چگونه اضطراب و استرس ناشی از ویروس کرونا را کنترل کنیم

بسیاری از مردم در سراسر جهان امروزه نگران ابتلا به ویروس کرونا هستند. کرونا، ویروسی از خانوده بزرگ ویروس‌هایی است که عامل بیماری‌هایی چون سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی حاد هستند. کرونا عامل بیماری از همین دسته است که بین انسان‌ها و حیوانات به طور مشترک منتقل می‌شود. ویروس‌هایی مشابه این ویروس در گذشته مشاهده شده است. محققین به این نتیجه دست یافته بودند که ویروس سارس ابتدا از خفاش‌ها به گربه‌های ولگرد، سپس به انسان‌ها منتقل شده و ویروس مرس از شتر‌ها به انسان منتقل شده است. ویروس‌های مشابه بسیاری نیز همانند این ویروس‌ در حیوانات مشاهده شده که تا کنون به انسان ها منتقل نشده است.

 

نگرانی‌ها در مورد ویروس کرونا

اخبار‌هایی که درباره شایع شدن ویروس کرونا منتشر می‌شود اضطراب‌برانگیز است و باعث برانگیختن نگرانی و استرس میان مردم شده است. از آن جایی که بسیاری از مردم در این باره اطلاعات درست و موثقی ندارند این مسئله طبیعی و قابل درک است. با اینکه ویروس کرونا از سوی مراکز بهداشت جهانی به عنوان مسئله‌ای بجرانی مطرح شده است اجازه ندهید نگرانی بیش از حد روند زندگی‌تان را تحت تاثیر قرار دهد و این نگرانی و اضطراب، شما را کنترل کند. راهکار‌های ساده زیادی برای کاهش اضطراب ناشی از احساس خطر و کنترل استرس و ترس از این بیماری وجود دارد که بسیاری از آن ها شامل استفاده از مواد غذایی سالم و طبیعی و سلامت سبک زندگی می‌شود. رعایت کردن این نکات ساده می‌تواند سلامت فیزیکی و روانی شما را تأمین کند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اضطراب ناشی از ویروس کرونا - 1

 

چه باید کرد؟

جریان را از دور دنبال کنید

با کم کردن زمانی که صرف دنبال کردن خبرهای مربوط به کرونا می‌کنید استرس خود را کاهش دهید. هرچند که باید خود را در این زمینه مطلع نگه دارید به خاطر داشته باشید که زمانی را هم برای دور ماندن از اخبار مربوط اختصاص دهید و روی نکات مثبت زندگی و مشغله‌های دیگر خود تمرکز کنید. خود را آگاه نگه دارید اما جریان را از دور دنبال کنید و همه زندگی خود را درگیر این مسئله نکنید.

اضطراب ناشی از ویروس کرونا - 2

 

به حاشیه دامن نزنید

اخباری را دنبال کنید که منابع موثقی دارند و به در امان ماندتان از بیماری کمک می‌کنند. منابع موثق و قابل اعتماد را پیدا کنید و اخبار را تنها از همان منابع دنبال کنید. به حواشی دامن نزنید و از منابعی چون سازمان بهداشت خبرهای مربوط را پیگیری کنید.

اضطراب ناشی از ویروس کرونا - 3

راهنمای مراقبت‌ های قبل، حین و بعد از تزریق واکسن کرونا

سالم زندگی کنید

سبک زندگی تان را سلامت نگاه دارید. رژیم غذایی سالمی را برگزینید و زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهید. به توصیه های بهداشتی مانند شستن مرتب دست‌ها توجه کنید. از مواد غذایی ناسالم دوری کنید و اگر ورزش نمی‌‎کنید زمانی را در روز به پیاده روی اختصاص دهید. داشتن بدنی سالم مقاومت شما را در برابر انواع بیماری‌ها از جمله ویروس کرونا افزایش می‌دهد.

اضطراب ناشی از ویروس کرونا - 4

 

ارتباط خود را با دنیای مجازی قطع نکنید

فعالیت‌های مجازی و به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌ها و احساساتتان باعث کاهش اضطراب و نگرانی‌هایتان می‌شود. می‌توانید خبرهایی را که از منابع موثق دریافت کرده‌اید با دوستانتان در فضای مجازی به اشتراک بگذارید تا آن‌ها را نیز مطلع کنید و از حواشی دور نگه دارید.

اضطراب ناشی از ویروس کرونا - 5

 

به روانشناس مراجعه کنید

افرادی که بیش از حد احساس نگرانی می‌کنند، مضطرب شده‌اند و استرس مداوم زندگی کاری و احساسی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است به مشورت کردن با متخصصین و روانشناسان نیاز دارند. روانشناسان می‌توانند به مردم برای کنترل کردن اضطراب‌هایشان کمک کنند. آن ها این افراد را از نظر ذهنی برای مواجه شدن با این نوع نگرانی آماده می‌کنند.

اضطراب ناشی از ویروس کرونا - 7

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

2 دیدگاه در “چگونه اضطراب و استرس ناشی از ویروس کرونا را کنترل کنیم؟

  1. مینا گفت:

    مرسی خیلی کاربردی بود

  2. صفورا بهمنی گفت:

    واقعا این ویروس زندگیمون رو مختل کرده و اظطراب رو به جون همه انداخته
    امیدوارم زودتر ز بین بره و همه سالم و سرحال باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *