پایتخت مد جهان

در تاریخ بشر مد و فشن یکی از مباحث محبوب در بین جوامع بشری محسوب می‌شود و هرچه راجع به آن بگوییم بازهم جذابیت خود را از دست نمی‌دهد. در دنیای امروز چهار کشور وجود دارند که به نوعی در فرهنگ، هنر و سیاست جهان، پیشرو بوده و می‌توانیم از آن‌ها به عنوان پایتخت مد جهان نام ببریم. کشورهایی چون انگلستان، ایتالیا، فرانسه و آمریکا با داشتن سابقه‌ای درخشان در دنیای مد و فشن خود را به عنوان پیشگامان این عرصه معرفی کرده‌اند. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که کشورهای دیگری نیز توانسته‌اند نام خود را به عنوان پایتخت مد و فشن مطرح کنند و توجه علاقمندان به این حوزه را جلب کنند.

در این مقاله می‌خواهیم شما را با 12 پایتخت مد دنیا آشنا کنیم تا اگر تمایل داشتید برای خرید لباس زنانه شیک به این شهرها سفر کنید اطلاعات مناسبی از آن داشته باشید. با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

1-نیویورک پایتخت مد جهان در آمریکا

نیویورک قلب تپنده مد و فشن در آمریکا

اگر از شما بپرسند یکی از برترین پایتخت‌های مد و فشن دنیای را نام ببرید،بدون شک نیویورک یکی از آن‌هاست. در این شهر هر ساله طی دو ماه فوریه و سپتامبر دو هفته مد جهانی در منطقه منهتن برگزار می‌شود و علاقمندان از سرتاسر جهان جهت آشنایی با تازه‌های مد و فشن دنیا در آن حضور پیدا می‌کنند. در شهر نیویورک بهترین مدارس و دانشگاه‌های مد و فشن تاسیس شده است و اگر علاقمند به تحصیل در این رشته هستید، بدون شک نیویورک یکی از بهترین انتخاب‌های شماست.

بهترین طراحان دنیا نظیر رالف لورن، مارک چیکو، تام فورد، دونا کاران و کارولینا هررا نیز در شهر نیویورک کار خود را آغاز کرده‌اند و پا به دنیای مد و فشن گذاشته‌اند.

در فرهنگ آمریکایی کلاه‌ها و چکمه‌های کابوی و ژاکت‌‎های چرمی به عنوان نماد این کشور شناخته می‌شود که به سبب حضور سرخ‌پوستان در آمریکا، مورد توجه قرار گرفته است. اما شلوار جین و لباس ورزشی در جامعه امروز آمریکا بسیار محبوب است و می‌تواند آن را در کوچه بازارهای آمریکا نیز مشاهده کنید. شلوار جین آبی که در دهه 1850 به عنوان لباس کار در شهر سانفرانسیسکو رایج شد، به همراه کفش‌های ورزشی مانند Converse یا Nike در میان جوانان آمریکایی مورد استقبال قرار گرفته است و به نوعی بیانگر آزادی و دموکراسی در این کشور پیشرفته است.

شهر نیویروک آنقدر جذابیت دارد که از گشت و گذار در بازارهای آن و تفریح، خسته نمی‌شوید.

2-لندن شهری سلطنتی و مدرن

لندن شهری سلطنتی و مدرن

لندن نیز یکی از چهار شهر برتر دنیای مد و فشن به شمار می‌آید که خانه خاندان سلطنتی بریتانیا در آن‌جا قرار دارد و مورد توجه بسیاری از علاقمندان مد و فشن قرار دارد. شهر لندن به واسطه تغییرات خلاقانه و نوآوری‌هایی که در دنیای مد و فشن ایجاد کرده است، بسیار مشهور است. در شهر لندن به خوبی می‌توانید جلوه زیبایی از مهارت انگلیسی‌ها در طراحی لباس‌های جذاب را ببینید.

در شهر لندن هر ساله دو رخداد مهم جهانی در زمینه مد و فشن برگزار می‌شود که سوپرمدل‌های سرشناسی چون کیت موس و کارا دلوین نیز در آن حضور پیدا می‌کنند و می‌توان از آن به عنوان بهترین فشن شو جهان نیز نام برد.

قیمت انواع لباس زنانه برند و لاکچری ترند سال

 

3-میلان جلوه‌ای از هنر و خلاقیت در  ایتالیا

میلان جلوه‌ای از هنر و خلاقیت در  ایتالیا

کشور ایتالیا با قدمتی بالغ بر 2000 سال به عنوان مهد تمدن غرب در دنیا به شمار می‌آید و به عنوان یکی از چهار کشور برتر پایتخت مد جهان با برگزاری بیش از 40 فشن شو در سال، توجه بسیاری از علاقمندان مد و پوشاک را به خود جلب کرده است.

شهر میلان از سال 1958 میزبان هفته‌های مد و فشن بوده است و برندهای مطرحی چون گوچی، پرادا، روبرتو کاوالی، دولچه گابانا، میسیونی، والنتینو و… نیز از این شهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. شهر میلان با تاریخ غنی و وجود مراکز مهم تاریخی و کاخ‌های دیدنی، شهری ایده‌آل برای کسانی است که علاقمند آشنایی با فرهنگ و تمدن ایتالیا هستند.

4-پاریس، ایفل دوست‌داشتنی

پاریس، ایفل دوست‌داشتنی

وقتی نام شهر پاریس بر زبان آورده می‌شود اولین چیزی که به آن فکر می‌کنیم برج ایفل است؛ اما این شهر آنقدر مکان‌های دیدنی و فروشگاه‌های مختلف دارد، که از آن سیر نمی‌شوید. فرهنگ غنی و ایده‌های خلاقانه طراحان پاریسی به همراه تاریخچه غنی مد و فشن، سبب شده گشت و گذار در خیابان‌های پاریس و آشنایی با فرهنگ مردم فرانسه بسیار لذت‌بخش باشد.

برندهای معتبری چون کریستین دیور، کوکو شنل، روبرتو ژیوانشی و ایو سن لورن در شهر پاریس متولد شده‌اند و بزرگ‌ترین هفته مد و فشن نیز در این شهر برگزار می‌شود.

5-توکیو شهری مدرن و جذاب

توکیو شهری مدرن و جذاب

توکیو شهری صنعتی و مدرن است که جمعیت بسیاری در آن ساکن هستند. وجود فرهنگ ژاپنی خاص که با تلاش و کوشش و احترام به دیگران، آمیخته شده، از توکیو شهری بی‌نظیر ساخته است. در این شهر به تازگی یکی از فشن‌ شوهای مهم دنیای مد و فشن برگزار می‌شود که به هفته مد مرسدس بنز توکیو نیز مشهور است. نام توکیو با وجود اینکه به تازگی در مجله‌های مد و فشن دنیا به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار این عرصه قرار داده شده است، بسیار جذاب و خاص است و محبوبیت آن روز به روز افزایش می‌یابد.

مطالب مرتبط:  مهمترین مراسم های مد و فشن بین المللی در سال 1402

 

6-لس‌آنجلس شهر رویایی من

لس‌آنجلس شهر رویایی من

از لس‌آنجلس به عنوان خانه سلبریتی‌های مشهور آمریکا نام برده می‌شود. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید از این شهر در متن‌های تخصصی مد و فشن به عنوان رقیبی جدی برای شهر نیویورک، نام برده می‌شود. افراد مشهوری چون  پاملا اسکات لوی بنیان‌گذار جوسی کوتور (Juicy Couture) و سینتیا وینسنت از جمله افراد مشهوری هستند که معمولا در فشن شو لس‌آنجلس شرکت می‌کنند.

7-رم، گشت و گذار در تاریخ به سبک مدرن

رم، گشت و گذار در تاریخ به سبک مدرن

رم به عنوان شهری در دنیا شناخته می‌شود که نهفته‌ترین رازهای دنیای مد و فشن را در خود جای داده است. در این شهر میراث کهن نسل‌های قدیمی، نسل به نسل به مردم منتقل شده و به عنوان پایتخت ایتالیا شهری اساطیری و جذاب به شمار می‌آید. در شهر رم نیز هر ساله هفته‌های مد و فشن گوناگونی برگزار می‌شود و بسیاری از علاقمندان تاریخچه مد و فشن را به این شهر می‌کشاند.

8-آمستردام و منطقه‌ نور قرمز

آمستردام و منطقه‌‌ی نور قرمز

آمستردام پایتخت کشور هلند یکی از مناطق مهم حوزه مد و فشن اروپاست و به سبب وجود خانه موزه معروف ونگوگ و منطقه نور قرمز شهرت بسیاری به دست آورده است. نقطه عطف فشن شو آمستردام، طراحی منحصربه فرد و صحنه‌های فشن شو جذاب است که به سبب حضور برندهای مطرحی چون ویکتور اند رالف (Viktor & Rolf) ایریس ون هرپن (Iris van Herpen) و باس کاستر (Bas Koster)، مورد توجه علاقمندان دنیای مد و فشن قرار گرفته است.

9-برلین مهد مد و فشن دنیا

برلین مهد مد و فشن دنیا

برلین شهری است که با داشتن بیش از 40 مدرسه مد و فشن داغ‌ترین ترندهای روز مد و فشن را در آن پیدا می‌کنید. در این شهر از سال 2007 هفته مد به صورت سالیانه برگزار می‌شود و میزبان برندهای مطرحی چون کارل لاگرفلد، هوگو باس و بنیانگذاران برند اسکادا یعنی مارگارتا و ولفگانگ لی نیز می‌باشد.

مطالب مرتبط:  فشن ویک چیست و معروفترین فشن ویک‌های جهان کدامند

 

10-مادرید و رشد قابل توجه در عرصه فشن

مادرید و رشد قابل توجه در عرصه‌ی فشن

مادرید پایتخت اسپانیا از سال 2014 تاکنون در زمینه مد و فشن بسیار پیشرفت کرده و از رتبه چهاردهم به یکی از ده پایتخت برتر حوزه مد و فشن دنیا تبدیل شده است. حضور افراد سرشناسی چون کریستیانو رونالدو، ایرینا شایک و دوشس آلبا به این فشن شو اعتبار ویژه‌ای بخشیده است.

11-شانگهای نماینده شرق آسیا

شانگهای نماینده شرق آسیا

شهر شانگهای علی‌رغم اینکه از سال 2001 کار خود را به صورت جدی در دنیای مد و فشن آغاز کرده است، اما در این مدت نیز با حضور طراحان سرشناسی چون اوما وانگ، ژانگ دا، کیو هائو، هلن لی و نیکول ژانگ اعتبار ویژه‌ای در دنیای مد و فشن کسب کرده است. همچنین مد و فشن در ایران نیز به صورت گسترده‌ای الهام گرفته از این پایتخت مد بوده و ترندهای آن طرفداران بسیاری در ایران دارد.

12-بارسلونا شهری با معماری جذاب

بارسلونا شهری با معماری جذاب

شهر بارسلون به سبب ساختمان‌های زیبا که توسط معمار معروف بین‌المللی یعنی گائودی طراحی شده و تیم فوتبال معروفش، بسیار محبوب است. این شهر به تازگی در زمینه مد و فشن نیز پای گذاشته و با سرمایه‌گذاری مناسب در این حوزه سعی دارد نام خود را بیشتر مطرح کند.

مطالب پربازدید:  10 اینفلوئنسر فشن برتر دنیا که شما هم آن‌ها را دنبال می‌کنید

 

در این متن در مورد مد و فشن با پاسخ به این سوال که پایتخت مد جهان کجاست شما را با شهرهای مهم حوزه مد و فشن دنیا و تاریخچه آن‌ها آشنا کردیم. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید می‌توانید با خرید مجله مد و فشن خارجی، با ترندهای روز دنیای مد و فش بیشتر آشنا شوید.

 

منبع : tutorialspoint

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *