خرید هدیه خاص

هدیه دادن یکی از مهم‌ترین راه‌های ابراز علاقه‌ی ما آدم‌ها و شاید قدیمی‌ترین زبان بیان عشق است. جالب اینکه تحیقات نشان می دهد آدم هایی که بیشتر هدیه می‌دهند آدم‌های شادتری هستند. هدیه دادن راهی است که شما با آن نشان می‌دهید چقدر دوست، همسر و یا افراد خانواده‌تان برایتان اهمیت دارند. این اهمیت بیش از آن‌که جنبه‌ی مادی داشته باشد جنبه‌ی معنوی دارد. یعنی بیشتر از آنکه هدیه‌ی شما از لحاظ مادی ارزشمندتر و یا گران‌تر باشد، مهم این است که چقدر در پروسه‌ی انتخاب هدیه فکر کرده‌اید و وقت گذاشته‌اید.

سه نکته خیلی مهم در هدیه دادن

پول به عنوان هدیه به کسی ندهید! 

ساده ترین و بدترین انتخاب برای هدیه پول دادن است! این یعنی من کم‌ترین زمان را هم برای تو نگذاشته‌ام و حتی نمی‌دانم تو به چه چیزی یا چه نوع تجربه‌ای علاقه داری.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

روش‌های خلاقانه: تجربه خلق کنید

اگر پول بدترین چیز این دنیا برای هدیه دادن باشد، بهترین آن خلق تجربه‌ی هدیه گرفتن برای کسی است که دوستش دارید. یعنی فرآیند هدیه دادن و یا خود هدیه را تبدیل به تجربه‌ای خوشایند و به یادماندنی برای او کنید. به این معنا که هدیه خاص شما باید یک تجربه باشد نه کالا. مثلا بلیط کنسرت، رزرو سفر و حتی سلکشنی از موزیک‌هایی که دوست دارد! یا اگر هدیه لباس، ادکلن، کتاب، گجت یا اکسسوری خاصی است، فرآیند هدیه‌دادن را تبدیل به تجربه و معنادار کنید.

این موضوع ارتباط مستقیم به انتخاب شما دارد. انتخاب هدیه مناسب، یعنی این که من چقدر تو را می‌شناسم و با روحیات تو آشنا هستم. اگر قلم خوبی دارید، اضافه کردن متنی به هدیه، که حس‌تان را به او بیان می‌کند، تجربه‌ای به یادماندنی می‌آفریند. پکینگ یا بسته‌بندی را هم جدی بگیرید. اولین حسی که هدیه گیرنده از هدیه شما می‌گیرد ارتباط مستقیم با بسته یا کادویی دارد که هدیه در آن قرار داده شده است.

هدیه دادن بیان دوست‌داشتن است

شاید مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره هدیه دانست، این است که هدیه دادن یک وظیفه نیست که باید وظیفه خود را  انجام داد و آن را از سر باز کرد. هدیه دادن یکی از مهم‌ترین ابزارهای ما برای بیان عشق‌مان است. باید به آن فکر کرد، وقت گذاشت و حتی برنامه‌ریزی کرد. هیچ چیز در این دنیا مهم‌تر از این نیست که ما شادی خلق کنیم و یکی از مهم‌ترین راه‌های خلق شادی هدیه‌‌ی معنادار و ارزشمند است.

اینفوگرافی زیر شما را در خلق تجربه هدیه کمک می‌کند:

هدیه دادن

 

خرید اینترنتی هدیه و کادو خاص

 

چطور برای کودکان هدیه انتخاب کنیم؟

هر یک از ما به خوبی به خاطر داریم که وقتی در جشن تولد خود هدایایی دریافت می‌کردیم که به درد والدین ما می‌خورد یا زمانی که به جای کادو مبلغی پول را به عنوان هدیه دریافت می‌کردیم چه حالی داشتیم. معمولا علت دریافت چنین هدایایی این است که کسی که کادویی برای تولد یک کودک می‌خرد پیش خود فرض می‌کند که آن کودک همه چیزهای مورد نیاز خود را به علاوه تعداد زیادی اسباب بازی متنوع دارد و نمی‌خواهد با صرف هزینه غیرضروری چیزی تهیه کنند که به کار نخواهد آمد.

در این مطلب هدایایی را به شما معرفی می‌کنیم که هم کودکان را خوشحال می‌کند و هم کاربردی است.

بازی‌های فکری

یک کودک هر تعدادی هم که بازی فکری داشته باشد بازهم می‌تواند با بازی‌های فکری جدید چیزهای جدیدی بیاموزد. ضمنا بازی‌های فکری زیاد جا گیر نیستند پس لازم نیست نگران تبعات خرید این کادو برای مادر و پدرانی باشید که فضای زیادی برای اسباب‌بازی‌های فرزند خود ندارند.

راه و رسم هدیه دادن - 1

کراوات و پاپیون

کودکان هم گاهی نیاز به لباسهای رسمی دارند. با وجود این که لباس کودک به سرعت به علت تغییر سایز غیرقابل استفاده می‌شوند، کراوات‌، پاپیون‌ها و اکسسوری‌های کودکان در سنین مختلف قابل استفاده هستند و خیلی زود کوچک نمی‌شوند. ضمنا می‌توان آن‌ها را با هر لباسی ست کرد و استایل‌‌های متنوعی برای آن‌ها ایجاد کرد.

راه و رسم هدیه دادن - 2

مطالب دیدنی:  ایده خرید هدیه خاص برای مناسبت‌های مختلف

گل‌سر و تل سر

گل سر و اکسسوری‌ها  به زودی کوچک و غیر قابل استفاده نمی‌شوند. این وسایل به راحتی قابل ست کردن با لباس‌های مختلف کودکان هستند. با این جزئیات هر کودکی می‌تواند استایلی جذاب و دوست داشتنی داشته باشد و با این تغییرات کوچک استایل خود را از یک استایل قابل قبول به فوق‌العاده ارتقا دهد.

راه و رسم هدیه دادن - 4

کفش کتانی

کودکی دوران تحرک و بازیگوشی است؛ به همین دلیل هم کودکان نیاز زیادی به کفش کتانی دخترانه و یا کفش ورزشی پسرانه دارند تا بتوانند در سلامت و راحتی به بازیگوشی بپردازند.

راه و رسم هدیه دادن - 5

کتاب‌های کودکان و لوازم‌التحریر

کتاب هم از دیگر هدیه‌هایی است که برای کودکان بسیار مناسب است. با خریدن کتاب‌ برای کودکان عادت کتابخوانی را در آن‌ها نهادینه کرده و آن‌ها را دعوت به یادگیری می‌کنید. لوازم‌التحریر و ابزار کاردستی، نقاشی و رنگ‌آمیزی هم به پرورش خلاقیت کودکان شما کمک می‌کنند.

راه و رسم هدیه دادن - 7

مطالب دیدنی:  راهنمای انتخاب به یادماندنی ترین ست هدیه ولنتاین

چطور برای مردها هدیه بخریم؟

همه ما روزهایی را تجربه کرده‌ایم که برای خرید هدیه برای مردی که دوست داشته‌ایم، پدرمان، پارتنرمان، برادرمان، نامزدمان یا شوهرمان، سرگردان مراکز خرید بوده‌ا‌یم و آخر سر هم بفهمی نفهمی، از سر اجبار هدیه‌مان را انتخاب کرده‌ایم! بله درست است! مردها، علاوه بر آنکه موجودات سختی در همنشینی هستند، پدر انسان را هم در انتخاب هدیه در می‌آورند!

یکی از بهترین کارهایی که می‌شود برای راحت‌تر کردن پروسه خرید برای این جنس محکم و قوی انجام داد شناختِ روحیات او از جنبه روانشناختی است. واقعیت این است که برخلاف خانم‌ها، برای آقایان این طور است که، هرچه هدیه کاربردی‌تر، جذاب‌تر! و این که معمولا و نه همیشه، آقایان کمتر از هدایای دکوری خوششان می‌آید. با تمام این تفاسیر بیایید چند نمونه از هدایایی که تجربه نشان داده مردها با توجه به استایلشان در نود و نه درصد موارد عاشقش می‌شوند را با هم مرور کنیم.

عکس هدیه

  • اگر یک ورزشکار است

منظور از ورزشکار بودن لزوما این نیست که او یک ورزش خاص را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند. ممکن است او ذاتا یک انسان فعال باشد. از آنهایی که یک لحظه آرام و قرار ندارند و همیشه در حال گشت و گذار، راه رفتن و سرک کشیدن به گوشه و کنار دنیا هستند. برای اینجور آدم‌ها یک جفت کفش ورزشی یا پیاده‌روی از یک برند خوب و یا یک سِت کاپشن و شلوار گرمکن، به شدت خوشحال‌کننده است. اگر هم قصد ندارید آنقدرها خرج کنید، می‌توانید سراغ یک کار هیجان‌انگیز با هزینه مناسب‌تر بروید: یک بلیط تماشای مسابقه فوتبال یا والیبال مورد علاقه‌اش و یا یک بازی جدید مخصوص ایکس‌باکس!

  • اگر او یک بیزینس‌مَن است

اگر مرد مورد نظر شما از آن دست مردانی است که تمامی زندگی‌اش وقف کار و تجارت شده و یک روز نیست که از این جلسه به آن جلسه نرود و البته به خاطر همین موضوع مجبور است که به ظاهر خود هم بسیار اهمیت بدهد، کار برای شما بسیار ساده خواهد شد. چرا که حتی می‌توانید هر سال برایش یک ساعت جدید بخرید! و البته که او هر سال هم به همان اندازه ذوق‌زده خواهد شد! گزینه لباس مردانه شیک، یک کیف شیک چرم و یا یک سِت خودنویس را هم نباید دست کم گرفت!

  • اگر یک مرد پر شور و حال است

اگر مرد مورد نظر شما از آن دسته مردهایی است که زندگی را با لذت‌های کوچکش زندگی می‌کند و از همه‌چیز عمیقا لذت می‌برد، می‌توانید سراغ سرگرمی‌هایش بروید. اگر عاشق آشپزی است، می‌توانید به فکر یک مخلوط‌کن با تکنولوژی جدید و یا یک کتاب آشپزی درست و حسابی باشید و اگر عاشق سفر است، مثل شما یک اینستاگرامر به حساب می‌آید و اصلا شغلش عکاسی است، یک دوربین جدید، یک لنز تله و یا حتی یک کیف دوربین هم گزینه خوبی خواهد بود.

به هرحال آدم‌های جزو این دسته، آدم‌هایی هستند که هدیه خریدن برایشان، کمترین نگرانی را لازم دارد! چرا که برای آنها همه‌‌چیز جذاب است، حتی یک سبد پر از پنیرهایی که از یک سوپر مارکت اینترنتی خوب گرفته‌اید و یا یکی از عکس‌های دوتایی‌تان که توی یک قاب زیبا به او هدیه می‌دهید!

راه و رسم هدیه دادن - 7

مطالب دیدنی:  راهنمای انتخاب بهترین هدیه روز پدر

  • اگر یک کتاب‌خوان حرفه‌ای است

اگر مرد خوشبختی که قرار است به زودی از شما هدیه بگیرد، یکی از آن آدم‌هایی است که اگر هر شب چند صفحه کتاب نخواند خوابش نمی‌برد، پس همینجا دست از این فکر که “چی برایش بخرم” بردارید! کافی است او را خوب بشناسید و سلیقه کتاب‌خوانی‌اش را بدانید! یک مجموعه کامل از نویسنده مورد علاقه‌اش و یا آخرین کتاب چاپ شده او یک هدیه عالی برایش به حساب می‌آید. اگر هم دوست دارید بیشتر خرج کنید، می‌توانید به خریدن یک تبلت کتاب‌خوان فکر کنید و یا حتی یک کتابخانه جدید و زیبا که خودتان با وسواس تصویرش را از پینترست انتخاب کرده‌اید و به یک نجار سفارش داده‌اید.

  • اگر مردی با اطلاع از تکنولوژی روز است

برای اینجور مردها؛ مردهایی که از آخرین اخبار و اطلاعات در مورد آخرین مدل گوشی‌های تلفن همراه، جدیدترین سیستم‌های اپل، انواع گجت‌ها و بازی‌ها و ابزارهایی با تکنولوژی بالا خبر دارند، معمولا هیچ هدیه‌ای با یک سلیقه زنانه جذاب نخواهد بود! پس خودتان را اذیت نکنید، همان اول کار به یک مرکز خرید اکسسوری تکنولوژی بروید و بنا بر بودجه‌تان یک هدیه انتخاب کنید. یک تلفن همراه جدید، یک تبلت خوب یا حتی هدفون درست و حسابی او را حسابی ذوق‌زده خواهد کرد.

 

مطالب الهام‌بخش:  بهترین هدیه روز مادر چست؟

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *