راهنمای خرید لباس اورجینال

احتمالاً برای شما هم پیش ‌آمده است که پول زیادی را برای لباسی فیک یا تقلبی، به‌جای لباس اصل پرداخت کرده باشید. برای خرید لباس‌ اورجینال باید آگاهی و اطلاعات لازم را داشته باشید تا پول خود را دور نریزید. با وجود قیمت بالای محصولات اورجینال، تهیه لباس از برندهای معروف یکی از تفریحات برخی از افراد و یکی از راه‌های اطمینان برای اشخاصی است که از کیفیت پایین محصولات فیک و تقلبی خسته شده‌اند. در این مقاله به شما راهکارهایی ارائه می‌دهیم تا بتوانید از طریق آن‌ها از اصل بودن کالاها اطمینان حاصل کنید و خریدی موفقیت‌آمیز داشته باشید.

نکات مهم در خرید لباس اورجینال

معمولاً لباس‌های برند یک سری وجه تمایزی دارند که می‌توان از آن‌ها کمک گرفت. نکات زیر را در زمان خرید لباس اورجینال به یاد داشته باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

نکته: درواقع تمامی لباس‌ها نام تجاری یا همان برند تولیدکننده دارند، اما منظور از لباس برند یا لباس مارک، پوشاک باکیفیت از برندهای معتبر و دارای ویژگی‌های خاص در سطح جهانی است. برای آشنایی بیش‌تر با برندهای معروف، مقاله 10 برند برتر پوشاک زنانه در دنیا و برندهای برتر مردانه را مطالعه کنید.

1- لباس برند شناسنامه دارد

شناسنامه لباس

زمان خرید لباس اورجینال دقت کنید که این لباس‌ها یک شناسنامه 4 تا 8 صفحه‌ای دارند که اطلاعات جامعی از لباس را در اختیار شما قرار می‌دهد. این اطلاعات شامل کد لباس، تاریخ و محل تولید، سایز، شرایط نگهداری، نحوه شست‌وشو و … می‌شود. جنس این دفترچه، پارچه است و داخل لباس دوخته می‌شود. از این ویژگی می‌توانید برای تشخیص اجناس اصل در بین اجناس تقلبی استفاده کنید.

نکته: برندهای اصل همگی سایت اینترنتی دارند و هر کالا با کد آن در سایت موجود است. بارکد روی شناسنامه را اسکن کنید و دنبال کد لباس بگردید. حتی می‌توانید تعداد تولیدشده از آن لباس را هم بفهمید. اگر کد لباسی که دنبالش بودید در سایت پیدا نشد، آن لباس فیک و تقلبی است.

2- در خرید لباس اورجینال به برش و دوخت لباس توجه کنید

توجه به دوخت در خرید لباس اورجینال

اگر لباس را برگردانید، می‌بینید که دوخت زیر و رو در لباس‌های اورجینال کاملاً یکسان است. هم‌چنین دوخت آن منظم، یکپارچه و ریز است و در هر واحد سانتی‌متر تعداد معینی دوخت دیده می‌شود. درحالی‌ که دوخت لباس‌های معمولی بی‌نظم و با فاصله‌های زیاد است و دوخت زیر لباس با لایه رویی آن تفاوت دارد.

هم‌چنین لباس‌ خارجی و برند اصل، بر اساس سایزهای استاندارد برش زده می‌شود و نیازی به تغییر سایز ندارد. برای مثال در لباس‌های معمولی حتی اگر سایز شما با سایز لباس یکسان باشد، ممکن است باز هم نیاز به تغییر سایز داشته باشد ولی در این لباس‌ها شرایط متفاوت است. زیبایی لباس‌های مارک به دوخت آن‌ها است و دست‌کاری و تغییر سایز باعث از بین رفتن زیبایی آن‌ها می‌شود.

3- دکمه و زیپ در پوشاک اورجینال متفاوت است

توجه به دکمه و زیپ در خرید لباس اورجینال

از دیگر راه‌های تشخیص اصل و معمولی بودن، زمان خرید لباس اورجینال بررسی دکمه‌ها و زیپ آن‌هاست. دو مورد زیر را همواره به خاطر داشته باشید:

  • دکمه لباس‌های اصل برندهای معروف به‌صورت محکم و در جایی دقیق وصل شده‌اند. علاوه بر این لوگو برند هم روی تمامی آن‌ها حک شده است. دو یا سه دکمه اضافی هم همراه آن‌ها وجود دارد.
  • زیب در این لباس‌ها به‌راحتی باز و بسته می‌شود، گیر نمی‌کند و برای جابه‌جایی نیاز به صرف انرژی زیادی ندارد. علاوه بر این، زیپ زاپاس دارند و تمام قسمت‌های زیپ یکرنگ است.

 

بهترین لباس های زنانه جدید

 

4- قیمت بالا در خرید لباس اورجینال

خرید لباس اورجینال از فروشگاه‌های معتبر

قیمت لباس‌های برند جز شرایطی مانند حراج‌های فصلی و مناسبت‌های خاص مثل بلک فرایدی، بالا است. در صورتی ‌که لباسی در خارج از این شرایط، در عین ادعای اورجینال بودن قیمت پایینی داشت، اصل نیست.

نکته: اجناس روز برندهایی مانند شنل و نایکی فقط در نمایندگی رسمی آن‌ها فروخته می‌شوند. اجناس روز این برندها در فروشگاه‌های عادی، تقلبی هستند.

5- تفاوت بارز لوگو در لباس اصل و فیک

خرید لباس اورجینال و فیک

لوگو نمایانگر برند تولیدکننده لباس است. هر برندی یک جای خاص روی لباس را برای قرار دادن لوگو در نظر می‌گیرد. حتماً جای قرار گرفتن لوگوی برند موردنظر را روی لباس چک کنید. دقت کنید که برندها از فونت‌های ساده و کلاسیک برای لوگو استفاده می‌کنند. این لوگو روی دکمه‌ها، زیب‌ها و شناسنامه آن هم حک می‌شوند.

6- بسته بندی لباس های اورجینال

بسته‌بندی لباس‌های اورجینال

روی بسته‌بندی لباس‌های اورجینال باید لوگوی برند موردنظر حک شده باشد. علاوه بر این تولیدات برندهای معتبر بسته‌بندی‌های شیک و مناسبی دارند.

7- کیفیت پارچه و چرم

پارچه چرم

کیفیت پارچه را می‌توان با بو و لمس کردن آن‌ها متوجه شد. پارچه‌های اصل، نرم و لطیف هستند و بوی پلاستیک نمی‌دهند. به همین ترتیب، پارچه چرم طبیعی را می‌توان از چرم مصنوعی تشخیص داد. چرم مصنوعی خشک‌تر از چرم طبیعی است و بوی پلاستیک می‌دهد.

خرید اینترنتی لباس اورجینال

در شرایط حال حاضر که اغلب انسان‌ها خریدهای خود را از فروشگاه‌های اینترنتی انجام می‌دهند، امکان بررسی تمام موارد ذکرشده امکان‌پذیر نیست. در این بین خیلی از فروشگاه‌های نامعتبر پوشاک فیک و تقلبی را به‌جای لباس اصل می‌فروشند. از این رو برای خرید آنلاین لباس اورجینال باید از فروشگاه‌های معتبر باسابقه فعالیت طولانی‌مدت خرید کنید. فروشگاه اینترنتی مدیسه با فراهم کردن امکان بازگشت کالا در صورت مغایرت با مشخصات ذکرشده، خیال مشتریان خود را از این بابت راحت کرده است. علاوه بر این لباس‌ها و پوشاک مدیسه تمامی اورجینال و از برندهای معتبر داخلی و خارجی هستند. برای خرید لباس اورجینال کافی است تا سری به وب‌سایت فروشگاه مدیسه بزنید و در دنیایی از لباس‌ها و پوشاک متفاوت با خیال راحت خرید کنید.

 

مطالب مرتبط

چه سایزی بپوشم؟ چه مدلی به من میاد؟

چرا سویشرت خاص است؟

۱۰۱ پندِ خوش‌پوشی!

شلوار جین محبوب من

نکاتی برای این که از خرید لباس خود راضی باشیم!

مد پایدار چیست؟

تفاوت سبک و استایل چیست ؟

جاگر چیست ؟ شلوار جاگر را چگونه ست کنیم تا جذاب تر باشد ؟

فرق هودی با دورس چیست؟

ست کردن لباس زمستانی برای داشتن بهترین تیپ زمستانی

راهنمای خرید و انتخاب لباس راحتی خانگی

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *