اغلب روزه داران عزيز به تجربه مي دانند كه چه نوع غذايي را بايد بر سر سفره افطار قرار داد: خرما، گردو، سبزيجات و نوشيدني هاي مختلف تقريبا در سفره افطار هر ايراني يافت مي شود. در اين مقاله مي خواهيم اساسي ترين مواد غذايي را معرفي كنيم كه هر روزه دار، با هر نوع فعاليت بدني و رژيم غذايي، بايد براي افطار خود مهيا كند تا در اين روزهاي گرم و پرعطش این روزها با كمبود مواد ضروري در بدن خود مواجه نشود.

 

روزه ماه رمضان افطار سفره مهمان غذا تغذيه سالم آب شير فرني سوپرماركت خريد اينترنتي آنلاين فروشگاه

مايعات

آب، شير و آب ميوه هاي فصلي بهترين گزينه براي فرونشاندن عطش در زمان افطار هستند. نوشيدن آب ولرم باعث مي شود كمبود آب بدن كه در طول روز ايجاد شده جبران شود بي آن كه كالري يا قند اضافه را وارد بدن سازد. نوشيدني هايي كه بر پايه شير (مانند فرني) يا آب ميوه هاي طبيعي هستند نيز مواد مغذي و قند طبيعي بدن را تامين مي كنند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

ماه رمضان روزه افطار مهمان سفره غذا تغذيه سوپرماركت اينترنتي آنلاين خريد فروشگاه خرما مقوي سالم

 

خرید کالاهای اساسی و خواربار از سوپرمارکت مدیسه

 

خرما

بازكردن روزه با خرما يكي از سنت هاي پيامبر است كه نسل به نسل تا امروز رسيده است. خرما بهترين گزينه براي بازكردن روزه است زيرا قند طبيعي آن انرژي را به بدن باز مي گرداند. خرما سرشار از پتاسيم، مس و مواد معدني است و منبع غني فيبر به شمار مي رود. همراه با آن مصرف كشمش و بادام را هم فراموش نكنيد.

 

ماه رمضان روزه افطار ميوه آسيا مسلمان ميوه تغذيه غذا مقوي سالم بهداشتي بدن سلامتي

ميوه

در آسياي جنوب شرقي افطار كردن با انواع ميوه ها بسيار متداول است. ميوه ها با داشتن قندهاي طبيعي، انرژي از دست رفته را به بدن برمي گردانند و ويتامين هاي لازم را نيز تامين مي كنند.

 

ماه رمضان روزه افطار مسلمان سفره مهمان غذا تغذيه مقوي سالم سوپ

سوپ

خيلي از روزه داران در كشورهاي عربي، روزه خود را با انواع سوپ هاي گرم باز مي كنند زيرا هم عطش را فرو مي نشاند و هم مواد غذايي لازم را وارد بدن مي كند. در اين دستور غذايي، سوپ از آب گوشت، حبوباتي مانند عدس و لوبيا، و موادِ حاوي نشاسته مانند پاستا و غلات (گندم و برنج) تشكيل مي شود.

 

آشنایی با 10 دستور پخت غذا سریع و ساده

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *