اپیلاسیون چیست

اپیلاسیون چیست؟ انواع گوناگون آن کدام است؟ روش‌هایی که می‌توان اپیلاسیون را انجام داد چگونه است؟ در این مطلب تلاش می‌کنیم به تمام این پرسش‌ها پاسخ دهیم و به ترفندهایی نیز اشاره می‌کنیم تا بتوانید از طریق آن‌ها اپیلاسیون در منزل را به بهترین شکل انجام دهید. 

توجه داشته باشید که اگر اپیلاسیون به درستی انجام نشود، ممکن است که پوست با آسیب جدی رو به رو شود. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که حتما این مقاله را تا پایان بخوانید. 

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اپیلاسیون چیست و چرا یکی از ضروری‌ترین مراحل آرایش بدن است؟

اپیلیدی چیست

در جواب اپیلاسیون چیست و اپیلاسیون یعنی چه، باید بگوییم که به طور خلاصه به انواع و اقسام شیوه‌هایی که از طریق آن موهای زائد سطح بدن برداشته می‌شود، اپیلاسیون می‌گویند. 

انواع اپیلاسیون‌ها وجود دارد که تعدادی از آن‌ها عبارت هستند از: اپیلاسیون صورت، اپیلاسیون بدن، اپیلاسیون بیکینی و اپیلاسیون عروس. برای خانم‌ها این کار از اهمیت زیادی برخوردار است و ساعات بسیاری را برای این کار اختصاص می‌دهند. 

بسیاری ترجیح می‌دهند که برای اپیلاسیون به آرایشگاه‌ها مراجعه کنند. ما در ادامه شیوه‌های اپیلاسیون در خانه را به شما معرفی می‌کنیم که به این ترتیب قادر خواهید بود یک روتین مراقبت پوست بدن برای خود رقم بزنید و وقت و پول خود را پس‌انداز کنید. 

آمادگی قبل از اپیلاسیون چیست؟

اپیلاسیون در خانه

اپیلاسیون معمولا با موم یا با دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود. همانطور که قبلا هم گفتیم، پوست بسیار مستعد این است که هنگام اپیلاسیون آسیب ببیند. برای این که از این آسیب‌ها تا حدی جلوگیری کنیم، نیاز است که اقداماتی انجام شود که در ادامه توضیح خواهیم داد.

لایه‌برداری

اولین اقدامی که قبل از اپیلاسیون می‌توانید انجام دهید، از بین بردن لایه نازک اضافه روی پوست است. نام دیگر لایه‌برداری اسکراب پوست است که در آن با استفاده از محصولات متفاوت می‌توان پوست مرده را از سطح پوست جدا کرد. با این کار اپیلاسیون بهتر انجام می‌شود. 

شست و شوی پوست

قبل از اپیلاسیون در خانه حتما پوست خود را به وسیله پاک کننده صورت شست و شو دهید که پوست از هر گونه آلودگی پاک شود. سعی داشته باشید مواد شوینده‌ای که استفاده می‌کنید، ملایم باشند و پوست شما را بیش از حد خشک نکنند. 

پوست را خشک کنید

اپیلاسیون عروس

هیچ گاه پوستی که خیس است را اپیلاسیون نکنید. در این صورت مومی که روی پوست قرار داده می‌شود، نمی‌تواند به آن شکلی که باید چسبندگی پیدا کند و موها به خوبی کنده نخواهند شد. 

دانستنی‌های جذاب:  روتین پوست بعد از حمام مخصوص یک خانم لاکچری

اگر پوستتان رطوبت زیادی تولید می‌کند، برای خشک کردن آن می‌توانید از پودر تالک (پودر بچه) استفاده کنید. جالب است بدانید که این پودر نه تنها رطوبت پوست را کنترل می‌کند، بلکه مانع کشیده‌شدن پوست نیز می‌شود. 

انواع شیوه‌های خانگی اپیلاسیون چیست؟

اپیلاسیون صورت

معمولا به دو شیوه اپیلاسیون در خانه انجام می‌شود. یکی از آن‌ها که بسیار رایج محسوب می‌شود، استفاده از موم است. این ماده ابتدا حرارت می‌بیند، سپس روی پوستی که می‌خواهید آن را اپیلاسیون کنید، قرار می‌گیرد و پس از مدت زمان مشخص کنده می‌شود.

هم زمان با کنده شدن، موها نیز کنده می‌شوند. البته نیاز است که بگوییم این روزها انواع متفاوتی از موم به بازار عرضه شده‌است که لزوما به حرارت نیازی ندارند. 

شیوه دیگر استفاده از انواع دستگاه‌ اپیلاسیون است که برای کندن و از بین بردن مو ساخته شده‌اند که به آن‌ها اپیلیدی نیز گفته می‌شود. در ادامه این دو شیوه را توضیح خواهیم داد. 

شیوه خانگی استفاده از موم برای اپیلاسیون چیست؟

در این قسمت ابتدا نحوه استفاده از موم در خانه را به شما آموزش می‌دهیم. 

لیست قیمت وکس، موم و کرم مو بر

انتخاب موم مناسب

اپیلاسیون بیکینی

در کل دو نوع موم وجود دارد که شما می‌توانید در خانه از آن‌ها استفاده کنید. موم سرد و موم گرم. هر دو ویژگی‌های مثبت مخصوص به خود را دارند، اما باید بدانید که از هر کدام چگونه استفاده کنید. 

اگر تصمیم دارید که از موم گرم استفاده کنید، شیوه استفاده از آن به این صورت است که آن را از ظرف خود خارج می‌کنید و سپس روی حرارت قرار می‌دهید که ذوب شود.  مایع را روی پوست با دقت قرار می‌دهید و یک پارچه مخصوص را روی آن می‌گذارید. وقتی احساس کردید که مایع کمی خود را گرفت، پارچه را می‌کشید. با کشیدن موها نیز کنده می‌شوند. 

برای استفاده از موم سرد دردسر کمتری وجود دارد. در این شیوه نیازی به استفاده از قرار دادن پارچه روی موم نیست. وقتی موم حالت کش‌دار پیدا کرد، مقدار لازم را روی پوست قرار دهید. 

شیوه قرارگرفتن درست موم روی پوست

شیوه درست این کار به این شکل است که باید موم را در راستای رویش مو روی پوست قرار دهید. همینطور دقت داشته باشید که آن را به خوبی در قسمت‌های مد نظر خود پخش کنید که دوباره مجبور به انجام آن نشوید.

جدا کردن موم

زمانی که می‌خواهید موم را جدا کنید، باید سرعت عمل داشته باشید. همینطور باید این کار را در خلاف جهت رویش موها انجام دهید. اگر می‌خواهید درد کمتری در این مرحله احساس کنید، می‌توانید انواع مسکن‌ها را در حد معقول استفاده کنید. 

مطالب پربازدید:  بهترین روتین خانگی مراقبت از پوست بدن که باید بدانید

 

اپیلیدی چیست؟

حال که پاسخ سوال اپیلاسیون چیست را دریافت کردیم، به سراغ توضیح دستگاه اپیلیدی می‌رویم. استفاده از دستگاه اپیلیدی شیوه دیگری است که در خانه خانم‌ها از آن برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کنند. این دستگاه با قیمت‌های متفاوتی به بازار ارائه می‌شود. 

هر چقدر برندی که خریداری می‌کنید، کیفیت بهتری داشته باشد، نتیجه بهتری برای شما حاصل خواهد شد. از میان بهترین برندهای اپیلیدی که اکنون در بازار قابل خرید دو برند بسیار محبوب هستند که عبارتند از:

  • اپیلیدی فیلیپس
  • اپیلیدی براون

این دستگاه‌ها قیمت پایینی ندارند، اما باید بدانید که مزیت آن‌ها این است که در درازمدت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در مقابل استفاده از موم راه ارزان‌تری به نظر می‌رسد.

اما برای تهیه این برندهای معتبر از دستگاه‌های اپیلیدی بهتر است به جایی مطمئن رجوع کنید که از اصل بودن کالای خود هم اطمینان داشته باشید. فروشگاه اینترنتی مدیسه می‌تواند این اطمینان را برای شما ایجاد کند. شما در فروشگاه مدیسه می‌توانید دستگاه اپیلیدی موردنظر خود را با قیمتی مناسب تهیه کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

مطالب پربازدید:  اسکراب بدن چیست؟ معرفی بهترین اسکراب ها برای بدن

آیا اصلاح مو گزینه بهتری نسبت به اپیلاسیون نیست؟

اپیلاسیون یعنی چه

در این مطالب به سوالاتی مانند اپیلاسیون چیست و موارد مرتبط با آن پاسخ دادیم. حال اگر بپرسید اصلاح مو بهتر است یا اپیلاسیون، باید بدانید که پاسخ به این سوال بستگی به افراد دارد. اگر تمایل دارید که سه تا چهار هفته از شر موهای خود خلاص شوید، به شما اپیلاسیون را توصیه می‌کنیم، اما باید آگاه باشید که این شیوه همراه با درد بسیار زیاد است.

در مقابل استفاده از ژیلت هیچ دردی ندارد، اما موها با سرعت پدیدار می‌شوند و شما باید مدام در حال استفاده از ژيلت باشید. یکی از برتری‌های اپیلاسیون نسبت به ژیلت این است که موها پس از اپیلاسیون بسیار نازک رشد خواهند کرد و بنابراین پس از رویش ظاهر ضخیمی نخواهند داشت. 

در نهایت باید به شما بگوییم که آموزش اپیلاسیون قبل از انجام آن بسیار مهم است. به شما توصیه می‌کنیم  که در کنار خواندن این مقاله حداقل یک بار برای اپیلاسیون به آرایشگاه مراجعه کنید که شیوه صحیح آن را از نزدیک ببینید. 

لطفا اگر روش‌های بهتری را سراغ دارید که می‌تواند به دیگران کمک کند تا اپیلاسیون راحت‌تری را تجربه کنند، لطفا نظر خود را در زیر بیان کنید.

 

منبع : cleanslatewax

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *