تفاوت مد و استایل چیست ؟

عبارت و اصطلاحات زیادی در صنعت مد و فشن وجود دارد که اگر آگاهی کاملی از آن‌ها نداشته باشید، شاید آن‌ها را با هم اشتباه بگیرید. گرچه بعضی‌اوقات حتی این اصطلاحات به‌جای یکدیگر به کار می‌روند ولی دانستن تفاوت‌های آن‌ها امری ضروری و از پایه‌های ورود به دنیای مد و فشن است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به‌صورت کامل با تفاوت مد و استایل آشنا شوید.

تفاوت مد و استایل

تفاوت بین مد و استایل

برای فهم راحت‌تر تفاوت مد و استایل، ابتدا به‌صورت جداگانه هرکدام از این اصطلاحات را بررسی می‌کنیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

استایل چیست ؟

استایل

استایل به روش خاص یک فرد برای بیان خود اشاره می‌کند. این روش می‌تواند مربوط به سبک نوشتن، لباس یا حتی معماری باشد. در دنیای مد، استایل که مخفف ((استایل شخصی)) است به روشی گفته می‌شود که یک شخص بر اساس سلیقه و حس زیبایی‌شناختی خود، یک مدل مو و یا لباس را انتخاب می کند و لوازم، اکسسوری و لباس‌های مختلف را باهم ست می‌کند. هر شخص استایل خود را مطابق با قواعد و چهارچوب‌های زندگی خود انتخاب می‌کند. درواقع استایل هر شخص، نشان‌دهنده شخصیت، طرز فکر و سلیقه وی است و به این دلیل داشتن استایل شخصی برای افراد، اهمیت زیادی دارد. ازجمله برخی از استایل‌های شخصی می‌توان به استایل‌های کلاسیک، کژوال، مینیمال و … اشاره کرد.

مد یا فشن چیست ؟

فشن شو

 راهنمای خرید لباس اورجینال

فشن سبک غالب در یک فرهنگ خاص و یک زمان خاص است. درواقع مد به روش‌های رایج و محبوب لباس پوشیدن در یک زمان یا دوره خاص اشاره دارد. صنعت مد با سبک‌های غالب حال حاضر سروکار دارد. چیزی که در یک ماه یا فصلی از سال مد باشد، ماه یا فصل بعد دیگر مد نیست و تاریخ انقضای آن از بین می‌رود. به‌عبارت‌دیگر به تغییر سلیقه ناگهانی اکثر افراد یک جامعه مد می‌گویند. خانه‌های مد و فشن میزبان نمایش‌های فشن هستند تا لباس‌هایی که بیانگر چشم‌اندازی برای آینده مد هستند را برجسته کنند. سپس اینفلوئنسرها و بلاگرها با ایده‌ها و خلاقیت‌های خود به این نمایش‌ها واکنش نشان می‌دهند و از چشم اندازه‌ها در سبک‌های خود استفاده می‌کنند. درنهایت هم خرده‌فروشها از تمامی این اتفاقات و اطلاعات استفاده می‌کنند تا محصولات خود را به فروش برسانند. اغلب اخبار مد و سبک‌های جدید در شبکه‌های اجتماعی و مجلات مد منتشر می‌شود.

تفاوت فشن و استایل

تفاوت فشن و استایل

اصلی‌ترین تفاوت مد و استایل در این است که استایل به سلیقه و سبک یک فرد و مد به سلیقه و سبک یک جامعه بستگی دارد. در استایل سلیقه شخصی یک فرد و نحوه انتخاب خود شخص تأثیر دارد ولی در مد، این جامعه، طراحان و عمده‌فروشان هستند که انتخاب می‌کنند چه چیزی مد باشد و اکثریت آن را بپوشند. البته مرز بین مد و استایل بسیار باریک است. برای مثال مدلی را در نظر بگیرید که برای پیروی از مد لباسی از یک طراح را می پوشد اما  آن را به سلیقه خود با  لباس‌های دیگر نیز ترکیب می‌کند.

  • مد یعنی چیزهایی که به‌طور انبوه تولید می‌شوند. استایل یعنی تک و خاص که مانند DNA هر فرد است. همان‌طور که کمد لباس هیچ دو نفری یکسان نیست.
  • مد یعنی تنها از مجلات مد و اخبارها پیروی کنیم و مانند آن‌ها بپوشیم. استایل یعنی خلاقیت خود را به کار بگیریم و طبق سلیقه خود بپوشیم.
  • مد یعنی هر فصل تغییر کنیم. استایل یعنی یک سبک مناسب با اخلاق، سبک زندگی و سن خود را دنبال کنیم.

تفاوت مد و ترند

تفاوت مد و ترند

مد و ترند هر دو مفهوم دنبال کردن و استفاده از آخرین سبک‌ها در زمینه‌های مختلفی مثل پوشاک، سبک زندگی، طراحی و … دارند. برای درک تفاوت این دو، ابتدا باید بدانید که ترند زیرمجموعه مد است و مد شامل مجموعه زیادی از ترندهای روز می‌شود. ترند در لغت به معنای روند، گرایش است و به فراگیر شدن در آینده نزدیک اشاره می‌کند. ترند در حال معرفی کردن یک استایل خاص یا سبک است و احتمال دارد که مورد استقبال قرار بگیرد، ولی مد فراگیر شده و موردقبول اکثریت قرار گرفته است.

با استایل خود از مد پیروی کنید

در حالت کلی انتخاب کردن هرکدام، کاری اشتباه است و شما باید به‌عنوان یک شخص امروزی، هم استایل خاص خودتان را داشته باشید و هم تا جایی که می‌توانید از مد روز و فشن نیز پیروی کنید. این پیروی باید در قالب استایل خودتان باشد و آن را به هم نزند. در این مقاله تلاش کردیم تفاوت مد و استایل را به‌صورت کامل به شما آموزش بدهیم تا دیگر این دو را باهم اشتباه نگیرید و استایل خاص خودتان را داشته باشید. برای دنبال کردن دنیای مد و فشن، با مجله مدیسه همراه باشید.

خرید اینترنتی لباس زنانه

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “تفاوت مد و استایل چیست ؟

  1. گیسو نادری گفت:

    ممنونم جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *