استروبینگ چیست و چه تفاوتی با کانتورینگ دارد؟

همان‌گونه که می‌دانید، برای آرایش صورت هرروزه روش‌های مختلف و گوناگونی به دنیای زیبایی معرفی می‌گردد. یکی از جدیدترین این روش‌ها استروبینگ است. آیا می‌دانید، استروبینگ چیست؟ اگر از طرفداران دو آتیشه صنعت زیبایی هستید و مجلات و وبلاگ‌های مد را دنبال ‌می‌کنید، حتما متوجه ظهور پدیده تازه‌ای به نام تکنیک استروبینگ شده‌اید.

به دنبال رد پای تکنیک محبوب کانتورینگ که توسط سلبیریتی‌هایی مثل کارداشیان‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است، اکنون سر و کله تکنیک مشابه دیگری با اسم استروبینگ پیدا شده است. این تکنیک، از لحاظ عملکرد و ظاهری که ایجاد می‌کند، درست در برابر کانتورینگ قرار می‌گیرد. امروزه، استروبینگ تمامی فرش قرمزها و مد را تسخیر نموده و مورد توجه عده بسیاری از فعالان این زمینه قرار گرفته است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

استروبینگ چیست؟

استروبینگ چیست؟

جهت آن‌که بهتر متوجه شوید، تکنیک استروبینگ صورت چیست، بهتر است ابتدا به صورت دقیق بدانیم که این عبارت به چه معناست. استروبینگ یک واژه انگلیسی است که به معنی بارقه‌های روشنی است که به صورت منقطع دیده می‌شود. حتما با خود تصور می‌کنید، اینکه یک تکنیک آرایشی چنین اسمی داشته باشد، عجیب است.

در حالی که باید گفت که این اسم باید برای این تکنیک انتخاب می‌شد، چرا که در تکنیک استروبینگ هایلایت‌های منقطعی روی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. استروبینگ یک نوع هایلایت در آرایش صورت به حساب می‌آید که شباهت‌های بسیاری نیز به کانتورینگ صورت دارد، منتها استروبینگ بسیار ملایم‌تر و طبیعی‌تر از کانتورینگ می‌باشد.

در این روش فقط از هایلایت‌ها استفاده می‌گردد و با استفاده از آن درخشش همتایی در نقاط برجسته صورت شما از جمله بالای استخوان گونه، وسط پیشانی و وسط لب پایینی ایجاد می‌شود.

اگر شما هم از آن دسته از اشخاصی هستید که وقت کافی جهت آرایش کردن ندارید، تکنیک استروبینگ قادر است تا گزینه بسیار مناسبی برای شما به شمار آید. شما به کمک این تکنیک بسیار فوری می‌توانید، چهره خود را به جذابیت بی‌آرایید و علاوه بر آن ظاهر طبیعی چهره خود را نیز حفظ نمایید.

استروبینگ و کانتورینگ چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

استروبینگ و کانتورینگ چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

جهت اینکه تفاوت اصلی این دو تکنیک را بهتر و بیشتر درک نمایید، بهتر است با عملکرد هریک از آن‌ها به صورت جداگانه آشنا شوید:

  • کانتورینگ با هدف اصلاح زوایای گوناگون صورت انجام می‌شود. می‌توان در این تکنیک از لوازم آرایشی جهت تغییر ظاهر و اندازه اجزای صورت استفاده کرد.
  • استروبینگ، بر اساس خلق درخشش بیشتر پوست ارائه گردیده و با حفظ حالت طبیعی چهره شما، براقیت بسیاری به پوست شما می‌بخشد. استروبیگ، قادر است تا جذابیت‌های چهره را برجسته‌تر نماید و از این طریق نواقص چهره را پوشش دهد.

طیف رنگ پوست

یکی دیگر از نکات مهم جهت انتخاب هایلایتر مناسب، توجه به طیف رنگ پوست است. هایلایترها پالت رنگ گسترده‌ای دارند، ولی بهترین رنگ برای طیف پوست شما کدام است؟ جهت رسیدن به پاسخ این سوال، می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

  • پوست سفید: هایلایترهای بژ روشن، صورتی و شامپاینی
  • پوست گندمی: هایلایترهای طلایی و رزگلد
  • پوست سبزه: هایلایترهای تراکوتا و برنز

اموزش ارایش استروبینگ

اموزش ارایش استروبینگ

تا به اینجا دانستید که استروبینگ چیست و چگونه می‌تواند، موجب جذابیت صورت و چهره شما شود، بدون شک مشتاق هستید تا با مراحل انجام آن نیز آشنا شوید. شما جهت انجام آرایش‌های روزمره خود می‌توانید از استروبینگ در میکاپ استفاده نمایید.

مهم‌ترین موردی که جهت پیاده نمودن این تکنیک به آن نیاز دارید، هایلایتر است. شما می‌توانید هم از هایلایترهای کرمی استفاده نمایید و هم هایلایترهای پودری. هایلایت‌های کرمی مناسب برای پوست طبیعی و چرب هستند و باعث پرنور شدن پوست بدون برق زدن آن می‌شوند.

از جهتی هایلایترهای پودری برای تمامی انواع پوست‌ها مناسب‌اند و باعث بازتاب نور به‌طور پخش از صورت می‌شوند. مورد دیگری که درباره انتخاب هایلایتر مناسب وجود دارد، این است که باید با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. در استفاده از یک محصول یا هایلایتر مناسب رنگ پوست باید بیشترین دقت را به خرج بدهید تا صورت شما ظاهری غیرطبیعی به خود نگیرد. به طور معمول رنگ هایلایت صورت باید دو درجه روشن‌تر از رنگ پوست باشد.

قیمت انواع محصولات آرایشی اورجینال و باکیفیت

 

در ادامه مراحل استروبینگ به ترتیب گفته شده است:

زیرسازی پوست

زیرسازی پوست

اولین مرحله در آرایش استروبینگ چیست؟ نخستین مرحله تمیز کردن پوست با یک پاک کننده صورت یا تونر و زیرسازی آرایش صورت است. جهت زیرسازی پوست باید از یک کرم مرطوب‌کننده و آبرسان ملایم استفاده کنید و با آن پوست صورت خود را به طور کامل ماساژ بدهید. این کار باعث می‌شود لوازم آرایشی بهتر بر روی صورت شما بنشینند. باور اشتباهی که در بین بسیاری از مردم وجود دارد، این است که اشخاصی که دارای پوست چرب هستند، احتیاجی به استفاده از کرم مرطوب‌کننده ندارند.

توجه داشته باشید که این مرحله برای انواع پوست‌ها، حتی پوست‌های چرب، واجب است. با این تفاوت که افرادی که پوستی چرب دارند باید از مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی استفاده نمایند. افرادی که دارای لک، جوش و هر ایراد پوستی هستند هم باید این مرحله را انجام بدهند.

مطالب پربازدید:  آشنایی با بهترین مدل‌های ترند میکاپ 2023 جذاب و خاص

 

استفاده از هایلایتر

استفاده از هایلایتر

بعد از زیرسازی پوست به مهم‌ترین مرحله می‌رسیم. استفاده از هایلایتر مرحله دوم و مهمی از استروبینگ صورت است. چنانچه علاقه‌ ندارید که چهره شما پس از انجام استروبینگ حالتی یخ زده به خود بگیرد، بهتر است از هایلایتری با درخشش پایین استفاده نمایید. اکنون باید هایلایتر را بردارید و آن را به نواحی از پوست خود بزنید که به طور طبیعی آن قسمت‌ها با تابش نور روشن‌تر خواهند بود.

بینی، شقیقه، گونه و بالای لب از نواحی هستند که با تابش نور روشن‌تر به نظر می‌آیند. این نواحی را با استفاده از هایلایتر برجسته نمایید. باید دقت داشته باشید در استفاده از هایلایتر نباید زیاده‌روی نمایید، چرا که صورت شما حالت چرب و روغنی پیدا می‌کند و نور بیشتری را بازتاب می‌دهد.

با توجه به اینکه استروبینگ جلوه‌ای ویژه به پوست می‌بخشد، بهتر است در بخش‌هایی که دچار التهاب پوستی یا جوش هستند، هایلایتر را به کار نبرید. اگر گمان می‌کنید که ممکن است با هایلایت کردن پیشانی پوست شما چرب به نظر آید، می‌توانید هایلایت پیشانی را حذف نمایید. این کار جهت طبیعی جلوه دادن چهره شما بسیار حائز اهمیت است.

محو نمودن هایلایتر؛ مرحله مهم استروبینگ

محو نمودن هایلایتر؛ مرحله مهم استروبینگ

محو نمودن خطوط و مرزهای هایلایتر نیز یکی از اصلی‌ترین مراحل استروبینگ است. این مرحله نقش بسزایی در طبیعی جلوه دادن ظاهر آرایش شما دارد. جهت انجام این کار باید یک پد یا یک براش آرایشی به دست بگیرید و تمام نواحی را که با هایلایتر روشن نموده‌اید را پخش و مرزها را از بین ببرید.

توجه داشته باشید که این مرحله را باید به آرامی انجام بدهید و در آن به صورت هیچ‌گونه فشاری وارد نکنید، چرا که این امکان وجود دارد که کل آرایش شما پاک گردد. تنها کافی است که براش را بسیار آهسته بر روی خطوط ایجاد شده به وسیله هایلایتر بکشید.

با حرکت دورانی و کوچک برس، اطمینان حاصل نمایید که هیچ خطی از هایلایتر بر روی صورت باقی نماند. با توجه به اینکه در استروبینگ صورت از هایلایترهایی استفاده می‌گردد که بسیار روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست شما است، بهتر است آن را به خوبی روی پوست خود پخش نمایید، چرا که اگر این کار را انجام ندهید، رد روشنی از آن بر روی صورت برجای می‌ماند.

استفاده از رژگونه

استفاده از رژگونه

مرحله چهارم و نهایی در بحث استروبینگ، به استفاده از رژگونه مربوط است. در تکنیک استروبینگ باید از رژگونه‌‎ای استفاده نمایید که براق نباشد. علت آن هم این است که استروبینگ خود یک مدل آرایش براق و روشن است. برهمین اساس استفاده از رژگونه براق قادر است تا ظاهری اغراق شده و بیش از حد براق را در چهره شما پدید آورد. جهت همین مسئله معمولا در این تکنیک آرایشی از انواع رژگونه مات استفاده می‌کنند.

روش ماندگار کردن آرایش استروبینگ چیست؟

روش ماندگار کردن آرایش استروبینگ چیست؟

در آخر هم از پودر تثبیت‌کننده آرایش جهت ماندگاری آرایش خود استفاده نمایید. پودر تثبیت‌کننده را به‌خصوص بر نواحی پیشانی، زیر چشم‌ها و گونه‌ها بزنید. این عمل نه تنها ظاهر آرایش را شاداب‌تر می‌کند بلکه سبب ماندگاری بیشتر و ثابت ماندن آرایش در طی روز هم می‌شود. افزون بر این می‌توانید از یک اسپری تثبیت‌کننده استفاده نمایید. اجازه دهید اسپری خشک شود و پس از آن به بیرون بروید.

مطالب مرتبط:  آموزش فیکس کردن آرایش با روش‌ها و ترفندهای طلایی

 

مزایای استروبینگ چیست

در این قسمت از مجله مدیسه افزون بر این که دانستید استروبینگ چهره چیست، با نحوه پیاده کردن آن جهت ایجاد زیبایی بیشتر نیز آشنا شدید که امیدواریم با توجه به مراحل گفته شده بتوانید مهارت کافی را در این زمینه به دست آورید و صورت خود را با جذابیت هرچه بیشتر بیارایید. همچنین برای خرید انواع هایلایتر، رژگونه و دیگر لوازم آرایشی موردنیاز در این تکنیک از برندهای معتبر ایرانی و خارجی به سایت اینترنتی فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : wetnwildbeauty

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *