درمان جوش عصبی

درمان جوش عصبی کار بسیار راحت و ساده‌ای می‌باشد و شما می‌توانید از هر روشی برای این کار استفاده کنید. جوش‌های عصبی یکی از مشکلاتی هستند که این روزها بسیاری از اشخاص درگیر آن می‌باشند. در ادامه شما را با انواع روش‌های درمان جوش عصبی آشنا خواهیم کرد.

جوش عصبی چیست؟

جوش عصبی چیست؟

آکنه‌های عصبی که به آن‌ها آکنه‌های ندولوستیک نیز می‌گویند، نوع رایجی از آکنه است که منجر به ایجاد کیست‌های چرکی و بزرگ روی پوست خواهد شد و قادر است تا زیبایی شخص را تحت تاثیر قرار دهد. برعکس دیگر آکنه‌ها این مورد از آکنه‌ها به‌شدت دردناک بوده و هنگامی رخ می‌دهد که چربی و سلول‌های مرده زیر پوست در اعماق فولیکول‌ها یا منافذ مو جمع گردند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

این مورد برای پسران در دوران بلوغ بسیار بیشتر اتفاق می‌افتد و تا بزرگسالی ادامه‌دار خواهد بود. ادامه‌دار شدن این آکنه‌ها اغلب به علت نبود تعادل هورمونی بوده که این مورد در خانم‌ها بیشتر در دوران قاعدگی پدیدار خواهد شد، چرا که در این زمان تعادل هورمونی در بدن شخص بر هم می‌خورد.

دلیل ایجاد جوش‌های عصبی

دلیل ایجاد جوش‌های عصبی

اکنه‌ها هنگامی که منافذ روی پوست مسدود گردند، پدید می‌آیند که امکان دارد به علت وجود روغن‌های طبیعی پوست چرکی باشند. التهاب، تورم و درد این جوش‌ها قادر است بسیار ناراحت‌کننده و دردناک باشد اما باید بدانید که یک سری موارد وجود دارند که در این مورد نقش داشته و این موارد عبارتند از :

  • تغییرات هورمونی ناشی از قاعدگی، بارداری، یائسگی، تخمدان پلی کیستیک
  • شرایط پزشکی خاص و استفاده از داروهای هورمونی
  • استفاده از داروهای ضد بارداری
  • میکروبیوم پوست
  • استرس و اضطراب
  • ژنتیک

علائم جوش‌های چرکی

علائم جوش‌های چرکی

جوش‌ها و اکنه‌های چرکی و عصبی به طور معمول دردهای بسیاری دارند، از همین جهت لازم است تا با علائم این نوع از مشکلات آشنا شوید. این نشانه‌ها عبارت می‌باشند از :

  • التهاب‌های شدید پوستی
  • برآمدگی‌های بزرگ و دردناک
  • گره‌های قرمز مانند
  • ضایعات شدید زیرپوستی
  • جوش‌های قابل مشاهده
  • برآمدگی‌های دردناک حتی بدون لمس شدن

درمان جوش عصبی زیر پوستی

درمان جوش عصبی زیر پوستی

جهت درمان آکنه عصبی یک سری از روش‌های به‌خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در ادامه تمامی آن‌ها را برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد تا پیش از هر کاری با این روش‌ها به خوبی آشنا شوید.

استفاره از ژل‌ها

با استفاده از انواع ژل‌های شستشو که در میان تمامی لوازم آرایشی بهداشتی‌ها پیدا می‌شود، می‌توانید تا حدی به درمان جوشهای عصبی صورت خود کمک نمایید، ولی به خاطر داشته باشید که تمامی افراد نمی‌توانند از این روش استفاده نمایند.

بعضی از آکنه‌ها بسیار سرسخت بوده و برای درمان آن‌ها به روش‌های دیگری همچون تزریق کورتیکواستروئیدها، مصرف خوراکی آنتی بیوتیک‌ها و یا استفاده از آنتی بیوتیک‌های موضعی، استفاده از داروهای ضد بارداری، و مصرف داروهای خاص تجویز شده از پزشک نیاز است.

قیمت انواع محصولات مراقب صورت اورجینال و باکیفیت

 

لایه بردارهای شیمیایی

لایه بردارهای شیمیایی

لایه بردارهای شیمیایی تا حدی قادرند منجر به از بین رفتن پوست‌های مرده شوند و منافذ جوش‌های شما را مسدود نمایند و همچنین با کاهش چربی سطح پوست به رفع جوش عصبی صورت شما کمک بسیاری کنند.

لایه بردارهای پوستی به سه گروه تقسیم‌بندی می‌شوند و شما باید با در نظر گرفتن میزان مشکلات پوستی خود زیر نظر متخصص پوست از آن‌ها استفاده نمایید. همچنین لایه بردارهای شیمیایی یکی از بهترین راه‌های درمان جوش عصبی روی بینی و دیگر نواحی صورت است.

مطالب پربازدید:  درمان جوش صورت در یک روز

 

میکرودرم ابریژن

از قدیمی‌ترین درمان‌هایی که در درمان جوش عصبی صورت کاربرد دارد، استفاده از میکرودرم ابریژن است که یک نوع لایه برداری مکانیکی محسوب می‌شود. درمان میکرودرم ابریژن شامل استفاده از دستگاه بوده که قادر است تا کریستال‌های سطح پوست را بکشد و با این کار پوست شما را صاف و صیقلی جلوه دهد.

در حقیقت هنگامی که شما از این روش استفاده می‌نمایید، پس از اتمام کار نتیجه ایجاد شده را مشاهده خواهید کرد که پوست شما روشن‌تر و جذاب‌تر به نظر خواهد رسید.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ

از دیگر درمان‌های آکنه‌های عصبی می‌توان به استفاده از روش میکرونیدلینگ اشاره نمود. در حقیقت با استفاده از این روش پوست شما کلاژن سازی بیشتری انجام می‌دهد، درنتیجه سطح پوست شما فوری‌تر بهبود پیدا می‌کند. در حقیقت این روش دارای یک سری از عوارضی هم می‌باشد که این عوارض شامل درد شدید، قرمزی، التهاب و مشکلات اینچنینی شده که با گذشت زمان از بین خواهد رفت و بهبود می‌یابد.

مطالب کاربردی:  راه حل فوری و آسان درمان جای جوش با روش‌های کاربردی

 

درمان لیزر

امروزه استفاده از لیزر بسیار کاربردی بوده و اشخاص بسیار زیادی هستند که به جای استفاده از سایر روش‌ها از این روش استفاده می‌کنند و زودتر به نتیجه می‌رسند. در درمان جوش عصبی استفاده از لیزر فوری‌ترین نتیجه را به شما خواهد داد، اما باید بدانید که استفاده از این روش برای اشخاصی که دارای پوست‌های حساس هستند، مناسب نخواهد بود.

ایزوترتینوئین

ایزوترتینوئین

ایزوترتینوئین یکی از داروهای بسیار ویژه برای درمان جوش عصبی است که برای اشخاصی که تا کنون هیچ روشی به آن‌ها کمک نکرده است، مناسب می‌باشد و می‌توان گفت راه آخر درمان است. این دارو به همراه ویتامین A فرموله شده است که این مورد باعث کاهش میزان باکتری در پوست گردیده و قادر است میزان عفونت را به حداقل مقدار رسانده و فورا پوست شما را بهبود بخشد.

مطالب مرتبط:  آموزش تخلیه جوش زیر پوستی و روش‌های جلوگیری از ایجاد آن

 

استفاده از روش فتودینامیک

در حقیقت در این روش از یک پماد به‌خصوص استفاده می‌شود و سپس نور آبی و یا قرمز که کنترل شده است به محل جوش‌ها تابانده شده که با این کار غدد و آکنه‌ها شدیدا کاهش پیدا می‌کنند و و از بین می‌روند.

روش‌های پیشگیری از انواع جوش عصبی

روش‌های پیشگیری از انواع جوش عصبی

همان‌گونه که می‌دانید پیشگیری بهتر از درمان است، پس در نتیجه نیاز است تا اطلاعاتی در رابطه با پیشگیری از ایجاد این مدل از جوش‌ها داشته باشید در غیر این صورت امکان دارد شما نیز با این موارد به زودی مواجه شوید.

  • سعی کنید صورت خود را دو مرتبه بیشتر در روز شستشو ندهید.
  • جوش‌ها و آکنه‌های ایجاد شده را دستکاری نکنید و سعی نمایید تا آن‌ها را تخلیه نکنید، چرا که ممکن است باعث تشدید این آکنه‌ها شده و مشکلات بیشتری را برای پوست خود ایجاد نمایید.
  • خود درمانی کردن جهت این مشکل قادر است تا مشکلات بیشتری را به دنبال داشته باشد، بنابراین بهتر است سعی کنید جهت درمان از همان ابتدا به متخصص مراجعه کنید.
  • در حین صحبت کردن با تلفن سعی نمایید صورت خود را به دور از تلفن همراه نگه دارید.
  • دست های خود را پیش از آرایش کردن به خوبی بشویید.
  • سعی کنید درصورتی که این جوش‌ها روی بدن شما هستند، از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری نمایید.
  • از محصولات آرایشی فاقد چربی و برای پوست‌های حساس استفاده نمایید.
  • پیش از اصلاح کردن از کرم‌های نرم کننده استفاده کنید.
  • سعی کنید بیش از اندازه زیر نور خورشید قرار نگیرید تا پوست شما سبوم اضافی تولید ننماید.
  • سعی کنید استرس و اضطراب خود را کاهش بدهید تا بتوانید از تولید کورتیزول و آدرنالین اضافی در بدن خود پیشگیری نمایید.

بیشتر درباره علت جوش عصبی دردناک بدانید

این جوش‌های متورم و آزاردهنده که غالبا نشان ظاهری خاصی ندارند و به آن‌ها آکنه‌های کیستی هم گفته می‌شود، دلایل زیر هم در بروزشان تاثیر دارد:

  • سن (غالبا نوجوانان دچار آکنه‌های عمیق و دردناک می‌شوند)
  • سابقه خانوادگی و ژنتیکی
  • تغییرات هورمونی در دوره نوجوانی و برای زنان در دوران یائسگی
  • استرس

 

 

منبع : cosmopolitan

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *