فواید قرص زینک پلاس

یکی از آشناترین داروهای تقویتی به گوش مردم، زینک پلاس است. این ماده مغذی و مقوی می‌تواند از کودک گرفته تا میانسال و کهنسال را تحت تاثیرات خود قرار دهد. خب با وجود خواص بی‌شمار زینک آیا باید برای همه افراد به یک اندازه و به یک شکل مصرف شود؟ منطقی نیست که تجویز یک نسخه برای همه افراد یکی باشد.

در این مقاله می‌خواهیم با اشاره به اینکه این ماده مغذی از چه موادی تشکیل شده است و چه تاثیری بر سلامت بدن افراد خواهد داشت، شما را بیشتر با حفظ هرچه بهتر سلامت جسمی و روحی خود آشنا کنیم. اگر شما هم به دنبال جواب سوالات خود حول محور قرص زینک پلاس هستید، این مقاله را از دست ندهید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

زینک پلاس را تا چه اندازه می‌شناسید؟

در ابتدا باید به بررسی پاسخ این سوال که زینک پلاس چیست، بپردازیم. شاید بسیاری از شما نام این قرص را شنیده و حتی مصرف هم کرده باشید، ولی تمامی خواص این دارو را نشناسید. یکی از نام‌هایی که بسیاری آن را مشابه با خواص زینک می‌دانند، ماده مغذی «روی» است. تغییری که در نسخه پلاس زینک به وجود آمده، ترکیب آن با ویتامین‌های مهمی چون B1، B2، B3، B5، B6، B7 و B9 به‌علاوه ویتامین C است. 

با برخی خواص زینک پلاس آشنا شوید

به طور کلی این محصول می‌تواند با خواص معجزه آسای خود تاثیرات بسیار مثبتی را روی بدن افراد بگذارد. در ادامه به برخی از این خواص اشاره خواهیم کرد.

چاقی

قرص زینک پلاس و چاقی با هم مرتبط هستند و استفاده از آن به همراه برنامه غذایی مناسب عملکرد خوبی را جهت چاقی بدن به همراه خواهد داشت.

سیستم ایمنی

این ماده مغذی و مقوی با ترکیب فوق‌العاده‌ای که دارد، می‌تواند سیستم ایمنی را تا حدود بسیار زیادی تقویت کند.

سلامت پوست، مو و ناخن

قرص زینک پلاس برای رشد مو موثر عمل می‌کند. این به دلیل ترکیبات مقوی و مغذی است که این قرص را تشکیل می‌دهد. لازم به ذکر است که مواد تشکیل دهنده این محصول می‌تواند روی استحکام ناخن و شفافیت پوست هم تاثیرات بسزایی داشته باشد.

رشد کودکان

یکی از گروه‌های سنی که می‌تواند بسیار تحت تاثیرات مثبت این قرص قرار بگیرد، کودکان هستند. استفاده از زینک با توجه به تجویز متخصص می‌تواند سلامت جسمی و روحی فرزندان شما را تضمین کند.

زینک پلاس چیست

بهترین زمان برای مصرف قرص زینک پلاس چه موقع است؟

اولین نکته که مهم‌ترین آن به شمار می‌رود، تجویز پزشک متخصص یا داروساز است که تعیین می‌کند قرص را چه زمانی باید مصرف کرد. دومین نکته در مورد مصرف داروی تقویتی زینک پلاس این است که به طور معمول دو روش وجود دارد. اولین روش که پیشنهاد می‌شود 1 الی 2 ساعت قبل از وعده غذایی است که می‌تواند جذب مواد مغذی را تشدید کند.

دومین روش برای افرادی است که روش اول معده و گوارش آن‌ها را دچار اختلال می‌کند. به این افراد پیشنهاد می‌شود که با معده خالی به هیچ وجه قرص یا کپسول زینک پلاس را مصرف نکنند. به ویژه قرص زینک که پیشنهاد می‌شود همراه با وعده غذایی یا همراه آب بسیار زیاد مصرف شود.

دانستنی‌های جذاب:  با این دمنوش لاغری انفجاری چربی‌سوزی کنید

چه موقع دوره مصرف قرص زینک پلاس را باید شروع کرد؟

به طور معمول باید مصرف مولتی ویتامین را زمانی شروع کرد که در ابتدا فرد توسط پزشک معاینه شده یا با پزشک داروساز مشورت‌های لازم را انجام داده باشد. در این میان علائم و اختلالاتی وجود دارد که می‌تواند ناشی از کمبود ویتامین‌های خانواده B و C در بدن محسوب شود. در این مواقع محصول موردنظر می‌تواند نقش بسزایی در ارتقا سطح سلامت بدن داشته باشد. در ادامه به برخی از اختلالات ناشی از کمبود روی یا زینک در بدن اشاره خواهیم کرد.

  • ریزش موی شدید
  • کاهش اشتها به یکباره
  • اسهال شدید به صورت میان‌مدت
  • تاری دید
  • اختلال در چشایی و بویایی

چه افرادی بیشتر می‌توانند نتیجه مطلوب از مصرف زینک بگیرند؟

همانطور که اشاره شد، می‌توان گفت که قرص زینک پلاس خارجی یا ایرانی می‌تواند سلامت بدن و ذهن همه رده‌های سنی را بهبود ببخشد. همچنین می‌تواند تاثیرات مثبتی در روند روزانه زندگی افراد ایجاد کند. اما برخی افراد بنا بر شرایطی که در طول دوره زندگی خود دارند، می‌توانند جذب یا تاثیرات بیشتری را نسبت به افراد دیگر از مصرف زینک پلاس تجربه کنند. در ادامه به گروهی از این افراد اشاره خواهیم کرد.

زنان باردار

بدیهی است که زنان باردار یا شیرده مسئولیت بیشتری جهت تامین مواد مورد نیاز بدن خود و کودکشان دارند. علاوه بر این اگر علمی به قضیه نگاه کنیم برای زنانی که باردار هستند، مصرف روی به اندازه می‌تواند در شکل‌گیری سیستم ایمنی جنین یا تقویت نوزاد بسیار کمک کند. کمبود این ماده در بدن زنان باردار می‌تواند عوارض مخربی را برای نوزاد یا مادر به همراه داشته باشد.

ورزشکاران

در اینجا منظور از ورزشکاران افرادی است که به صورت منظم فعالیت‌های ورزشی را در طول هفته انجام می‌دهند. به دلیل سوخت و سازی که در بدن افراد ورزشکار شکل می‌گیرد، جذب این ماده مغذی می‌تواند بسیار پراهمیت و اثربخش باشد. از این جهت قرص زینک پلاس یوروویتال برای ورزشکاران به شدت توصیه می‌شود.

قرص زینک پلاس

بیماران کبدی و کلیوی

به دلیل وجود ماده معجزه آسایی به نام روی در ترکیب سازنده زینک و زینک پلاس، مصرف این دارو می‌تواند در ترمیم بافت کبدی و بهبود عملکرد کلیوی در بدن افراد موثر واقع شود. لازم به ذکر است که بسیاری از داروهای تقویتی و درمانی مربوط به بیماران کبدی و کلیوی از وجود روی بهره‌مند هستند.

بیماران دیابتی

یکی دیگر از خواص فوق العاده روی تنظیم کردن میزان قند در بدن و کنترل این ماده برای افرادی است که نیاز به کنترل مقدار قند خون دارند.   

برای بیماران پوستی

از جمله خواص مفید این محصول برای افرادی است که نیازمند ترمیم بافت پوست هستند. سوختگی و زخم می‌توانند شامل این موارد باشند. 

دانستنی‌های جذاب:  مهم ترین عوامل ایجاد سرطان پوستی چیست؟

عوارض زینک پلاس

نکته بسیار مهمی که برای مصرف محصولات تقویتی یا دارویی باید در نظر داشته باشید، این است که به هیچ عنوان از این گونه محصولات به صورت سرخود و بدون تجویز پزشک استفاده نکنید. بنابراین اگر قصد دارید از قرص زینک پلاس استفاده کنید، حتما با پزشک در خصوص دوز مصرفی برای خود مشورت بگیرید. 

در هر صورت این محصول هم مانند هر ماده خوراکی دیگری در صورت مصرف بیش از حد تعیین شده و نادرست می‌تواند در موارد بسیار نادری برخی علائم را ایجاد کند. از جمله این موارد می‌توانیم به مشکلات گوارشی، اختلالات در خواب، تضعیف سیستم ایمنی بدن، سردرد، تپش قلب و برخی موارد دیگر اشاره کنیم.

هشدار در مصرف زینک پلاس

در این مقاله علاوه بر تمامی مواردی که در مورد نحوه استفاده بهینه و مفید از زینک پلاس به آنها اشاره شد، می‌توان گفت که دوره مصرف قرص زینک پلاس یا شربت زینک پلاس می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. با وجود توصیه‌های پزشکی متداول جهت استفاده از این داروی تقویتی مفید باید گفت که تمامی این موارد که ارائه شد، حتما زیر نظر پزشک باشد و قبل از مصرف اطلاعات لازم و کافی به پزشک داده شود تا بهترین تجویز صورت بگیرد. در صورت تجویز پزشک به مصرف این محصول، خیلی مهم است که نوع با کیفیت و اصل آن را پیدا کنید.

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *