رنگ سال 2023 یا 1402 چیست و چگونه با آن استایل بزنیم

انتخاب رنگ سال ۲۰۲۳ یکی از رویدادهایی است که بسیاری از طراحان و علاقه‌مندان صنعت مد منتظرش بودند تا آن رنگ را در محصولات و طرح‌هایشان استفاده کنند. هر سال موسسه پنتون رنگ سال جدید را اعلام می‌کند. کارشناسان و متخصصان  پنتون رنگ  Viva Magenta را به عنوان رنگ سال جدید اعلام کردند.

معنای رنگ سال ۲۰۲۳ چیست؟

“viva” از کلمه لاتین “vivus” به معنای “زنده” یا “پر جنب و جوش” گرفته شده است. نوعی سرخابی که از ترکیب قرمز تیره و بنفش ساخته شده و نوعی انرژی، جسارت و خلاقیت دارد.  Viva Magentaرنگی مصنوعی است که از ترکیب قسمت‌های مساوی رنگدانه‌های قرمز و آبی ساخته شده است. این رنگ به دلیل نوآوری و تطبیق پذیری بالا بسیار محبوب شده است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

از نظر کارشناسان موسسه پنتون رنگ سال قرار است شادی و نشاط از دست رفته را به جوامع برگرداند. با گذشت حدود 3 سال از شیوع کرونا، جهانیان به کمی شادی و هیجان نیاز دارند. طراحان با در نظر گرفتن این وضعیت رنگ Viva Magenta را به عنوان رنگ سال جدید انتخاب کردند.

با انتخاب Viva Magenta به عنوان رنگ سال 1402 طراحان ایرانی نیز به فکر استفاده از این رنگ هستند. فصل بهار در ایران هم زمان با شروع سال نوست و بیشتر طراحان لباس برای ارائه طرح‌های جدید خود با رنگ سال جدید آماده می‌شوند.

رنگ سال را با چه رنگ هایی ست کنیم؟

رنگ ویوا مگنتا ترکیبی از قرمز، سرخابی و بنفش است و رنگی خاص به حساب می‌آید. شاید در ابتدا اینطور به نظر بیاید که ست کردن لباس با این رنگ کار دشواری است اما بد نیست مانند ذات این رنگ که جسارت و خلاقیت است شما نیز شیوه‌ای خلاقانه برای ست کردن این رنگ انتخاب کنید. ما در اینجا چند رنگ که می‌تواند استایل جذابی به شما بدهد، معرفی می‌کنیم.

رنگ ویوا مگنتا با مشکی

رنگ سال ۲۰۲۳ با مشکی

رنگ مشکی از رنگ‌هایی است که به راحتی با رنگ‌های دیگر ست می‌شود و یک استایل جذاب ایجاد می‌کند. رنگ مشکی یعنی نبود نور و به همین دلیل طول موجی را منعکس نمی‌کند این ویژگی رنگ مشکی را رازآلود می‌کند. رنگ سال تا حدی قدرت رنگ قرمز را دارد. قرمز طولانی‌ترین طول موج را دارد و شاد و سرزنده است. ترکیب رنگ رازآلود مشکی و رنگ شاد و پر جنب و جوش ویوا مجنتا جذابیت زیادی در ظاهر شما ایجاد می‌کند. این ترکیب رنگ هم برای مهمانی مناسب است و هم برای محیط کار.

ترکیب رنگ سرمه‌ای و ویوا مگنتا

ترکیب رنگ سرمه‌ای و ویوا مگنتا

شاید احساس کنید این ترکیب رنگ جذابیتی ندارد و نمی‌تواند استایل شیکی برای شما ایجاد کند. رنگ سرمه‌ای رنگی سرد و با قدرت است و ست کردن آن با رنگ سال که ترکیبی از قرمز گرم و پرقدرت است ظاهری شیک و چشم‌نواز به شما می‌دهد. شما می‌توانید رنگ ویوا مگنتا را با شلوار جین سرمه‌ای رنگ ست کنید و تیپ اسپرت جذابی داشته باشید.

لیست قیمت انواع لباس زنانه برند و اورجینال

رنگ سال و خاکستری

رنگ سال ۲۰۲۳ و خاکستری

گاهی اوقات ترکیب رنگی خنثی مانند خاکستری با رنگ پرشور ویوا مگنتا استایل متعادلی برای شما ایجاد می‌کند. مایه‌های سرخابی رنگ سال جدید در کنار خاکستری روشن ظاهری ساده اما چشم‌نواز می‌دهد. معمولاً ست کردن رنگ‌های خنثی مناسب افرادی است که ظاهر ظریف و پالت‌های رنگی آرام‌تر را ترجیح می‌دهند. اگر شما هم جزء این افراد هستید پس حتماً این همنشینی رنگ‌ها مناسب شماست.

ترکیب ویوا مگنتا و قهوه‌ای دارچینی

قهوه‌ای دارچینی یک انتخاب بی‌نظیر برای ست شدن با ویوا مگنتاست. از آنجایی که هر دو رنگ در قسمت گرم چرخه رنگ قرار دارند، به طرز شگفت انگیزی با هم هماهنگ می‌شوند و یکدیگر را تکمیل می‌کنند.

ویوا مگنتا در کنار سبز

ویوا مگنتا در کنار سبز

کنار هم قرار گرفتن رنگ سبز و ویوا مگنتا یک ترکیب بسیار خاص و خلاقانه است زیرا این دو رنگ تضاد عمیقی با هم دارند. سبز رنگ طبیعت، حیات و آرامش است. ست کردن لباس سبز و رنگ ترند سال 2023 خلاقانه به نظر می‌رسد. طول موج زیاد رنگ قرمز موجود در ویوا مجنتا و گرمای آن کنار آرامش سبز انتخابی خاص برای لباس مهمانی به نظر می‌آید.

ویوا مگنتا در کنار رنگ‌های زنده

ویوا مگنتا در کنار رنگ‌های زنده

ست کردن لباس با رنگ ترند سال 2023 و رنگ‌های زنده مثل زرد و فیروزه‌ای ظاهری متفاوت به‌شما خواهد داد. اگر می‌خواهید تیپ ملایم‌تری داشته باشید از ترکیب ویوا مگنتا و یاسی استفاده کنید.

تک رنگ پوشیدن ویوا مگنتا

تک رنگ پوشیدن ویوا مگنتا

تک رنگ پوشیدن برای کسانی که دنبال ظاهری مینیمال هستند و از تضاد و همنشینی رنگ‌ها لذت نمی‌برند انتخاب خوبی است. البته کسانی که تک رنگی کامل را دوست ندارد می‌توانند از ترکیب رنگ ویوا مگنتا با رنگ‌های هم‌خانواده آن مثل صورتی، بنفش و قرمز هم استفاده کنند و استایل جذابی برای خود داشته باشند.

ترکیب رنگ ویوا مگنتا برای خانم‌ها و آقایان

مطالب دیدنی:  اصول انتخاب رنگ لباس متناسب با انواع پوست

به نظر می‌رسد انتخاب رنگ سال ۲۰۲۳ برای لباس زنانه جذابیت و نوآوری‌های زیادی داشته است. خانم‌ها می‌توانند با ست کردن ویوا مگنتا استایل‌های منحصر به فردی بسازند. شاید برای برخی انتخاب رنگ ویوا مگنتا برای لباس آقایان خوشایند نباشد ولی باید بگوییم ترکیب این رنگ با آبی، سفید یا مشکی تیپ اسپرت جذابی برای آقایان ایجاد می‌کند. قدرت زیاد رنگ ویوا مگنتا می‌تواند لباس مردانه شیک و با شکوهی بسازد.

اگر شما قصد خرید کادو از یک فروشگاه لباس را دارید در کنار سایر رنگ‌های زیبا، انتخاب رنگ ویوا مگنتا با ویژگی‌های خاصش می‌تواند انتخاب جسورانه‌ای باشد. رنگی که همراه خود قدرت و جسارت را هم هدیه می‌کند. برای اینکه منحصر به فرد بودن سلیقه خود را به رخ بکشید، از رنگ ویوا مگنتا، رنگ سال ، غافل نشوید.

نظر شما درباره رنگ جدید سال چیست؟ آن را با چه رنگ‌هایی ست می‌کنید؟

 

منبع : eliane

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *