ممکن است با لکه‌های گوناگونی بر روی پوست بدن خود مواجه شوید و از علت ایجاد آن‌ها بی‌اطلاع باشید. بروز لکه‌های پوستی وقتی آزار دهنده است که ردپای آن‌ها افزون بر بخش‌های گوناگون بدن بر روی پوست صورت هم نمایان شود.

به همین علت است که بسیاری از اشخاص که از این عارضه رنج می‌برند، به دنبال درمان این لکه‌های پوستی می‌باشند. در ادامه راهکارهایی مناسب جهت برطرف کردن لکه‌های سفید پوستی را در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید این مشکل را به سادگی برطرف نمایید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بهترین راه‌های برطرف کردن لکه‌های سفید پوستی

بهترین راه‌های برطرف کردن لکه‌های سفید پوستی

دیدن هر نوع عارضه پوستی برای اشخاص دلسرد کننده و گاه ناامید کننده می‌باشد، ولی اطلاع از علت ایجاد این عارضه‌ها، به درمان و رفع مشکل سرعت خواهد بخشید. لکه‌های سفید پوستی مثل هر نوع عارضه پوستی دیگری از دلایل به خصوصی نشات می‌گیرد. این لکه‌های سفید رنگ ظاهر ناخوشایندی را در پوست به وجود آورده و حالت طبیعی آن را دچار مشکل می‌کنند.

گرچه در بیشتر مواقع ایجاد لکه‌های پوستی نگران کننده نیست و می‌توان از روش‌های درمانی ساده جهت از بین بردن آن‌ها استفاده کرد ولی گاها آشکار شدن این لکه‌ها را می‌توان به وجود بیماری خاصی نسبت داد که پیگیری درمان آن بسیار مهم بوده و اهمیت دارد.

به صورت کلی با توجه به جنس پوست و نوع نیاز پوستی خود ممکن است از محصولات مراقبتی گوناگون مانند کرم ضد آفتاب برای درمان لکه‌های مختلف پوستی بهره بگیرید؛ ولی در این نوشتار افزون بر معرفی علل به وجود آمدن لکه‌های سفید پوست به ارائه متد‌ها و ترفند‌های درمان خانگی لکه های سفید روی پوست می‌پردازیم.

لکه سفید پوست چیست؟

لکه سفید پوست چیست؟

همان‌گونه که از نام این عارضه مشخص می‌باشد، لکه‌های سفید پوستی به شکل سایه‌هایی سفید رنگ یا صورتی رنگ بر روی بخش‌های گوناگون پوست ایجاد می‌شوند. این لکه‌ها گاها قهوه‌ای و قرمز هم بوده که حالت و شکل طبیعی پوست را تغییر می‌دهند. هر چقدر رنگ پوست شما تیره‌تر باشد ایجاد لکه‌های سفید بر روی آن بیشتر خودنمایی خواهد نمود.

بعضی از لکه‌های پوستی سفید رنگ برای مدت زمانی کوتاه بر روی پوست ایجاد می‌شوند و سپس از بین می‌روند ولی در برخی از موارد هم این لکه‌ها بزرگ‌تر شده و گستردگی آن‌ها در سرتاسر بدن مشاهده می‌شود.

ممکن است ردپای لکه‌های سفید را در پوست ناحیه خاصی از بدن مشاهده کنید و یا نشانه‌های آن را در نواحی مختلف پوست بدن خود ببینید. در بعضی از موارد بی توجهی به علائم بروز لکه‌های سفید بر روی پوست و عدم پیگیری پروسه درمان آن موجب تشدید این عارضه خواهد شد ولی درمان مناسب و به موقع از شدت عارضه می‌کاهد.

ایجاد لکه‌های سفید پوستی با چه نشانه‌هایی همراه است؟

ایجاد لکه‌های سفید پوستی با چه نشانه‌هایی همراه است؟

نشانه‌های لکه‌های سفید پوست با توجه به منشا شکل گیری آن‌ها فرق دارد. اصلی‌ترین نشانه این عارضه پوسته پوسته شدن، خارش و خشکی یا شکنندگی پوست می‌باشد.

با توجه به تحقیقات به عمل آمده تمامی کسانی که به لکه‌های سفید پوستی مبتلا می‌شوند دارای یک نوع مخمر بر سطح پوست خود می‌باشند. این مخمر‌ها به اندازه‌ای ریز و کوچک بوده که تنها به کمک میکروسکوپ مشاهده می‌شوند. کسانی که با نشانه‌های لکه‌های سفید پوستی مواجه می‌شوند این لکه‌ها را در نواحی مثل دست‌ها، مچ دست، آرنج‌ها، پا‌ها، پشت زانو‌ها، صورت، پلک‌ها و پوست سر بیشتر از دیگر نواحی بدن مشاهده می‌کنند

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

علت به وجود آمدن لکه‌های پوستی چیست؟

علت به وجود آمدن لکه‌های پوستی چیست؟

قبل از پرداختن به برطرف كردن لكه هاي سفيد پوست بهتر است که با دلایل ایجاد آن آشنا باشید. به صورت کلی یکی از اصلی‌ترین ترکیبات در یک پماد برای درمان لکه های سفید پوست، ویتامین سی می‌باشد.

به همین علت نیز کارشناسان پوست و زیبایی، به استفاده از کرم‌های ضد لک دارای ویتامین C تاکید به خصوصی دارند.ولی با وجود اینکه پژوهش‌های انجام شده علت مشخصی را جهت ایجاد لکه‌های سفید پوستی معرفی نکرده است، محققان بر این باور بوده که برخی از فاکتور‌ها در بروز لکه‌های سفید پوست نقش کلیدی دارند؛ از جمله عوامل ایجاد کننده لکه‌های پوستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرمای هوا
  • شرایط نامساعد محیطی
  • مرطوب و شرجی بودن هوا
  • تعریق بالا
  • ضعف در سیستم دفاعی بدن
  • چربی بالای پوست
  • بی توجهی به روتین مراقبتی روزانه

بروز لکه‌های سفید رنگ بر روی پوست به خصوص برای اشخاصی که در شرایط آب و هوایی گرمسیری زندگی می‌کنند بیشتر می‌باشد. افزون بر شرایط آب و هوایی با فرا رسیدن دوره بلوغ و افزایش تعریق و چربی پوست ضریب ابتلا به لکه‌های سفید پوستی با افزایش همراه خواهد بود.

درمان خانگی لکه‌های سفید روی پوست

درمان خانگی لکه‌های سفید روی پوست

گاهی جهت از بین بردن لکه‌های سفیدی که بر روی پوست بدن شما ایجاد می‌شوند، می‌توانید از درمان‌های خانگی استفاده کنید. البته چنانچه لکه‌های پوستی نشانه‌هایی از یک بیماری خاص باشند نیاز است تحت معالجه قرار بگیرید و از داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص استفاده نمایید. در این بخش تعدادی از بهترین و اثر گذار‌ترین درمان‌های طبیعی و خانگی مناسب جهت از بین بردن لکه‌های سفید روی پوست را معرفی خواهیم.

مطالب کاربردی:  آشنایی با آرایش تیلور سویفت؛ نکات روتین پوستی و رژیم غذایی

 

استفاده از روغن درخت چای

جهت آنکه بتوانید لکه‌های سفید ایجاد شده بر روی پوست خود را از بین ببرید، می‌توانید از روغن درخت چای به منظور یکی از شیوه‌های درمانی موثر بهره بگیرید. وجود مواد خاص در روغن درخت چای به آن خاصیت ضد قارچی داده و استفاده از آن منجر به جلوگیری از گسترش عفونت و بیماری می‌شود.

جهت آنکه از خواص ضد قارچی و ضد میکروبی روغن درخت چای استفاده نمایید، نیاز است پنج قطره از این روغن را با یک قاشق غذا خوری روغن زیتون ترکیب نموده و ترکیب ایجاد شده را با بخشی از پنبه یا پد مخصوص بر روی ناحیه درگیر شده بزنید. هنگامی که این مواد بر روی پوست خشک شد، می‌توانید پوست خود را شستشو دهید. ترکیب روغن درخت چای به بهبود لکه‌های سفید و خارش ناشی از آن کمک می‌نماید.

استفاده از خاک رس قرمز

درمان خانگی لکه‌های سفید روی پوست

خاک رس قرمز یک منبع غنی از مس می‌باشد و به علت کمک به بازسازی و ترمیم ملانین‌های پوست در از بین بردن لکه‌های سفید پوستی موثر عمل می‌نماید. جهت استفاده از خاک رس قرمز یک قاشق غذاخوری از این خاک را با یک قاشق غذاخوری عصاره زنجبیل مخلوط نموده و ترکیب خمیری شکل حاصل را بر روی نواحی درگیر عارضه بزنید.

هنگامی که خمیر بر روی پوست خشک شد پوست خود را شستشو داده و جهت جلوگیری از خشک شدن پوست از روغن‌های طبیعی مثل روغن نارگیل استفاده نمایید.

استفاده از عسل

از دیگر روش‌های درمانی موثر و نتیجه بخش جهت محو کردن لکه‌های سفید پوست می‌توان به عسل اشاره نمود. عسل ذخایر فراوانی از آنتی اکسیدان‌ها را در خود جای داده و به منظور یکی از اصلی‌ترین مرطوب کننده‌های طبیعی در از بین بردن لکه‌های سفید پوستی موثر است.

این ماده همچنین غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید می‌باشد و در بهبود بیماری‌های پوستی موثر عمل می‌نماید. جهت به کارگیری این روش درمانی مقداری عسل خالص و طبیعی را به نواحی آسیب دیده پوست بزنید و با ملایمت ماساژ بدهید. پس از حدود 15 دقیقه می‌توانید پوست خود را بشویید. بهتر است جهت اثر بخشی این روش آن را به طور مداوم انجام دهید.

استفاده از آلوئه‌را

درمان خانگی لکه‌های سفید روی پوست

استفاده از ژل آلوئه‌ورا هم یکی از متدد‌های درمان سریع لک سفید صورت محسوب می‌شود. این ماده به خصوص در از بین بردن لکه‌های سفید ناشی از عفونت‌های قارچی و آفتاب سوختگی بسیار موثر عمل می‌نماید. ژل آلوئه‌ورا افزون بر آبرسانی به سلول‌های پوست به ترمیم و بازسازی سلول‌های آسیب دیده کمک نموده و در لطافت و درخشندگی پوست تاثیرگذار است.

جهت استفاده از این گیاه ژل موجود در برگ آلوئه‌را را خارج نمایید و آن را بر روی لکه‌های سفید رنگ ایجاد شده بر پوست خود بزنید، پس از گذشت 20 تا 30 دقیقه می‌توانید پوست خود را با آب ولرم شستشو بدهید. در کنار روش‌های درمانی ذکر شده استفاده از روغن نارگیل، مس، زنجبیل، ویتامین E  و گیاه کهن دار هم به از بین بردن لکه‌های سفید روی پوست کمک می‌نماید.

مطالب پربازدید:  روش‌های شفاف کردن پوست

 

سخن پایانی

ممکن است لکه‌های سفید پوست در اثر عوامل مختلف یا بیماری‌های گوناگون به وجود بیایند. اگرچه منشا بسیاری از علائم سفید شدن پوست همچنان مشخص نبوده ولی استفاده از رژیم غذایی ناسالم، استرس، کمبود ویتامین‌ها و عدم تحرک و فعالیت‌های ورزشی ممکن است علائم ایجاد لکه‌های سفید رنگ بر روی پوست بدن را تشدید نمایند.

در خلال این مطلب به تعدادی از مهم‌ترین روش‌های درمانی اثربخش جهت برطرف کردن لکه‌های سفید پوستی اشاره کردیم. استفاده مرتب و برنامه ریزی شده از این روش‌های درمانی به بهبود لکه‌های سفید آشکار شده بر روی پوست کمک شایانی می‌نمایند. ضمنا شما می‌توانید جهت تهیه انواع محصولات درمانی و مراقبتی خود از بهترین برندها به فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : medicalnewstoday

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *