مجله مد مدیسه استابل استریت

با اینکه استریت استایل در دهه اخیر ابداع نشده‌است، می‌توان گفت از سال 2010 و پیش از فراگیری اینستاگرام به‌عنوان یک ابزار تجاری در مد، استریت استایل به شکلی که امروز می‌شناسیم در عکس‌ها ظاهر شد. تغییر و تکامل رسانه‌های دیجیتال در دهه اخیر و فراگیری اینستاگرام باعث شد ناگهان عکس‌های ساده‌ای که در آنها برای اولین بار مدل به دوربین خیره نشده بود، به بزرگترین مرکز توجه رسانه‌ای تبدیل شود.

 

استريت استايل

 

2011/ گفته می‌شود اولین عکس‌های استریت استایل را «فیل او» برای مجله وگ گرفت. این عکس‌ها که در آنها برای اولین بار مدل به دوربین خیره نشده بود، حتی قبل آن گرفته شد که کسی در دنیا آیفون داشته باشد و یا اینستاگرام محبوبیتی پیدا کند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

استريت استايل

 

2012/ تا قبل از این فقط مدل‌ها سوژه عکاسی مد بودند؛ اما در این سال زنان خوش‌پوش شروع به انتشار عکس‌هایشان در رسانه‌های دیجیتال کردند و شغلی جدید به نام «فشن بلاگر» را ابداع کردند. در این زمان بلاگرها هنوز لباس‌های خودشان را می‌پوشیدند و هنوز از تبلیغ خبری نبود.

 

استريت استايل

 

2013/ فشن بلاگرها در این سال به‌خوبی شناخته شدند و برندها شروع به ارسال لباس‌های خود برای تبلیغات کردند. فشن بلاگرهایی که امروز میلیون‌ها فالوور دارند، در این سال شروع به‌کار کردند. ترندهای شلوغ و پر‌زرق و ‌برق که امروزه از جذابیت‌های اصلی اینستاگرام هستند، در این سال به محبوبیت رسیدند.

نظر شما چیست؟ شما درباره تاریخچه استریت استایل چه می‌دانید؟

منتظر مطالعه قسمت‌های بعدی این مطلب باشید.

قیمت لباس های مارک معروف

 

 

معرفی استریت استایل امروز ایران

وقتی كلمه مد، فشن یا استایل را می‌شنویم، اكثر ما به شكل اتوماتیك راهرو و سن «كت واك» یا یك استدیوی پر از نور و پروژكتور را مجسم می كنیم. حق هم داریم. تا سالها فشن و استایل فقط در استدیوهای طراحی و سن های فشن شو وجود داشت و عكس‌های تبلیغاتی فشن، مدل‌هایی را نشان می‌داد كه با نورپردازی توهم‌آوری در ژست‌های نامتعارف ما را مجذوب زیبایی‌ و لباسشان می‌كردند. اما امروز استریت استایل یا استایل خیابان سهم بزرگی ازعكاسی دنیای فشن را  به خود اختصاص داده است.

 

tumblr_msnwdpXJzY1rheifso4_1280

وقتی فرصتی دارم تا دقایقی را به گشت و گذار در «اینستاگرام» بپردازم، مبهوت حجم انبوه عكس‌های لباس‌های زیبا و چشمگیرخیابانی می‌شوم. عكس‌هایی اكثرا از گردن به پایین، بدون نورپردازی خاص و ویژه و لباس‌هایی پوشیده بر تن افردای كه خصلت‌های متعارف «مدل» ها را ندارند؛ خانم‌هایی كه گاهی لاغر و قد‌بلند محسوب نمی‌شوند.

استریت استایل را جوانان شهرهای بزرگ به بخش بزرگی از دنیای مد تبدیل كردند. امروز شبكه های اجتماعی لبریز ازعكسهای الهام گرفته از استریت استایل شده اند. در همین مدت كوتاه سبك های مختلفی از استریت استایل  طراحی شده اند و به محبوبیت جهانی رسیده اند.

 

tumblr_n3eio12FhS1rheifso4_1280

جالب است بدانیم در همین تهران خودمان عكاسان و طراحان مد چند سال است كه به تصویربرداری از سبك لباس پوشیدن زنان و دختران خوش پوش در خیابان های شهر پرداخته اند.

از آن هم جالب تر اینكه سبكهای شناخته شده و محبوب جهانی در استریت استایل را می توان در همین شهر خودمان تهران دید. نشانه های سبك هیپی مثل تی شرت های شعار دار، موی بلند، لباسهای گلدار، تصاویر توهم‌آلود در بسیاری از این عكس ها به چشم می خورد.

 

o-TEHRAN-STREET-STYLE-570

به عنوان مثال برای اینکه تیپ فان و متفاوت مانتوهای طرح‌دار و نوشته دار را تست کنید، می‌توانید از این گزینه‌ها استفاده کنید:

 

 

 

 

ae4948manto

گاهي هم مي توان ويژگي هاي سبك پانك مثل لباسهاي پاره پاره، تي شرت نوشته هاي تند و تيز، سنجاق ها و دوخت هاي درشت و موهاي به هم ريخته را در اين عكسها ديد.

 

tehran23

به عنوان مثال برای اینکه تیپ متفاوت و تند و تیز شلوارهای طرح پاره و زاپ‌دار را تست کنید، می‌توانید از این گزینه‌ها استفاده کنید:

 

راهنمای مدل لباس مناسب تیپ‌های مختلف بدنی

 

 

ae6493_shalvar

 

ae6103_shalvar

هرچه هست می‌شود گفت با این حجم‌ عظیم عكس‌هایی كه هر روز گرفته می شود و با دنیا به اشتراك گذاشته می‌شود، مطمئن هستم این سبك سال‌های سال در صدر جدول محبوب‌ترین سبك‌های فشن باقی خواهد ماند. فروشگاه اینترنتی مدیسه عرضه‌کننده برترین گزینه‌های پوشاک روز دنیا است که ترندهای ایرانی و جهانی فشن را رصد می‌کند و کالکشن‌های روز را از طریق اینترنت به شما عرضه می‌کند.

 

 

 

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “تاریخچه تصویری استریت استایل در جهان و ایران

  1. oxiyan گفت:

    استیریت استایل ژاپنی خیلی عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *