سبک پانک

سبک پانک در جنگ جهانی دوم به وجود آمد و عده زیادی ویوین وست وود را به عنوان بنیان‌گذار این سبک می‌‍شناسند. این سبک یکی از آوانگاردترین سبک‌هاست که در میان جوانان طرفداران زیادی دارد و در موسیقی نیز (خصوصا موسیقی راک) ریشه دارد. در دورانی که سبک پانک در روزهای اوج خود بود موسیقی پانک راک نیز دوران اوج خود را تجربه می‌کرد.

این جریان در مقابل دنیای پر زرق و برق و مادی قرار داشت و آرمان‌های آن تفکر آزاد، فردیت، جامعه فارغ از استبداد و طغیان و سرکشی است. در دهه 1980 میلادی کم کم این سبد روندی ضد مد به خود گرفت. این سبک گران قیمت و تجملاتی نیست و ممکن است آشفته یا حتی ژولیده به نظر برسد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

سبک پانک - 1

مهم‌ترین مشخصه‌های استایل پانک این است که با مصرف گرایی میانه‌ای ندارد و پیروان این سبک علاقه‌مند هستند تا لوازم مورد نیاز خود را خودشان بسازند. ما لباس‌های کهنه و قدیمی، تکه‌دوزی و چاپ و وصله را در استایل‌های پانک به وفور مشاهده می‌کنیم. ویوین وست وود، بنیان‌گذار این سبک طراحی‌های خود را از موتور سواران و قشرخاصی از جامعه که به لباس‌های مدرن توجهی نداشتند الهام می‌گرفت. بعضی از لباس‌های طراحی ویوین از لباس‌های قرن 17 و 18 الهام گرفته شده است.

سبک پانک - 2

نکته جالب توجه این مسئله است که هرچند این طراحی‌ها با مد و دنیای پر زرق و برق سلطنتی در تضاد هستند اما با این حال این راه و روش ویوین را به سمت و سوی جلو برد که در سال 1992 نشان افسر رتبه امپراتوری بریتانیا را از دستان ملکه دریافت کند.

وست وود یکی از افرادی است که به روح و ایدئولوژی این سبک پایبند مانده و با وجود شهرت و ثروت فراوانش هنوز هم در آپارتمانی در جتوب لندن زندگی می‌کند و با دوچرخه در محل کارش حاضر می‌شود.

 

به روزترین لباس های زنانه

 

راهنمای مدل لباس مناسب تیپ‌های مختلف بدنی

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “از سبک پانک چه می‌دانید؟

  1. المیرا سعادت گفت:

    جالب بود
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *