استفاده از ماسک صورت

اینکه بعد از استفاده از ماسک صورت چه کنیم، ممکن است سوال بسیاری از افراد باشد. امروزه اصول مراقبت پوستی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است و به تبع، محصولات مربوط به آن هم با تنوع بسیار بیشتری تولید و ارائه می‌شوند. در این میان، ماسک‌های صورت از جمله محبوب‌ترین محصولات مراقبت پوستی به حساب می‌آیند که می‌توانید انواع آن را از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه نمایید.

این محصولات در انواع ماسک صورت ورقه ای، لاکتس، مایع، رسی و … موجود هستند. استفاده از ماسک صورت فواید بسیار زیادی برای حفظ سلامت و زیبایی پوست را به همراه دارند. متخصصان زیبایی عقیده دارند که در صورت استفاده درست و اصولی، ماسک‌های صورت قادرند تا بهترین راهکار جهت بهبود مشکلات پوستی شما باشند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

فواید استفاده از ماسک صورت

فواید استفاده از ماسک صورت

 

قیمت و خرید انواع ماسک صورت از بهترین برندها

 

مطلعات انجام شده در حوزه عملکرد ماسک‌های صورت، نشان داده‌اند که این محصولات در اولین قدم به جذب چربی و سبوم زائد پوست کمک بسیاری می‌کنند. همچنین با پاکسازی عمیق منافذ، مانع از مسدودیت آن‌ها شده و در کاهش التهابات پوستی هم نقش بسزایی دارند.

ماسک‌های صورت براساس فرمولاسیون خود، امکان دارد دارای مواد آنتی اکسیدان، آنزیم‌، مواد مغذی و سایر ترکیبات فعال باشند. شما می‌توانید با توجه به نیازهای اختصاصی و جنس پوست خود، از انواع گوناگون ماسک صورت استفاده نمایید.

ماسک صورت با دو هدف کلی در روتین‌های مراقبت پوست استفاده می‌شود:

  • رفع نواقص و بهبود مشکلات پوستی
  • تامین مواد مغذی لازم برای پوست و تقویت سلولی

 

مطالب کاربردی:  انواع ماسک بدن خانگی با اثرگذاری فوری

 

 

آشنایی با انواع ماسک صورت

آشنایی با انواع ماسک صورت

 

قیمت و خرید انواع ماسک صورت اوریفلیم – Oriflame Face Mask

 

در دنیای مدرن امروزی، ماسک صورت از تنوع بسیار زیادی برخوردار است. هریک از انواع این ماسک‌ها، خواص و فواید ویژه‌ای دارند و قادرند در رفع مشکلات پوستی گوناگونی موثر واقع شوند.

از جمله پرطرفدارترین انواع ماسک صورت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

ماسک ورقه‌ای

یکی از داغ‌ترین ترندهای مراقبت پوستی در سالیان اخیر ماسک‌های ورقه‌ای به شمار می‌روند. اگر شما نیز از طرفداران روتین مراقبتی K-Beauty یا همان روتین‌های کره‌ای می‌باشید، حتما ماسک‌های ورقه‌ای توجه شما را جلب کرده‌اند. اغلب ورقه اصلی این ماسک‌ها از جنس الیاف طبیعی، لاکتس یا پنبه تولید می‌گردند.

بسته‌های این ماسک، دارای یک لایه نقاب است که در مقدار معینی سرم مغذی و مایعات تقویت‌کننده پوستی غوطه‌ور شده است. درحالتی که پوست حساس، خشک و دهیدراته‌ای دارید و به دنبال روشی جهت آبرسانی عمیق پوست خود هستید، ماسک ورقه‌ای عالی‌ترین گزینه برای شما است.

 

ماسک رسی

ماسک رسی

اگر دارای پوست چرب و مختلطی هستید و با مشکلاتی مثل سبوم اضافی پوست، جوش سرسیاه و مسدودیت منافذ دست و پنجه نرم می‌کنید، ماسک رسی جهت رفع مشکلات پوستی شما طراحی گردیده است.

این نوع ماسک، بر اساس گل رس طبیعی و فراوری شده، فرموله شده و این ماده طبیعی، نقش بسزایی را در کنترل چربی پوست ایفا می‌نماید. همچنین، منافذ پوستی را به طور کامل پاکسازی کرده و از ایجاد جوش سرسیاه هم جلوگیری می‌نماید. در نتیجه ماسک رسی در دسته بهترین ماسک صورت برای جوش و لک محسوب می‌شود..

 

مطالب مرتبط:  استفاده از ماسک شب و خواص آن برای زیبایی و سلامت پوست

 

ماسک ژله‌ای

خبر خوشحال کننده برای پوست‌های خشک و بسیار حساس. ماسک‌های ژله‌ای، دراصل همان چیزی هستند که جهت التیام پوست حساس خود به آن نیاز دارید. این مدل ماسک، دارای ترکیبی از انواع آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی است و به آسانی التهاب و حساسیت پوستی را تسکین می‌بخشد.

ماسک حباب‌دار

ماسک حباب‌دار

ماسک‌های حباب دار از به‌روزترین فراورده‌های صنعت مراقبت پوستی به شمار می‌روند. این نوع ماسک، دارای بافت مایع و غلیظی است و چند دقیقه پس از قرار گرفتن روی پوست، حباب‌های کوچکی تولید می‌نماید. ماسک‌های حبابی، بیشتر با آنزیم‌های ضد آکنه و اکتیوهای پوستی فرموله شده‌اند و انتخابی مناسب برای پوست‌های مستعد آکنه و مختلط محسوب می‌شوند.

 

نحوه استفاده از ماسک صورت

نحوه استفاده از ماسک صورت

بعد از آشنایی با انواع ماسک صورت و کاربرد آن‌ها، می‌توانید با خیال راحت به دنبال فوت و فن مصرف این محصولات معجزه‌آسا بروید. استفاده از ماسک صورت در ابتدا ممکن است بسیار آسان به نظر برسد. اما نکات بسیار مهم و تخصصی وجود دارد که در صورت رعایت آن‌ها، می‌توانید قدرت کارایی ماسک خود را تقویت کنید.

 

1.در قدم اول پوست خود را بشویید

پوست ما در طی روز در معرض انواع آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد. این مسئله، موجب مسدودیت منافذ پوستی و بروز جوش و آکنه می‌شود. استفاده از ماسک صورت در این شرایط نه تنها موثر نیست، بلکه امکان دارد سلامت پوست شما را هم به خطر بیندازد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود قبل از هر اقدامی، پوست خود را با شوینده پوست مناسب و ملایمی بشویید.

 

2.تونر را فراموش نکنید

تونر را فراموش نکنید

تونرها قادرند پوست را جهت پذیرش مواد مغذی موجود در ماسک آماده نمایند. آن‌ها قدرت پاک کنندگی بسیار خوبی دارند و منافذ پوست را به طور عمقی تمیز می‌کنند. افزون بر این، تونرها عموما خاصیت آبرسانی و تقویت کنندگی هم دارند.

 

مطالب مرتبط:  10 ماسک خیار برای صورت که پوست شما را دگرگون می‌کند

 

جهت استفاده از تونر، به یک یا دو پد مخصوص یکبار مصرف نیاز دارید. ابتدا مقداری از تونر را روی پد ریخته تا به خوبی مرطوب گردد. اکنون پد را به آرامی روی تمامی بخش‌های صورت بمالید تا آلودگی‌ها از بین روند. بهتر است در این مرحله روی نقاط پیشانی و خط فک تاکید بیشتری داشته باشید؛ زیرا بیش از دیگر نواحی صورت مستعد جذب آلودگی هستند.

 

3.ماسک مورد نظرتان را استفاده نمایید

ماسک مورد نظرتان را استفاده نمایید

پس از اینکه صورت خود را با تونر تمیز نمودید، پوست شما جهت استفاده از ماسک صورت آماده است. اگر می‌خواهید از انواع ماسک‌های رسی، کرمی یا ژله‌ای استفاده کنید، بهتر است به دنبال قلم ماسک بروید. در این قدم کافی است با استفاده از قلم ماسک، مقدار مناسبی از ماسک را برداشته و آن را روی تمام بخش‌های صورت خود بمالید و پخش نمایید.

اما درحالتی که می‌خواهید از انواع ماسک‌های ورقه‌ای و لاتکسی استفاده نمایید، ابتدا ماسک را از بسته‌بندی خارج کنید. پس از آن نقاب را روی پوست خود بگذارید و با ملایمت آن را مرتب نمایید. در صورت امکان، می‌توانید با استفاده از جید رولر یا گواشا، صورت خود را ماساژ بدهید. این تکنیک کمک زیادی به جذب مواد مغذی ماسک ورقه‌ای می‌کند و کارایی آن را بهبود می‌بخشد.

 

4.صورت خود را بشویید

صورت خود را بشویید

اگر فرصت شستن ماسک صورت شما فرا رسیده است، چند دقیقه صبر نمایید. انجام این مرحله تا حد بسیاری به ماسک مورد استفاده شما بستگی دارد. اگر از انواع اسکراب‌های حباب‌دار، رسی، کرمی و … استفاده می‌نمایید، می‌توانید بلافاصله پس از اتمام زمان ماسک، صورت خود را بشویید. در این مرحله، پیشنهاد می‌شود تا حد امکان از آب ولرم جهت شستشوی صورت خود استفاده نمایید. چرا که ممکن است آب داغ موجب التهاب و تحریک پوست شما شود.

 

5.نقش مرطوب کننده‌ها را جدی بگیرید

نقش مرطوب کننده‌ها را جدی بگیرید

پس از شستشوی صورت یا برداشتن ماسک‌های ورقه‌ای، کار شما همچنان تمام نشده است. در این زمان حساس، پوست شما غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های فعال است. استفاده از مرطوب کننده‌ها در این مرحله به‌خصوص، عملی بسیار هوشمندانه جهت بهبود عملکرد ماسک صورت شما به شمار می‌روند. زیرا مرطوب کننده، قادر است تا سد لیپیدی پوست شما را تقویت کند و از این راه مواد مغذی را در منافذ پوستی حبس نماید.

عوارض استفاده از ماسک صورت

عوارض استفاده از ماسک صورت

  • ماسک را بیش از اندازه روی پوست خود نگذارید. بسیاری از اشخاص تصور می‌کنند هرچقدر ماسک را بیشتر روی پوست خود بگذارند، بیشتر از فواید آن بهره‌مند می‌گردند. اما دقت داشته باشید که مواد مغذی و اکتیوهای موجود در ماسک، عملکرد معین و محدودی دارند. پس از آن، ماسک کارایی خود را از دست داده و شروع به بازجذب مواد مغذی از پوست شما می‌‌نماید. با این تفاسیر، پیشنهاد می‌شود ماسک را مطابق با مدت زمان مشخص شده روی بسته‌بندی محصول استفاده نمایید.
  • تا حد امکان از دست و انگشتان خود جهت استفاده از ماسک کمک نگیرید. لیسه آرایشی، پد ماسک و قلم ماسک جایگزین‌های خوبی هستند که امکان منتقل شدن آلودگی را به حداقل می‌رسانند.
  • سعی کنید تا حد امکان چند ماسک متفاوت را در طول هفته جهت رفع مشکلات پوستی خود مصرف کنید. استفاده دائم از یک مدل ماسک، ممکن است موجب بی‌اثر شدن عملکرد آن گردد.

مطالب پربازدید:  فواید ماسک زغالی برای پوست صورت و نحوه استفاده از آن

 

چند نمونه ماسک صورت خانگی

چند نمونه ماسک صورت خانگی

یکی از کارهایی که می‌توانید جهت مراقبت از پوست خود انجام بدهید، استفاده از انواع ماسک صورت خانگی است. ماسک‌های خانگی در برطرف نمودن مشکلات پوستی موثر هستند. افزون بر این هیچ ماده‌ شیمیایی نداشته و به سادگی آماده می‌شوند. در ادامه چند نمونه ماسک صورت خانگی را برای شما نام می‌بریم:

  • ماسک آلوئه ورا
  • ماسک موز و ماست
  • ماسک ماست و آب پرتقال
  • ماسک آووکادو و آبلیمو
  • ماسک آبلیمو و تخم مرغ

اشتباهات رایج هنگام استفاده از ماسک ورقه‌ای

  • شستن صورت بعد از ماسک ورقه‌ای
  • خوابیدن با شیت ماسک
  • دور انداختن اسانس باقی مانده
  • جدا نکردن لایه خارجی
  • مالش شدید اسانس باقی مانده
  • نگهداری ماسک به صورت عمودی

 

منبع : healthline

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *