اسپری آب معدنی

‌هنگام استفاده از مواد آرایشی یا در هنگام قرار­گرفتن در معرض نور آفتاب ممکن است با مواردی مثل کدر شدن رنگ پوست، خشک شدن یا بی حالی پوست مواجه شوید. اسپری آب معدنی در واقع محصولی است که به شما کمک می‌کند تا خشکی و سنگینی پوست خود را از بین ببرید و رطوبت از بین رفته­ آن را به میزان قابل توجهی جبران نمایید. به عبارت بهتر اسپری آب معدنی می‌توانند همانند مرطوب کننده عمل کند و رطوبت از دست رفته­ پوست شما را به آن بازگرداند.

اسپری آب معدنی چه تفاوتی با آب معمولی دارد؟

عکس انواع اسپری آب معدنی

اسپری آب معدنی دارای تفاوت‌­های چشمگیری با اسپری آب معمولی می‌باشد. اسپری­‌های معمولی عملکردی سطحی داشته و بر روی پوست شما قرار می‌­گیرند. اما اسپری‌­های آب معدنی می­‌توانند به منافذ عمیق‌تر پوست شما نفوذ کنند و رطوبت آنها را نیز تامین نمایند. به طور کلی اسپری‌­های آب معدنی دارای فرمولاسیون متفاوتی با آب معمولی می‌باشد و می‌توانند بر روی انقباض رگ‌ها و … تاثیر بگذارند و بازدهی و تاثیرگذاری بسیار بیشتری داشته باشند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

از چه موادی در اسپری آب معدنی استفاده شده است؟

مواد داخل اسپری آب معدنی چیست

امروزه برند­‌های مختلفی در حوزه تولید اسپری آب معدنی مخصوص پوست فعالیت می‌­کنند و محصولات متنوعی را نیز به بازار وارد می‌کنند. این محصولات اغلب غنی از مواد معدنی و گیاهی می‌باشند. به عنوان مثال در حال حاضر از موادی مثل چای سبز، روغن‌های گیاهی، ویتامین‌های مختلف و … برای ساخت اسپری‌های آب معدنی استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که ترکیبات فوق اصلی‌ترین دلیل متفاوت بودن اسپری آب معدنی با اسپری آب معمولی می‌باشد.

اسپری آب معدنی چه خاصیت‌هایی برای پوست دارد؟

خواص اسپری آب معدنی

اسپری آب معدنی اگر با ترکیبات مناسب و استاندارد تولید شده باشد می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای پوست شما به همراه داشته باشد. از مهم‌ترین قابلیت‌های این محصولات می‌توان به ایجاد تعادل در رطوبت پوست، از بین بردن خشکی پوست، پیشگیری از سوزش، جلوگیری از قرمز شدن پوست، کاهش سرعت پیری، ایجاد شادابی در پوست، ارتقای سطح سلامت پوست، درخشش پوست و … اشاره کرد.

تمامی موارد فوق سبب شده‌اند که اسپری‌های آب معدنی به یکی از کاربردی‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی تبدیل شوند.

نحوه استفاده از اسپری آب چگونه است؟

برای استفاده از اسپری آب معدنی در ابتدا باید قوطی محصول را به خوبی تکان دهید. در مرحله بعد باید اسپری را در یک فاصله مناسب از پوست صورت خود قرار دهید و چشم‌ها و دهان خود را به طور کامل ببندید. در مرحله بعد می‌توانید محصول را بر روی پوست خود اسپری کنید تا جذب آن شود. دقت داشته باشید که استفاده از محصولاتی مثل سرم‌های نرم کننده می‌تواند به تاثیرگذاری و بازدهی بهتر اسپری‌ها کمک کند.

مطالب کاربردی:  روتین پوست بعد از حمام مخصوص یک خانم لاکچری

از چه نوع اسپری‌­های آبی استفاده کنیم؟

اسپری آب برنج برای مو

اسپری آب برنج برای مو

آب برنج در واقع همان نشاسته حاصل از خیس خوردن یا پخته شدن برنج می‌باشد که به تنهایی دارای مزیت‌های بسیار قابل توجهی برای پوست می‌باشد. در حال حاضر شما می‌توانید اسپری آب معدنی حاوی آب برنج را در بازار پیدا کرده و از آنها برای پوست خود استفاده کنید.

اسپری‌های آب برنج می‌توانند سبب نرمی پوست، درخشان شدن سطح پوست، تامین آب مورد نیاز پوست و … شوند. به طور کلی اسپری‌هایی که حاوی آب برنج هستند، یک انتخاب ایده آل برای ارتقای سطح سلامت پوست می‌باشند.

اسپری آب اون

اسپری آب اون

برند اون یکی از برند‌های فرانسوی فعال در عرصه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است که از سابقه بسیار قابل توجهی برخوردار است. اسپری آب اون یکی از پرطرفدار‌ترین محصولات تولید شده توسط این برند می‌باشد که فواید بسیاری برای پوست دارد.

از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این محصول می‌توان به کاهش التهابات و قرمزی پوست، ایجاد نرمی و لطافت در پوست، اسیدی نبودن فرمولاسیون و … اشاره کرد. در حال حاضر شما می‌توانید برای خرید این محصول به وب‌سایت مدیسه مراجعه فرمایید.

بهترین سرم ویتامینه پوست

اسپری آب اوریاژ  

اسپری آب اوریاژ  

اسپری آب اوریاژ نیز توسط کشور فرانسه تولید شده و از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است. برای ساخت این اسپری از ترکیباتی استفاده می‌شود که می‌توانند مزیت‌های بسیاری را برای پوست به همراه داشته باشند. به عنوان مثال اسپری فوق یک محصول التیام بخش، محافظت کننده، ضد خارش، تثبیت کننده آرایش، نرم کننده پوست، مرطوب کننده و … می‌باشد.

اسپری آب سیلکر

اسپری آب معدنی خوب در بازار فراوان است.

اسپری آب معدنی سیلکر یکی دیگر از محصولات باکیفیت و قابل اعتماد داخلی موجود در بازار است که می‌توانید از آن استفاده نمایید. این اسپری با کمک آب معدنی خالص چشمه‌های سبلان تولید و به بازار عرضه می‌گردد. به همین دلیل اسپری آب معدنی سیلکر غنی از مواد معدنی بوده و تاثیرات قابل توجهی را بر روی پوست شما خواهد گذاشت. شما می‌توانید از این محصول برای رفع حساسیت‌های پوستی، آبرسانی روزانه، جلوگیری از برافروخته شدن پوست و … استفاده نمایید.

در انتهای این بخش به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید و مصرف هریک از محصولات فوق، با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید با عوارض ناشی از مصرف محصولات ناسازگار با پوست خود روبرو نشوید.

آیا اسپری آب استفاده پزشکی یا دارویی دارد؟

مصارف اسپری آب معدنی

اغلب افراد جامعه گمان می‌کنند که اسپری آب معدنی یک محصول آرایشی بوده و به هیچ عنوان استفاده دارویی و پزشکی ندارد. اما این یک باور کاملا غلط می‌باشد که در جامعه شکل گرفته است. اسپری‌های آب معدنی به دلیل ترکیبات مختلف و متنوع خود می‌توانند قابلیت استفاده دارویی و پزشکی نیز داشته باشند. به عنوان مثال در مواقعی که شخص با التهابات پوستی، قرمزی پوست و … روبرو می‌شود می‌تواند از اسپری آب معدنی به عنوان یک ماده دارویی استفاده نماید تا میزان التهابات پوست خود را کاهش دهد.

از چه اسپری‌­هایی استفاده نکنیم؟

در هنگام خرید اسپری آب معدنی توجه داشته باشید که به سراغ محصولات با فرمولاسیون اسیدی نروید. این محصولات می‌توانند آسیب‌های قابل توجهی را به سطح پوست شما وارد نمایند. به طور کلی توصیه می‌شود قبل از خرید اسپری آب معدنی با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت داشته باشید تا بتوانید محصولی سازگار با پوست خود را تهیه فرمایید.

در انتها اگر تا به حال از اسپری‌های آب معدنی پوست استفاده کرده اید، نظر و تجربه خود در این حوزه را با ما درمیان بگذارید.

مطالب کاربردی:  کنترل پوست چرب! چگونه از شر پوست چرب خلاص شویم؟

 

منبع : vinmec

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *