برداشتن حلزون‌ها پوستی شاداب و باطراوات را حس خواهد کرد.

هرچند وقت یکبار می‌توان حلزون تراپی انجام داد؟

بنابر توصیه کارشناسان، افراد بالای 30 سال هر شش ماه یک بار و افراد بالای چهل سال هر 4 ماه یک بار می‌توانند این عمل جوانسازی پوست را انجام بدهند.

عوارض حلزون تراپی چیست؟

عوارض حلزون تراپی چیست؟

ترکیبات فعال در هر حلزون با توجه به مخاطی که ترشح می‌کند متفاوت است ، در نتیجه ثبات چندانی وجود ندارد. شرایط محیطی و روش‌های استخراج بر کیفیت مخاط حلزون اثر خواهد گذاشت، در نتیجه سطح توانمند سازی آن‌ها مشخص نیست.

با اینکه استفاده از حلزون خطر خاصی ندارد ولی پیشنهاد ما این است توسط افراد متخصص این کار را انجام بدهید. اگر خود مایل به انجام حلزون تراپی در خانه هستید، ابتدا مقدار کمی از آن را امتحان نموده و در صورت عدم حساسیت به طور کلی استفاده نمایید.

نکاتی در رابطه با حلزون تراپی صورت

نکاتی در رابطه با حلزون تراپی صورت

  • در صورتی که در زمان حلزون تراپی، حلزون مورد نظر خواب بود، می‌توانید آن را زیر آب سرد بگیرید تا بیدار شده و از لاک خود بیرون بیاید. در این زمان سعی کنید که حلزون را هم بشویید.
  • اگر قصد دارید که از حلزون‌هایی جهت حلزون تراپی استفاده نمایید که قبلا توسط شخص دیگری استفاده شده است، باید صبر کرده تا به مدت یک هفته از حلزون تراپی شخص قبلی گذشته و سپس شما آن را استفاده نمایید.
  • حلزون تراپی را می‌توان بر اساس شرایط فردی به صورت هر ماه، روزی دو مرتبه، سه روز یک بار و چند ماه یک بار استفاده نمود که مسلما هر چه فاصله زمانی کمتر باشد نتیجه موثرتر خواهد بود.
  • در حلزون تراپی باید هر 15 روز یک بار به مدت 5 روز به پوست خود استراحت بدهید.
  • جهت حلزون تراپی باید از حلزون‌های طبی استفاده نمایید و هر نوع حلزونی را مورد استفاده قرار ندهید، چرا که بعضی از انواع حلزون‌ها سمی هستند و برای افراد خطرناک می‌باشند.
  • حلزون‌های مورد استفاده در حلزون تراپی را باید در ظرف سفالی نگهداری کرد.

حلزون تراپی واژن چیست؟

حلزون تراپی واژن و کشاله ران و دیگر نواحی حساس را می‌توان همچون حلزون درمانی پوست صورت، انجام داد. بسیاری از زنان از تیرگی و چین و چروک پوست اطراف واژن نگران هستند، در صورتی که می‌توانند با تعدادی از حلزون‌های مخصوص پوست و زیبایی مثل اسکارگو اقدام به حلزون تراپی واژن خود کنند.

مطالب پربازدید:  بهترین محصولات مراقبت از پوست کره ای و 10 برند برتر آن

 

از خواص تا عوارض حلزون تراپی

در این مقاله به شما به طور کامل توضیح دادیم که حلزون تراپی چیست و چه عوارض و مزایایی دارد. عموما حلزون تراپی جهت دست‌یابی به پوستی سالم، شفاف و بدون چین و چروک انجام می‌شود که البته نتایج فوق‌العاده‌ای هم برای پوست به دنبال دارد. اگر مایل به انجام حلزون تراپی برای جوان‌سازی پوست خود نبودید، می‌توانید از محصولات مراقبتی و جوانسازی که در فروشگاه‌های معتبر لوازم آرایشی بهداشتی موجود است، استفاده نمایید.

 

منبع : asthetiklab

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *