يک مهمانی کوچک با تم شب یلدا

حالا که زمستان پشت در ایستاده و پاییز هم با آن همه خواستنی بودنش کم کم آهنگ رفتن می‌کند، شاید بد نباشد ما هم امسال به مناسبت شب یلدا یک مهمانی کوچک با تم یلدا بگیریم و خانواده و دوستانمان را به گذراندن یک شب رویایی دعوت کنیم. برای این مناسبت دوست‌داشتنی و هیجان‌انگیز یک عالم کار می‌شود کرد که اگر شما هم جزو دسته کسانی هستید که از مهماني دادن و ميزبان بودن حتي براي تعداد كمي از دوستان نزديكتان دچار استرس مي‌شويد این مطلب حسابی بهتان کمک خواهد کرد.

یک: به جای اینکه بارها و بارها برای آماده كردن بساط غذا و چاي به آشپزخانه بروید، می‌توانید از قبل غذاهايتان را آماده كنيد. بعضي غذاها تنها نياز به گرم كردن دارند و بعضي‌ها تدارك بيشتري را قبل از مهماني مي‌طلبند. اما استفاده از رسپي‌هاي ساده به شما كمك بزرگي خواهد كرد تا آنقدر درگير ماجراي پخت و پز نشويد. مي‌توانيد قوری چای را بر روی وارمر به همراه انواع و اقسام چای‌های کیسه‌ای ساده و میوه‌ای، دمنوش‌ها، قهوه‌های آماده و پودرهای شکلات بگذارید تا هم مهمانان در انتخاب راحت باشند و هم خودتان راحت بنشینید و با خیال راحت با مهمانان از برگ گل نازک‌ترتان معاشرت کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

دو: از ظروفی استفاده کنید که رنگ و بوی بیشتری از شب یلدا دارند. ظروف شب یلدا، هم در گنجه‌ی ظروف قدیمی خودتان پیدا می‌شود و هم با کمی سلیقه می‌توانید آنها را از فروشگاه‌ها بخرید. فروشگاه‌های اینترنتی برای روزهای شلوغ ایده جذاب‌تری است.

 

مهمانی شب یلدا

سه: راه‌هاي ساده و ارزان را براي جذاب‌تر نشان دادن خانه پيدا كنيد. بعضي كارهاي به ظاهر ساده، در عين اين كه زحمت و هزينه‌اي در پي ندارد، مي‌تواند رنگ و بوي جذاب‌تري از شب یلدا به مهماني بدهد. مثلا:

  • هندوانه‌ها را با برش‌های مثلثی زیبا ببرید و بر روی هر برش یک برگ نعنا قرار دهید.
  • انار‌ها را بدون دان کردن به تکه‌های کوچک تبدیل کنید تا منظره‌ای جذاب‌تر و شیک‌تر داشته باشند.
  • از گل نرگس فراوان و بر روی همه میزهای خانه استفاده نمایید.
  • بعضي شيشه‌ها كه قبلا به عنوان شيشه ترشي و مربا استفاده مي‌شده را مي‌توانيد به عنوان جاي قاشق و چنگال، نوشيدني، شمع و يا گل استفاده كنيد.
  • اگر حوصله و وقت داشتید، می‌توانید آجیل شب یلدا را در کیسه‌های کوچک زیبا با روبان‌های رنگی ببندید و همه را در یک ظرف بزرگ بگذارید. یک چیزی در مایه‌های آجیل مشکل‌گشا!
  • تنگ آب را با حلقه‌هاي ليموي تازه و برگ‌هاي نعنا و یا حلقه‌های پرتقال تزئين كنيد.
  • بر روی تمام ظروفتان یک تم از شب یلدا مثل یک انار مقوایی بچسبانید.
  • نان‌ها را گرم كرده و در يك پارچه حوله‌اي جذاب بپيچيد.
  • ميزتان را با چيزهايي كه در خانه داريد بپوشانيد. كاغذ گراف، كاغذهايي با تصاوير بامزه‌‌ی مربوط به یلدا كه بر روي آنها پرينت كرده‌ايد و يا سفره‌هاي مخصوص پيك‌نيك!
  • از شاخ و برگ يا گل‌هاي خودرويي كه در اطراف منزلتان وجود دارد براي تزئين ميزتان استفاده كنيد.

 

خرید از حراجی سوپرمارکت آنلاین

 

چهار: حالا كه داريد مهمان‌هاي كم و خودماني‌تان را دعوت مي‌كنيد بد نيست به سليقه غذايي آنها اهميت بدهيد و اگر چيزي را خيلي دوست دارند در ليست غذاهاي‌تان جاي بدهيد. البته اين به اين معني نيست كه همه ليستتان را بر اساس سليقه آنها بچينيد ولي بد نيست اگر دوست گياهخوار داريد يكي دو مدل غذاي گياهي درست كنيد يا سالادي كه مي‌دانيد آن يكي دوستتان عاشق آن است. به اين ترتيب علاوه بر اين كه از مهمان‌هايتان حسابي دلبري كرده‌ايد جلو جلو ليست غذايتان را هم با چند ايده از پيش تعيين شده پر مي‌كنيد.

پنج: ميزتان را از قبل بچينيد. اين يكي از آن كارهايي است كه حسابي شما را جلو مي‌اندازد. ميزتان را با گل‌ها، دستمال سفره‌هایی با رنگ‌های گرم و پاییزی، شمع‌ها و بند و بساط پذيرايي پر كنيد و ببينيد كه اين كار چقدر هم لذت‌بخش است. چيدن يك بوفه كوچك براي اين كه مهمان‌ها خودشان از خودشان پذيرايي كنند هم ايده فوق‌العاده‌اي است!

شش: به مهماناتان با يك نوشيدني خوش‌طعم پاییزی خوش‌آمد بگوييد. اين ايده كه اين روزها بعضي از رستوران‌ها هم آن را انجام مي‌دهند به نوشيدني خوش‌آمد گويي معروف است و مي‌تواند حسابي مهمانانتان را به وجد بياورد. نوشيدني جذاب شما مي‌تواند آب ميوه طبيعي يا يك كوكتل خوش رنگ و آب باشد که در لیوان‌هایی زیبا سرو و با چند تكه ميوه به زيبايي تزئين می‌شود.

هفت: بساط موزيك را آماده كنيد. هيچ چيز به اندازه يك موزيك جذاب به مهماني‌تان حال و هواي “مهماني” نمي‌دهد. مي‌توانيد موزيك‌هاي مورد علاقه‌تان را از قبل آماده كنيد و يا از يكي از دوستانتان كه به سليقه موسيقيايي‌اش اعتماد داريد بخواهيد كه سلكشن موسيقي‌اش را با خود به همراه بياورد و يا از آن ساده‌تر از راديوهاي آنلاين موزيك مانند Spotify استفاده كنيد. برای این شب ویژه بهترین انتخاب ترانه‌های فولک و قدیمی فارسی است. قبل از آمدن مهمان‌ها نور را كم كنيد و شمع‌ها و آباژورها را روشن كنيد تا مهماني‌تان حسابي مهماني شود!

 

یادتان باشد مهمانان برای دیدن روی ماه شما به منزلتان می‌آیند، پس بهتر است کارهایتان را از قبل انجام دهید تا خیلی در آشپزخانه معطل نشده و بتوانید با آنها معاشرت کنید. معمولا يكي دو مدل غذای گرم به اضافه یک مدل سالاد پاییزی و یکی دو جور پیش غذا کفایت می‌کند، مگر نه این که قصدتان دور هم بودن و خوش‌گذرانی است؟ هر چه مهمانی را ساده‌تر و خودمانی‌تر برگزار کنید هم به خودتان بیشتر خوش خواهد گذشت و هم مهمانانتان در میان انبوهی از سالادها و چلوها و خورش‌های رنگارنگ سرگیجه نخواهند گرفت! من که می‌گویم غذا همان یک مدل باشد ولی آنقدر لذیذ که تا سال‌ها وصف مثلا لوبیاپلوی شما بر سر زبان‌ها بماند!

 

شب یلدا در شهرهای مختلف ایران و جهان

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

7 دیدگاه در “يک مهمانی کوچک با تم شب یلدا

  1. نوشین گفت:

    عجب ایده های نابی! من هیچ برنامه ای برای شب یلدا نداشتم ولی با خوندن این متن خیلی هیجانزده شدم که یه مهمونی کوچیک به پا کنم. خیلی ممنون

  2. سحر گفت:

    عالی و باز هم عالی. ممنون از ایده ها و نوشته ی زیبا

  3. نازنین گفت:

    کاش طرز تهیه این نوشیدنی ها رو هم می نوشتید

  4. fatemeh گفت:

    من فکر می کنم حتی میشه از برگ درختها هم برای تزیین استفاده کرد. میتونیم با گره زدن اونها روی لیوان ها حسابی خوشگلشون کنیم. من تو پینترست عکس این مدلی زیاد دیدم.

  5. سارا گفت:

    spotify???? بابا آفرین! عجب سایت به روز و با کلاسی!‌

  6. نونا گفت:

    خیلی جذاب بود عالی!!!

  7. کیان گفت:

    با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *